Skocz do zawartości
Domdom82

Gwarancja w trakcie pandemi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam  w maju tego roku  kopiłem Gigabyte RTX2070 super po problemach z czarnym ekranem (tylko przy zainstalowanych sterownikach) doszedłem iż to wina procesora graficznego byłem w pogotowiu komputerowym (nie mam 2 pecetów) potwierdzili karta jako że Gigabyte k0nsumentom nie udziela gwarancji płatny serwis dałem wpierw im by zobaczyli czy da się to w miarę tanio naprawić (karta potrzebna jest mi także do pracy testera no i normalnej pracy biurowej )sierdzili już na samym początku że to wina albo pamięci albo chipa niestety na drugi dzień stwierdzili iż chipa chip kosztuje 90% ceny karty więc tylko reklamacja i z resztą nie mają chipa. Dałem do gwarancji niestety sklep w której często kupowałem jak  wyczytałem (po wysłaniu karty) jest firmą o lekko mówiąc nieciekawej reputacji. Chodzi o sklep net-s. Po kilku rozmowach o sprawdzeniu czy to wina karta (uważali iż sterowników po powiedzeniu im o ekspertyzie) kazali odesłać razem z dowodem zakupu. Ale kupując kartę w paczce nie było w ani faktury(także nie było w wersji elektronicznej na e-mali ani na stronie sklepu na moim profilu) ani też paragonu. Po tym jak im o tym napisałem  w końcu zgodzili się przyjąć towar napisałem jeszcze im iż dam im potwierdzanie przelewu z banku. wypełniłem zgłoszenie serwisowe gdzie był numer konta i odesłałem. Nie wiem czy zgłoszenie jest zgłoszeniem gwarancyjnym czy rękojmi. Kontakt jest z nimi tylko przez GG oraz e-mail telefon odwołuje do kontaktu elektronicznego.W net-s odpowiadają na gg były tylko trzy kropki ja pisałem monolog i była kompletna olewka. Taks samo było z odpowiedziami na e-maile a właściwie brakiem odpowiedzi poza jednym  lakonicznym stwierdzeniem iż pójdzie do serwisu a później producenta i to może potrwać nic nie odpowiedzieli . Jak im na gg napisałem iż na tym dziale  i kilku innych działach(za wydatkiem biznesu, reklamy itp) ciągle jest status zaraz wracam a o 17 status niedostępny(sklep jest czynny do 17-stek) i ciągle te kropki jakbyście coś pisali a nie zatwierdzili to dostałem jedynie informację. 

"Dzień dobry.
Niestety nie ma innego sposobu aby reklamować kartę jak serwis producenta i to może potrwać."

To była chyba odpowiedz na moją sugestię o tych trzech kropkach....

A później na tych wszystkich działach zamiast statusu zaraz wracam pojawił się status niedostępny...

Później była tylko  olewka znów zero odpowiedzi na moje pytania. A ja tylko chciałem się dowiedzieć czy wysłali do serwisu i ile to zwykle trwa oraz czy to rękojmia czy gwarancja bo w zgłoszeniu do serwisu nie było wyboru. I czemu nie mam numeru sporawy gdziekolwiek reklamowałem byłem na bieżąco informowany o postępach i miałem automatycznie przydzielony numer sprawy.

Teraz moje pytanie czy w okresie pandemii gwarancja funkcjonuje jeśli producent jest za granicą przecież chip trzeba sprowadzić z USA albo wysłać nam całą kartę. Jak to się obecnie odbywa ? Na to pytanie nikt nie potrafi mi odpowiedzieć nawet prawnik z infolinii UOKIK (na telefon czekałem grubo ponad godzinę)oraz czy sprzedawca ma obowiązek informować czy wysłał przedmiot na gwarancji ile może go trzymać bez informowania itd.. Jak zadałem te pytania prawnikowi to się rozłączył. Jak próbowałem się dodzwonić do serwisu nikt nie odbierał słuchawki nie ważne czy dzwoniłem o 8 czy 11-stej (a wcześniej jak dałem im kartę odbierali telefony)  w Google po prawej stronie po wystukaniu serwis Gigabyte pokazała się ich strona informacyjna i ja tam też zadałem to pytanie to na drugi dzień [patrzę skasowali zostało jedynie pytanie internauty o sterownik do bardzo nietypowej płyty oczywiście bez odpowiedzi. Sądzić się mogę ale mam problemy sercowe mieszkam sam rodzice zmarli mam ciotkę wujka od strony matki oraz jedynie brata za granicą . Mi jest potrzebna jak najszybciej karta przynajmniej rama czasowa bym mógł się wytłumaczyć w pracy.

 

Edytowane przez Domdom82
Poprawki oraz dodanie tekstu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ma pandemia czy inny syf do braku gwarancji .

Gwarancję można stracić jak byś nie miał żadnych faktur czy paragonów albo jak byś grzebał przy pcb karty .

