wilczu Posted November 20, 2022 Report post Posted November 20, 2022 (edited) Hej, Kupiłem taki zestaw: Intel Core i5-12400F ASRock B660M PRO RS be quiet! Silent Base 601 Zainstalowałem na czysto Windows 11 Pro 22H2. Na przednim panelu obudowy mam porty: 1x USB 2.0 - lewy, 2x USB 3.0 - środkowy i prawy. Lewy port nie działa w ogóle. Środowy nie działa prawidłowo - wygląda OK tylko z urządzeniami o małym poborze mocy jak pendrive, ale rozłącza po dłuższym czasie jeśli wepniemy np. dysk zewnętrzny (nawet jeśli tylko ten dysk był wpięty w przedni panel). Port z prawej strony nie rozłączał i nie generował problemów. Porty z tyłu obudowy wydają się sprawne. Jednak ze względu na ewidentne uszkodzenie płyty głównej wykonałem tylko kilka testów i w ogóle nie korzystałem z komputera. 1) Scenariusz z tylko jednym urządzeniem wpiętym w lewy port USB 2.0 na przednim panelu oraz USB Hand-off disabled (domyślne ustawienie): Ten port w ogóle nie działa ani pod UEFI, ani pod Linuxem ani pod Windowsem. Dioda pendrive wpiętego w ten port nie świeci się. Jeśli wepnę dysk zewnętrzny 2,5 cala zasilany z USB to owszem, dioda świeci się, a dysk obraca, natomiast sam dysk nie jest widoczny pod Windowsem i Linuxem. iPhone wpięty w ten port pokazuje reaguje dźwiękowo i wyświetla informację o rozpoczęciu ładowania 2 razy na sekundę (podłączony i rozłączony). 2) Scenariusz z 3 urządzeniami podpiętymi w przedni panel oraz USB Hand-off disabled (domyślne ustawienie): Lewy oraz prawy port z wpiętymi pendrive. Jeśli wepnę dysk zewnętrzny pod środkowy port to Windows będzie odtwarzał dźwięk podłączenia i odłączania urządzenia co sekundę. Menadżer urządzeń będzie się odświeżał cały czas. Pendrive z lewego portu nie będzie widoczny w systemie. Dysk zewnętrzny ze środkowego portu również nie będzie wykrywalny. Podobnie pod Linuxem. Uruchamianie komputera w takiej konfiguracji zatrzymuje się na ekranie POST. Nie można wejść do biosu, a klawiatura nie reaguje na naciskane klawisze. Jeśli wystarczająco szybko odepniemy dysk USB, to komputer się odwiesi i wykona wcześniej wydane polecenie (wejście do UEFI lub kontynowanie rozruchu). 3) Scenariusz z 3 urządzeniami podpiętymi w przedni panel oraz USB Hand-off enabled (NIE jest to domyślne ustawienie): Lewy oraz prawy port z wpiętymi pendrive. Dysk zewnętrzny wpięty pod środkowy port to. 2 z 3 urządzeń zaraportują problemy pod Windows. Pendrive wpięty w lewy port pokaże informację, że Windows wykrył problem z urządzeniem i zostało ono wyłączone - kod błędu 43. Dysk zewnętrzny wpięty w środkowy port pokaże informację 'USB Device Descriptor Failure'. Urządzenia nie są prawidłowo wykrywalne więc oczywiście nie będą działać prawidłowo. Inne: 4) Po wyłączeniu komputera dysk zewnętrzny wpięty w środkowy port nie przestanie być zasilany. Według producenta w UEFI jest gdzieś opcja "Sleep" i da się to skonfigurować, ale to akurat jest mniej istotne. 5) Upgrade do najnowszej wersji UEFI 8.02 ani reset domyślnych ustawień UEFI nic nie zmienił. 6) Próbowałem przeinstalować oraz odinstalować wszystkie sterowniki pobrane ze strony producenta. Nic się nie zmieniło Zestaw komputerowy wraz z usługą montażu był kupowany w sklepie Morele. W ramach wymiany ekspresowej Morele został odesłany do serwisu ZIPRO. Dam znać jak sytuacja się rozwinie. Edited November 20, 2022 by wilczu Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Mr.T... Posted November 20, 2022 Report post Posted November 20, 2022 Witam tak się zastanawiam , odnośnie samego zakładanego wątku/tematu , informacja, zażalenie, przestroga ? według opisu problemu, najprawdopodobniej wtyczka z obudowy wpinana w gniazdo na płycie głównej była źle zamontowana na "szybciocha" i doszło do uszkodzenie pinu w samym gnieździe USB może być zgięty albo już ułamany. aby zgiąć czy ułamać pin od gniazda USB 2.0 to trzeba już się postarać i być wyjątkowa ślamazarą, natomiast w gniazdach USB 3.0 piny są cieniutkie i tam trzeba wtyczkę wkładać prosto (bez głupich skojarzeń, nie mogłem się powstrzymać XD), zupełnie jak w nowych wtyczkach i gniazdach do zasilania nowych RTX z serii 4000 ... XD i raczej USB 3.0 z przodu nie zasili dysku magnetycznego 2.5 cala , tutaj potrzeba wincyj prądu przez USB standardy USB 2.0 - około 2.5W USB 3.0/3.1 - około 4.5W USB- C - podobno nawet do 100W Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
