Piospi Opublikowano 1 Marca 2022 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2022 (edytowane) Cześć, mój drugi komputer ma czasami problemy z uruchomieniem się. Opiszę Wam dwa scenariusze jakie czasem pojawiają się: 1. Uruchamiam komputer, wentylatory odpalają się, płyta główna się świeci, ale po jakimś czasie wentylatory przestają się kręcić, ale płyta dalej świeci. Działa klawiatura, ale mysz już nie. Trzeba wyłączyć komputer za pomocą zasilacza, bo na przyciski w obudowie nie reaguje. Po takim twardym wyłączeniu komputer uruchamia się normalnie. 2. Prawie tak samo jak powyżej, ale nie działa klawiatura i mysz. Nie pomaga nawet kilkukrotne wyłączenie za pomocą zasilacza i włączanie z przycisku obudowy - dopiero po kilku razach komputer uruchamia się normalnie. Specyfikacja komputera, który był kupiony na jesienie zeszłego roku: i5 11600k Asus TUF Z590-PLUS Seasonic Focus GX 850W 80 Plus Gold Crucial 16GB (2x8GB) 3600MHz CL16 Ballistix Black Kingston 1TB M.2 PCIe NVMe A2000 Co może być tego przyczyną? Stawiam na płytę lub zasilacz, ale tutaj nie wiem co mogę zrobić żeby sprawdzić, który konkretnie komponent komputera szwankuje, a nie mam za bardzo możliwości przełożenia innych części do niego -w tym zasilacza, żeby sprawdzić czy na nich też dzieją się takie cyrki. Ktoś spotkał się z takim problemem? Pomocy 🙂 Edytowane 1 Marca 2022 przez Piospi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morguliusz Opublikowano 2 Marca 2022 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2022 (edytowane) 14 godzin temu, Piospi napisał: a nie mam za bardzo możliwości przełożenia innych części do niego -w tym zasilacza, żeby sprawdzić czy na nich też dzieją się takie cyrki. Na dobrą sprawę nie podałeś żadnych informacji, które się liczą. Masz aktualny system, bios i sterowniki do każdego podzespołu? Skanowałeś antywirusami? Jakie wentylatory nie działają? Od CPU, obudowy czy może wszystkie? Sprawdzałeś programem HWmonitor temperatury? Gdzie kupowałeś komputer/podzespoły? Jako całość ze sklepu czy składałeś u kogoś, a może samemu dobierałeś części? Rozumiem, że nie masz GPU i lecisz na integrze? Nie wyskakuje żaden błąd z kodem, więc nie wiem czego oczekujesz od forumowiczów. Nikt nie ma kryształowej kuli by stwierdzić z odległości, że to wina danej części. To nie 15 letni passat. Jak nie masz możliwości sprawdzenia konkretnych podzespołów to oddaj do serwisu z dobrymi ocenami i tyle. Nie ma co się szczypać, bo z fusów nikt tutaj nie wywróży. Albo wina software'u stery/bios/wirus albo hardware'u w postaci uszkodzonego podzespołu. Teraz sporo krąży po sklepach używek sprzedawanych jako nówki, a były ze zwrotu. W zasadzie może to być cokolwiek. Co do pamięci RAM to nie widzę w specyfikacji płyty głównej by producent (asus w tym wypadku) polecał te konkretne pamięci: https://www.asus.com/pl/Motherboards-Components/Motherboards/TUF-Gaming/TUF-GAMING-Z590-PLUS/HelpDesk_QVL_Memory/ Edytowane 2 Marca 2022 przez Morguliusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.T... Opublikowano 2 Marca 2022 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2022 Witam jak już wspomniał "Morguliusz", im dokładniej opisuje się problem tym łatwiej jest coś ustalić, bo nie można wszystkiego wrzucać do jednego worka , kompiuter trzeba rozdzielić na cześć sprzętowa i występujące możliwe problemy, oraz cześć programową i możliwe występujące problemy. ale do tematu po opisie, komputer czy płyta główna, ma problem z przeprowadzeniem testu podłączonych podzespołów i dlatego wstrzymuje procedurę rozruchu. sokoro losowo kompiuter włącza się normalnie, to zakładam ze