karro Opublikowano 21 Września Zgłoś Opublikowano 21 Września Śmieszny jesteś bąbelku.Tez sie z prawdą pogodzić nie mozesz a instalacje to masz taka jaką sobie zażyczysz a zrobić to ci moze ja papiez a ameliunium juz sprawdziłes xd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus1 Opublikowano 21 Września Zgłoś Opublikowano 21 Września (edytowane) @karro Bardzo mi przykro, ale wykazujesz się całkowitą indolencją i brakiem znajomości tematu w kwestii instalatorstwa oraz elementarnych zasad współczesnej elektrotechniki gdyż: 1. Poziom zabezpieczeń przedlicznikowych jest bezpośrednio zależny od uzyskanego przydziału mocy w zakładzie energetycznym 2. Czym innym jest uzyskany przydział mocy w domach a czym innym w bloku dla wszystkich mieszkańców identyczny... 3. W moim przypadku przydział mocy w blokowym 2 poziomowym mieszkaniu to 16 kW zatem przy 3-fazowej instalacji mamy zabezpieczenia przedlicznikowe 25A 4. W każdym mieszkaniu w bloku 16 kW to wystarczający poziom mocy 5. Aby poprawnie (selektywnie) działały zabezpieczenia nadprądowe w mieszkaniu ważne jest aby umiejętnie stopniować ich poziom 6. Twoja pseudo rada, polega na włączeniu w podobwód gdzie mam komputer zabezpieczenia 25A co jest kompletnym idiotyzmem. 7. Średnica przewodów w obwodzie gniazd jednofazowych (wyobraź sobie mam 2,5) ale i tak nie ona decyduje o zabezpieczeniach. O tym decyduje umiejętnie rozłożone obciążenie poszczególnych faz z uwzględnieniem odpowiednich średnic przewodów w każdym z obwodów i całkowitego przydziału mocy, który determinuje poziom (amperaż) zabezpieczenia przedlicznikowego. 8. Nie interesuje mnie, co tam masz we własnej stodole i podłączasz sobie jako zabezpieczenie obwodu zasilania. Możesz sobie nawet podłączać bezpieczniki 100A. Co Ci po nich jak nie zadziałają selektywnie? 9. Nie chcę żeby jak określiłeś "łupiący w Crisisa" mi cokolwiek lutowali. Zalożyłem wątek w sekcji zasilacze i zwyczajnie pytam co z tym zrobić. 10. Oczywiście że złożyłem reklamację do sklepu, wyobraź sobie Panie "druciany" elektryku, potrafię... 11. Ostatecznie wywalę ten złom FSP na śmietnik i kupię sobie Corsair RM1000x ATX v3.1, bo mnie stać. Ten drugi zasilacz przynajmniej ma dużo mniejszy prąd rozruchu, o czym Ty także nie masz bladego pojęcia... https://hwbusters.com/psus/corsair-rm1000x-atx-v3-1-psu-review/6/ "The inrush currents are so low that we cannot get meaningful readings. This is why the PSU is not listed in these graphs." "Prądy rozruchowe są tak niskie, że nie możemy uzyskać sensownych odczytów. Dlatego PSU nie jest wymieniony na tych wykresach." Edytowane 21 Września przez Markus1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karro Opublikowano 21 Września Zgłoś Opublikowano 21 Września To nie mi sie wyłacza pc xd Wiec kto tu jest indolentny.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus1 Opublikowano 21 Września Zgłoś Opublikowano 21 Września To nie od Ciebie oczekuję jakiejkolwiek rady, bo nie jesteś jej w stanie udzielić... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 21 Września Zgłoś Opublikowano 21 Września 14 godzin temu, Markus1 napisał: Listwa natomiast zapewnia galwaniczne rozłączenie obwodu zasilania (fizyczna przerwa na przewodach L i N). Czy przy bolcu znajdującym się powyżej "dziurek" gniazdkowych, fazę masz w lewej "dziurce"? Bo typowe listwy (w większości) są tak zbudowane, że działają poprawnie tylko jeśli faza w gniazdku jest po odpowiedniej stronie (ma to związek z budową wewn. listwy i umieszczeniem choćby warystora tylko po jednej stronie). Oczywiście przy instalacji dwużyłowej, to już w ogóle taka listwa średnio spełnia swoje zadanie. 42 minuty temu, P3ch napisał: Dopieprzyłeś jak łysy o kant grzywką, 2.5 się nie daje w normalnej instalacji i w normalnym domu Coś w tym jest - sam musiałem sobie zażyczyć i naciskać na położenie takich kabli w pokoju. W ogóle trzeba patrzyć elektrykom na ręce i sprawdzać, czy faza jest po tej stronie co powinna w gniazdkach itp. (u mnie w pracy faza jest oczywiście nie z tej strony co trzeba - dzieło profesjonalnego elektryka ... i chwila mojej nieuwagi, bo nie sprawdziłem jego pracy od razu, wierząc w jego profesjonalizm) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus1 Opublikowano 21 Września Zgłoś Opublikowano 21 Września 6 minut temu, Kyle napisał: Czy przy bolcu znajdującym się powyżej "dziurek" gniazdkowych, fazę masz w lewej "dziurce"? Bo typowe listwy (w większości) są tak zbudowane, że działają poprawnie tylko jeśli faza w gniazdku jest po odpowiedniej stronie (ma to związek z budową wewn. listwy i umieszczeniem