Jump to content
SpawnerYT

Instalator Windows 11 - brak sterowników

Recommended Posts

Witam, mam problem z instalacją systemu Windows 11, więc tak na moim laptopie Asus TUF Gaming FX705DT zainstalowałem sobie nowe Ubuntu 21 w edycji LTS - gdy po kilku miesiącach testów systemu zamierzałem wrócić do Windows 11 instalator wywalił mi ten błąd ( na załączonym obrazku). Czytałem na stronie ASUS ,że to jakiś błąd ze sterownikiem chyba IRST ( muszę przyznać , że w tym temacie jestem zielony), dedykowanym systemem do laptopa był Windows 10 z możliwością update do Windowsa 11. Proszę o pomoc bo nigdy jeszcze nie miałem takiego problemu. Z góry dziękujęc06984094.jpg

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Witam

zdjęcie wykonane w taki sposób ze nic nie widać , tzn. ciężko jest coś odczytać.

najprawdopodobniej instalator win11 nie posiada w swojej bazie, odpowiedniego sterownika od kontrolera obsługi dysków M.2 zastosowanego w tym modelu laptoka i dlatego instalator nie widzi dysku, czy próbowałeś zrobić to samo z instalatorem win10 ?

trudność instalacji nowego systemu np. win11, może dodatkowo polegać na tym, ze na stronie Asusa do tego laptoka nie ma sterownika dla instalatora systemu ....

https://www.asus.com/pl/Laptops/For-Gaming/TUF-Gaming/ASUS-TUF-Gaming-FX705DD-DT-DU/HelpDesk_Download/ 

a takie dwie opcje w biosie jam masz ustawione , zakładka- Boot

Fast Boot - Disabled 

CSM support - Disabled 

bo zakładam ze dysk w biosie jest nadal wykrywany ? 

ok 

co można zrobić,

instalator win10 przygotować za pomocą programu Rufus 

https://www.instalki.pl/programy/download/Windows/narzedzia_dyskowe/Rufus.html

schemat partycjonowania -MBR 

docelowy system- Bios (lub UEFI-CSM)

czyli potrzebny drugi PC lub laptok 

jeśli instalator nadal nie będzie widział dysku, to można przestawić opcje w biosie 

CSM support na Enabled , ale