wilczu Posted November 20, 2022 Report post Posted November 20, 2022 (edited) Nie wiem jak tam wygląda wymiana ekspresowa w morele realizowana przez serwis ZIPRO. Może macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Akurat te porty z przodu sprawdziłem jako pierwsze. Chciałem zainstalować system, sterowniki i oprogramowanie z USB. Więc od razu zauważyłem, że jest coś nie tak. Widocznie testy obciążeniowe morele wykonywane po złożeniu komputera nie obejmują testów wszystkich portów USB. Ten dysk przenośny to Hitachi Touro S 1TB. Jednak nie znalazłem informacji ile dokładnie prądu pobiera. Nigdy nie miałem problemów z jego zasilaniem ze starych laptopów DELL E-5530 ze złącza USB 3.0 lub z DELL E-5450 ze złącza USB/E-SATA combo ze stacji dokującej DELL PR02X z zasilaczem 130W. Podobnie z ładowaniem iPhone 13 mini 128GB oraz iPhone SE 32GB. Komputer już odesłałem w takim samym stanie jak przyszedł. Patrząc na schemat płyty głównej to widzę że wtyczki do USB 2.0 i 3.0 są osobno. Nigdy nie składałem PC, dlatego chciałem mieć dobrze złożony. Mam nadzieję, że nie będzie problemów z wymianą płyty głównej czy co tam będzie trzeba. Fakt, była z outletu, już raz naprawiana przez serwis. Myślałem, że skoro przejrzana przez serwis to usterka będzie nawet mniej prawdopodobna niż przy nowej płycie :/ https://i.imgur.com/gPhaVS8.png https://download.asrock.com/Manual/B660M%20Pro%20RS.pdf Edited November 20, 2022 by wilczu Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
wilczu Posted December 17, 2022 Report post Posted December 17, 2022 Zestaw wrócił z wymienioną obudową i płytą główną. Odczekałem kilka godzin po rozpakowaniu paczki przed włączeniem zestawu. Karta graficzna nie wyświetla obrazu lub wyświetla szare paski/zielone kropki na ekranie. Wydaje mi się, że po przetestowaniu zestawu trafia na przygotowanie do wysyłki. Tam ktoś otwiera obudowę, wpycha na siłę jakiś wypełniacz uszkadzając płytę główną, piny socketu lub grafikę (mimo, że ma backplate). Odejmując wysokość chłodzenia CPU od maksymalnej wysokości jaką pomieści obudowa pozostaje nam około 2,5cm. Wypełniacz z całą pewnością jest grubszy. Nie jest to jakaś elastyczna gąbka. Ponadto był też wciśnięty z lewej strony chłodzenia CPU i nad grafiką. Poprosiłem o zwrot środków, bo nie mam już siły. Komputer kupiłem miesiąc temu i w ogóle z niego nie korzystałem Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Mr.T... Posted December 18, 2022 Report post Posted December 18, 2022 przykro mi to słyszeć, ale to są tylko ludzie, wisz jeden podchodzi do tego z głowa, czy wykonuje prace z pasja, inny tylko wykonuje procedury , ma być pięć worków, to pcha na siłę piec wypełniaczy ... zielone kropki piszesz hmm , (karta graficzna ?) a mi to wygląda na źle dociśnięty zestaw chłodzący na cpu za mocno przez to krzywo. ubolewać mogę tylko nad tym ze na okres końca roku , święta itd. będziesz bez PC. szkoda, może wystarczyło by PC rozebrać i ponownie złożyć , ale zadanie tego nie zrobię. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
B@nita Posted December 18, 2022 Report post Posted December 18, 2022 (edited) 8 godzin temu, Mr.T... napisał: przykro mi to słyszeć, ale to są tylko ludzie Tobie przykro, koledzy z twojej firmy się nie postarali a klient ma problem. Czyli nie myliłem się co do Ciebie. Tyle się mówi, by omijać ten sklep, kolejny wątek o fatalnej obsłudze od moreli... Na labie i pepper niestety też. Edited December 18, 2022 by B@nita 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
wilczu Posted December 18, 2022 Report post Posted December 18, 2022 Też mi się wydaje, że to jednak socket, ewentualnie inny element mobo. Grafika z przodu ma radiator, a z tyłu backplate, więc nie tak łatwo uszkodzić. Mam nadzieję, że nie będzie przerzucania winy na klienta i problemów ze zwrotem środków. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
wilczu Posted December 23, 2022 Report post Posted December 23, 2022 (edited) Tak to wyglądało po otwarciu lewego panelu bocznego Edited December 23, 2022 by wilczu Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Mr.T... Posted December 23, 2022 Report post Posted December 23, 2022 2 godziny temu, wilczu napisał: Tak to wyglądało po otwarciu lewego panelu bocznego WTF , brawo, czy robiła osoba nie pełno sprytna umysłowo ? , chyba ze oni maja taki system pakowania/zabezpieczenia, no to OMG... bo to tak, coś jest z nie tak z obrazkiem ... Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
wilczu Posted December 23, 2022 Report post Posted December 23, 2022 Nagrywałem otwieranie paczki, wyciąganie obudowy oraz otwarcie tego panelu. Poprzednim razem sytuacja wyglądała podobnie, ale zamontowane chłodzenie CPU było jeszcze standardowe 'box' Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
wilczu Posted December 27, 2022 Report post Posted December 27, 2022 (edited) Serwis Morele stwierdził uszkodzenie grafiki i odesłał kartę do zewnętrznego serwisu Edited December 27, 2022 by wilczu Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
B@nita Posted December 27, 2022 Report post Posted December 27, 2022 (edited) Godzinę temu, wilczu napisał: Serwis Morele stwierdził uszkodzenie grafiki i odesłał kartę do zewnętrznego serwisu Kupiłeś na morele nowy sprzęt który okazał sie uszkodzony a oni go zamiast wymienić na zgodny z umową to wysyłaja do naprawy?? Edited December 27, 2022 by B@nita 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
wilczu Posted December 27, 2022 Report post Posted December 27, 2022 Płyta główna była po naprawie serwisowej. Została wymieniona przy pierwszej reklamacji. Karta graficzna była po zwrocie od klienta. Za pierwszym razem wydawała się działać prawidłowo, ale nie obciążałem jej. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
B@nita Posted December 27, 2022 Report post Posted December 27, 2022 (edited) Domagaj się zwrotu środków, wcisneli ci towar niezgodny z umowa. Nie daj się wciągać w ich gierki z naprawami bo to jawne dymanie klienta. Zapłaciłeś za sprawny towar a nie bubla którego ciagają po serwisach. Edited December 27, 2022 by B@nita 2 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
wilczu Posted December 30, 2022 Report post Posted December 30, 2022 Ponoć środki mają zostać mi zwrócone. Nie wiem co oznacza status [3_D1] Zgłoszenie oczekuje na weryfikację DMR Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
wilczu Posted January 5, 2023 Report post Posted January 5, 2023 (edited) Dzisiaj minęły 2 miesiące od złożenia zamówienia :) Łącznie za zestaw, dodatkowy dysk i chłodzenie zapłaciłem prawie 6400 Edited January 5, 2023 by wilczu Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
wilczu Posted January 20, 2023 Report post Posted January 20, 2023 Dziś otrzymałem zwrot środków za zestaw Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
B@nita Posted January 20, 2023 Report post Posted January 20, 2023 19 minut temu, wilczu napisał: Dziś otrzymałem zwrot środków za zestaw I nauczkę, by tam nie kupować. 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
floyd Posted January 20, 2023 Report post Posted January 20, 2023 To gdzie kupować ? W x-kom, gdzie przysłano mi mobo z pękniętym zatrzaskiem na pcie? Jakieś propozycje? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
wilczu Posted January 20, 2023 Report post Posted January 20, 2023 1. Kable ułożone tak, że prawym boku obudowy materiał wyciszający miał wgniecenia 2. Wszędzie trytki. Z obudową be quiet! Silent Base 601 dostarczane jest 6 opasek na rzep, co spokojnie wystarcza aby ogarnąć przewody. 3. Nie ustosunkowano się do problemów z portami USB (niekompatybilność płyty z obudową, usterka lub sterowniki/BIOS?) 4. Wentylatory nie były zamontowane jak prosiłem przy pierwszym RMA 5. Format dysku przy pierwszym RMA. Niby mają to w regulaminie, ale przecież to serwis 6. Dobrze, że nagrywałem otwieranie paczek i robiłem zdjęcia z wysyłki. Trzeba jeszcze nagrywać pierwsze uruchomienie zestawu, aby było wiadomo, że nie grzebano w środku 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
B@nita Posted January 20, 2023 Report post Posted January 20, 2023 2 godziny temu, floyd napisał: To gdzie kupować ? W x-kom, gdzie przysłano mi mobo z pękniętym zatrzaskiem na pcie? Jakieś propozycje? MM,ME, RTV EURO, Amazon...i parę innych. X scam dwa razy kupiłem i nigdy więcej. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
wilczu Posted January 21, 2023 Report post Posted January 21, 2023 Kupowałem wiele razy prywatnie i na firmę w Morele i X-KOM. Dotychczas nie było problemów. Zamówiłem podobny zestaw w X-KOM. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
wilczu Posted January 29, 2023 Report post Posted January 29, 2023 Zmieniłem płytę na ASRock B660 Pro RS DDR4, kartę na Inno3D GeForce RTX 3060 Ti X3 OC 8GB GDDR6X. X-KOM złożył zestaw i wszystko działa 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Mr.T... Posted January 29, 2023 Report post Posted January 29, 2023 37 minut temu, wilczu napisał: Zmieniłem płytę na ASRock B660 Pro RS DDR4, kartę na Inno3D GeForce RTX 3060 Ti X3 OC 8GB GDDR6X. X-KOM złożył zestaw i wszystko działa Najważniejsze ze działa XD trochę się temat ciągnął od 20 listopada spoko, moja karta RTX przez 7 miesięcy jeździła sobie po miedzy mną a serwisem Asusa ( i właśnie obsługa z Morele się w to tez zaangażowała, aby goście z serwisu wzięli się do roboty , a nie ze Morele to samo zło ) bo uparłem się ze maja uzupełnić brakujący termopad pod kością ramu. ja to widzę w taki sposób, jak dużym firmom spadną obroty, to może zaczną bardziej poważnie i rzetelnie podchodzić do obsługi klienta , np. sprzęt zapakowany w taki sposób aby podczas transportu nie miał możliwości uszkodzenia, ale, ale wszędzie rządzą procedury a nie własne myślenie , oraz wszędzie pracują tylko ludzie... Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
B@nita Posted January 29, 2023 Report post Posted January 29, 2023 Bo najlepiej składać samemu lub poprosić kogoś znajomego. Transport gotowca to zawsze ryzyko uszkodzenia wiedząc jak kurierzy potrafią się wręcz znęcać nad paczkami. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Niezły Apacz Posted January 29, 2023 Report post Posted January 29, 2023 Tu podam tylko przykład,żle zabezpieczonej karty graficznej podczas wysyłki zestawu. https://www.youtube.com/watch?v=tXSXuJRKjz8 Kurierzy nie dość że rzucają paczkami, to również nieraz taka paczka musi przebyć sporą drogę. W necie jest sporo poradników jak złożyć zestaw, jak dobrać podzespoły, jak podłączyć i ludzie wybierają najłatwiejszą drogę ,kupując złożony zestaw. Taką ciężką kartę przecież można było wysłać w oryginalnym opakowaniu a użytkownik mógł sobie spokojnie podłączyć. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
B@nita Posted January 29, 2023 Report post Posted January 29, 2023 1 godzinę temu, Niezły Apacz napisał: Taką ciężką kartę przecież można było wysłać w oryginalnym opakowaniu a użytkownik mógł sobie spokojnie podłączyć. Zgadza się, jest jeszcze jeden powód dla którego odradzam kupowanie gotowców. Nie wiadomo, czy podzespoły a szczególnie gpu nie było używane!! Mogą wcisnąć pokoparkowy złom i kupujący nawet się nie zorientuje, wyjdzie po czasie lub tuż po skończonej gwarancji. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
B@nita Posted February 7, 2023 Report post Posted February 7, 2023 (edited) 14 minut temu, KamikazePL77 napisał: Nie no nie sugeruj, że ktoś skupuje używane karty czy inne podzespoły i idzie to potem do gotowców. Jak by to wyszło to jest the end, o wiadomości by się sprawa mogła otrzeć czy inny serwis. A co ma sklep zrobić z towarem po zwrotach? Myślisz, że pcha to wszystko w outlety? 😂 Ktoś, kto kupuje gotowca bo nie potrafi sam złożyć tym bardziej nie jest w stanie sprawdzić, czy podzespół jest nowy czy był wcześniej używany. A co do tego co napisałeś :Nowy komputer Pierwszy przykład z brzegu, nówka sztuka z najnowszym i7 2600 😂 Edited February 7, 2023 by B@nita Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...