Skocz do zawartości
azztt00

X-KOM nie oddaje sprzętu po reklamacji

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 20.08.2025 o 15:41, P3ch napisał(a):

I tak twierdzę że to jest podbijanie tematu dla teatrzyku, jak pierwotnie tutaj już wcześniej kontaktował się od strony x-kom można było dalej na PW pisać. Ale jak widać publiczka Ci potrzebna. Czy lubie x-kom , no pewnie, ja problemu z nimi nie miałem od 15 lat to pewnie tony sprzętu od nich sprzedałem klientom ;-).

obraz.thumb.png.aed67c22e2915f0220ed3bc8250f3b31.png

Cóż jakby ten kontakt nw PW cokolwiek zmieniał :
Ale dzięki za pomysł P3ch z tym nagłośnieniem, publiczka na serwisie wykop ciepło to przyjęła 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech odłączą baterię , zasilacz laboratoryjny i niech sprawdzą czy płyta główna pobiera jakikolwiek prąd od 10 do 30mA jest w porządku i akceptowalne powyżej grzeje się coś na płycie, termowizja i sprawdzić co pobiera prąd. To był by już poważniejszy argument.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, P3ch napisał(a):

Niech odłączą baterię , zasilacz laboratoryjny i niech sprawdzą czy płyta główna pobiera jakikolwiek prąd od 10 do 30mA jest w porządku i akceptowalne powyżej grzeje się coś na płycie, termowizja i sprawdzić co pobiera prąd. To był by już poważniejszy argument.

Nie spodziewałam się po Tobie, że będziesz próbował coś pomóc. Dopisuję do listy co warto ewentualnie podpowiedzieć serwisantom przy ew. dodatkowych oględzinach 🙂

Dzięki 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ryśkach ogólnie czy to są biurowe czy gamingowe sprzęty często widzę jeden błąd nie idealnie dolega chłodzenie do rdzenia co powoduje podwyższony pobór energii i wiadome bateria zdecydowanie szybciej się rozładuje. Kolejną rzecz która może pomagać w rozładowaniu baterii to jest złej jakości pasta termo-przewodząca i nie odbiera idealnie ciepełka z rdzenia ale trzeba wziąć pod uwagę też odwrotną sprawę że chłodzenie idealnie dolega pasta jest bardzo dobrej jakości i procesor ma idealne warunki do boostowania na bardzo wysokie zegary i również to spowoduje szybszą eksploatację baterii, to akurat można było by ( po logować przez HwInfo ) ładnie zapisuje do txt logi. 

Można profilaktycznie wyłączyć i sprawdzić ile bateryjka wytrzyma bez boostowania.

 

ChomikImage.jpg

W samym biosie pobór energii będzie zawsze wyższy ponieważ będąc w bios nie reguluje częstotliwości procesora zgodnie z zapotrzebowaniem na zasoby.

Edytowane przez P3ch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim!

U mnie podobnie nieuznana reklamacja, ale w tym przypadku jest to telefon, a konkretniej jego wadliwy mikrofon (niestety nie wpadłem na pomysł żeby nagrać to nim odeśle na reklamacje). Po lekko ponad tygodniu (w zeszły czwartek) otrzymałem informację, iż nie stwierdzili wspomnianego przeze mnie problemu i że nieuznana reklamacja. Po kilku minutach odpisałem, aby uzyskać informacje jakie konkretnie czynności zostały przeprowadzone, aby sprawdzić mikrofon i do dziś nie otrzymałem odpowiedzi na to pytanie. Wczoraj kontaktowałem się z obsługą klienta i po ponad 30 min oczekiwania dowiedziałem się, że wiadomość oczekuje na odpowiedź i że wyślą ponaglenie do odpowiedniego działu. I tak zostałem z informacją o nieuznanej reklamacji, brakiem informacje co do czynności jakie zostały przeprowadzone i bez telefonu, bo dalej nie został odesłany... Wina karty SIM to raczej nie jest, bo w innym telefonie działa bez problemu.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobna sytuacja ze sprzętem z X-kom. Serdecznie nie polecam. Odmowa reklamacji (rękojmia) - nie odnieśli się do wszystkich wad tylko jednej przez siebie wybranej. W skrócie ...za usterki nie odpowiadają. Dziwnie rzeczy, a kto odpowiada do 2 lat po zakupie? Odpowiedź negatywna w ostatnim dniu na to przeznaczonym. Sprzętu ani widu ani słuchu. Chcę zanieść sprzęt do rzeczoznawcy, ale nie mam co zanieść. Zgłosiłam do rzecznika, ale chyba zainteresuję tematem również inne instytucje. Pierwszy raz się z czymś podobnym spotykam. Jakim prawem mój sprzęt jest przetrzymywany? Nie chcą naprawić, oddać kasy też nie, to co to ma być? Kup lipny sprzęt i się potem bujaj? Czy po prostu mam pecha?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie, że Rzecznik konsumentów to niestety NIESKUTECZNA instytucja wobec xkom - chyba, że nasz miejscowy rzecznik nie radzi sobie z xkom. Polecam federacje konsumentów (niestety jest płatna) ale mają jakiś rozsądny cennik nie pochłaniający mocno wartości przedmiotu.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyną jaką w ostatnim czasie miałem nieprzyjemność z x-kom, to że chcieli oddać pieniądze za sprzęt który aktualnie jest jeszcze w sprzedaży a różnica cenowa już była spora, kiedy zostało przedstawione uzasadnienie że nie mogą tak czynić ze względu że nadal sprzęt jest produkowany, i sprzedawany, został wymieniony na nowy egzemplarz, reszta sprzętu wraca bez problemu a uważam że kilka sprzętów na kilka miesięcy odsyłamy do nich. Macie faktycznie chyba pecha.

