Skocz do zawartości
CozzY

Upgrade PC - Intel czy AMD

Rekomendowane odpowiedzi

Sytuacja wygląda tak że od lat jestem fanem AMD i na tym sprzęcie (CPU oraz GFX) budowałem konfiguracje zarówno dla siebie jak i dla syna. Jakoś rok temu znudziła mi się jednak trochę ta zabawa i dalem swój niezły zestaw młodemu. W zamian wziąłem jego starego kompa. Stał tak i się kurzył, aż wpadła mi okazyjnie w ręce Intel Arc A770. Wyciągnąłem i sprzedałem RX 580 i teraz mi znów chodzi po głowie żeby coś tam wymienić.

 

Aktualny konfig to:

Ryzen 7 1700

Asus Rog Strix B350 Gaming-F

16 GB Aegis

iiyama G-Master 34" 3440x1440

 

 

Automatycznie pomyślałem o kupnie R5 5600X bo płyta obsłuży ten CPU, a różnicy między PCI-E v.3 a PCI-E v.4 w praktyce przy takich podzespołach nie będzie. Potem jednak gdzieś wyczytałem, że ta A770 dobrze się dogaduje z CPU Intela (zapomniałem jak się ta technologia nazywa) i w pewnych okolicznościach system dostaje trochę więcej wiatru w żagle. Nie znam się na prockach Intela zupełnie ale wg opinii w necie odpowiednikiem cenowym i wydajnościowym byłoby tu i5-12400f. Wtedy musiałbym wymienić też mobo do czego mi się nie pali, ale byłoby do zrobienia.

 

Komputer w sumie służy do... niczego. Czasem coś tam odpalę ale do grania mam 3 konsole więc też bez spiny. Po prostu lubię mieć komputer i przy nim grzebać i tyle

 

 

Wysłane z mojego RMX3563 przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak lubisz przy nim grzebać to zbuduj custom loopa.  Teraz nie mam czasu ale kiedyś to była fajna zabawa z blokami od misia czy nagrzewnicami z aut.

A modernizacja zależy od tego ile chcesz przeznaczyć. Ja bym tylko jakiegoś 5600 albo 5700 wrzucił pytanie jaki to ram? Coś ponad 3000? 3600?

No i ARC lepiej się spisuje w nowszych grach. Stare raczej odpuścili sobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji