Skocz do zawartości
rafa78

SSD M.2 NVMe - temperatura

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do złożenia komputera, na sprzęcie nie znam się zbytnio to pozwolę sobie zadać pytanie.

Czy 970 Evo Plus (500MB w tym przypadku) bardzo się grzeje? Wyszukiwarki na takie zapytanie wyrzucają sporo potwierdzeń, podobno pod obciążeniem dyski te oscylują niebezpiecznie blisko górnej granicy, a w moim przypadku byłby to dysk systemowy, więc obciążenie będzie miał. Znalazłem też informację, że Samsung nie zaleca używania żadnych radiatorów, i że montaż radiatora jest równoznaczny z utratą gwarancji (naklejka na kontrolerze).

Ktoś polecił mi WD Black SN750 z firmowym radiatorem, ale tutaj znowu problem - wyszukiwarki zwracają sporo informacji o problemach tego modelu na Linuksie.

Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pracy miałem mocno grzejący się Crucial MX300 M.2 i nałożyłem na niego radiator (na naklejkę) - temperatura nawet w idle spadła o kilkanaście stopni. To by potwierdzało to co słyszałem: że na SSD dają naklejki przewodzące ciepło, więc pewnie na tym Samsung też takowa będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja zapytam tak. Czy kupiłeś ten dysk? Bo jeśli jeszcze nie, to bardzo dobrze. Według mnie, kupując samsunga, dopłacasz za ich logo.. z 500 najrozsądniejszym wyborem jest https://www.x-kom.pl/p/490090-dysk-ssd-pny-500gb-m2-pcie-nvme-xlr8-cs3030.html nowsze i lepsze kontrolery. Temat tego modelu był sporo poruszany na forum, więc na pewno znajdziesz konkretne opinie :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt że SSDki na NVME te szybkie się grzeją... fakt że ssd akurat wyższej temperatury nie lubią... samsung nie jest wyjątkiem. Ze wszystkich ssdków Samsungi są najmniej awaryjne. Fakt że Evo 970 na nvme jest też bardziej awaryjny od Evo 850/860 na Sata...