Nie baw się w sprawdzanie karty tylko reklamuj ją w sklepie gdzie ją kupiłeś .

Do serwisu / sklepu dzwoń ile wlezie .

A jak cię sklep olewa to piszesz do rzecznika spraw konsumenta , UOKIK olej bo to nie ich działka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to że przecież wszędzie pisze iż w ramach gwarancji serwis odsyła do producenta. Bo w internecie jest mało informacji ale obiło mi się iż w ramach covid wielu producentów kart wydłużało gwarancję bo stała się niemożliwa. Niby tłumaczyli to brakiem kontaktu bezpośredniego z klientem.  Szkoda iż jak tam bylem w serwisie nie pomyślałem o zadaniu tego pytania. Ja nie wiem czy to rękojmia czy gwarancja. Bo gwarancja jak mówił prawnik w UOKIK jest nieobowiązkowa. UOKIK mi poleciła komisja handlowa a ta polecili mi na innym forum. Tyle że komisja handlowa chciała dokumentację której nie mam to sklep internetowy nie mam nawet paragonu czy faktury. Może wydruk z profilu bądź wydruk korespondencji z  gg czy e-maila by wystarczył. Loginu i hasła do sklepu bądź e-mailu raczej im nie dam.

Opinie o sklepie są tragiczne ponoć przekupuje np ceneo skąpiec i używa botów by podbić opinię. Oni działają od końca 2004 roku i ponoć sprzedają zepsute produkty jako nówki. Mi kazali dokładnie zapakować by wszystko było.

https://portal-konsumenta.pl/opinie-o/net-s-chmielowscy

https://www.google.com/search?q=net+s+opinie#lrd=0x46fda57d203f096d:0x805bb980bdcc01c,1,,,

https://forum.pclab.pl/topic/1201920-Sklep-NetS-uwaga-na-antykonsumenckie-praktyki/

https://www.dobreprogramy.pl/GioWDS/NETS.pl-czyli-jak-nie-prowadzic-sklepu-internetowego,77318.html

Mieszkam sam nie mam rodziny prócz brata i ciotki wujka od strony matki mogę się sądzić ale mam problemy z sercem. W ciągu miesiąca mam 20 poważnych problemów w tym ten wszystko na raz.

Napisze do rzecznika praw konsumentów. Ale muszę znać termin od kiedy mogę to robić bi chyba musi minąć czas teraz wyczytałem iż powinni niezwłocznie wysłać do serwisu ale czy t  jest napisane w ustawie,.

 

Edytowane przez Domdom82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie oznacza że gwarancji w takiej sytuacji nie ma .

Zresztą różnie z tym jest - zależy od sklepu i sprzętu - raz dostajesz od razu nowy egzemplarz , innym razem idzie do serwisu ( albo to serwis w sklepie albo zewnętrzny ) .

Co innego jak byś nie miał żadnych faktur / paragonów albo sklep by padł to różnie wtedy może być z gwarą .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pisze nie mam żadnych faktur i paragonów (nawet w wersji elektronicznej) w paczce nic nie było. Pisałem by mi wysłali fakturę w wersji elektronicznej na e-mail ale nie wysłali woleli bym im to wysłał bez tego. Wysłałem im powierzenie przelewu z banku i wydruk z profilu. Nowy to bym się przypadku tego sklepu obawiał czytam iż sprzedają tam odesłane zepsute karty albo zakupione gdzie indziej często używane jako data minery u górników bitcoinu  (ponoć w ogóle nie maja nic na stanie) Na kartę czekałem długo ale to olałem aż tak mi się nie spieprzyło. Choć miala być w 24h.A co najzabawniejsze jestem ich stałym klientem dopóki wszystko ok nie ma awarii to co najwyżej dłużej czekałem na wysyłkę ale było tanio.

Edytowane przez Domdom82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Mam to samo zdanie co @reyden - zgłaszasz reklamację do sprzedawcy i czekasz na przeprocesowanie reklamacji. Jeśli wysłałeś kartę + potwierdzenie przelewu, to powinno w zupełności wystarczyć do identyfikacji sprzętu u nich. Dostałeś jakikolwiek kwit/potwierdzenie przyjęcia na serwis? Jeśli nie, to mailowo (koniecznie mailowo, żebyś w razie czego miał całą konwersację zapisaną) domagaj się potwierdzenia od nich, iż sprzęt przyjęli na serwis dnia tego i tego i przydzielili numer zgłoszenia taki a taki.

Pamiętaj, że jeśli wykorzystujesz sprzęt (w tym przypadku kartę graficzną) do celów zarobkowych (piszesz o pracy testera) to nie jesteś konsumentem i przepisy o ochronie konsumenckiej Ciebie nie obowiązują.

