pawel6693 Opublikowano 4 Lipca 2020 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2020 Cześć! Mam następujący problem z laptopem Kiano 13.3. Jest to laptop budżetowy z dyskiem 32 GB, który niestety nie pozwala na swobodne funkcjonowanie windowsa i aplikacji. Postanowiłem dokupić kompatybilny dysk SSD m.2 128 GB i na nim zainstalować system. Znalazłem przy okazji poradnik, jak sklonować system, postępowałem zgodnie z instrukcją, jednak komputer zawsze startował z podstawowej instalacji. Postanowiłem po prostu wyczyścić wszystkie partycje i postawić windowsa na czystym sprzęcie. Instalator z USB normalnie się załadował, pousuwałem wszystkie partycje i zainstalowałem system na dysku rozszerzającym. Niestety laptop za nic nie chce z tej partycji wystartować i za każdym razem radośnie przechodzi do EFI Shell. Co próbowałem zrobić: -zmiana kolejności bootowania w BIOSie - nie jest możliwa, ponieważ dysk prawie nigdy nie jest tam widoczny - dysk jest raczej sprawny, normalnie działał na komputerze stacjonarnym oraz w tym laptopie przed reinstalacją, poza tym podczas załączania instalatora z pendrive dysk jest zawsze widoczny. Jedyne opcje boot to UEFI, Efi from file oraz pendrive. Kilkukrotnie dysk był również widoczny w BIOSie, ale nigdy nie udało się z niego wystartować. -kombinowanie z pendrivem tworzonym w Rufusie i specjalnie pod instalację EFI - jeśli dobrze doczytałem, to ponoć pendrive tworzony poprzez oprogramowanie microsoftu również pozwala na instalację w EFI -próba utworzenia boota w BIOSie - nie jest możliwa, ponieważ nie mam w nim żadnych opcji zaawansowanych. Próbowałem chyba wszystkich dostępnych kombinacji z klawiszami specjalnymi, F, ctr, alt, shift, esc, "a", i nic nie podziałało. BIOS w laptopie to Aptio, core version 5.12, compliancy: UEFI 2.5, PI 1.4. -próba utworzenia boota w UEFI - komendy, które znalazłem do tego celu nie są obsługiwane przez moją wersję UEFI. No i poległem. Już nie raz, z powodzeniem instalowałem systemy na bardzo różnych sprzętach i pojawiały się czasem problemy, ale obecna sytuacja mnie przerosła. Rozmowa z pomocą techniczną producenta sprowadza się jedynie do propozycji wysłania im laptopa i płatnej naprawy... Mnie się wydaje, że to raczej problem ustawień w BIOSie, do których nie mam dostępu. Czy macie jakieś pomysły, co jeszcze mógłbym zrobić? Pozdrawiam, Paweł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...