Skocz do zawartości
lemosv

Lenovo Legion 5 - stacja dokująca.

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, przerzuciłem się ostatnio na laptopa z desktopa. Jestem grafikiem i cenię sobie mobilność. Jednak w domowych warunkach zależy mi na podpinanie go pod monitor.

Myślę nad zakupem jakiejś stacji dokującej, która znacznie ułatwiła by podłączanie akcesorii przy biurku. Jedna wtyczka i wszystko podłączone, (HDMI / DisplayPort + LAN + Mysz i klawiatura). Z tego co wyczytałem Legiony mają tylko USB-C, bez thunderbolt. Macie coś godnego polecenia? 

Druga sprawa, podłączyłem kablem HDMI zewnętrzy monitor i mam na min tylko 99hz, a docelowo powinien mieć 144hz. Czy to wina kabla? Jestem w stanie na kablu hdmi wyciągnąć więcej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego Legiona (wersja na AMD, jeśli masz wersję na Intelu być może masz Thunderbolta) używam takiego huba - kupiony bez szerszego researchu, w jakiejś okazji wynalezionej przez peppera, pewnie jest tego pod różnymi chińskimi brandami zatrzęsienie:

https://www.amazon.pl/gp/product/B08FQN8VZD/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Nie wiem czy to ograniczenie huba, czy po prostu przepustowości USB-C, ale mam podpięte dwa monitory (1920x1080 i 1920x1200), kabel sieciowy + Amp+DAC FiiO i chyba ten ostatni, jak czytałem, zjada sporo przepustowości kabla, bo Windows potrafi rzucić komunikat, że nie wszystkie urządzenia mogą działać poprawnie.

Ale sam monitor(y) + K+M to dowolna powinna ogarnąć, tylko pilnuj żeby mieć taką która max dla sygnału video ma 4k60 (więcej na USB-C nie wyciśniesz chyba AFAIK), bo są też słabsze z 4k30.

Chyba po prostu uczulam, że po stacjach na USB-C cudów nie należy oczekiwać, zanim USB4 nie będzie standardem, bo do solidnego doka na thunderbolta pod wiele urządzeń sporo im brakuje.

Co do kabla HDMI, sprawdź inny. Legiony mają HDMI 2.1, powinno lecieć do 4k 120.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi