Skocz do zawartości
Royal90

Mało monitorów OLED 27" 2k 144Hz/165Hz

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 23.03.2025 o 23:29, Caleb napisał(a):

Zdaje się, że wszystkie OLEDy o takich parametrach to właśnie 240+ Hz. 

A co naprawdę dobrego nawet z tych 240hz . ? Jak nie będzie wyboru to wezmę taki i tyle 😜

Oraz czy warto myśleć o QD-OLED ? Czy stawiać na oled i koniec kropka . (przeznaczenie to gry i czasem oglądanie ) 

Edytowane przez Royal90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem w czym problem. Możesz ustawić te 240Hz nawet w 4K i limit fps nawet na 60. Przecież nie ma wymogu by mieć fps równy max odświeżaniu.

Natomiast monitora 2560x1440 bym nie kupował (chyba, że 21,5" - gdyby takowy był). Przecież włączenie jakiegoś AA na takim 27" 2,5K to mydło. Na 27" 4K można włączyć DLSS Balanced/preformance i wygląda to o niebo lepiej (ostrzejszy obraz) od 2560x1440 nawet DLAA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.03.2025 o 16:23, Kyle napisał(a):

Nie rozumiem w czym problem. Możesz ustawić te 240Hz nawet w 4K i limit fps nawet na 60. Przecież nie ma wymogu by mieć fps równy max odświeżaniu.

Natomiast monitora 2560x1440 bym nie kupował (chyba, że 21,5" - gdyby takowy był). Przecież włączenie jakiegoś AA na takim 27" 2,5K to mydło. Na 27" 4K można włączyć DLSS Balanced/preformance i wygląda to o niebo lepiej (ostrzejszy obraz) od 2560x1440 nawet DLAA.


To chyba też trzeba mieć kartę, która będzie w stanie obsługiwać tę rozdzielczość 4K? Jak ktoś ma np RTX 4060 Ti - RX 7700 XT, no to 4K chyba nie po drodze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu na RTX 4060Ti. Takiego The Last Of Us przeszedłem w 4K FSR Performance i detalach własnych (brak spadków fps poniżej 60 - przy czym tutaj 8GB VRAM byłoby niewystarczające, więc to tyczy się RTX 4060Ti w wersji 16GB VRAM). Natomiast Resident Evil 3 Remake chodził zupełnie płynnie na RTX 4060Ti na wysokich detalach przy w pełni natywnej rozdzielczości 3840x2160 (brak spadków poniżej 60fps - tutaj też nie wiem czy 8GB VRAM wystarczy do takiego rezultatu, bo gra niby raportuje wymaganie ~13GB VRAM). Nawet na GTX 1650 pograsz w bardzo mało wymagające gry w 3840x2160 np. w Dead Space z 2008r i fps zawsze będzie powyżej 60. Ba ... nawet RX460 4GB "obsługuje" rozdzielczość 4K (choć tutaj już na prawdę tylko wybitnie mało wymagające gry można próbować w tej rozdzielczości).

Teraz pytanie do @Micromachines - co jest bardziej wymagające obliczeniowo: 2560x1440 DLAA czy 3840x2160 DLSS Balanced? 😁

Jak ktoś jest w stanie uruchomić 2560x1440, to uruchomi też 3840x2160, tylko w innym trybie DLSS/FSR.

Edytowane przez Kyle
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 Teraz pytanie do @Micromachines - co jest bardziej wymagające obliczeniowo: 2560x1440 DLAA czy 3840x2160 DLSS Balanced? 😁


Raczej tryb balanced daje większą płynność? 
 

Cytat

Nie ma problemu na RTX 4060Ti. Takiego The Last Of Us przeszedłem w 4K FSR Performance i detalach własnych (brak spadków fps poniżej 60 - przy czym tutaj 8GB VRAM byłoby niewystarczające, więc to tyczy się RTX 4060Ti w wersji 16GB VRAM). Natomiast Resident Evil 3 Remake chodził zupełnie płynnie na RTX 4060Ti na wysokich detalach przy w pełni natywnej rozdzielczości 3840x2160 (brak spadków poniżej 60fps - tutaj też nie wiem czy 8GB VRAM wystarczy do takiego rezultatu, bo gra niby raportuje wymaganie ~13GB VRAM). Nawet na GTX 1650 pograsz w bardzo mało wymagające gry w 3840x2160 np. w Dead Space z 2008r i fps zawsze będzie powyżej 60. Ba ... nawet RX460 4GB "obsługuje" rozdzielczość 4K (choć tutaj już na prawdę tylko wybitnie mało wymagające gry można próbować w tej rozdzielczości).

Jak ktoś jest w stanie uruchomić 2560x1440, to uruchomi też 3840x2160, tylko w innym trybie DLSS/FSR.


Lubię czytać Twoje opinie, są zawsze ciekawe moim zdaniem. 
Z tym 4K to jest jest jeszcze format 16:9 vs 21:9 
Tylko, że jak wyjdzie sobie takie GTA 6 dla przykładu, to już będzie problem dla obecnych kart typu 7700 XT lub 4060 Ti przy 3840x2160 moim zdaniem. 
W sensie tak mi się wydaje, że 4K do nowszych gier, które będą wychodzić, to już opcja na droższe karty. 
Wiadomo, że do starszych tytułów to na spokojnie 4K, ale te nowsze + pytanie, czy w 4K te 12 GB VRAM będzie wystarczające później. 

W ogóle są takie opcje w grach, które najlepiej jest dać OFF, bo są niepotrzebne, a tylko obciążają sprzęt? Bo granie na "ULTRA" to chyba nie jest jakieś must have. Raczej za bardzo nie odbiega od "High". 

To też pytanie @Kyle uważasz, że lepszą opcją jest niższa rozdzielczość, np 2560x1440p i mieć większą ilość klatek?  
Czy rozdzielczość 4K w formacie 16:9 lub 21:9 ale z mniejszą ilością klatek? 

Tak sobie poszukałem z ciekawości po Twojej opinii, taki filmik. Żeby nie było, że zawsze te filmy są na topowych CPU. To tutaj jest:
● CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D ● GPU: XFX RX 7700 XT 12GB Quick 319
 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...