Skocz do zawartości
Piotrek9772

Mały upgrade staruszka (CPU, płyta, RAM) do internetu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mój komputer ma już ponad 11 lat, w międzyczasie przechodził małe modyfikacje, jednak na ten moment komputer (w zasadzie to procesor) powoli już nie daje rady, mimo że w tej chwili nie wymagam od niego żadnych wodotrysków i nie pamiętam kiedy ostatnio włączyłem na nim jakąkolwiek grę . Oto specyfikacja:

i5-3450 (LGA 1155)
Asrock B75 Pro3
Goodram DDR3 16GB(2x4 + 8GB)
Gigabyte GTX 970 (kupiona używana o tym jak Radeon R9 270 wyzionął ducha)
XFX Core 550W
SilentiumPC Gladius 800
GOODRAM CX400 256GB SSD + HDD 1 TB

Zastanawiam się nad małą wymianą podzespołów, tj. procesor, płyta + RAM, żeby dojść poziomem do karty graficznej. Pytanie do Was, czy ma to sens. Sam kiedyś trochę interesowałem się podzespołami, ale po takim czasie jestem zielony w tym temacie i wolę zapytać o zdanie ludzi, którzy w tym siedzą.
Miałem też myśl o kupnie po prostu używanego i7 3770K na tej samej podstawce, ale chyba to nie ma sensu?

Dajcie znać proszę co sądzicie o tym staruszku i jak (czy w ogóle) można mu ewentualnie pomóc. Dzięki!

Edytowane przez Piotrek9772

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często mam otwartych wiele kart w przeglądarce + przy oglądaniu filmów/seriali/transmisji i przewijaniu do przodu czasami muszę poczekać dłuższą chwile, wtedy wykorzystanie procesora sięga 100%. Może w przyszłości najdzie mnie też ochota, żeby w coś zagrać.

Myślałem o kwocie do 1000 zł, żeby zrównać/przebić osiągi karty graficznej. Jeśli wyjdzie mniej - super, trochę większa kwota też nie będzie problemem, jeśli kupowanie słabszych podzespołów nie będzie opłacalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie te polecane zestawy z PPC:

https://www.purepc.pl/jaki-komputer-do-gier-kupic-polecane-zestawy-komputerowe-na-styczen-2024-gotowe-konfiguracje-w-roznych-cenach?page=0,5