Kidzi1 Opublikowano 14 Maja Zgłoś Opublikowano 14 Maja Witam. Mam problem z dostępem do internetu w aptece. Objaw jest taki, że transakcje z użyciem karty czasami nie dochodzą do skutku, czasami terminal łączy się ponownie. Jeśli przerwa wystąpi w trakcie zaciągania recepty z serwera, wyskakuje błąd, trzeba to robić ponownie, takie same błędy wyskakują przy sprawdzaniu kodów QR czy raportowaniu realizacji recept - każda z tych czynności wymaga połączenia z innym zewnętrznym serwerem. Przerwy są kilku-kilkunastosekundowe, ale występują kilka razy na godzinę, bardzo utrudnia to pracę, bo np. przy niekompletnym raporcie realizacji recepty - trzeba wycofywać każdą pozycję z osobna i wysyłać na nowo, przy kilkunastu pozycjach na recepcie już się robi spory problem. Zgłaszanie problemu do dostawcy nic nie daje, twierdzą, że u nich wszystko gra. Pingi się nie gubią - zrobiłem test, ping puściłem na godzinę na onet, a przerwy w połączeniu w tym samym czasie były i tak. Nie jest to również problem samego oprogramowania aptecznego, bo np. Battlenet też rozłącza, jak pusczę Diablo 4 , to pogram 5-6 minut i zrywa połączenie. Jakiegoś Need for Speed'a puszczałem - to samo, z samej gry nie wywala, ale wchodzi w tryb off-line. Grywam też w Age of Origins - to samo, co kilka minut klepsydra i nawiązywanie połączenia. Dla porównania komfortu pracy - pracuję w innej aptece kilka dni w miesiącu i tam podobne problemy komunikacji z serwerami nie zdarzyły mi się nawet raz. Wszystkie te objawy skłaniają mnie ku stwierdzeniu, że coś jednak jest nie tak z łączem - sama lokalna sieć składa się raptem z routera i 2 switchy, więc mało prawdopodobne, żeby to było coś lokalnie. Router jest własnością dostawcy i nie mam do niego dostępu. Czy ktoś może polecić jakieś oprogramowanie, które było by w stanie zlokalizować problem ? Ewentualnie sposób, jak problem zdiagnozować ? Rozmawiając z dostawcą chciałbym mieć jakieś argumenty w ręce. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris194 Opublikowano 14 Maja Zgłoś Opublikowano 14 Maja (edytowane) Musisz podać więcej szczegółów bo z tego ciężko coś wywnioskować. - Co to za dostawca? - W jaki sposób to łącze jest doprowadzone do apteki? - Co to dokładnie za sprzęt sieciowy tam masz? Marka i model zarówno routera jak i tych dwóch switchy. - W jaki dokładnie sposób to wszystko jest podłączone? Wspomniałeś coś o terminalu a za chwilę wspominasz o Diablo 4 a na terminalu to byś raczej nie pograł. Edytowane 14 Maja przez Kris194 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 14 Maja Zgłoś Opublikowano 14 Maja Spróbuj na początek zmienić DNS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kidzi1 Opublikowano 15 Maja Zgłoś Opublikowano 15 Maja Dostawcą jest lokalna firma, łącze to światłowód 100 mbit/s podłączone do Huawei EG8141A5, do tego są podpięte 3 switche (D-link DES-1005D, LiteWave LS1008G, Ovislink Live-FSH8PS), do nich 5 komputerów, terminal POS, drukarka. Wczoraj prześledziłem jak idą kable, to jest lokal w budynku biedronki, sieć była robiona przez poprzedniego najemcę lokalu i trudno np. określić, czy kabel do jednego ze switchy nie jest przypadkiem za długi, bo część kabli znika w ściankach gipsowych i idą gdzieś powyżej podwieszanego sufitu. Przycisnąłem wczoraj dostawcę i powiedział, że router pokazuje na wyjściu spadki prędkości sieci lokalnej do 10 mbit/s i że to prawdopodobnie jakieś wadliwe urządzenie w