Skocz do zawartości
ScreamSonic

Płyta Asus TUF Gaming X570 - problem z diodą LED DRAM.

Rekomendowane odpowiedzi

Takim "ekspertów" od siedmiu boleści do unikaj szerokim łukiem .

W jednym ma częściowo rację - obsługa ramu przez CPU , procki z generacji Zen 3 mają kontroler  obsługujący natywnie  ram 3 200 mhz , wyższe taktowanie niejako w trybie OC jest osiągane .

Tak samo jak w przypadku Zen 2 .

Co do podmiany CPU - masz płytę na X570 to tylko procki Zen 2 / Zen 3 będa działać , zapomnij o Zen / Zen+

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko na jednym mobo z B550 nie potrzeba robić aktualizacji biosu aby odpalić Ryzeny 5xxx - na B550 XE Asusa - wyszedł po tym, gdy AMD wypuściło Ryzeny 5xxx.
Bzdura. W grudniu składałem 3 kompy na B550 TUF i X570 TUF i wszystkie miały na pudle naklejkę informującą o wsparciu serii 5000. Widocznie autorowi trafił się leżak magazynowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, radiergummi napisał:
W dniu 6.03.2021 o 11:30, TitoBandito napisał:
Tylko na jednym mobo z B550 nie potrzeba robić aktualizacji biosu aby odpalić Ryzeny 5xxx - na B550 XE Asusa - wyszedł po tym, gdy AMD wypuściło Ryzeny 5xxx.

Bzdura. W grudniu składałem 3 kompy na B550 TUF i X570 TUF i wszystkie miały na pudle naklejkę informującą o wsparciu serii 5000. Widocznie autorowi trafił się leżak magazynowy.

Żadna bzdura - na tym modelu masz pewność, że nie trzeba robić aktualizacji biosu, bo od pierwszej wersji zapewnia kompatybilność z Ryzenami 5xxxx. Wszystkie inne to loteria - jeżeli ma "naklejkę" na pudle to nie trzeba - jeżeli nie ma to trzeba. Więc tylko ten model jako jedyny zapewnia obsługę Ryzenów 5xxx prosto z pudełka.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt ze sklepu nie pomógł, dalej sytuacja nie rozwiązana, więc wkurzyłem się (tutaj zdecydowanie nie użyłbym słowa wkurzyłem...) i zgłosiłem reklamację, opisałem w reklamacji problem, sytuację, oraz to, że każdy człowiek z działu do których pisałem olał mnie odsyłając do innego działu. Reklamacja utworzona i płyta leci w poniedziałek do sklepu skąd była zakupiona. Odezwę się co zrobili na reklamacji ?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ScreamSonic Co to za sklep? Jeśli jakiś lokalny to obawiam się, że nic z tym nie zrobią. Odpiszą, że sprzedali Ci sprawny produkt (a że "chwilowo" niekompatybilny z posiadanym przez Ciebie procesorem to ich już nie obchodzi), ewentualnie odeślą płytę do serwisu Asusa, który BYĆ MOŻE wgra Ci najnowszy BIOS (i oby tak się stało). Mniejsze sklepy nie mają na stanie rozpakowanych podzespołów, żeby przy ich pomocy świadczyć różne usługi dodatkowe, jak np. aktualizowanie BIOSu płyt głównych.

Jeśli nie masz w okolicy żadnego ogarniętego serwisu komputerowego ani znajomego ze starszym Ryzenem, to szukałbym jakiegoś serwisu w innym mieście (i tam wysłał płytę), ewentualnie zapytał morele.net czy nie mogliby wgrać nowego BIOSu (nie wiem czy u nich można aktualizować BIOS tylko przy zakupie płyty, czy normalnie można wysłać im swoją płytę a oni to zrobią). Z dalszych serwisów wybrałbym raczej Wave PC z Poznania, ewentualnie Video Blog Tech z Krakowa. Oba mają swoje kanały na YT i chyba można im zaufać. Za przesyłkę w dwie strony zapłacisz jakieś 40 zł, za usługę do 50 (ale to byłoby już mega zdzierstwo serwisu, morele oferuje to za 20-30 zł). Zamkniesz się w 100 zł, a z komputera powinieneś cieszyć się po kilku dniach.

Oczywiście można kopać się z koniem, pisać reklamacje, ewentualnie użerać z gwarantem albo próbować tej procedury od AMD, ale to zajmuje czas a domyślam się że sprawny komputer chciałbyś mieć jak najszybciej (sam kupiłem nowy zestaw ponad miesiąc temu a przez różne zawirowania z głośnymi kartami graficznymi korzystam z niego dopiero od kilku dni).

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, ScreamSonic said:

Nikt ze sklepu nie pomógł, dalej sytuacja nie rozwiązana, więc wkurzyłem się (tutaj zdecydowanie nie użyłbym słowa wkurzyłem...) i zgłosiłem reklamację, opisałem w reklamacji problem, sytuację, oraz to, że każdy człowiek z działu do których pisałem olał mnie odsyłając do innego działu. Reklamacja utworzona i płyta leci w poniedziałek do sklepu skąd była zakupiona. Odezwę się co zrobili na reklamacji ?

Z ciekawości - co podałeś jako powód reklamacji + jaki tryb reklamowania wybrałeś (rękojmia czy gwarancja)?

Tak jak pisze @vegeciak, zresztą też pisałem to samo wcześniej. Moim zdaniem, miałbyś powód do reklamacji tylko w jednym przypadku, tj. gdyby w opisie płyty na stronie sklepu było explicite napisane, że nie wymaga aktualizacji UEFI do obsługi Ryzenów 5000. W przeciwnym wypadku - cokolwiek zrobią to tylko i wyłącznie dobra wola sklepu, a w przypadku rękojmi, o ile taką wybrałeś, mają 14 dni na odniesienie się do reklamacji. Tak czy inaczej, na ten czas zostajesz bez kompa.

Sam napisałeś na początku, że PC składałeś sam i zamawiałeś komponenty bez montażu. Tak bywa, w Twoim przypadku ten fakt (samodzielne kompletowanie sprzętu i montaż) spowodował, że musisz sobie sam zorganizować aktualizację UEFI. Jakbyś płytę posłał do zewnętrznego serwisu, np. do tych o których pisze @vegeciak, to sprawę miałbyś załatwioną w ciągu 1 tygodnia, przy dobrej logistyce.

Tak, będziesz czekał na rozpatrzenie reklamacji/gwarancji. Jeśli sklep nie zapewnił w opisie produktu że nie musisz aktualizować UEFI w przypadku Ryzenów 5000, to im nic do tego, po co i dlaczego kupujesz taki zestaw a nie inny. Fakt, jakby mieli postawę ciut bardziej proaktywną, to by może poinformowali przed wysyłką, ale to na pewno nie jest ich obowiązek. Ty składasz - Ty ponosisz ryzyko że skompletowany zestaw nie zadziała, a mam wrażenie że usiłujesz zrzucić odpowiedzialność na sklep, bo Waćpana nie poinformowali, że może nie działać. Sam składasz - sam ogarniasz.

PS. Na miejscu tego sklepu bym Cię odesłał na drzewo, bez urazy.

Edytowane przez czapla_pl
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...