Skocz do zawartości
Okami

Listwy antyprzepięciowe.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie którego też działu nie mogłem znaleźć. Poszukuję listw dobrej firmy i solidnych tak mniej więcej do 300 zl. Chciał bym aby miała około 10 gniazdek było by fajnie mieć je w jednej listwie tak na prawdę, ponieważ zmieściła by się do biurka (mam tam specjalna dziurę na to). Przeglądałem internet ale nic nie przykuło mojej uwagi. (Acar S10 odpada) Do listwy mam zamiar podpiąć wszystko. Czyli pc(i te duperele głośniki, monitor),tv,modem,router,zasilacz dyskow zewnętrznych,konsola. Czy ktoś z bardziej obeznanych mógł by mi doradzić coś konkretnego? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tych co wymieniłeś brałbym BRENNENSTUHL, bo ma:

- filtry EMI/RFI ( cyt: "Najwyższej jakości ochrona przed zakłóceniami wysokiej częstotliwości dzięki zintegrowanemu filtrowi.")

- obciążalność do 3680W

 

Natomiast EVER to jakiś dowcip (brak filtrów EMI bo nawet info nie ma, więc idę o zakład że nie ma, brak info o max obciążalności, brak info o max pochłanianej energii przepięć). Wskaźnik działającego uziemienia fajna rzecz, ale to za mało by kupić ten EVER.

Ten Belkin też chyba nie ma filtrów EMI i brak info o obciążalności

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Kyle napisał:

Z tych co wymieniłeś brałbym BRENNENSTUHL, bo ma:

- filtry EMI/RFI ( cyt: "Najwyższej jakości ochrona przed zakłóceniami wysokiej częstotliwości dzięki zintegrowanemu filtrowi.")

- obciążalność do 3680W

 

Natomiast EVER to jakiś dowcip (brak filtrów EMI bo nawet info nie ma, więc idę o zakład że nie ma, brak info o max obciążalności, brak info o max pochłanianej energii przepięć). Wskaźnik działającego uziemienia fajna rzecz, ale to za mało by kupić ten EVER.

Ten Belkin też chyba nie ma filtrów EMI i brak info o obciążalności

A może w takim razie jak już brać te 3m to kupić to https://sklep.mactech.pl/listwa-przeciwprzepieciowa-60000-a-8-gniazda.html?utm_source=ceneo&utm_medium=xml&utm_campaign=listwa-przeciwprzepieciowa-60000-a-8-gniazda

 

Bo to chyba jest to samo tylko że daje więcej gniazdek? Czy jakoś się to różni? 

Edytowane przez Okami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Nie żeby coś ale ten okazuje się że ten Brennenstuhl to jest głównie papka marketingowa. Jedyny element zabezpieczający to resetowalny wyłącznik nadprądowy podobny do tego co ma się z skrzynce bezpiecznikowej, więc jedyne co go odróżnia od tańszych listew to to że w tańszych jest warystor z bezpiecznikiem topikowym ale robią to samo.Listwa.JPG.05887a2d24eb36d2fedf76055feaeźródło

Tak naprawdę większość tych listew robi dokładnie to samo tylko realizacja się rożni i nie ma sensu przepłacać, sam używam od 15 lat listwy Ever Standard a w środku jest właśnie warystor i bezpiecznik topikowy.

Jak byś chciał prawdziwie listwę zabezpieczająca to w 300zł nie ma szans się zmieścić. Taka listwa będzie duża i ciężka bo musie mieć, kondensatory, warystory/transile, dławiki ferrytowe i/lub blaszane, filtry LC a żeby można było mówić o zabezpieczeniu SIP czyli od wyładowań atmosferycznych to bez kilku odgromników gazowych ani rusz.

Tak naprawdę jak chcesz pełną ochronę to kupujesz najtańszą listwę i używany UPS który można dostać naprawdę tanio i w ten sposób masz ochronę lepszą niż listwy za kilkaset złotych.