podczas korzystanie z Windowsa gry/Internet/muzyka/film nie występują zawieszenia czy restarty ? ok, czy posiadasz dedykowana kartę graficzna czy korzystasz z wbudowanej w CPU tzw. igpu ? jak masz podłączony monitor po przez wyjście HDMI czy DP, czy próbowałeś zamienić z jednego na drugi ? w jakich gniazdach są obsadzone banki pamięci Ram A2 B2 ? , czyli szare gniazda czy jest włączony profil XMP w biosie dla pamięci ram ? czy jest wgrany najnowszy bios do płyty głównej ? Wersja 1203 https://www.asus.com/pl/Motherboards-Components/Motherboards/TUF-Gaming/TUF-GAMING-Z590-PLUS/HelpDesk_BIOS/ i dosyć istotna kwestia czy aktualizowałeś oprogramowanie do dysku A2000 ? czyli na Firmware : S5Z42109 , czy potrafisz sprawdzić jaka wersje oprogramowania posiada twój dysk , można podejrzeć za pomocą np. "crystal disk info" https://www.instalki.pl/programy/download/Windows/narzedzia_dyskowe/CrystalDiskInfo.html a dlaczego nawiązuje do dysku ? , bo było ileś przypadków z znikającym dyskiem i kingston wydał poprawiona wersje oprogramowania. aby chcieć coś zdiagnozować, to czy płyta główna włącza się za każdym razem normlanie , proponował bym odłączyć wszystko łącznie z wyjęciem dysku, odłączeniem myszki na usb czy dodatkowych "wiatraków" , i pozostawić tylko to co niezbędne , pc speaker o ile się posiada , klawiaturę najlepiej na PS/2 , koszt około 16-20pln , CPU , jedną kość ramu w gnieździe A2, i podpięty monitor raz na DP raz na HDMI, czyli potrzebne były by dwa przewody. napisałeś ze płyta główna się świeci , to poprosił by WYRAZNA forteczkę co się świeci, podświetlenie led płyty głównej czy diody sygnalizacyjne umiejscowione pomiędzy gniazdami pamięci ram a wtyczka zasilania 24pin i wewnętrznym gniazdem USB . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
masin Opublikowano 14 Marca 2022 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2022 (edytowane) On 3/2/2022 at 10:31 AM, Morguliusz said: Na dobrą sprawę nie podałeś żadnych informacji, które się liczą. Masz aktualny system, bios i sterowniki do każdego podzespołu? Skanowałeś antywirusami? Jakie wentylatory nie działają? Od CPU, obudowy czy może wszystkie? Sprawdzałeś programem HWmonitor temperatury? Gdzie kupowałeś komputer/podzespoły? Jako całość ze sklepu czy składałeś u kogoś, a może samemu dobierałeś części? Rozumiem, że nie masz GPU i lecisz na integrze? Nie wyskakuje żaden błąd z kodem, więc nie wiem czego oczekujesz od forumowiczów. Nikt nie ma kryształowej kuli by stwierdzić z odległości, że to wina danej części. To nie 15 letni passat. Jak nie masz możliwości sprawdzenia konkretnych podzespołów to oddaj do serwisu z dobrymi ocenami i tyle. Nie ma co się szczypać, bo z fusów nikt tutaj nie wywróży. Albo wina software'u stery/bios/wirus albo hardware'u w postaci uszkodzonego podzespołu. Teraz sporo krąży po sklepach używek sprzedawanych jako nówki, a były ze zwrotu. W zasadzie może to być cokolwiek. Co do pamięci RAM to nie widzę w specyfikacji płyty głównej by producent (asus w tym wypadku) polecał te konkretne pamięci: https://www.asus.com/pl/Motherboards-Components/Motherboards/TUF-Gaming/TUF-GAMING-Z590-PLUS/HelpDesk_QVL_Memory/ omg! ty czytałeś co on napisał ? Ja tam nie widzę nic o problemach które sobie najwyraźniej wyimaginowałeś sam ... Komputer nie przechodzi mu trybu post (niech sprawdzi diody na mobo może da się z tego coś wywnioskować ), jak nie to zostanie żonglerka częściami , jeżeli wszystko było kupione i złożone w sklepie oddać w całości i niech się bawią w ramach gwarancji/rękojmi. Edytowane 14 Marca 2022 przez masin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...