Skocz do zawartości
xonefreal

Jaka grafike kupić zmiana z 1060 6gb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mój aktualny pc to 16gb ram rysiek 5 3600, nvidia 1060 phoenix z gigabyta 6gb. Zasilacz 650. Chce wymienić karte graficzną. Myslałem coś o rx 6700 xt ale ponoc z moim porcesorem sa problemy (bottleneck)  więc mój wybór pada teraz na 3060ti. Nie chce kupic karty gdzie procesor mi nie pociągnie i tak fpsa. Czy bede grac w 4k moge ( posiadam monitor 4k).

 

Edytowane przez xonefreal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3060ti to za mało do sensownego 4k. Wiem, bo właśnie to przerabiam po zakupie wypasionego monitora. W takim Wieśku jest wręcz smutno.

Szukaj czegoś z więcej niż 8GB, bo to naprawdę robi różnicę.

r5 3600 z dobrą pamięcią nie powinien być żadnym bottleneckiem dla 3060ti. Zwłaszcza w wysokich rozdzielczościach. Nie przypominam sobie, żeby coś realnie zatrudniało mi więcej niż 6 rdzeni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2023 o 15:46, xonefreal napisał:

ponoc z moim porcesorem sa problemy (bottleneck)

Zawsze jest bottleneck - czy to z powodu CPU, czy GPU. Balans zmienia używana rozdzielczość choćby. Kup tego 6700XT, a później, w razie potrzeby, wymienisz CPU na Ryzen 5600X3D (tak ... ma wyjść), albo Ryzen 5800X3D i po problemie.

34 minuty temu, Makavcio napisał:

3060ti to za mało do sensownego 4k.

Ja tam nie miałem problemu z 4K na max detalach na GTX 1650 w Dead Space (fps zawsze ponad 100 generować potrafił ten kaszlak). Także jak już coś, to "RTX 3060Ti to za mało do sensownego 4K w .......(tu podajesz tytuł konkretnej gry)"

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie miałem problemu z 4K na max detalach na GTX 1650 w Dead Space (fps zawsze ponad 100 generować potrafił ten kaszlak). Także jak już coś, to "RTX 3060Ti to za mało do sensownego 4K w .......(tu podajesz tytuł konkretnej gry)"


Chciałbym to zobaczyć. 75w karta generuje 100 fps w 2160p.

giphy.gif


Spokojnie możesz brać nawet 4080. Owszem karta będzie trochę spowalniaba przez CPU czasami, ale rzadko bo nigdy w grach CPU nie osiąga 100% wydajności. Przy monitorze 4K liczy się ilość pamięci i 12G to minimum. Celowałbym w 16. Jakie częstotliwości obsługuje ten monitor? IMO 6800/6800XT 16G to minimum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, saalataa napisał:

Chciałbym to zobaczyć. 75w karta generuje 100 fps w 2160p.

1) fps nigdy nie spadał nawet do 100 w 3840x2160 w tej grze (Dead Space z 2008r). 😁 (oczywiście podczas gry testowej, bo do normalnej gry wolałem ustawić stałe 60fps przez limit fps i V-sync, na ekranie 60Hz, bo dzięki temu jest płynniej, niż stokilkadziesiąt fps @ 60Hz)

2) Producent tej karty (GTX 1650 Palit KalmX) ustawił PowerLimit na 68W, a nie 75W 😁

56 minut temu, saalataa napisał:

Przy monitorze 4K liczy się ilość pamięci i 12G to minimum.

Nieprawda. Wzrost zapotrzebowania na VRAM przy zmianie rozdzielczości w grze 3D z 1920x1080 do 3840x2160, to często jedynie +30% (x1,3). Tym czasem wzrost zapotrzebowania na moc obliczeniową to x3. Także to brednie jakoby "do 4K trzeba było turbo dużo VRAM". Nie mniej jednak zawsze VRAM'u lepiej mieć więcej niż mniej (bo nigdy nie wiadomo, kiedy będzie potrzeba więcej).

ps. ten GTX 1650 na którym w Dead Space z 2008r na max detali w 4K było zawsze ponad 100fps, miał 4GB VRAM ... i w tej grze użycie VRAM pamiętam było zdecydowanie niższe

ps2. zgodnie z moimi testami w wielu grach, RTX 3050 Aorus Elite, jest 2x szybszy od GTX 1650 KalmX Palit (testowane w tak wysokich rozdzielczościach, by mieć pewność, że GPU jest zawsze wąskim gardłem). Dead Space z 2008r na RTX 3050 w 4K (w tle odpalona przeglądarka www, która zjada kilkaset MB VRAM i dorzuciłem jeszcze AA, bo bez AA jest nawet ponad 300fps):

5734ff342ad8.jpg

giphy.gif

 

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Szeryf napisał:

Kyle, ale Ty piszesz o grze sprzed ponad dekady. Aktualnie wydawane tytuły to inna bajka (a może raczej koszmar 🙂 )

Właśnie to jest sednem tego o czym piszę: wszystko zależy od konkretnego tytułu. W The Last Of Us taki RTX 3060Ti da radę w 2560x1440, ale ledwie ledwie (trzeba będzie "regulować" detale, by nie było spadków poniżej 60fps). Podczas gdy w Breathedge da radę z 4K bez problemu. Także wszystko zależy od konkretnej gry. Nie ma czegoś takiego jak "karta do 4K", albo "karta do FHD". Co najwyzej może być "karta do The Last Of Us w QHD".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kyle Wprowadzasz ludzi w blad, bo remake Dead Space wyszedl tez w tym roku i do niego sie odnosi nie do 15-letniej gry, ktora #nikogo nie interesuje jak dziala w 4K, bo jakosc tekstur nie istnieje. Te gry byly tworzone pod sprzet w tamtym czasie czyli max 720p, aby swietnie dzialalo na konsolach siodmej generacji. Nie dziwne wiec, ze stara dziala w 4k, kiedy wyglada slabo, biorac pod uwage obecne standardy. Nikt nie kupuje nowej karty graficznej by grac w prawie pelnoletnie gry. Troche jak uruchamianie COD4:MW z 2007r kiedy remaster w 2016 jest dostepny . Ta druga w 1080p, bedzie wygldala lepiej niz wersja z 2007r w 4K. Jest pewne minimum wymagane do grania w rozdzielczosci 2160p, ktore pokrywa pewna srednia wymagan produkcji. Indyki w 4K beda dobrze pracowac na kartach z 8GB VRAM, ale juz gry AA/AAA sobie nie poradza, szczegolnie takie o 'otwartym-swiecie'.

Do relatywnie mlodych gier (nie starszych niz 3 lata) 16GB VRAM w 4K jest niezbedne. Dla tytulow, ktore w tym roku zostana wydane i szczegolnie dla tych, ktore sa konwersjami z konsol jak PS5 i w mniejszym stopniu XSX.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, saalataa napisał:

@Kyle Wprowadzasz ludzi w blad, bo remake Dead Space wyszedl tez w tym roku i do niego sie odnosi nie do 15-letniej gry, ktora #nikogo nie interesuje jak dziala w 4K, bo jakosc tekstur nie istnieje. Te gry byly tworzone pod sprzet w tamtym czasie czyli max 720p,

 

... to Ty w 2008 roku grałeś jeszcze w "720p"? 🤣 Poza tym, jestem ciekaw ile byś przeczytał z tych napisów ze screena powyżej w "720p", skoro 4K w starych grach "nic nie daje, bo tekstury nie istniejo". ... mam na myśli napis "PLANET CRACKER STARSHIP ISHIMURA" z ekranu w centrum, którego rzekomo nie ma, bo przecież "tekstury nie istnieją".

21 godzin temu, saalataa napisał:

Do relatywnie mlodych gier (nie starszych niz 3 lata) 16GB VRAM w 4K jest niezbedne.

Wprowadzasz ludzi w błąd. W większość gier, nie starszych niż 3 lata, pograsz w 4K przy 8GB VRAM. Jakbyś nie wiedział, to zwiększanie rozdzielczości renderowania stosunkowo nie wiele zwiększa wymagania w kwestii VRAM (często tylko rejony x1,3 przy przejściu z żałosnego 1920x1080 na 3840x2160). Co nie zmienia faktu, że lepiej mieć dla świetego spokoju więcej VRAM niż mniej ... nawet w 1920x1080, bo nie wiadomo jaka produkcja się niebawem przytrafi.

21 godzin temu, saalataa napisał:

Ta druga w 1080p, bedzie wygldala lepiej niz wersja z 2007r w 4K.

Nowsza będzie mniej czytelna w 1920x1080 (przestań z tym "p" - to nie telewizja) niż starsza w 3840x2160 (mniej detali tekstur i geometrii, ale się nie zlewa wszystko w mydle lub pikselozie FHD). Poza tym tekstury i złożoność geometrii w nowszej będzie lepsza. Niestety, ale z detali nici, jak odpalasz najnowsze gry w pożal się Boże renderowaniem 1920x1080.

21 godzin temu, saalataa napisał:

@Kyle Wprowadzasz ludzi w blad, bo remake Dead Space wyszedl tez w tym roku i do niego sie odnosi nie do 15-letniej gryydane i szczegolnie dla tych, ktore sa konwersjami z konsol jak PS5 i w mniejszym stopniu XSX.

Wprowadzasz ludzi w bład: Dead Space, to Dead Space z 2008r, a Dead Space Remake, to ta nowsza wersja, więc już nie manipuluj.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...