Konkluzja bierz którąkolwiek tańszą listwę bo robią to samo tylko w inny sposób reszta to marketing

 

Edytowane przez _LynX_
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, _LynX_ napisał:

Cześć,

Nie żeby coś ale ten okazuje się że ten Brennenstuhl to jest głównie papka marketingowa. Jedyny element zabezpieczający to resetowalny wyłącznik nadprądowy podobny do tego co ma się z skrzynce bezpiecznikowej, więc jedyne co go odróżnia od tańszych listew to to że w tańszych jest warystor z bezpiecznikiem topikowym ale robią to samo.Listwa.JPG.05887a2d24eb36d2fedf76055feaeźródło

Tak naprawdę większość tych listew robi dokładnie to samo tylko realizacja się rożni i nie ma sensu przepłacać, sam używam od 15 lat listwy Ever Standard a w środku jest właśnie warystor i bezpiecznik topikowy.

Jak byś chciał prawdziwie listwę zabezpieczająca to w 300zł nie ma szans się zmieścić. Taka listwa będzie duża i ciężka bo musie mieć, kondensatory, warystory/transile, dławiki ferrytowe i/lub blaszane, filtry LC a żeby można było mówić o zabezpieczeniu SIP czyli od wyładowań atmosferycznych to bez kilku odgromników gazowych ani rusz.

Tak naprawdę jak chcesz pełną ochronę to kupujesz najtańszą listwę i używany UPS który można dostać naprawdę tanio i w ten sposób masz ochronę lepszą niż listwy za kilkaset złotych.

Konkluzja bierz którąkolwiek tańszą listwę bo robią to samo tylko w inny sposób reszta to marketing

 

A możesz polecić coś sensownego z filtrami? Bo to możne się przydać.
Bo jeżeli chodzi o samą listwę to dalej nie mam pojęcia...
A co do UPS to takie któreś? 
https://allegro.pl/oferta/zasilacz-awaryjny-bateria-ups-800va-480w-9ah-aku-7730405445
https://allegro.pl/oferta/ups-armac-office-850f-480w-program-metal-obudowa-8991768024
https://allegro.pl/oferta/ups-awaryjny-volt-polska-micro-9ah-800va-480w-8940632687

Czy jest coś rozsądniejszego? Bo tak to bym kupił taką skrzynkę + jakieś dwie listwy po 50- 60 zł od acara czy coś i było by w porządku?

Edytowane przez Okami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bardzo chcesz zostać przy samej listwie to ten Lestar będzie w porządku, jeżeli nic w konstrukcji nie zmienili to ma oprócz bezpiecznika i kilku warystorów również filtr LC i chyba zabezpieczenie termiczne.

Trochę wyżej z dostępnych masz Acar Eco Plus z realizacją zabezpieczeń m.in. przez MCU, w sieci jest dobry opis listwy ze zdjęciami.

Problem z listwami jest taki że bez zdjęć środka albo jednoznacznych opisów parametrów ciężko powiedzieć ile to jest warte.

Edytowane przez _LynX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Okami napisał:

A możesz polecić coś sensownego z filtrami? Bo to możne się przydać.
Bo jeżeli chodzi o samą listwę to dalej nie mam pojęcia...
A co do UPS to takie któreś? 
https://allegro.pl/oferta/zasilacz-awaryjny-bateria-ups-800va-480w-9ah-aku-7730405445
https://allegro.pl/oferta/ups-armac-office-850f-480w-program-metal-obudowa-8991768024
https://allegro.pl/oferta/ups-awaryjny-volt-polska-micro-9ah-800va-480w-8940632687

Czy jest coś rozsądniejszego? Bo tak to bym kupił taką skrzynkę + jakieś dwie listwy po 50- 60 zł od acara czy coś i było by w porządku?

Jak masz możliwość to zmierz ile W pochłaniają sprzęty które chcesz wpiąć przy max. wykorzystaniu +20% i takiego UPS szukaj tylko mocy skutecznej a nie pozornej. Co do wyboru jaki konkretnie model nie ma tu aż takiego problemu bo bez grupy zabezpieczeń nie mogłyby spełnić podstawowej funkcji ?

