Jump to content
bahus

Samsung 860QVO 2TB bardzo wolny zapis

Recommended Posts

Witam. Od pewnego czasu mam problem z dyskiem Samsung 860 QVO 2TB. Mianowicie instalacja czegokolwiek trwała kilka godzin. Podobnie kopiowanie plików, transfery spadają nawet poniżej 1MB/s ... Dysk przetestowałem na każdy możliwy sposób i SMART daje info że niby wszystko OK, ale sam podejrzewam uwalony bufor. Jak to cholerstwo sprawdzić i jak ew. zwrócić to na gwarancję? Jakieś pomysły  co to może faktycznie być?
Poniżej testy z Crystal Disk Mark i info Z Crystal Disk Info.
 

Dysk sasmung.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Statycznego buforu masz tylko 6GB więc dynamiczny który ma 36GB musiał się skończyć przez stopień zapełnienia dysku. Ja wiem że QLC przy bezpośrednim zapisie do komórek jest wolniejsze od HDD ale prędkości w okolicach 1MB/s to już jest coś nie tak

Edited by _LynX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli na gwarancję z nim ? Inna sprawa że bufor w tym modelu powinien mieć 70GB, poza tym mam ponad 500GB wolnego. A przy instalacji na początku leci mi przez kilka GB szybko a później uwala transfery do 1-10MB/s

Zrobiłem jeszcze myk i wywaliłem wszystko z dysku, sformatowałem go i transfery wróciły. Teraz pytanie czy da się jakoś sprawdzić czy dysk jest uwalony ? Bo nie jest to dla mnie zrozumiałe żebym powyżej 1,5 TB miał tak niskie transfery że finalnie dysk nie nadaje się do użytku... To w sumie podpada pod wprowadzanie klienta w błąd i niezgodność towaru z opisem...

Teraz dowalę go kopiami CODMW aż zacznie zwalniać i tak go ew. puszczę na gwarancję..

 

Edited by bahus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak faktycznie źle w tabeli spojrzałem, jednak pamiętaj bufor pseudo SLC potrzebuje więcej miejsca niż zajmuje bo komórkę 3-bit traktuje jako 1-bit czyli 72GB *3 = 216GB czyli by musiał zajmować połowę miejsca które zostało

1560413287204.png

Edited by _LynX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i tak nie tłumaczy transferów bo chociaż te 250GB z tego co zostało powinno dać się obsłużyć normalnie. No nic jak wcześniej napisałem. Dowalę go COD'em aż zacznie zwalniać i na gwarancję.... chyba że nie zacznie zwalniać.
Są narzędzia jak do HDD które sprawdzą mi ten dysk krok po kroku ???

EDIT:
Nie musiałem długo czekać zobacz poniższe zdjęcie na pustym dysku, i tak jest cały czas... Ogarniam że szybki bufor ma 70GB ale tutaj po tych 70GB jest tragedia... bo zwalnia do kilku KB/s

samsung 2.jpg

Edited by bahus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak transfery jak piszesz na poziomie 1MB/s to jest coś bardzo nie tak, ale jak trzymasz tam tylko gry które można w każdej chwili pobrać np. ze Steam itp. to śmiało możesz go dobić i oddać na gwarancje o ile wcześniej tego nie zrobisz bo dla mnie to jest nieużywalne ?

Edited by _LynX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie też jest to nieużywalne. Czytałem że te dyski po przekroczeniu bufora schodzą do 130MB/s no niech będzie 80MB/s ale parę kilobajtów przy pustym dysku, to jakieś nieporozumienie. No i znalazłem DATA SHEET samsunga gdzie wyraźnie podaje te parametry, co finalnie daje mi narzędzie do ew. walki o wymianę gwarancyjną.

Ku potomnym:
www.samsung.com/semiconductor/global.semi.static/Samsung%20SSD%20860%20QVO%20Data%20Sheet_Rev1.pdf

Samsung 3.jpg

 

obraz.png

Edited by bahus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, ku potomności. Posłałem na wymianę z tytułu rękojmi z dołączonymi dwiema kartkami A4 o tym gdzie i jak producent opisuje sprzęt oraz jego właściwości i ze screenshotami z zamulenia dysku. Najpierw przyznali rację że sprzęt walnięty i wysłali do serwisu, następnie przez 2 tygodnie nie odpowiadali na maile nawołujące do wymiany z tytułu rękojmi i moich praw zamiast naprawy, ale jak dostali pismo sygnowane logiem UOKIK'u (do pobrania na stronie UOKIK) z paragrafami to dostałem info o wymianie na nowy sprzęt i nowszy model. Finalnie mam dostać nowego Samsunga 870 QVO 2TB.
Z uwagi na fakt iż reklamacja trwała ponad 14 dni a ja pierwszego maila otrzymałem 14 września to powołałem się na Art. 580 § 2 i to chyba przyspieszyło też sprawę.. Przypominam że przy reklamacji wybieramy podstawę czyli w tym przypadku niezgodność towaru z umową i jako formę dajemy wymianę na nowy lub zwrot środków na konto. Jeśli będą motać to niestety ustawa pozwala kupującemu wybrać formę rozwiązania sytuacji

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dniu 5.10.2020 o 14:04, bahus napisał:

Dobra, ku potomności. Posłałem na wymianę z tytułu rękojmi z dołączonymi dwiema kartkami A4 o tym gdzie i jak producent opisuje sprzęt oraz jego właściwości i ze screenshotami z zamulenia dysku. Najpierw przyznali rację że sprzęt walnięty i wysłali do serwisu, następnie przez 2 tygodnie nie odpowiadali na maile nawołujące do wymiany z tytułu rękojmi i moich praw zamiast naprawy, ale jak dostali pismo sygnowane logiem UOKIK'u (do pobrania na stronie UOKIK) z paragrafami to dostałem info o wymianie na nowy sprzęt i nowszy model. Finalnie mam dostać nowego Samsunga 870 QVO 2TB.
Z uwagi na fakt iż reklamacja trwała ponad 14 dni a ja pierwszego maila otrzymałem 14 września to powołałem się na Art. 580 § 2 i to chyba przyspieszyło też sprawę.. Przypominam że przy reklamacji wybieramy podstawę czyli w tym przypadku niezgodność towaru z umową i jako formę dajemy wymianę na nowy lub zwrot środków na konto. Jeśli będą motać to niestety ustawa pozwala kupującemu wybrać formę rozwiązania sytuacji

Dzięki za info, sam również posiadam ten dysk (kupiony 1 grudnia 2019 roku w promocji z oficjalnego sklepu allegro za 659zł wyszło ~330zł za 1TB (więc dałem się skusić), służy pod zainstalowane gry, póki co nie mam z nim problemów, ale jakby się pojawiły, to już wiem co robić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.