Regulamin tego magicznego sklepu to precyzuje w paragrafach 8 i 9 (https://www.net-s.pl/regulamin-do-zakupow-w-sklepie).

Można oczywiście to podważać na drodze sądowej, ale radziłbym nie chwalić im się, że kartę kupiłeś do celów zarobkowych (jeśli kupiłeś na firmę, to na 100% świadczenie realizowane to gwarancja - czyli karta idzie do serwisu dystrybutora lub hurtowni i nie ma tu określonych terminów realizacji).

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam działalności gospodarczej ani nie mam wolnego zawodu. Tylko robię w ramach telepracy 90% ludzi co jakiś czas używa komputer do pracy. Nie dostałem komputera bo już kilku pracowników zniszczyło komputery.
Ja już pisałem wysłałem im kartę. I pisałem jaka była reakcja jak zadawałem pytania a właściwie jej brak. Ile to może trwać oni mogą to robić w trybie gwarancji a co jeśli nie odeślą do serwisu ?

Edytowane przez Domdom82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Nemayu

Jaki masz procesor? Jeśli masz zintegrowaną grafikę w procku to wystarczy przepiąć przewód od monitora pod wyjście/gniazdo obrazu w płycie głównej lub ewentualnie zrestartować BIOS, ale to jeśli coś zmieniałeś. Standardowo wykrywa zarówno PCIe i iGPU. Tyle ci do telepracy wystarczy.

Pracodawca jest zobowiązany zapewnić ci narzędzia pracy, więc to ich psi obowiązek zapewnić ci laptopa. Jeśli go zniszczysz to przecież za niego odpowiadasz i jeśli to twoje zaniedbanie to bulisz hajs, więc ich tłumaczenie, że inni pracownicy je niszczyli to jakaś lewa wymówka żeby zaoszczędzić na zakupie laptopów dla pracowników. Chyba, że podpisałeś jakiś kwit, ale czy to w ogóle zgodne z prawem? Napisz po prostu, że twój prywatny sprzęt ma awarię i jest w naprawie, że jesteś gotów do pracy, ale muszą ci zapewnić niezbędne narzędzia pracy, czyli jeśli nie masz tej integry możesz też napisać, że wystarczy, że wypożyczą ci kartę graficzną na czas naprawy.

Co do reklamacji to jeśli napisałeś po prostu, że chcesz zareklamować to przyjęli reklamację z tytułu gwarancji. Rękojmia wymaga pisma o określonej treści i m.in. określenia twojego żądania, czy chcesz naprawy, wymiany, czy zwrotu gotówki. Zawsze jeśli to możliwe oddaje się na rękojmie, bo gwarancja jest dobrowolna i ma terminy jakie sobie w nią wpiszą.

Jeśli się nie mylę możesz zmienić reklamację z tytułu gwarancji na rękojmie jeszcze zanim odeślą ci kartę. Sprawdź w necie czy jest coś takiego możliwe. Wyślesz e-maila, a w ostateczności list polecony i będziesz wiedział, że mają 14 dni na określenie się czy uznają rękojmie i co zrobią dalej, i kolejne 14 dni na dopełnienie zobowiązań z odpowiedzi, ale to i tak nadal miesiąc.

Ostatecznością jest zakup używki na allegro po taniości, a jak odzyskasz naprawioną kartę to odsprzedasz ją bez straty.

Edytowane przez Nemayu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu napisali iż wysalali jak ich przycisnąłem czekałem tydzień i  3 lipca okazało  się iż w serwisie gigabyte nic o tym nie wiedzą. Napisałem do nich  email w którym zaznaczyłem ze czuję się oszukany i zagroziłem sądem 

Otrzymałem 3 odpowiedzi na ten sam post 

dzień dobry

My wysyłamy produkt do serwisu naszego dostawcy a on do autoryzowanego serwisu producenta. Nikt Pana nie oszukuje, my jako sklep też nie możemy wysyłać bezpośrednio do serwisu producenta. Reklamacja jest w trakcie realizacji

dzień dobry

Mamy 14 dni na informację o statusie Pana reklamacji i taką informację Pan otrzymał co się dzieje z urządzeniem. Proszę oczekiwać na dalsze informacje

dzień dobry

Otrzymałem informację odnośnie Pana reklamacji iż jest w trakcie testów

Tera moje pytanie kim jest dostawca sklepu hurtownik ?? Pytam ponieważ piszą o serwisie dostawcy.

Edytowane przez Domdom82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś dostałem informację że karta własnie idzie do mnie nie napisałem  ale dostałem informacje z inpost mam nadzieję iż nie odeślą mi zepsutej oby już wszystkiego mogę się spodziewać po po gigantycznej serii  nieszczęść. Bo to było adresowane z net-s a nie gigabyte Wtedy chyba zejdę na zawał :(

Jak zrobili to możecie skasować temat 

Edytowane przez Domdom82
Dodanie informacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...