sieci lokalnej 'sieje'. Z drugiej strony znajomy ma w domu łącze z tej samej firmy i mówi, że w godzinach największego obciążenia słabo to wszystko działa, netflix rwie, pingi szaleją, więc pewnie dostawca swoje za uszami też ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris194 Opublikowano 15 Maja Zgłoś Opublikowano 15 Maja (edytowane) 4 godziny temu, Kidzi1 napisał: Wczoraj prześledziłem jak idą kable, to jest lokal w budynku biedronki, sieć była robiona przez poprzedniego najemcę lokalu i trudno np. określić, czy kabel do jednego ze switchy nie jest przypadkiem za długi, bo część kabli znika w ściankach gipsowych i idą gdzieś powyżej podwieszanego sufitu. Kabel nie musi być nawet za długi, wystarczy, że jest perfidnej jakości i może zrywać połączenie. 4 godziny temu, Kidzi1 napisał: Przycisnąłem wczoraj dostawcę i powiedział, że router pokazuje na wyjściu spadki prędkości sieci lokalnej do 10 mbit/s i że to prawdopodobnie jakieś wadliwe urządzenie w sieci lokalnej 'sieje'. No i tu może leżeć problem bo z tego co rozumiem to któryś switch ma w takim razie uplink na mizernym poziomie. Czy jesteś w stanie ustalić czy komputer, na którym grałeś jak i terminal POS są podpięte do tego samego switcha? Edytowane 15 Maja przez Kris194 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kidzi1 Opublikowano 15 Maja Zgłoś Opublikowano 15 Maja Właśnie ustaliłem, że jeden komp w biurze jest sam na jednym switchu - ten jest rzadko używany, to go na testy mogę odłączyć. Druga linia od routera to switch z jednym kompem i od niego ostatni switch, na którym są 2 kompy i terminal. Mam w domu jakiś zapas, na początek podmienię je i zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris194 Opublikowano 15 Maja Zgłoś Opublikowano 15 Maja (edytowane) Sądziłem, że tam są 3 switche z uwagi na ryzyko awarii a tam są 3 switche ale jak jeden padnie to i tak aptekę można zamykać. Coraz gorzej to wygląda. Na sam początek na tym komputerze co masz problemy zrób test na speedtest.net i wrzuć tu wyniki, możesz ocenzurować oczywiście adres IP jeśli chcesz to zrobić z jakichś względów bezpieczeństwa. Edytowane 15 Maja przez Kris194 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wildpig Opublikowano 15 Maja Zgłoś Opublikowano 15 Maja jak bym mial w ciemno zgadywac - obstawiam switcha tplinka u mnie sam z siebie po prostu padl i wlasnie byly cyrki ze czasem cos dziala czasem nie, co prawda bez problemu wymienili na nowy w nowszej revision na gwarancji producenta (juz po 24miesiacach konsumenckiej, ale przed 36 ichniejszej), ale mimo wszystko mocno nie polecam tej firmy bo straconego czasu nikt nie odda (i mam tez trefny AP od nich ale juz grubo po gwarancji wiec elektrosmiec, ktory rowniez sobie rozlacza) nie chcesz miec problemow pozmieniaj co sie da na mikrotika - troche drozej, znacznie trudniej (konfiguracja wymaga jakiejs wiedzy o sieci), ale raz ustawisz i po prostu dziala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris194 Opublikowano 15 Maja Zgłoś Opublikowano 15 Maja (edytowane) Godzinę temu, wildpig napisał: jak bym mial w ciemno zgadywac - obstawiam switcha tplinka O ile to nie jest switch, do którego jest tylko podpięty ten jeden komp w biurze a obstawiam, że tak właśnie jest. Z polecaniem jakichkolwiek urządzeń bym się wstrzymał bo póki co nie znamy nawet przyczyny. Edytowane 15 Maja przez Kris194 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...