AMD Rulezz Opublikowano 3 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2003 850$ z własnej kieszeni ! o shit, to się nazywa maniactwo. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jblack Opublikowano 3 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2003 Troche informacji : Rampage Next Generation Rendering Engine (VTA) Next Generation Video Engine 16M tri/sec, 800MP/sec, Single textured. Programmable Shading Higher quality filtering T-buffer based AA AA With 2 textures and Anisotropic with no performance hit. AA With 4 textures with no performance hit Scalable Architecture Integrated Bridge functionality Full AGP Support in SLI Two recursion modes Before and after W divide Applicable for bump mapping and procedural textures Risc-like address op instruction model Cubic Environment Mapping Texture Compression DirectX/DXT ,FXT1 compressed textures YUV Texture formats Massive Multitexturing: 8 textures each with different filtering: point, bilinear, trilinear, anisotropic (up to 128-tap). Massive Iterators: 8 ARGBSTW iterators: one per texture. Texture Recursion (Address ops) : recursion in parallel or series on up to 4 textures Any combination of 4 recursions on the 8 available textures Recursion allows one texture to perturb the values of another texture Texture Computer (Pixel Shader) Massive flexible math capability texture combine unit: (a+B)*c+d feeding... ...color combine unit: (A+B)*C+D where each abcd and ABCD can be: from any of iterator, texture, previous, registered and constant values. manipulated independently with: x, -x, 1-x and x-0.5. Compare based multiplexing: texture and color: combine unit: (a-B)? c:d and texture combine unit output summing R+G+B may feed color combine unit: .(a+B)*c+d, alpha and/or color channels Useful for intensity ops, dot products. Register based combiners Larger color component precision 13 bits per component Precision maintained through alpha blenders. Alpha Blender Logic Ops Quad pixel pipeline 4 pixels-per-clock single textured (per chip) 4/N pixels per clock for N textures (per chip) Scalable rendering: Up to four chips ganged together. No bridge chip required. Optimized Geometry Pipeline. Viewport Transforms and efficient host/graphics IO yield optimum performance Works with (or without) Sage geometry co-processor Larger color component precision 13 bits per component Precision maintained through alpha blenders. Alpha Blender Logic Ops Quad pixel pipeline 4 pixels-per-clock single textured (per chip) 4/N pixels per clock for N textures (per chip) Scalable rendering: Up to four chips ganged together. No bridge chip required. Optimized Geometry Pipeline. Viewport Transforms and efficient host/graphics IO yield optimum performance Works with (or without) Sage geometry co-processor Ponadto karta grafiki posiada autentyczny socket do procesora grafiki, co powoduje teoretyczna mozliwosc wymiany procka w przyslosci, na inny model :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jblack Opublikowano 3 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2003 Sprostowanie : wymiana procka grafiki dot. modelu 3DFX Spectre 1000: experimental board, czyli modelu eksperymentalnego. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-=Maq=- Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Sprostowanie : wymiana procka grafiki dot. modelu 3DFX Spectre 1000: experimental board, czyli modelu eksperymentalnego. Wow - moze jakimś modderom uda się tam włożyć Athlona 1700+ i przekręcić go :D:D:D:D:D A tak na serio - z tych informacji które podaliście powyżej wg. mnie Nvidia będzie chciała wskrzesić Voodoo dla dodatkowego $ :cry: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMD Rulezz Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2003 nikt nic nie będzie wskrzeszał. po co niby nV miałą by sobie dorabiać rywala ? chociaż sporo ludzi kupiłoby na hurraa nowe voodoo bo choć ostatnie karty 3DFX były beznadziejne to pozostaje pamięć o tych dobrych. gdyby nV wykitowała to też zostałyby wspomnienia : ale ten mój GF 2 Ti pomykał, albo GF 256 DDR. voodoo zdechło na własne życzenie, mieli zbyt mocną pozycję i nie umieli walczyć z konkurencją bo jej nie było. przyszła taka nVidia, pokazała jak się robi dobre, wydajne i stosunkowo niedrogie karty grficzne i voodoo zaczęło robić 2, później 4 układy na karcie i wszystko zrobiło się tak drogie, że karta nV o tej samej mocy kosztowała połowę jak nie mniej. obaczymy co będzie z voodoo, może to być niezły sposób na odzyskanie części rynku zajętego przez ATI. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xor Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2003 I trzecia czesc : http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=414 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbass Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2003 szkda ze 3dfx upadl, 2 lata temu to by bylo cos !! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMD Rulezz Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2003 2 lata temu to 3DFX dostawał po tyłku jak nic. każda generacja powyżej rivy 128 biła każde voodoo. tnt była czasami szybsza od 2 voodoo 2 w trybie SLI, tnt2 biła każde V3 2000 i 3000, a GF zmiótł voodoo 4 i 5 tak, że mało kto w polsce to miał bo bylo mało opłacalne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheep Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2003 ale z tymi prockami do grafy to juz stare... juz z rok temu widzialem cos takiego w zapowiedziach w chipie..... tylko ze wtedy to chyba miala robic firma ECS.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KGB Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2003 2 lata temu to 3DFX dostawał po tyłku jak nic. każda generacja powyżej rivy 128 biła każde voodoo. tnt była czasami szybsza od 2 voodoo 2 w trybie SLI, tnt2 biła każde V3 2000 i 3000, a GF zmiótł voodoo 4 i 5 tak, że mało kto w polsce to miał bo bylo mało opłacalne.przewaga tnt2 byl tylko kolor 32-bit reszta atutow stala po stronie V3 z szybkoscia na czele Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ddzini Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2003 2 lata temu to 3DFX dostawał po tyłku jak nic. każda generacja powyżej rivy 128 biła każde voodoo. tnt była czasami szybsza od 2 voodoo 2 w trybie SLI, tnt2 biła każde V3 2000 i 3000, a GF zmiótł voodoo 4 i 5 tak, że mało kto w polsce to miał bo bylo mało opłacalne. lol w zyciu sie nie zgodze ze voodoo 3 2000 nawet przegra w czymkolwiek z tnt2 mialem obie karty a dokladniej mam voodoo jeszcze i jest to fuul wypas zadna tnt2 nie da popalic tak w grach jak voodoo!!! pozatym jest niesamowicie przekrecalne i odporne na zmiane magistrali fsb - u mnie 82mhz wytrzymywala - pokaz mi taka karte na ktorej to zrobisz jeszcze jedna rzecz voodoo 5 bylo ok - [gluteus maximus] zbita byla w tym ze nowe gry nie mialy glide Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMD Rulezz Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2003 owszem, w glide V3 2000 jest szybsze od TNT2 w directX ale glide był głównie w FPP. w DirectX TNT2 była lepsza w większości przypadków, V3 3000 owszem, było lepsze niż TNT2 ale TNT2 były jeszcze PRO i ULTRA, które były sporo szybsze od TNT2 i V3 3000. a firmy robiące gry poszły w Direct3D bo trzeba było się rozwijać, nie można wiecznie żyć voodoo. jakoś w D3D 3DFX się nie odnalazł, żyli przeszłością i liczyli że każdy będzie robił gry specjalnie pod ich karty. wygrał lepszy ale sam bym chętnie zobaczył nowe voodoo na półkach sklepowych. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuchras Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Witam AMD przeczytaj tu http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=414 o D3D a Voodoo. Niepowiedzialbym ze wygral lepszy... Update: No i jeszcze looknijcie sobie tu: http://www17.tomshardware.com/graphic/1999...voodoo3-06.html W 16bit inne karty nie mialy szans... Pozdruffka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMD Rulezz Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2003 16 bitowy kolor to tylko następny dowód pewnego zacofania i trzymania się przeszłości w 3DFX. nie jest to może niezbędne ale ... a w jakiej głębi kolorów gracie ? coś mi się widzi że wszyscy jadą w 21 bitach. a wyniki porównań 3DFX i nVidii zależały od testującego. ogólnie wygrał lepszy, z małego producenta nVidia urosła nagle do giganta. i znaczenia nie miała renoma bo ten argument był akurat po stronie 3DFX. wygrała wydajność i dobre skalkukowanie ceny do wydajności (w 3DFX było z tym kiepsko). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuchras Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Hmmm 21 :?: 8/16/24/32 (jezeli sie myle to mnie poprawcie) Osobiscie, jakies 2,5 roku temu (jak mialem voodoosa 2) to 16, czasem 24. Roznica 16/32 byla dla mnie niezauwazalna a liczyla sie tylko maxymalna wydajnosc :twisted: . Teraz inna karta i 32... Heh rozumiem ze AMD byles (jestes) szesliwym (?) :twisted: posiadaczem jakiejs Rivy :?: Kazdy broni swego i tyle. Wg mnie i tak Voodoo i 3DFx Rulezz no ale to tylko moje zdanie 8) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDDY Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2003 2 lata temu to 3DFX dostawał po tyłku jak nic. każda generacja powyżej rivy 128 biła każde voodoo. tnt była czasami szybsza od 2 voodoo 2 w trybie SLI, tnt2 biła każde V3 2000 i 3000, a GF zmiótł voodoo 4 i 5 tak, że mało kto w polsce to miał bo bylo mało opłacalne.przewaga tnt2 byl tylko kolor 32-bit reszta atutow stala po stronie V3 z szybkoscia na czele Voodo 3 nie obslugiwalo w ogole w 32bit w 3D (albo w ogole nie miala 32bit) potentat 3DFX byl przeogromny i to doprowadzilo do krachu tej firmy, ktora bardzo wolno wprowadzala