Skocz do zawartości
Max17b

bcdedit.exe - Błąd aplikacji

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem związany z aplikacją bcdedit.exe. Od pewnego czasu błąd ten pojawia się podczas odinstalowywania sterowników karty graficznej Nvidia za pomocą programu Display Driver Uninstaller (DDU). Gdy usuwam sterownik karty graficznej, wybieram ten program, następnie wchodzę do trybu awaryjnego systemu Windows, wybieram typ urządzenia (karta graficzna) i rodzaj urządzenia (Nvidia). W następnej kolejności wybieram: usuń sterownik i uruchom ponownie (zalecane) z listy wyboru. To właśnie podczas uruchomiania ponownego systemu Windows, zaraz po usunięciu sterownika w trybie awaryjnym wyświetla mi się ten błąd. Następnie komputer uruchamia się ponownie i mogę dalej instalować nowy sterownik karty graficznej.

Czy ten błąd jest poważny, od czego zależy i jak mogę go naprawić?

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

unnamed.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, ja mialem podobny problem z plikiem ctfmon, blad wyskakiwal zawsze z trybu awaryjnego - w normalnym uruchomieniu nic sie nie pojawialo - w moim przypadku na win11 ten plik odpowiada za uruchamianie aplikacji, w win 10 mial mniej wazna funkcję, odpowiadal za wyszukiwarke programow z paska startu. Przeinstalowalem system - to samo, w trybie awaryjnym wyskakiwal ten blad, a jak uruchamialem normalnie to windows dzialal bez zarzutu, nie wiem czy po aktualizacjach czasem dalej nie mam tego problemu. Natrafilem na to bo mialem mikroprzyciecia zawsze punktualnie o 20 30, wszedlem do trybu awaryjnego zeby cos tam ustawic, a tam ten blad - z poczatku myslalem ze to przez ten blad mi przycina kompa, ale tak jak mowilem sformatowalem kompa - blad wyskakuje (w trybie awaryjnym) ale przyciecia o 20 30 nie ma. Sam pracownik microsoftu, jak mi pomagal, mowil zeby najzwyczajniej do trybu awaryjnego nie wchodzic.

Nie wiem jak u Ciebie poczytaj za co ten plik odpowiada - jak w windowsie w normalnym uruchomieniu wszystko dziala, to sie nie przejmuj. Zawsze mozesz poprosic pracownika microsoftu zeby Ci pomogł na czacie jak masz oryginalnego windowsa - nie wiem w jakich godzinach oni pracuja ale mysle ze w tygodniu od wczesnego rana do poznego wieczora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kordian2 -->

Więc ten błąd zdarza się tylko i wyłącznie w tym przypadku, który opisałem powyżej (tryb awaryjny Windows/Display Driver Uninstaller). Podczas normalnego użytkowania PC nie mam żadnych problemów.

Nieco inny komunikat dotyczący innej aplikacji wyświetla mi się np. gdy wyłączam komputer, ale nie wyłączę Steam, a on nadal synchronizuje ustawienia i zapisy z chmurą. Ale w tym przypadku już testuję ponad miesiąc, czyli wyłączam Steam przed zamknięciem systemu i nie było przypadku, by wystąpił, a z komputera korzystam codziennie.

Moja obecna specyfikacja sprzętu wygląda tak:

Zasilacz Corsair TX850M 850W
Obudowa Phanteks Eclipse P600S Silent
Dysk SSD Kingston A2000 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe
Procesor Intel Core i5-9600K, 3.7 GHz, 9 MB, BOX
Płyta główna Gigabyte Z390 GAMING X
Pamięć Corsair Vengeance LPX, DDR4, 32 GB, 3000MHz, CL16
ASUS GeForce RTX 3090 TUF GAMING OC 24GB GDDR6X

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zagadać do specjalistów z microsoft to dziala tak ze mowisz im co jest nie tak (w swoim jezyku, translator tlumaczy im na ten jezyk ktory jest dla nich rodzimy, albo na angielski, nie wiem dokladnie mi pomagal koles z jakims tureckim nazwiskiem) oni albo Ci odpowiedzą, albo poproszą Cię o udostepnienie pulpitu przez taki program ktory sciagasz z microsoft store, tam program cie prosi o zgodę na przejecie myszki (i klawiatury) przez konsultanta i on to wszystko robi za Ciebie Ty tylko patrzysz. Mi już dwa razy tak pomogli, jestem bardzo zadowolony.

Edytowane przez Kordian2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kordian2 -->

Dzięki za odpowiedź. A z jakiej strony dokładnie korzystałeś (link)?

Znalazłem już odpowiednią stronę. Pracują w tygodniu od 9 do 18.

