Royal90 Opublikowano Niedziela o 21:56 Zgłoś Opublikowano Niedziela o 21:56 Witajcie , jakie monitory z wymagań podanych w tytule są warte uwagi ? Szukam jakiegoś oleda ale prawie wszystko sensowne to 240 hz . Bez sensu mi brać taki bo droższy a pc i tak 240 klatek nie uciągnie 😄 Jest coś fajnego z 144/165 hz oled i 2k ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caleb Opublikowano Niedziela o 22:29 Zgłoś Opublikowano Niedziela o 22:29 Zdaje się, że wszystkie OLEDy o takich parametrach to właśnie 240+ Hz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Royal90 Opublikowano Poniedziałek o 15:01 Zgłoś Opublikowano Poniedziałek o 15:01 (edytowane) W dniu 23.03.2025 o 23:29, Caleb napisał(a): Zdaje się, że wszystkie OLEDy o takich parametrach to właśnie 240+ Hz. A co naprawdę dobrego nawet z tych 240hz . ? Jak nie będzie wyboru to wezmę taki i tyle 😜 Oraz czy warto myśleć o QD-OLED ? Czy stawiać na oled i koniec kropka . (przeznaczenie to gry i czasem oglądanie ) Edytowane Poniedziałek o 22:40 przez Royal90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano Poniedziałek o 15:23 Zgłoś Opublikowano Poniedziałek o 15:23 Nie rozumiem w czym problem. Możesz ustawić te 240Hz nawet w 4K i limit fps nawet na 60. Przecież nie ma wymogu by mieć fps równy max odświeżaniu. Natomiast monitora 2560x1440 bym nie kupował (chyba, że 21,5" - gdyby takowy był). Przecież włączenie jakiegoś AA na takim 27" 2,5K to mydło. Na 27" 4K można włączyć DLSS Balanced/preformance i wygląda to o niebo lepiej (ostrzejszy obraz) od 2560x1440 nawet DLAA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micromachines Opublikowano 16 godzin temu Zgłoś Opublikowano 16 godzin temu W dniu 24.03.2025 o 16:23, Kyle napisał(a): Nie rozumiem w czym problem. Możesz ustawić te 240Hz nawet w 4K i limit fps nawet na 60. Przecież nie ma wymogu by mieć fps równy max odświeżaniu. Natomiast monitora 2560x1440 bym nie kupował (chyba, że 21,5" - gdyby takowy był). Przecież włączenie jakiegoś AA na takim 27" 2,5K to mydło. Na 27" 4K można włączyć DLSS Balanced/preformance i wygląda to o niebo lepiej (ostrzejszy obraz) od 2560x1440 nawet DLAA. To chyba też trzeba mieć kartę, która będzie w stanie obsługiwać tę rozdzielczość 4K? Jak ktoś ma np RTX 4060 Ti - RX 7700 XT, no to 4K chyba nie po drodze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 15 godzin temu Zgłoś Opublikowano 15 godzin temu (edytowane) Nie ma problemu na RTX 4060Ti. Takiego The Last Of Us przeszedłem w 4K FSR Performance i detalach własnych (brak spadków fps poniżej 60 - przy czym tutaj 8GB VRAM byłoby niewystarczające, więc to tyczy się RTX 4060Ti w wersji 16GB VRAM). Natomiast Resident Evil 3 Remake chodził zupełnie płynnie na RTX 4060Ti na wysokich detalach przy w pełni natywnej rozdzielczości 3840x2160 (brak spadków poniżej 60fps - tutaj też nie wiem czy 8GB VRAM wystarczy do takiego rezultatu, bo gra niby raportuje wymaganie ~13GB VRAM). Nawet na GTX 1650 pograsz w bardzo mało wymagające gry w 3840x2160 np. w Dead Space z 2008r i fps zawsze będzie powyżej 60. Ba ... nawet RX460 4GB "obsługuje" rozdzielczość 4K (choć tutaj już na prawdę tylko wybitnie mało wymagające gry można próbować w tej rozdzielczości). Teraz pytanie do @Micromachines - co jest bardziej wymagające obliczeniowo: 2560x1440 DLAA czy 3840x2160 DLSS Balanced? 😁 Jak ktoś jest w stanie uruchomić 2560x1440, to uruchomi też 3840x2160, tylko w innym trybie DLSS/FSR. Edytowane 15 godzin temu przez Kyle 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micromachines Opublikowano 14 godzin temu Zgłoś Opublikowano 14 godzin temu Cytat Teraz pytanie do @Micromachines - co jest bardziej wymagające obliczeniowo: 2560x1440 DLAA czy 3840x2160 DLSS Balanced? 😁 Raczej tryb balanced daje większą płynność? Cytat Nie ma problemu na RTX 4060Ti. Takiego The Last Of Us przeszedłem w 4K FSR Performance i detalach własnych (brak spadków fps poniżej 60 - przy czym tutaj 8GB VRAM byłoby niewystarczające, więc to tyczy się RTX 4060Ti w wersji 16GB VRAM). Natomiast Resident Evil 3 Remake chodził zupełnie płynnie na RTX 4060Ti na wysokich detalach przy w pełni natywnej rozdzielczości 3840x2160 (brak spadków poniżej 60fps - tutaj też nie wiem czy 8GB VRAM wystarczy do takiego rezultatu, bo gra niby raportuje wymaganie ~13GB VRAM). Nawet na GTX 1650 pograsz w bardzo mało wymagające gry w 3840x2160 np. w Dead Space z 2008r i fps zawsze będzie powyżej 60. Ba ... nawet RX460 4GB "obsługuje" rozdzielczość 4K (choć tutaj już na prawdę tylko wybitnie mało wymagające gry można próbować w tej rozdzielczości). Jak ktoś jest w stanie uruchomić 2560x1440, to uruchomi też 3840x2160, tylko w innym trybie DLSS/FSR. Lubię czytać Twoje opinie, są zawsze ciekawe moim zdaniem. Z tym 4K to jest jest jeszcze format 16:9 vs 21:9 Tylko, że jak wyjdzie sobie takie GTA 6 dla przykładu, to już będzie problem dla obecnych kart typu 7700 XT lub 4060 Ti przy 3840x2160 moim zdaniem. W sensie tak mi się wydaje, że 4K do nowszych gier, które będą wychodzić, to już opcja na droższe karty. Wiadomo, że do starszych tytułów to na spokojnie 4K, ale te nowsze + pytanie, czy w 4K te 12 GB VRAM będzie wystarczające później. W ogóle są takie opcje w grach, które najlepiej jest dać OFF, bo są niepotrzebne, a tylko obciążają sprzęt? Bo granie na "ULTRA" to chyba nie jest jakieś must have. Raczej za bardzo nie odbiega od "High". To też pytanie @Kyle uważasz, że lepszą opcją jest niższa rozdzielczość, np 2560x1440p i mieć większą ilość klatek? Czy rozdzielczość 4K w formacie 16:9 lub 21:9 ale z mniejszą ilością klatek? Tak sobie poszukałem z ciekawości po Twojej opinii, taki filmik. Żeby nie było, że zawsze te filmy są na topowych CPU. To tutaj jest: ● CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D ● GPU: XFX RX 7700 XT 12GB Quick 319 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...