Skocz do zawartości
dax997

iPad nie łączy się z siecią WI-FI Vectra

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem, panowie!

Mój problem dotyczy tego, że od jakiegoś czasu iPad Air 3 nie łączył się z domową siecią WI-FI, zarówno 2.4Ghz, jak i 5Ghz. Dziś kupiłem innego iPada, celem odczucia większej responsywności systemu i nowy iPad zachowuje się dokładnie tak samo - też nie łączy się z tymi sieciami WI-FI.

Komunikat, który się pojawia (hasła wpisuję prawidłowe), zarówno przy próbie połączenia przez 2.4Ghz, jak i 5Ghz jest widoczny na załączonym screenie.

Dodam, ze inne urządzenia nie mają problemu z nawiązaniem połączenia. Inne urządzenia to smartfon z Android, tablet z Android, TV z Android, nVidia Shield, komp stacjonarny i laptop (oba z Windows 10). Tylko z obydwoma iPadami jest problem z tymi sieciami WI-FI w Vectra. Z kolei gdy udostępniam internet ze smartfona i smartfon jako router WI-FI, iPady bez problemu łączą się z siecią wygenerowaną ze smartfona. A z routerem Vectry iPady nie łączą się..

Prośba o pomoc, jeśli ktoś z Was byłby skłonny coś zasugerować 🙂 

20240907_185939.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam router Vectry i nie dziala mi haslo admina (nie zgadza sie z naklejka na spodzie routera) wiec nie wiem jak sie tam zalogowac. Z kolei Vectra odpisala, ze problem jest po mojej stronie - nie ich, choc dalem te same argumenty i screeny (j.w.).

 

Z WIFI Analyzer wyszlo mi to, co na screenach 🙂

 

Router restartowalem ze 20 razy, a problem z dostepem do WIFI  z iPada wystepuje juz od jakiegos czasu.

 

Screenshot_20240909_212046_WiFi Analyzer.jpg

Screenshot_20240909_212113_WiFi Analyzer.jpg

Screenshot_20240909_212134_WiFi Analyzer.jpg

Screenshot_20240909_212152_WiFi Analyzer.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dax997 napisał(a):

Mam router Vectry i nie dziala mi haslo admina (nie zgadza sie z naklejka na spodzie routera) wiec nie wiem jak sie tam zalogowac.

Miałem u siebie to samo przed chwilą bo też chciałem się pobawić. Akurat mam UPC
Skończyło się na resecie routera - zalogowałem się przy użyciu domyślnego hasła.
U Ciebie pewnie będzie podobnie

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Router restartuje codziennie, odkad mamy lato i to czesto pomaga w stabilnosci sieci. Ale w tym przypadku nie pomoglo, temu zrobilem zgl. do Vectry. To akurat najmniejszy problem, bo kwestia czasu jest, az zadziala lub dostane prawidlowe haslo.

Natomiast najbardziej zaskakujace jest to, ze 5 urzadzen (nie IOS) zawsze bez problemu laczy sie z sieciami WIFI, a tylko oba iPady od niedawna sprawiaja problemy. Nie wiem, moze to jakas straegia Apple, zeby lepiej wykorzystac WIFI? 🙂. No i problem wystepuje nieco powyzej miesiaca, wczesniej nie bylo zastrzezen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwiazalem problem. Najpierw w panelu Vectra ustawilem kanal 6 dla 2.4Ghz i kanal 36 dla 5Ghz, a pozniej zrobilem tzw. twardy reset modemu Vectry. iPad juz sie laczy z WIFI. Wyszlo mi tez, ze modem Vectry nie moze pracowac w trybie OPEN, tylko ROUTER. W OPEN kazde urzadzenie dziala z WIFI, oprocz iPadow (sprawdzane z Air 3 i Air 6).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na drugim screenshocie z tego posta widać wyraźnie dlaczego iPad nie chce się połączyć z siecią 5GHz - wraz z Twoją siecią Wi-Fi router ogłasza też inną sieć z ukrytym SSID na tym samym kanale. Nie mam pojęcia, co to może być - czy po zmianie kanału ten ukryty SSD dalej widnieje i używa tego samego kanału, czy "podąża" za twoją siecią 5GHz?

Ogólnie rzecz biorąc ustawianie na sztywno kanału dla sieci jest mocno tymczasowym rozwiązaniem - któraś z sieci od sąsiadów sama sobie przydzieli ten sam kanał i problem może znowu zacząć występować - chociaż pewnie nie aż tak wyraźnie.

edit. czytam w sieci że może to być tzw. wireless backhaul dla Wi-Fi mesh, czyli łączenia się z innymi access pointami bezprzewodowo - ma to sens dlaczego występuje na 5GHz - to pasmo oferuje większą przepustowość, ale słabszy zasięg i gorszą penetrację przeszkód (ściany, meble, etc.). Znajdź to w opcjach i wyłącz i problem najprawdopodobniej zniknie. Wtedy możesz wrócić do automatycznego przydzielania kanałów dla sieci.

Edytowane przez zzizzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...