Tylko jedna ważna informacja jak byś chciał podłączyć jakieś urządzenie indukcyjne np. wentylator, lodówka klima itp. czyli z silnikiem AC to może nie zadziałać bez pełnego sinusa, a taki jest tylko w wersjach online UPS ale one są znacznie droższe. Jak nie masz takiego zamiaru to celuj w wersje  line-interactive bo czysty offline szkoda brać

Edytowane przez _LynX_
info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, _LynX_ napisał:

Jak masz możliwość to zmierz ile W pochłaniają sprzęty które chcesz wpiąć przy max. wykorzystaniu +20% i takiego UPS szukaj tylko mocy skutecznej a nie pozornej. Co do wyboru jaki konkretnie model nie ma tu aż takiego problemu bo bez grupy zabezpieczeń nie mogłyby spełnić podstawowej funkcji ?

Tylko jedna ważna informacja jak byś chciał podłączyć jakieś urządzenie indukcyjne np. wentylator, lodówka klima itp. czyli z silnikiem AC to może nie zadziałać bez pełnego sinusa, a taki jest tylko w wersjach online UPS ale one są znacznie droższe. Jak nie masz takiego zamiaru to celuj w wersje  line-interactive bo czysty offline szkoda brać

Niestety zmierzenie ile sprzęt by pochłaniał mocy nie mam ?

hm... Listwa dla samego klimatyzatora to możne nie taki zły pomysł by był (ale chyba nie ma takich 1 lub 2 gniazdkowych bardzo krótkich)? Coś tak czuję. Ale pierwszy zamysł był taki żeby pod jedna listwę podpiąć około 9 urządzeń 1 tv a reszta to sprzęt PC.
Przeglądałem te listwy o których pisałeś, nim człowiek ma większy wybór tym gorzej.
Z tego co znalazłem 
http://www.lestar.pl/pl/produkty/listwy_zasilajacofiltrujace/listwy_zasilajaco_filtrujace/listwy_przeciwprzepieciowe_emirfi_3l/lf530wa_5_3l_ga_kcz_15m,p22151500

http://www.lestar.pl/pl/produkty/listwy_zasilajacofiltrujace/listwy_zasilajaco_filtrujace/listwy_przeciwprzepieciowe_emirfi_3l/lf530wa_5_3l_gb_kcz_15m,p1479695238
Nie wiem czy się to czymś rożni ale to chyba była by dobra listwa? Jeżeli jest jednak coś lepszego prosił bym o link.
Co do  Acar Eco Plus przeglądając instrukcje gdzie listwa ma 8 gniazdek trochę się gubię w podłączaniu sprzętu. a.jpg
Jak mam to zrozumieć, kiedy na jednej listwie chciał bym PC i Tv? Szczególnie że siedzę dużo przy kompie po pracy, a Tv gra z reguły w tle ?
Bo te dwa gniazda niezależne to rozumiem że nie wchodzą po prostu w stan uśpienia czy odłączenia, albo jak to tam działa.
 

Edytowane przez Okami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są listwy dwu gniazdowe wiec tu problemu nie ma, ale tak klimę nie ma co przez ups łączyć bo byś potrzebował na nią samą 1.2kW

To są takie same listwy tylko wersja G-A ma gniazdo francuskie czyli ziemia z bolcem a G-B ma niemieckie czyli ziemia w dwóch przeciwstawnych blaszkach. Jeszcze Lestar LFT 2005 będzie w porządku.

Co do Acar Eco Plus to tylko tak groźnie wygląda ale po zaglądnięciu w datasheet wszystko się rozjaśnia Acar Eco Plus PDF

tl:dr

Do gniazda master wpinamy PC, do slave monitor/głośniki/oświetlenie klawiatury, gdy włączymy PC gniazda slave też zostaną włączone i na odwrót przy wyłączeniu PC np. głośnik i monitor zostaną wyłączone. A gniazda niezależne jak nazwa wskazuje są aktywne cały czas ?