Jeżeli ktoś inny miał podobny problem i jest w stanie mi pomóc, proszę piszcie. Jeżeli znajdę rozwiązanie problemu, opublikuję odpowiedni post na forum.

Edytowane przez Max17b
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, wyśle Ci w poniedziałek bo dzisiaj mają nieczynny i przekierowuje na wersje "international"

Ps ja tez znalazlem ale za 10 probą, tam koleś w odpowiedziach napisał że "dzisiaj maja nieczynny spróbuj ten link" a link do wersji en-in

Edytowane przez Kordian2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam uruchomiłem system Windows w trybie awaryjnym, a potem normalnym i nie było żadnego błędu. Do tej pory "bcdedit.exe - Błąd aplikacji" zauważyłem jedynie w przypadku usuwania sterownika graficznego za pomocą Display Driver Uninstaller (DDU) w trybie awaryjnym, tak jak opisałem w pierwszym wpisie.

 

Pracuje na systemie:

Wersja    Windows 11 Home
Wersja    23H2
Zainstalowano dnia    ‎21.‎09.‎2022
Kompilacja systemu operacyjnego    22631.4112
Możliwości    Windows Feature Experience Pack 1000.22700.1034.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy to może mieć jakieś znaczenie dla tego błędu, ale w marcu tego raku włączyłem sobie opcję Resizable BAR dla mojej konfiguracji w BIOS:

 

Zasilacz Corsair TX850M 850W
Obudowa Phanteks Eclipse P600S Silent
Dysk SSD Kingston A2000 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe
Procesor Intel Core i5-9600K, 3.7 GHz, 9 MB, BOX
Płyta główna Gigabyte Z390 GAMING X
Pamięć Corsair Vengeance LPX, DDR4, 32 GB, 3000MHz, CL16
ASUS GeForce RTX 3090 TUF GAMING OC 24GB GDDR6X

 

Czy to może mieć jakiś wpływ na pojawianie się błędu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam off-topic, też związany z Windows 11 i błędem, ale przy instalacji sterownika do chipsetów AMD (może komuś się przyda).

xmq29o8pwun81.png

W skrócie, odpala się instalator od AMD, który wykrywa sterowniki i podczas instalacji wyskakuje okno z błędem.
Gdy te okno się zamknie to instalator informuje, że instalacja się nie powiodła.
W necie nie ma rozwiązania tego problemu, ale wczoraj zrobiłem coś na "hardcora" i zadziałało...

  1. Pobierz najnowszy instalator sterowników chipsetu AMD.
  2. Uruchom instalator i poczekaj, aż wykryje twoje urządzenia (pojawi się lista urządzeń do których można zainstalować sterowniki).
  3. Otwórz Menedżera urządzeń, naciskając Win+X i wybierając Menedżer urządzeń.
  4. Przejdź do Urządzeń systemowych. Kliknij prawym przyciskiem myszy każde urządzenie AMD na liście i wybierz Odinstaluj urządzenie.
    Dla niektórych urządzeń zaznaczyć opcję Usuń sterownik dla tego urządzenia. Nie restartuj jeszcze komputera!
  5. Po odinstalowaniu wszystkich urządzeń AMD wróć do instalatora sterowników chipsetu AMD i kontynuuj instalację.
  6. Powinieneś zobaczyć komunikat potwierdzający, że sterowniki zostały zainstalowane pomyślnie.
  7. Uruchom ponownie komputer.
Edytowane przez First Ever
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przedwczoraj zainstalowałem system od nowa (zostały tylko dokumenty i zdjęcia). Przeinstalowałem sterowniki za pomocą DDU (tryb awaryjny) i błąd się nie wyświetlił, więc może to pomogło. Muszę potestować. Zobaczymy, jak to będzie wyglądać przy instalacji nowszych sterowników.

Korzystałem ze sterownika GeForce 560.94 WHQL. Gry, które wcześniej działały bez problemu, na tym sterowniku sypały się do pulpitu (w niektórych przypadkach- podgląd zdarzeń: błąd typu nvlddmkm). Na wersji na przykład 555.85 wszystko działa bez problemu.

Dzisiaj zainstalowałem najnowszą wersję sterowników karty graficznej o numerze GeForce 561.09 WHQL i również nie wyświetlił się błąd bcdedit.exe podczas odinstalowywania poprzedniej wersji za pomocą DDU, co dobrze rokuje. Będę testować dalej najnowsze sterowniki.

Na ten moment błąd aplikacji bcdedit.exe wydaje się być rozwiązany. Będzie potrzeba czasu do dokładnego przetestowania. Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie. W razie pytań proszę pisać. Temat do zamknięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...