michal78 Opublikowano 15 Czerwca Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca (edytowane) Witam. Wymieniłem w moim komputerze stacjonarnym GPU z RX 5600XT na RX 6700XT oraz procesor z Ryzena 5 3600 na 7 5700X. Na benchmarkach FPS wzrosło bezdyskusyjnie ale na kilku grach pojawił się komunikat o treści "out of video memory trying to allocate a rendering resource..." i jednoczesny natychmiastowy game crash. Przeczytałem że w takim przypadku można zmienić ustawienie pliku stronnicowania. Wcześniej nigdy tego nie ruszałem. Na mniejszym dysku SSD (partycja C) mam system, na większym HDD (partycja D) mam gry. Na C ustawiłem brak pliku stronnicowania, na D ustawiłem zgodnie z instrukcjami 1,5 x posiadany RAM (którego mam 16). I rzeczywiście problem się rozwiązał, wszystko śmiga nawet na ustawieniach ultra, żadnych wyrzutów do systemu i komunikatów że czegoś brakuje. Moje dwa pytania: 1 Dlaczego upgrade GPU i CPU spowodował ten problem skoro wcześniej wszystko działało bez dłubania w stronnicowaniu ? 2 Dlaczego skoro komunikat z gry wskazywał na niedobór pamięci video (karty) to zmiana ustawienia stronnicowania które ma wpływa na RAM a nie pamięć video rozwiązała problem ? 3 Czy dobrze ustawiłem to stronnicowanie ? To znaczy na SSD (partycja C z systemem) brak pliku stronnicowania a na HDD z grami tak jak powyżej ? Z góry dzięki. Edytowane 16 Czerwca przez michal78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saalataa Opublikowano 16 Czerwca Zgłoś Opublikowano 16 Czerwca Na dysku systemowy musi być plik strony, inaczej niektóre aplikacje będą się krzaczyć. Miałem tak kiedyś z Lightroom. Od tamtej pory nie ruszam i zostaje jak os ustawia. To nie są czasy XP, aby się martwić o zarządzanie pamięcią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzymo Opublikowano 16 Czerwca Zgłoś Opublikowano 16 Czerwca 7 godzin temu, michal78 napisał: (...) 1) kto wie... 🙂 ustawienia i rozdzielczość identyczne, czy skoro mocniejszy sprzęt, to i wybrałeś wyższe ustawienia jakości grafiki? 2) sterownik k. graficznej korzysta także z części pamięci RAM, nie wszystko idzie do VRAM 3) jak już plik wymiany musi być, to lepiej na SSD (taki dysk jest znacznie szybszy od talerzowego), natomiast wielkość 1,5x RAM to zdecydowanie za dużo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal78 Opublikowano 16 Czerwca Zgłoś Opublikowano 16 Czerwca 2 godziny temu, rzymo napisał(a): 3) jak już plik wymiany musi być, to lepiej na SSD (taki dysk jest znacznie szybszy od talerzowego), natomiast wielkość 1,5x RAM to zdecydowanie za dużo Ale jeśli gry (do których potrzebny jest ten wirtualny ram) mam na HDD to mimo wszystko dać go na SSD ? Wybrałem HDD bo mam tam znacznie więcej wolnej przestrzeni więc pomyślałem że może to mieć znaczenie jeśli chodzi o ten wirtualny ram. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzymo Opublikowano 16 Czerwca Zgłoś Opublikowano 16 Czerwca Nie ma znaczenia to, na którym dysku masz gry. Jak system korzysta z pliku wymiany, to po prostu warto go umieścić na szybszym dysku. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 16 Czerwca Zgłoś Opublikowano 16 Czerwca (edytowane) 14 godzin temu, saalataa napisał: Na dysku systemowy musi być plik strony, inaczej niektóre aplikacje będą się krzaczyć. Miałem tak kiedyś z Lightroom. Na innym forum jest obszerny temat i są generalnie tacy co twierdzą, że im wykrzacza (czasem się okazuje, że po prostu mają za mało RAM do tego co odpalają) i tacy co im nie wykrzacza. Lightroom nie używam, ale "u mnie działa" bez pliku strony bezproblemowo wszystko co odpalam (The Last OF Us, Gimp, modele sztucznej inteligencji nawet testowałem). Oczywiście podstawowa sprawa jest taka, że trzeba mieć odpowiednią