Ale jak chcesz bez tej funkcji eko to mają też takie, pierwsza z brzegu 504 W

 

 

Edytowane przez _LynX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, _LynX_ napisał:

Są listwy dwu gniazdowe wiec tu problemu nie ma, ale tak klimę nie ma co przez ups łączyć bo byś potrzebował na nią samą 1.2kW

To są takie same listwy tylko wersja G-A ma gniazdo francuskie czyli ziemia z bolcem a G-B ma niemieckie czyli ziemia w dwóch przeciwstawnych blaszkach. Jeszcze Lestar LFT 2005 będzie w porządku.

Co do Acar Eco Plus to tylko tak groźnie wygląda ale po zaglądnięciu w datasheet wszystko się rozjaśnia Acar Eco Plus PDF

tl:dr

Do gniazda master wpinamy PC, do slave monitor/głośniki/oświetlenie klawiatury, gdy włączymy PC gniazda slave też zostaną włączone i na odwrót przy wyłączeniu PC np. głośnik i monitor zos taną wyłączone. A gniazda niezależne jak nazwa wskazuje są aktywne cały czas ?

Ale jak chcesz bez tej funkcji eko to mają też takie, pierwsza z brzegu 504 W

 

 

A ta listwa eko acar ma też te filtry itp.? Oraz czy takie odłączanie się nie będzie samo w sobie robiło jakiś zakłóceń lub samo się rozłączać podczas małych przerw, czy bezczynności, jak to bywa w opcji z uśpieniem? Bo tak to może wezmę pod sam pc eko a pod modemy , tv Lestara któregoś z tych wymienionych.

Edytowane przez Okami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samego filtra LC nie widzę ale nie jest to dużym problemem bo reszta jest rozbudowana, tutaj masz zdjęcia i opis.

Nie nie będzie, odpowiada za to przekaźnik który robi to dokładnie tak jak włącznik fizyczny.

Czas wyłączenia można ustawić w przedziale 2-25s i włączenia sztywno 3-5s instrukcja PDF

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, _LynX_ napisał:

same listwy tylko wersja G-A ma gniazdo francuskie czyli ziemia z bolcem a G-B ma nie

 

Godzinę temu, _LynX_ napisał:

Samego filtra LC nie widzę ale nie jest to dużym problemem bo reszta jest rozbudowana, tutaj masz zdjęcia i opis.

Nie nie będzie, odpowiada za to przekaźnik który robi to dokładnie tak jak włącznik fizyczny.

Czas wyłączenia można ustawić w przedziale 2-25s i włączenia sztywno 3-5s instrukcja PDF

 

Rozumiem, nie znam się na tym programowaniu bo nie bardzo wiedział bym o co chodzi wiec pewnie zostało by standardowo do puki bym czegoś nie zauważył.
Ok, a możesz powiedzieć mi coś jeszcze na temat tego: 

acar-xp-ultra
acar-504-wf
Czy one nie są czasem lepsze od tego eko?

Myśle też o tym:
LF 2005 3L G-A

Bo jak by to powiedzieć, zależny mi na jakości i bezpieczeństwie. 
Jak twoim zdanie wywiązało by się to wszystko ze swojego zadania? Ogólnie będę się przeprowadzał i będę mieszkał w starym bloku (80 lata) na 3 pietrze. Robiłem generalny remont i wymieniałem tez wszystkie kable. Co prawda martwię się, dlatego mimo wszystko dopytuję. Sam się na tym nie znam, jak czytam opisy itp. to jak widzę ze czegoś jest więcej to wydaje się lepsze. Np: antyprzeciecie z warystorem + spora ilość filtrów wydaje się lepsze niż podobny gdzie brakuje jakiegoś jednego lub dwóch filtrów a zamiast tego  jest energio oszczędny (oczywiście to tylko przykład).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Okami napisał:

acar-xp-ultra
acar-504-wf
Czy one nie są czasem lepsze od tego eko?