Trzeba dodać również że ilość takich przypadków na tak bardzo dużą ilość sprzedawanych przez tego sprzedawcę produktów to nawet nie wiem czy nie jest poza marginesem błędu 😉

Edytowane przez P3ch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To te się dołożę, może jak napisze tu więcej ludzi, to x-kom wyciągnie głowe z piasku i w trosce o wizerunek i swoje interesy zacznie poważnie traktować konsumentów i prawo. 

Bujam się z nimi od dłuższego czasu z reklamacją telefonu z niezgodności z umową. Zarówno Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej jak i Rzecznik Konsumentów wypunktowali, że towar jest niezgodny z umową, a x-kom pisze, że mam się bujać. Pewnie liczą na to, że nie pójdę do Sądu. 

Nie odpuszczę i zachęcam innych do nieodpuszczania. Tylko tak można coś zmienić. 

Edytowane przez Mogiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety, XKOM sie nauczył już pewnie po latach metoda prób i błędów że mało klientów idzie do sądu bo to jest koszt, często same założenie sprawy to spora kwota + jeszcze radca prawny albo jw. federacja konsumentów. No i wiele osób odpuszcza i uchodzi im na sucho.. trafi kosa kiedyś na kamień 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.08.2025 o 05:12, P3ch napisał(a):

Z tym serwisem, mającym 15-letni staż, naprawdę się ubawiłem. Na początku wątku Pani mnie ostro atakowała, a późniejsze Pani zachowanie wciąż wygląda tak, że aż boki zrywać. TOTALNA kompromitacja. Oczywiście nie popieram praktyk x-kom, ale niestety muszę podkreślić, że sprawę należało rozegrać inaczej, a nie siłowo — bo w ten sposób i tak nic się nie wskóra.

Tyle że to ty zacząłeś, pierwszy post lekceważący, a drugi to już odleciałeś. 

A autorka prosiła wtedy xkom o pismo co zostało naprawione. Niektóre serwisy nawet same wskazują co zostało uszkodzone i co zostało naprawione co jest tak zwaną dobrą praktyką, tak miałem np. w przypadku centralki alarmowej w firmie Satel. Tutaj jak widać xkom jest w ogóle nie pomocny, a wręcz można odnieść wrażenia, że starają się nic nie wyjaśnić i tylko zbywać. Brak skutecznego kontaktu, opisu co zostało naprawione może być jak najbardziej kolejnym podnoszonym argumentem w sprawie sądowej azztt00.

 

azztt00 słusznie zauważyła, że jak zostanie wymieniona jedna część to dla niej biegnie gwarancja od nowa, np. wysłany komputer, wymienili kartę graficzną na nową - gwarancja dla tej nowej części biegnie od nowa. Art. 581 kodeksu cywilnego. Dlatego pismo czy informacja co zostało wymienione jest ważne. Jednak to dotyczy tylko przypadku gdy zgłaszana jest reklamacja z tytułu gwarancji, a w tym konkretnym przypadku z tego co widzę to została zgłoszona reklamacja z tytułu rękojmi.

Temat jest ciekawy i będę śledzić wątek, na szczęście sam jeszcze nie miałem problemów reklamacyjnych. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...