Skocz do zawartości
ykada

Karta graficzna, rękojmia/gwarancja

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, 

prawdopodobnie padła mi karta graficzna. Podczas grania, komputer zawiesił się i następnie ukazał się czarny ekran. Wcześniej stało się podobnie 2-3 razy w przeciągu paru tygodni ale komputer po resecie wstawał aż do teraz. Wyciągnąłem ramy, wkładałem w różne sloty. Płyta główna wskazuje na problem z kartą graficzną (posiada kontrolki). Skombinowałem starszą kartę graficzną o podobnym TDP i komputer działa bez problemu, nawet pod obciążeniem w benchmarkach. Posiadam inny, starszy komputer z zasilaczem o identycznej mocy i po włożeniu zepsutej karty jednostka (drugi PC) nie uruchamia się. 

Teraz do sedna. 

Karta ma już ponad rok i posiada 36 miesięcy gwarancji producenta. Wysyłać na rękojmie czy gwarancję skoro karta ma już ponad rok? Coś i gdzieś czytałem, że po roku to konsument musi wykazać, że wada istniała w chwili wydania towaru a głównie o to chodzi w rękojmi. Po roku, to na mnie spoczywa obowiązek wykazania, że karta posiadała wadę. Boje się, że sprzedawca wykorzysta co będzie mógł aby rozstrzygnąć sprawę na moją nie korzyść. Karta tamtego czasu kosztowała około 2000zł. 

Biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku kart graficznych, ich brak i wywindowane ceny, co robić? Mojej karty na pewno sprzedawca nie będzie miał na wymianę, wątpię, że sami ją naprawią. W przypadku kart graficznych, za naprawy bierze się raczej producent.

Obawiam się problemów większych po wysłaniu na rękojmię niż gwarancję. Nawet jeżeli rękojmia zostanie rozpatrzona na moją korzyść i będą skłonni oddać pieniądze to co ja teraz za to kupię? Doradzicie coś? Sam jestem za gwarancją. Kiedyś miałem podobną sytuację i mały sklepik z trójmiasta, co prawda po kilku telefonach i długim okresie oczekiwania wymienili mi na wydajnościowo podobny model. Co ciekawe obie, zepsute karty pochodzą od tego samego producenta. Trzeci raz im nie zaufam :)

Dziękuje za rady. 

Edytowane przez ykada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast pisać  wywody na forum to trzeba było dać kartę na gwarancję .

Masz 3 lata gwary , minął nieco ponad rok więc wyjście jest jedno , po prostu dopytaj się co i jak .

Może sklep / producent pójdzie ci na rękę w obecnej sytuacji ale wątpię , wymiana albo naprawa , ew. zwrot pełnej wartości karty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...