Powinny być, mają wyszczególniony filtr LC i dłuższą gwarancję. Z tego co widzę to XP ultra to taki dopakowany 504 WF o wskaźniki led i wyższy max. prądu udarowego.

35 minut temu, Okami napisał:

Myśle też o tym:
LF 2005 3L G-A

Tak wspominałem o nim wyżej, filtr LC, warystory i zabezpieczenie termiczne.

Tak naprawdę to te trzy są zbliżone do siebie.

Tak w tym przypadku więcej znaczy lepiej. Jak mieszkasz w bloku to niema aż takie tragedii bo musisz mieć instalację odgromową. I w takim wypadku podczas wyładowań wystarczy korek wybić a kable w samym bloku musiały być już wcześniej wymienione na miedź bo sam mieszkam w klocku o dziesięć lat starszym i nie ma tragedii ? 

Wyjaśniając skrótowo nie ma urządzenia które przeżyje bezpośrednie trafienie, ale skoki wywołane czy to awarią czy pośrednim uderzeniem można wytłumić. Przykładowo ten LF 2005 ma 303J pomiędzy liniami, nie jest to dużo dla pioruna ale pośrednie zakłócenia wytłumi. Przyjmując czas udaru na 0.2s(średni czas wyładowania) listwa pochłonie wyładowanie o mocy 1500W gdzie piorun to okolice rzędu 100-150 kW.

Tak naprawdę jak ma się internet po miedzi typu dsl (rj-11) to najlepiej go odłączyć bo to tymi kablami najczęściej idzie udar nawet w blokach.

Nie ma co zbytnio szukać na siłę nie wiadomo czego, zasada jest prosta dla zwykłego odbiorcy, listwa min. bezpiecznik, warystor filtr, wyżej podłączenie przez podstawowy UPC a jeszcze wyżej to kosmicznie drogie listwy zdolne wytłumić praktycznie bezpośrednie wyładowania(ale swoim kosztem oczywiście)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, _LynX_ napisał:

Powinny być, mają wyszczególniony filtr LC i dłuższą gwarancję. Z tego co widzę to XP ultra to taki dopakowany 504 WF o wskaźniki led i wyższy max. prądu udarowego.

Tak wspominałem o nim wyżej, filtr LC, warystory i zabezpieczenie termiczne.

Tak naprawdę to te trzy są zbliżone do siebie.

Tak w tym przypadku więcej znaczy lepiej. Jak mieszkasz w bloku to niema aż takie tragedii bo musisz mieć instalację odgromową. I w takim wypadku podczas wyładowań wystarczy korek wybić a kable w samym bloku musiały być już wcześniej wymienione na miedź bo sam mieszkam w klocku o dziesięć lat starszym i nie ma tragedii ? 

Wyjaśniając skrótowo nie ma urządzenia które przeżyje bezpośrednie trafienie, ale skoki wywołane czy to awarią czy pośrednim uderzeniem można wytłumić. Przykładowo ten LF 2005 ma 303J pomiędzy liniami, nie jest to dużo dla pioruna ale pośrednie zakłócenia wytłumi. Przyjmując czas udaru na 0.2s(średni czas wyładowania) listwa pochłonie wyładowanie o mocy 1500W gdzie piorun to okolice rzędu 100-150 kW.

Tak naprawdę jak ma się internet po miedzi typu dsl (rj-11) to najlepiej go odłączyć bo to tymi kablami najczęściej idzie udar nawet w blokach.

Nie ma co zbytnio szukać na siłę nie wiadomo czego, zasada jest prosta dla zwykłego odbiorcy, listwa min. bezpiecznik, warystor filtr, wyżej podłączenie przez podstawowy UPC a jeszcze wyżej to kosmicznie drogie listwy zdolne wytłumić praktycznie bezpośrednie wyładowania(ale swoim kosztem oczywiście)

 

Nie mogłem zaleście konkretnie tego LF 2005 3L G-A Dla tego chyba znalazłem te dwa https://www.morele.net/porownaj/616489,1049629,6407127,777375,5825901,1628228,5803565,979472,10234,2116/22/0/
o ile to faktycznie one.
https://www.morele.net/listwa-zasilajaca-acar-504wf-przeciwprzepieciowa-5-gniazd-1-5m-czarny-alpacar504wf0n-2116/?sekcja=reviews&reviews_rate=4

https://www.morele.net/listwa-zasilajaca-acar-xp-ultra-przeciwprzepieciowa-5-gniazd-1-5m-szary-alp-acarxpu-1n-10234/

Wiec który był by lepszy? XP ultra czy 504 WF? Jako posiadacz owej wiedzy który Ty byś wybrał?

Edytowane przez Okami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, _LynX_ napisał:

Ten LF-2005 jest w trzech sklepach dostępny

Brałbym LF 2001A bo jest mocniejszy a jeżeli korzystasz z internetu przez kabel telefoniczny to jest odgromnik gazowy w torze, ma też najdokładniejszy datasheet.

Internet światłowód ? więc taki bajer telefoniczny nie jest mi potrzebny

Ok, to wezmę 2x https://buy-it.pl/lestar-lf2001a-g-a-kcz-25m-lestar-listwa-przeciwprzepieciowa-lf-2001a-3l-emirfi-25m-czarna-p130141 bo i tak potrzebuje około 10 gniazdek. Szkoda tylko ze nie ma krótszego kabla ale jakoś się go schowa.

Edytowane przez Okami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2020 o 10:47, _LynX_ napisał:

Cześć,

Nie żeby coś ale ten okazuje się że ten Brennenstuhl to jest głównie papka marketingowa. Jedyny element zabezpieczający to resetowalny wyłącznik nadprądowy podobny do tego co ma się z skrzynce bezpiecznikowej, więc jedyne co go odróżnia od tańszych listew to to że w tańszych jest warystor z bezpiecznikiem topikowym ale robią to samo.Listwa.JPG.05887a2d24eb36d2fedf76055feaeźródło

To jest jakaś inna listwa ( 8 gniazdek a nie 6, dodatkowo mało miejsca na jakieś filtry, podczas gdy 6G BRENNENSTUHL ma tego miejsca tak z 2x tyle) - więc nie wiemy, czy ten model 6G BRENNENSTUHL to taki pic na wodę, czy nie. Tak czy inaczej gdybym dostał taki szajs, podczas gdy płaciłem za model z filtrami, to od razu bym poszedł do rzecznika praw konsumenta, a sprzedawca stałby się oszustem, podobnie jak producent - z tego powodu wątpię, by sprzedawca/producent był tak głupi by do tego stopnia oszukiwać klienta, jak jakaś chińska firma  krzak.

W dniu 31.07.2020 o 12:28, _LynX_ napisał:

 

Tylko jedna ważna informacja jak byś chciał podłączyć jakieś urządzenie indukcyjne np. wentylator, lodówka klima itp. czyli z silnikiem AC to może nie zadziałać bez pełnego sinusa, a taki jest tylko w wersjach online UPS ale one są znacznie droższe. Jak nie masz takiego zamiaru to celuj w wersje  line-interactive bo czysty offline szkoda brać

Nie prawda. Modele "Line-interactive" też potrafią mieć czysty sinus (na Youtube widziałem jak to wyglądało na oscyloskopie). Sam mam CyberPower CP900EPFCLCD, który jest zwykły "line-interactive" a ma czysty sinus.

