dax997 Opublikowano 7 Września 2024 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2024 Czołem, panowie! Mój problem dotyczy tego, że od jakiegoś czasu iPad Air 3 nie łączył się z domową siecią WI-FI, zarówno 2.4Ghz, jak i 5Ghz. Dziś kupiłem innego iPada, celem odczucia większej responsywności systemu i nowy iPad zachowuje się dokładnie tak samo - też nie łączy się z tymi sieciami WI-FI. Komunikat, który się pojawia (hasła wpisuję prawidłowe), zarówno przy próbie połączenia przez 2.4Ghz, jak i 5Ghz jest widoczny na załączonym screenie. Dodam, ze inne urządzenia nie mają problemu z nawiązaniem połączenia. Inne urządzenia to smartfon z Android, tablet z Android, TV z Android, nVidia Shield, komp stacjonarny i laptop (oba z Windows 10). Tylko z obydwoma iPadami jest problem z tymi sieciami WI-FI w Vectra. Z kolei gdy udostępniam internet ze smartfona i smartfon jako router WI-FI, iPady bez problemu łączą się z siecią wygenerowaną ze smartfona. A z routerem Vectry iPady nie łączą się.. Prośba o pomoc, jeśli ktoś z Was byłby skłonny coś zasugerować 🙂 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dax997 Opublikowano 8 Września 2024 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2024 (edytowane) Przetestowalem oba iPady u kolegi. WIFI tez Vectry - dziala bez problemu. Czyli pewno trzeba bedzie zweryfikowac u operatora Vectra. Edytowane 8 Września 2024 przez dax997 Literowki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ipkiss Opublikowano 9 Września 2024 Zgłoś Opublikowano 9 Września 2024 Próbowałeś zmienić kanał na routerze? Sprawdz jakąś apką (np. Wifi Analyzer) jakie kanały maja mniejsze obciążenie. Bo domyślam się, że restartowałeś router i ten automatycznie ustawił znowu zatłoczone kanały 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dax997 Opublikowano 9 Września 2024 Zgłoś Opublikowano 9 Września 2024 Mam router Vectry i nie dziala mi haslo admina (nie zgadza sie z naklejka na spodzie routera) wiec nie wiem jak sie tam zalogowac. Z kolei Vectra odpisala, ze problem jest po mojej stronie - nie ich, choc dalem te same argumenty i screeny (j.w.). Z WIFI Analyzer wyszlo mi to, co na screenach 🙂 Router restartowalem ze 20 razy, a problem z dostepem do WIFI z iPada wystepuje juz od jakiegos czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ipkiss Opublikowano 9 Września 2024 Zgłoś Opublikowano 9 Września 2024 Godzinę temu, dax997 napisał(a): Mam router Vectry i nie dziala mi haslo admina (nie zgadza sie z naklejka na spodzie routera) wiec nie wiem jak sie tam zalogowac. Miałem u siebie to samo przed chwilą bo też chciałem się pobawić. Akurat mam UPC Skończyło się na resecie routera - zalogowałem się przy użyciu domyślnego hasła. U Ciebie pewnie będzie podobnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dax997 Opublikowano 10 Września 2024 Zgłoś Opublikowano 10 Września 2024 Router restartuje codziennie, odkad mamy lato i to czesto pomaga w stabilnosci sieci. Ale w tym przypadku nie pomoglo, temu zrobilem zgl. do Vectry. To akurat najmniejszy problem, bo kwestia czasu jest, az zadziala lub dostane prawidlowe haslo. Natomiast najbardziej zaskakujace jest to, ze 5 urzadzen (nie IOS) zawsze bez problemu laczy sie z sieciami WIFI, a tylko oba iPady od niedawna sprawiaja problemy. Nie wiem, moze to jakas straegia Apple, zeby lepiej wykorzystac WIFI? 🙂. No i problem wystepuje nieco powyzej miesiaca, wczesniej nie bylo zastrzezen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dax997 Opublikowano 10 Września 2024 Zgłoś Opublikowano 10 Września 2024 Rozwiazalem problem. Najpierw w panelu Vectra ustawilem kanal 6 dla 2.4Ghz i kanal 36 dla 5Ghz, a pozniej zrobilem tzw. twardy reset modemu Vectry. iPad juz sie laczy z WIFI. Wyszlo mi tez, ze modem Vectry nie moze pracowac w trybie OPEN, tylko ROUTER. W OPEN kazde urzadzenie dziala z WIFI, oprocz iPadow (sprawdzane z Air 3 i Air 6). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzizzy Opublikowano 17 Października 2024 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2024 (edytowane) Na drugim screenshocie z tego posta widać wyraźnie dlaczego iPad nie chce się połączyć z siecią 5GHz - wraz z Twoją siecią Wi-Fi router ogłasza też inną sieć z ukrytym SSID na tym samym kanale. Nie mam pojęcia, co to może być - czy po zmianie kanału ten ukryty SSD dalej widnieje i używa tego samego kanału, czy "podąża" za twoją siecią 5GHz? Ogólnie rzecz biorąc ustawianie na sztywno kanału dla sieci jest mocno tymczasowym rozwiązaniem - któraś z sieci od sąsiadów sama sobie przydzieli ten sam kanał i problem może znowu zacząć występować - chociaż pewnie nie aż tak wyraźnie. edit. czytam w sieci że może to być tzw. wireless backhaul dla Wi-Fi mesh, czyli łączenia się z innymi access pointami bezprzewodowo - ma to sens dlaczego występuje na 5GHz - to pasmo oferuje większą przepustowość, ale słabszy zasięg i gorszą penetrację przeszkód (ściany, meble, etc.). Znajdź to w opcjach i wyłącz i problem najprawdopodobniej zniknie. Wtedy możesz wrócić do automatycznego przydzielania kanałów dla sieci. Edytowane 17 Października 2024 przez zzizzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...