innowacje, ktore miala teoretycznie nVidia, ale coz z tego, ze i tak wiekszosc tych nowosci nie mogla byx uzywana, bo wydajnosc byla bardzo malo? :> Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuchras Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Jo :!: Najlepiej przeczytajcie sobie te 3 artykuly: http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=412 http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=413 http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=414 Tam jest wszystko, tzn. co, jak i dlaczego I stala sie jasnosc :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Wow - moze jakimś modderom uda się tam włożyć Athlona 1700+ i przekręcić go :D:D:D:D:D V5 + 4 x AXP 1700+ lub 4xAmd64/Opetron to był by dopiero wypas:):):):) tego to chyba nawet 10 FX 6000 ultra + R10000Pro by nie pokonało :):):) Tyle tylko że to praktycznie nie mozliwe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KGB Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2003 owszem, w glide V3 2000 jest szybsze od TNT2 w directX ale glide był głównie w FPP. w DirectX TNT2 była lepsza w większości przypadków, V3 3000 owszem, było lepsze niż TNT2 ale TNT2 były jeszcze PRO i ULTRA, które były sporo szybsze od TNT2 i V3 3000.tnt2 podkrecona na 143MHz szla w D3D leb w leb z V3 2000 (143MHz) V3 bylo troche szybsze od tnt2 w openGL (te same zegary) w Glide Voodoo nie moglo byc szybsze od tnt2,bo NV nie obslugiwla wogole tego trybu ,powstal emulator (chyba Creative zrobil ,poszedl za to do sadu z 3dfx) jak sama nazwa "emulator" nie kojarzy sie z wydajnoscia tnt2ultra miala 150MHz i dostawala od V3 3000 (166MHz) a dlaczego V3 przegrywalo z tnt2 w sklepach mimo bardzo zblizonej ceny(V3 nawet tansze od tnt2 32mb)? proste: V3 - TNT2 16mb - 32mb 16-bit(22-bit wewnatrz) - 32-bit brak - texturing agp magia cyferek niestety dziala na zwyklych ludzi (ATI cos o tym wie ) najwiecej i tak sprzedawalo sie tnt2 m64 ,czyli wydajnosc tnt1 opakowane w 32mb i nazwe obiecujaca zlote gory za 350pln Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xor Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Jo :!: Najlepiej przeczytajcie sobie te 3 artykuly: http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=412 http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=413 http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=414 Tam jest wszystko, tzn. co, jak i dlaczego I stala sie jasnosc :D Juz podawalem te linki, ale widac nie chce sie coponiektorym czytac, i potem pisza, co pisza... :? Ale moze teraz juz przeczytaja :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMD Rulezz Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2003 nie bronię nVidii czy 3DFX tylko piszę o przyczynie upadku tego drugiego. za długo mieli monopol i sięrozleniwili, nowe projekty tak sobnie od niechcenia 2 kolesiów robiło w garażu i powolutku nV zdobyła przewagę. Fajnie jakby 3DFX wydał coś nowego (oby się nie nazywało voodoo) tyle że pewnie byłaby to jakaś karta nV o zmienionej konstrukcji. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xor Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2003 nie bronię nVidii czy 3DFX tylko piszę o przyczynie upadku tego drugiego. za długo mieli monopol i sięrozleniwili, nowe projekty tak sobnie od niechcenia 2 kolesiów robiło w garażu i powolutku nV zdobyła przewagę. Fajnie jakby 3DFX wydał coś nowego (oby się nie nazywało voodoo) tyle że pewnie byłaby to jakaś karta nV o zmienionej konstrukcji. Widze, ze ciagle jestes oporny... Poczytaj pod linkami, ktore i ja, i Chuchras podawalismy. Troche Ci sie wyjasni :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuchras Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Sorki xor nie zauwazylem :oops: Hehe swoja droga to ciekawa ta historia. Ludzie najpierw to przeczytajcie, NA PRAWDE wiele sie wyjasni... No i nie rozumiem dlaczeg oprodukt 3DFxa mialby byc przerobka nV. Na pewno zrobiliby cos porownywalnego/lepszego i tyle 8) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezes_lbn Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2003 nikt nic nie będzie wskrzeszał. po co niby nV miałą by sobie dorabiać rywala ? chociaż sporo ludzi kupiłoby na hurraa nowe voodoo . Tu nie chodzi o rywalizacje z Gforce .Tutaj króluje marketing ktory dobrze wie , że jest mnóstwo osob które mając w pamięci dawne Voodo by kupiły karte drogą ale nie wiele odbiegającą od Gforce . Ci marketingowi szpece uważają ze jak ktoś nie kupi GF to kupi voodo , ale w tym przypadku wpływy z obu kart V i GF idą do jednej kieszeni nvidii. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMD Rulezz Opublikowano 5 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2003 i włąśnie dlatego jest ten topic bo ludzie pamiętają voodoo i kupiliby bez zastanowienia niemalże. może kiedyś ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...