ilość RAM w stosunku do tego co chcemy uruchamiać (przykładowo do The Last Of Us, to bez pliku strony te rejony 32GB trzeba mieć, bo 16GB będzie mało). Plik strony, to po prostu rozszerzenie RAM na dysku i jest potrzebny jak mało mamy pamięci do tego co potrzebujemy uruchomić. Edytowane 16 Czerwca przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saalataa Opublikowano 17 Czerwca Zgłoś Opublikowano 17 Czerwca (edytowane) 8 godzin temu, Kyle napisał: Na innym forum jest obszerny temat i są generalnie tacy co twierdzą, że im wykrzacza (czasem się okazuje, że po prostu mają za mało RAM do tego co odpalają) i tacy co im nie wykrzacza. Lightroom nie używam, ale "u mnie działa" bez pliku strony bezproblemowo wszystko co odpalam (The Last OF Us, Gimp, modele sztucznej inteligencji nawet testowałem). Oczywiście podstawowa sprawa jest taka, że trzeba mieć odpowiednią ilość RAM w stosunku do tego co chcemy uruchamiać (przykładowo do The Last Of Us, to bez pliku strony te rejony 32GB trzeba mieć, bo 16GB będzie mało). Plik strony, to po prostu rozszerzenie RAM na dysku i jest potrzebny jak mało mamy pamięci do tego co potrzebujemy uruchomić. To powiedz to mojemu komputerowi. Od pol dekady mam minimum 32GB w komputerach. W W7 przy 16GB bawilem sie z przenoszeniem pliku strony, w Win10 takie zabawy mi powodowaly zawieszanie aplikacji i dlatego w Win11 nie ruszam plikow strony i cache. Jedyne co wylaczam to hibernacje i pozbywam sie pliku z katalogu glownego. Obecny plik wymiany przy 32GB RAM zabiera mi 8GB. Edytowane 17 Czerwca przez saalataa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qrdello Opublikowano 17 Czerwca Zgłoś Opublikowano 17 Czerwca Jeżeli to komunikat w TLOU to ta gra ma spory problem z alokacją vramu i co kilka wersji sterowników, czy to nV czy AMD pojawia się taki właśnie komunikat. Poszukałbym paczki driverów, które będą działać sprawnie - bo to zapewne ich wina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 20 Czerwca Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca (edytowane) W dniu 17.06.2024 o 07:07, saalataa napisał: To powiedz to mojemu komputerowi. Od pol dekady mam minimum 32GB w komputerach. W W7 przy 16GB bawilem sie z przenoszeniem pliku strony, w Win10 takie zabawy mi powodowaly zawieszanie aplikacji i dlatego w Win11 nie ruszam plikow strony i cache. Jedyne co wylaczam to hibernacje i pozbywam sie pliku z katalogu glownego. Obecny plik wymiany przy 32GB RAM zabiera mi 8GB. Wiesz ... mojemu komputerowi też możesz to powiedzieć, bo od wielu lat jadę bez pliku strony i nie miałem problemów na Windows 7,10,11 (+ wcześniejsze systemy). W 2011r miałem 16GB RAM i bez przerwy od tego czasu mam plik strony OFF (obecnie już 64GB RAM) ... wcześniej też miałem SWAP wyłączony, ale z przerwami (czasy gdzie miałem mniej RAM'u i systemy pokroju Win XP a nawet Windows Millenium). Edytowane 20 Czerwca przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karro Opublikowano 20 Czerwca Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca W dniu 16.06.2024 o 01:54, michal78 napisał(a): Na benchmarkach FPS wzrosło bezdyskusyjnie ale na kilku grach pojawił się komunikat o treści "out of video memory trying to allocate a rendering resource..." sprawdz inny sterownik gpu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mieciop Opublikowano 27 Czerwca Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca (edytowane) Wszystko zależy od ilości Ramu.Ja osobiście mam wyłączomy plik wymiany , wszystko dziala ok i wszystko laduje w rami-e a nie szura po dysku , tylko ja mam 128GB ramu więc w takim przypadku plik wymiany jest zbedny. Edytowane 27 Czerwca przez mieciop 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...