choćby warystora tylko po jednej stronie). Oczywiście przy instalacji dwużyłowej, to już w ogóle taka listwa średnio spełnia swoje zadanie. No jasne. Sprawdzałem przy odbiorze mieszkania, instalacja TN-S Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 21 Września Zgłoś Opublikowano 21 Września (edytowane) 4 godziny temu, P3ch napisał: Wychodzi na to że Karro ma mieszkanie przemysłowe, i kotłownie to ma w pokoju nawet ;-). Nawet jak odpala zwykłe żelazko/odkurzacz/piec, które nie pobierają ponad 2300W, to i tak na przewodzie 2,5mm kw. będzie miał mniejsze straty, niż na przewodzie 1,5mm kw. Gdybym miał "mieszkanie przemysłowe" to 4mm by wleciało jak nic 😉 @Markus1 jak już całkiem stracisz cierpliwość i nadzieję, to jeszcze pozostaje odpalanie UPS na zimno, następnie start PC i dopiero po tym włączenie listwy dającej dopływ energii do UPS 🤣 Edytowane 21 Września przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus1 Opublikowano 21 Września Zgłoś Opublikowano 21 Września 8 minut temu, Kyle napisał: Nawet jak odpala zwykłe żelazko/odkurzacz/piec, które nie pobierają ponad 2300W, to i tak na przewodzie 2,5mm kw. będzie miał mniejsze straty, niż na przewodzie 1,5mm kw. Gdybym miał "mieszkanie przemysłowe" to 4mm by wleciało jak nic 😉 @Markus1 jak już całkiem stracisz cierpliwość i nadzieję, to jeszcze pozostaje odpalanie UPS na zimno, następnie start PC i dopiero po tym włączenie listwy dającej dopływ energii do UPS 🤣 Wszystko na to wskazuje, że wypieprzę ten złom do śmietnika i kupię nowy zasilacz, sprawdzając wcześniej jaki nowy zasilacz ma prąd rozruchowy. Moje niedopatrzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P3ch Opublikowano 21 Września Zgłoś Opublikowano 21 Września To jest typ z tytułu " xd " na takich to się leje ciepłym moczem, nawet go nie czytam, szkoda że nie ma opcji aby takiego delikwenta można było dodać do czarnej listy w moim profilu tak aby nie widzieć jego wypowiedzi. : )). Jak już nie ma argumentów to tak uczepi się jednej rzeczy i każde teraz drugiemu aluminium sprawdzać. Co do twojego zasilacza, nie masz możliwości skorzystania z rękojmi ?, przecież chyba to nowy zasilacz. Na złom go szkoda bo pewnie parametry trzyma jedynie prądy rozruchowe ma nie za fajne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus1 Opublikowano 21 Września Zgłoś Opublikowano 21 Września @P3ch Oddałem do x-komu na tzw. niezgodność towaru z umową (rękojmia jest tylko dla przedsiębiorców) ale zmierzyli znamionowe parametry pracy zasilacza i powiedzieli, że jest super. Tak to wygląda. Super jest bo leży w pudełku i czeka aż go wyrzucę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P3ch Opublikowano 21 Września Zgłoś Opublikowano 21 Września Konsumenci indywidualni (czyli osoby fizyczne, które kupują produkt na użytek prywatny, niezwiązany z działalnością zawodową): Mają pełną ochronę z tytułu rękojmi, co oznacza, że przedsiębiorca odpowiada za wady towaru przez 2 lata od momentu wydania rzeczy. W przypadku stwierdzenia wady mogą żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, jeżeli wada jest istotna. W tej kwestii specjalistą nie jestem ale ja jako klient indywidualny korzystałem już niejednokrotnie z gwarancji rękojmi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus1 Opublikowano 21 Września Zgłoś Opublikowano 21 Września "Gwarancja" to uprawnienie producenta sprzętu względem kupującego. "Niezgodność towaru z umową" to odpowiedzialność sprzedawcy sklepu, który oczywiście niekoniecznie jest producentem. "Rękojmia", co do zasady i wg aktualnych przepisów dotyczy tylko przedsiębiorców. Wracając do tematu, zobaczcie zasilacz: Corsair RM1000x ATX v3.1: https://hwbusters.com/psus/corsair-rm1000x-atx-v3-1-psu-review/6/ prąd rozruchu 1000W zasilacza ATX 3.1 (Inrush Current): "The inrush currents are so low that we cannot get meaningful readings. This is why the PSU is not listed in these graphs." "Prądy rozruchowe są tak niskie, że nie możemy uzyskać sensownych odczytów. Dlatego PSU nie jest wymieniony na tych wykresach." Można zrobić normalnie projekt zasilacza dużej mocy 1000W? Można... FSP/Fortron Hydro G PRO 1000W 80 Plus Gold, przy tym to złom... https://hwbusters.com/psus/fsp-hydro-g-pro-1000w-atx-v3-0-psu-review/ https://www.tomshardware.com/reviews/fsp-hydro-g-pro-1000w-atx-v30-power-supply-review/2 ponad 87 Amperów! Wersja Titanium FSP 1000W ma jeszcze większe prądy rozruchu: https://hwbusters.com/psus/fsp-hydro-ti-pro-1000w-psu-review/6/ 93,7 Amperów! To prawdziwy złom, przykład nieprzemyślanego projektu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...