Skocz do zawartości
Astec

Spadki płynności w AC Wahalla

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, kupiłem we wtorek nowego Assasina i od samego początku borykam się z pewnymi problemami. Otóż dosyć często na ułamek sekundy spadają klatki do poziomu kilku FPS (stuttering albo frezowanie). Zabiera to przyjemność z grania, ponieważ występuje dosyć często i to w losowych momentach. Gra zainstalowana jest na dysku M2. Ramu mam 16 GB (przetestowany mem testem). Sterowniki najnowsze. Win 10 aktualny. Procesor R7 3800x (z wyłączonym SMT, jak poradzono mi na innym forum). Karta 2080 Super. Wszystko prawie nowe. Testowane w occt, zarówno zasilacz, jaki CPU i GPU. Gram na low, gdzie średnio mam 110 FPS. V Sync włączony (75hz). Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Rozumiem, że gra jest nowa i to next-genowa i ma swoje wymagania, ale komputer też nie jest stary ani z najniższej półki, a mimo to nie radzi sobie dobrze. Spędza mi to sen z powiek, ponieważ wydałem na komputer sporo pieniędzy i chyba nie wymagam od niego za wiele, bo ani nie gram na ultra, ani w 4K, a mimo to są problemy. Dosłownie kilka dni temu przeszedłem RDR2 na średnio-wysokich i nie zgubiło ani jednej klatki. Nie liczę innych gier. Dlatego wykluczam awarie jakichkolwiek komponentów. Z góry dziękuję za odpowiedzi i nakierunkowanie mnie co może być przyczyną takich "lagów".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra ma spadki nawet na najmocniejszym sprzęcie i bez FreeSync/G-Sync nie będzie płynnie. A i nie ma sensu wyłączanie SMT

Ja mam ustawione tak tutaj i tyle mi wyciąga ale jak pisałem mam włączony FreeSync więc nie mam problemów z płynnością

ac.JPG.d32fd6289bf13d7c932431bbd5a7614f.JPG

 

Assassin's Creed® Valhalla2020-11-13-1-47-31.jpg

 

Możesz też sprawdzić sobie te ustawienia w razie czego

20201111_122259-1.thumb.jpg.7a4b44e9e80d70d4a92180086665bfa8.jpg

Edytowane przez _LynX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, _LynX_ napisał:

Gra ma spadki nawet na najmocniejszym sprzęcie i bez FreeSync/G-Sync nie będzie płynnie. 

Kolega ma 110 FPS ŚREDNI, więc powinno dać się utrzymać stały 75 FPS (najwyżej z odświętnymi spadkami poniżej, ale nie do kilku FPS), przy vsync/z limitem FPS na 75, a jeśli da się utrzymać 75 FPS, to BĘDZIE płynnie. Spadki do kilku FPS, ze średniego 110 FPS nie są normalne i Freesync nic tu nie da.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zgadza sie. Moglyby byc spadki do 40-50 wtedy freesync mógłby pomóc. A tak wina czego innego. Skoro to w jednej grze to tym bardziej. Sprawdź sobie użycie CPU i GPU. Może coś w tle obniża poziom fps. No i sterowniki do GPU. Gra jest nowa

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2020 o 07:24, Devil napisał:

No zgadza sie. Moglyby byc spadki do 40-50 wtedy freesync mógłby pomóc. A tak wina czego innego. Skoro to w jednej grze to tym bardziej. Sprawdź sobie użycie CPU i GPU. Może coś w tle obniża poziom fps. No i sterowniki do GPU. Gra jest nowa

Zużycie procesora z wyłączonym SMT ~50%, karta na low ~65%. Sterowniki zainstalowalem nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kyle napisał:

Skoro karta jest obciążona na ~65%, to znaczy, że obciążony w 50% 8 rdzeniowy CPU bez SMT jest wąskim gardłem (jakby używane były max 4 wątki/rdzenie, które pracują na pełnych obrotach i blokują dalszy wzrost wydajności).

Może sprawdź koligację w systemie, czy gra w ogóle może użyć więcej niż 4 wątki.

Ta gra niby potrafi użyć do 6 wątków:

https://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2020/11/Assassins-Creed-Valhalla-CPU-benchmarks-1.png

Po włączeniu SMT zużycie procesora spada do około 30 %. Żużycie karty rośnie do 99% po wyłączeniu synchronizacji pionowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Astec napisał:

  po wyłączeniu synchronizacji pionowej.

Jak się robi takie testy, to zawsze przy wyłączonej synchronizacji. Także przez źle przeprowadzone testy przez Ciebie to co napisałem wcześniej jest nieaktualne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Kyle napisał:

Jak się robi takie testy, to zawsze przy wyłączonej synchronizacji. Także przez źle przeprowadzone testy przez Ciebie to co napisałem wcześniej jest nieaktualne.

Będę wiedział na przyszłość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...