 

polecam pooglądać filmik (modele CP1300 / CP 1500 to praktycznie to samo, tylko o większej mocy i pojemności, bo mają po dwa aku, jednak generowane napięcie jest tej samej jakości co w CP900):

https://www.youtube.com/watch?v=KysBEnZUcaw

18 godzin temu, _LynX_ napisał:

wyżej podłączenie przez podstawowy UPC  

Podstawowy UPS ma zabezpieczenia równie podstawowe. Ogólnie odradzam podstawowe UPS z powodu braku czystego SINUS (szkoda karmić zasilacz przy braku zasilania przebiegiem prostokątnym, jaki generują tandetne UPS z niby aproksymowaną sinusoidą)

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Kyle napisał:

Podstawowy UPS ma zabezpieczenia równie podstawowe. Ogólnie odradzam podstawowe UPS z powodu braku czystego SINUS (szkoda karmić zasilacz przy braku zasilania przebiegiem prostokątnym, jaki generują tandetne UPS z niby aproksymowaną sinusoidą)

To ma sens, szczególnie ze są listwy które nie są takie złe jak myślałem. Zanowie pewnie  LF 2001A  bo nic lepszego niby nie widziałem a komentarze ma dobre. Ale mimo wszystko dziwnie tanie, moim zdaniem.

Edytowane przez Okami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Kyle napisał:

więc nie wiemy, czy ten model 6G BRENNENSTUHL to taki pic na wodę, czy nie

Może to inny model ale jedno jest pewne na stronie producenta niema ani datasheet ani wyszczególnionych zabezpieczeń o tłumieniu i udarności nie wspominając. Więc jak widzisz ma coś do ukrycia bo inaczej by się tym chwalił ?

27 minut temu, Kyle napisał:

Sam mam CyberPower CP900EPFCLCD, który jest zwykły "line-interactive" a ma czysty sinus

To jest jakiś wyjątek i patrząc po cenie to za to byś kupił prawdziwy on-line

Dzięki prostemu UPS znajomy stracił tylko UPS bo zadziałał tak ja powinien czyli przyjął na siebie udar ?

Ale racja szkoda podawać sinusoidę modyfikowaną tylko że taka jest podawana tylko przez chwilę przy zanikach czy problemach z zasilaniem a tak to w off-line czy line-interactive przy normalnej pracy przetwornica DC/AC jest omijana ?

Ps.Mało kto wie że sporo nowoczesnych urządzeń jednofazowych można zasilić nawet z DC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, _LynX_ napisał:

To jest jakiś wyjątek i patrząc po cenie to za to byś kupił prawdziwy on-line

Nie jestem pewien, ale i tak obawiam się zakupu on-line z powodu głośności pracy (Line-interactive, kiedy jest normalne napięcie w gniazdku jest niesłyszalne), no i zapewne straty energii też większe przy on-line.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak podczas normalnej pracy można słyszeć ćwierkanie/syczenie podobne jak z obciążonego GPU bo jednak cały czas pracują dwie przetwornice AC/DC i DC/AC ale to też zależy od wykonania.

Tak sprawność będzie trochę niższa bo jest ciągłe podwójne przekształcanie ale nie będzie jakaś dramatyczna, straty to ~5-8% przy beztransformatorowych zależnie od obciążenia.

Edytowane przez _LynX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2020 o 10:47, _LynX_ napisał(a):

Jak byś chciał prawdziwie listwę zabezpieczająca to w 300zł nie ma szans się zmieścić. Taka listwa będzie duża i ciężka bo musie mieć, kondensatory, warystory/transile, dławiki ferrytowe i/lub blaszane, filtry LC a żeby można było mówić o zabezpieczeniu SIP czyli od wyładowań atmosferycznych to bez kilku odgromników gazowych ani rusz.

Biorąc pod uwagę powyższe cechy. Jakie firmy produkują jakie modele które są prawdziwymi listwami zabezpieczającymi, jeśli dysponuje budżetem do 1500 zł i koniecznie chce listwę, a nie UPS?

Z góry dzięki za odpowiedzi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lestar LFT 2005 jest prawdziwą listwą zabezpieczającą (poza bezpiecznikami i zabezpieczeniem wszystkich linii, ma filtry EMI/RFI)

Jak chcesz coś jeszcze lepszego, to szukałbym listwy która poza zabezpieczeniami obecnymi w tym LFT 2005 posiada większą obciążalność niż 2400W.

Edytowane przez Kyle
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...