Skocz do zawartości
DarthAdrian

Rękojmia w X-kom i dwa laptopy

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Do tej pory aż do 2021.04.22 nie zawiodłem na sklepie X-kom.

Zacznę może od początku potrzebowałem nowego laptopa i kupiłem 2020.12.21 

Notebook / Laptop 15,6 Lenovo Legion 5i-15 i7-10750H/8GB/512 RTX2060 120Hz

za 4999 zł. Niestety po około tygodniu laptop przestał się włączać i na nic nie reagował.

Zatem 2021.01.03 zgłosiłem go na rękojmie. Ale 2021.01.04 X-kom poinformował mnie, że należy mi się zwrot do 14 dni. Tak więc wysłałem oryginalnie zapakowanego laptopa z pudełkiem i czekałem.

Po analizie, czy laptop nie ma uszkodzeń mechanicznych dostałem zwrot 2021.01.13.

W między czasie pooglądałem na youtube, jak otwierają Laptopy Legiona tego typu i okazało się, że bardzo często pękają w nich zawiasy oraz obudowa jest tak mało wzmocniona ze zwykłe delikatne otwieranie laptopa może uszkodzić płytę główną. Oczywiście nie mówię, że tak jest ze wszystkimi, ale są to często zgłaszane usterki.

Chciałbym zaznaczyć, że nadal nie miałem laptopa. Nie zrażony tą sytuacją 2021.01.18 kupiłem laptopa Acer Nitro 5 i7-10750H/16GB/512 144Hz za 5199 zł dokładna data zakupów to 2021.01.19, bo wtedy X-kom prawdopodobnie rozpoczął realizację zamówienia.

Niestety po ok dwóch miesiącach użytkowania laptop zaczął się psuć i objawiało się to tym, że :

- ścinał się ekran

- gasnął ekran

- myszka zatrzymywała

- pojawiały się artefakty graficzne podczas oglądania modeli 3d

Wszystko działo się to głównie podczas korzystania z przeglądarki internetowej.

Bardzo możliwe, że zepsuł się układ graficzny zintegrowany w procesor, bo laptopy tego typu działają tak, że podczas korzystania z przeglądarki korzystają z zintegrowanego układu, a na przykład podczas grania lub obróbki filmów korzystają z głównego układu graficznego w tym przypadku z RTX2060.

O razu jak to zauważyłem zgłosiłem to do Xkom w dniu 2021.03.26 na rękojmie z roszczeniem o zwrot gotówki, bo naprawiany laptop może się potem w przyszłości prędzej popsuć, a ja już długo czekam na nowego laptopa.

2021.04.07 – otrzymałem informację, że laptop zostaje wysłany do serwisu zewnętrznego. Przyszło mi dalej czekać.

I dochodzimy do dnia 2021.04.22 roku – otrzymałem decyzję o zmianie mojego roszczenia ze zwrotu gotówki na wymianę płyty głównej i do prowadzeniu mojego sprzętu do stanu zgodnego z umową.

Tylko, że ja domagałem się zwrotu, ponieważ wada jest istotna uniemożliwiająca mi korzystanie z komputera. Nawet jeśli sprzedawca przy pierwszej reklamacji może odmówić zwrotu gotówki to uważam, że nie tak traktuje się klienta zwłaszcza prawie od grudnia pozostaje bez potrzebnego mi do pracy laptopa.

Pomimo tej sytuacji planowałem po zwrocie kupić od państwa laptopa z firmy msi w podobnej cenie, ponieważ ma brat ma już dwa lata i dzielnie mu służy. Skoro zarówno na Lenovo Legion, jak i Acer Nitro 5 mnie zawiódł.

Uniemożliwiając mi to tracę wiarę w sklep X-kom i przyszłe zakupy, a do tej pory się na państwu nie zawiodłem.

Nie ukrywam, że mocno się rozczarowałem, bo laptopy w tej kategorii cenowej do budżetowych nie należą. Byłoby inaczej, gdyby popsuł się po roku lub przed końcem rękojmi, ale nie po 2 miesiącach. 

Edytowane przez DarthAdrian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, DarthAdrian said:

Tylko, że ja domagałem się zwrotu, ponieważ wada jest istotna uniemożliwiająca mi korzystanie z komputera. Nawet jeśli sprzedawca przy pierwszej reklamacji może odmówić zwrotu gotówki to uważam, że nie tak traktuje się klienta zwłaszcza prawie od grudnia pozostaje bez potrzebnego mi do pracy laptopa.

Zdajesz sobie sprawę, że tym stwierdzeniem zamknąłeś sobie furtkę do dochodzenia czegokolwiek na podstawie rękojmi odnośnie zakupów konsumenckich? Abstrahując, Twoje subiektywne odczucia odnośnie sposobu przeprowadzenia reklamacji nijak się mają do przepisów. Pierwsza reklamacja = tak jak napisałeś, sprzedawca ma prawo zmienić żądanie kupującego na naprawę sprzętu zamiast odstąpienia od umowy.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

3 hours ago, DarthAdrian said:

pozostaje bez potrzebnego mi do pracy laptopa

Jeśli wykorzystujesz sprzęt do jakiejkolwiek działalności zarobkowej, to nie jesteś konsumentem.

Zamiast pisać elaborat z żalami na forum, nie lepiej odezwać się bezpośrednio do x-komu?

 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...