Skocz do zawartości
Astec

Procesory z konsol versus procesory z PC

Rekomendowane odpowiedzi

Czy są jakieś wyniki, benchmarki potwierdzające, że w dobie 8 rdzeniowych procesorów montowanych w konsolach, wybór teoretycznie słabszych 6 rdzeniowych CPU (np. 5600x i 10600K) jest pozbawiony sensu? Czy 6 rdzeniowe procesory nadal mają przyszłość i dają radę? Co jest ważniejsze liczba rdzeni, architektura czy IPC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest pozbawiony sensu. 5600x i 10600K to nie są słabe procki, 12 wątków nie wygląda jakby miało w najbliższym czasie mieć problemy. 

Jedynie 6/6 czyli 6 wątkowe procki zaczynają mieć problemy (już w sumie miały w grze RDR2). 4 rdzenie / 8 wątków też słabo wyrabia więc 12 wątków to takie minimum. Tutaj test CP2077 (bez hex fixa dla Ryzenów):

Spoiler

 

 

Jak R5 3600 był za 750zł to był super wyborem, teraz za 1050zł tak średnio :/ 5600x vs 3700x też cieżki wybór bo nie wiadomo co się stanie jak gry zaczną wymagać 16 wątków. Ale konsole z tego co wiem mają procki 8/8 więc chyba nie nastąpi to szybko?

Ciekawy jest niski 0.1% LOW w przypadku 9700K na low detalach w CP2077. Ten procek miał być rakietą na lata a 0.1% LOW na poziomie R5 2600 3x tańszego i to w teście bez fixa dla Ryzenów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.12.2020 o 14:30, Astec napisał:

Czy są jakieś wyniki, benchmarki potwierdzające, że w dobie 8 rdzeniowych procesorów montowanych w konsolach, wybór teoretycznie słabszych 6 rdzeniowych CPU (np. 5600x i 10600K) jest pozbawiony sensu? Czy 6 rdzeniowe procesory nadal mają przyszłość i dają radę? Co jest ważniejsze liczba rdzeni, architektura czy IPC?

tak,jak najbardziej.

ja na pewno wolałbym 10600K/5600x od 3700x pomimo 6 rdzeni.

natomiast fajną opcją są procesory typu 10700F.

 

  

2 godziny temu, umcacz napisał:

Nie jest pozbawiony sensu. 5600x i 10600K to nie są słabe procki, 12 wątków nie wygląda jakby miało w najbliższym czasie mieć problemy. 

Jedynie 6/6 czyli 6 wątkowe procki zaczynają mieć problemy (już w sumie miały w grze RDR2). 4 rdzenie / 8 wątków też słabo wyrabia więc 12 wątków to takie minimum. Tutaj test CP2077 (bez hex fixa dla Ryzenów):

  Pokaż ukrytą zawartość

 

 

Jak R5 3600 był za 750zł to był super wyborem, teraz za 1050zł tak średnio ? 5600x vs 3700x też cieżki wybór bo nie wiadomo co się stanie jak gry zaczną wymagać 16 wątków. Ale konsole z tego co wiem mają procki 8/8 więc chyba nie nastąpi to szybko?

Ciekawy jest niski 0.1% LOW w przypadku 9700K na low detalach w CP2077. Ten procek miał być rakietą na lata a 0.1% LOW na poziomie R5 2600 3x tańszego i to w teście bez fixa dla Ryzenów.

mi się w ogóle wydaje że procki 6/6 i 8/8 szybko podzielą los 4/4 jak gry mocniej przycisną.4/8 pokazywały lekką przewagę nad 6/6,przy 6/12 vs 8/8 będzie ten sam efekt ale w większym stopniu.

Edytowane przez Novice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...