Jump to content
ykada

Karta graficzna, rękojmia/gwarancja

Recommended Posts

Dzień dobry, 

prawdopodobnie padła mi karta graficzna. Podczas grania, komputer zawiesił się i następnie ukazał się czarny ekran. Wcześniej stało się podobnie 2-3 razy w przeciągu paru tygodni ale komputer po resecie wstawał aż do teraz. Wyciągnąłem ramy, wkładałem w różne sloty. Płyta główna wskazuje na problem z kartą graficzną (posiada kontrolki). Skombinowałem starszą kartę graficzną o podobnym TDP i komputer działa bez problemu, nawet pod obciążeniem w benchmarkach. Posiadam inny, starszy komputer z zasilaczem o identycznej mocy i po włożeniu zepsutej karty jednostka (drugi PC) nie uruchamia się. 

Teraz do sedna. 

Karta ma już ponad rok i posiada 36 miesięcy gwarancji producenta. Wysyłać na rękojmie czy gwarancję skoro karta ma już ponad rok? Coś i gdzieś czytałem, że po roku to konsument musi wykazać, że wada istniała w chwili wydania towaru a głównie o to chodzi w rękojmi. Po roku, to na mnie spoczywa obowiązek wykazania, że karta posiadała wadę. Boje się, że sprzedawca wykorzysta co będzie mógł aby rozstrzygnąć sprawę na moją nie korzyść. Karta tamtego czasu kosztowała około 2000zł. 

Biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku kart graficznych, ich brak i wywindowane ceny, co robić? Mojej karty na pewno sprzedawca nie będzie miał na wymianę, wątpię, że sami ją naprawią. W przypadku kart graficznych, za naprawy bierze się raczej producent.

Obawiam się problemów większych po wysłaniu na rękojmię niż gwarancję. Nawet jeżeli rękojmia zostanie rozpatrzona na moją korzyść i będą skłonni oddać pieniądze to co ja teraz za to kupię? Doradzicie coś? Sam jestem za gwarancją. Kiedyś miałem podobną sytuację i mały sklepik z trójmiasta, co prawda po kilku telefonach i długim okresie oczekiwania wymienili mi na wydajnościowo podobny model. Co ciekawe obie, zepsute karty pochodzą od tego samego producenta. Trzeci raz im nie zaufam :)

Dziękuje za rady. 

Edited by ykada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to za karta?

Ja, zamiast oddawać ją do sklepu, skontaktowałbym się z producentem i z nimi uwzględnił gwarancję. Sklepy, tylko pośredniczą w tej całej gwarancji, więc to tylko wydłuża realizację.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamiast pisać  wywody na forum to trzeba było dać kartę na gwarancję .

Masz 3 lata gwary , minął nieco ponad rok więc wyjście jest jedno , po prostu dopytaj się co i jak .

Może sklep / producent pójdzie ci na rękę w obecnej sytuacji ale wątpię , wymiana albo naprawa , ew. zwrot pełnej wartości karty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.