Skocz do zawartości
Gość Pigmej

Jeszcze raz o korozji. CHEMICY!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że na temat korozji aluminium i miedzi powiedziano tutaj już wiele ale mam nastepujace pytanie:

Czy: "zawiera zestaw dodatków przeciwkorozyjnych, przeciwpiennych i stabilizujących rezerwe alkaliczną" oraz "chroni przed korozją wszystkie materiały konstrukcyjne chłodnic" to nie jest wlasnie to o co cały czas chodzi?

(tekst pochodzi z etykietki Borygo)!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że na temat korozji aluminium i miedzi powiedziano tutaj już wiele ale mam nastepujace pytanie:

Czy: "zawiera zestaw dodatków przeciwkorozyjnych, przeciwpiennych i stabilizujących rezerwe alkaliczną" oraz "chroni przed korozją wszystkie materiały konstrukcyjne chłodnic" to nie jest wlasnie to o co cały czas chodzi? 

(tekst pochodzi z etykietki Borygo)!!!

Rozne sa rodzaje korozji, w WC Al => Cu zachodzi reakcja elektrochemiczna (poczytaj/poszukaj) spotykana tylko przy laczeniu tych dwoch metali.

Poczytaj na stronce firmy Fernox o COPALu.

No i o korozji galwanicznej, to troszke inny rodzaj od potocznej "rdzy" czy utleniania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozne sa rodzaje korozji, w WC Al => Cu zachodzi reakcja elektrochemiczna (poczytaj/poszukaj) spotykana tylko przy laczeniu tych dwoch metali.

Poczytaj na stronce firmy Fernox o COPALu.

No i o korozji galwanicznej, to troszke inny rodzaj od potocznej "rdzy" czy utleniania.

poczytaj/poszukaj - nie wiesz nawet jak bardzo dobrze znam już "tweakowy" search. Niestety każda rozmowa kończy się właśnie na Copalu. Celem tego topicu jest właśnie wyjaśnienie czy Borygo nie spełniałoby swego zadania (wiem że o Borygo tez było wiele razy ale za każdym razem rozmywał się temat i kończyło znowu na słynnym Copalu). Po prostu chce dociec czy nie ma na rynku już "żywcem" żadnej alternatywy dla Copala który jest drogi i przez to w pewnym sensie nieosiągalny.

 

A jak wygląda kwestia tego środka z CPC. Ktoś go zdaje się kupił nawet. Jak to hula bo zaczynam za tydzień i musze coś dolać do wody destylowanej bo chce zeby mi to wc troche pochodziło.

 

A. I jeszcze jedno. W składzie Boryga jest: "glikol monoetylenowy skażony benzoesanem denatonium". O co biega :?: :?: :?:

 

Dzieki za wszystkie kompetentne wypowiedzi. Mysle że tej wiedzy nigdy mało dla nowych w wc :D 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

glikol monoetylenowy skażony benzoesanem denatonium

gdyby nie byl skazony to nalezaloby umiescic ostrzezenie typu: po "przypadkowym" spozyciu moze uniemozliwiac obsluge maszyn i urzadzen. a tak - zagraza zyciu.

 

a co do opisu - wskazywalby moim zdaniem, ze nadaje sie bardzo dobrze do zapobiegania korozji (w koncu w samochodowym wc stosuje sie elementy z tych samych metali co i w kompie). tak przynajmniej twierdzi producent. postaram sie cos wybadac mejlownie i sie podziele

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pigmej, czesciowo nie rozumie Twojego podejscia 8O

COPAL jest drogi ???? 8O

Doopa ze tak powiem, przeciez nie lejesz go calego do jednego zbiorniczka, to tylko minimalny dodatek do wody.

Jako ze 1 litr COPALu wystarcza na 60 litrow wody, wytlumacz mi swoje pojecie "drogosci"

Lepiej zeby Ci korozja zezarla chlodnice i zalao w zwiazku z tym kompa ?

Taniej wyjdzie ?

IMO to taka sam agadka jak przy kupnie zasilacza Condongen 350W (PMPO) do kompa z Radkiem 10500Pro, PentkiemV 7.03GHz i 2x250GB HDD na pokladzie, bo Enermax czy inny Chieftec za drogi :lol:

Wystarczy w 4 sie zlozyc i kupic wspolnie literek Copalu, dalej drogo ??

Ehhhhh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś reed.

Wystarczy w 4 sie zlozyc i kupic wspolnie literek Copalu, dalej drogo ??

Właśnie o to mi chodziło pisząc: w pewnym sensie nieosiagalny. Nie mam nikogo kto by się dorzucił i tak samo ma pewnie wielu zaczynających z wc. Topic założyłem żeby znaleźć alternatywę dla Copala. Oczywistym jest fakt, że jeśli jej tu nie znajde to kupię Copala choćby kosztował 100 za 0,5l. Zdaje sobie sprawę z konsekwencji wycieku itd. Sorry jeśli to nie wyszlo z kontekstu mojej wypowiedzi. Pozdrówka 8) :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duzo czasu spedzilem czytajac forum w tej samej sprawie i wywniosokalem ze jedynym sensownym przeciwnikiem dla Copala jest brak Aluminium w ukladzie .

Moze i glupie ale skuteczne i nie trzeba sie bawic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duzo czasu spedzilem czytajac forum w tej samej sprawie i wywniosokalem ze jedynym sensownym przeciwnikiem dla Copala jest brak Aluminium w ukladzie .

Moze i glupie ale skuteczne i nie trzeba sie bawic.

Good idea :idea:

Tyle ze to rozwiazanie dla tych ktorzy juz maja chlodniczki Alu i nie chca ich wymieniac.

Ja swoja kupilem nowke za 82 zl i szkoda mi sprzedac ja za ulamek tej sumi i kupowac miedziana ze szrotu z syfem wewnatrz.

Ale dla zaczynajacych skladac zestaw to dobra rada 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duzo czasu spedzilem czytajac forum w tej samej sprawie i wywniosokalem ze jedynym sensownym przeciwnikiem dla Copala jest brak Aluminium w ukladzie .

Moze i glupie ale skuteczne i nie trzeba sie bawic.

Good idea :idea:

Tyle ze to rozwiazanie dla tych ktorzy juz maja chlodniczki Alu i nie chca ich wymieniac.

Ja swoja kupilem nowke za 82 zl i szkoda mi sprzedac ja za ulamek tej sumi i kupowac miedziana ze szrotu z syfem wewnatrz.

Ale dla zaczynajacych skladac zestaw to dobra rada 8)

Tak ale mozna kupic juz oczyszczona miedziana za 50 zeta . Jak juz wspominalem bylo cos na "Sprzedam" . A wode trzeba zmieniac wiec i Copal sie zurzywa , co powoduje w pozniejszym czasie kolejne wydatki a tak jeden i na dluzszy czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpowiedzieli mi z www.plyny.pl na temat produkowanych przez nich borygo-podobnych plynow do chlodnic:

Aby zabezpieczyć najlepiej układ należałoby wlać do układu gotowy płyn bez

rozcieńczania, gdyż on ma skład zapobiegający korozji, każde rozcieńczenie

powoduje zubożenie płynu.

Nasz płyn nadaje się do wszystkich rodzajów chłodnic - również aluminiowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpowiedzieli mi z www.plyny.pl na temat produkowanych przez nich borygo-podobnych plynow do chlodnic:

Aby zabezpieczyć najlepiej układ należałoby wlać do układu gotowy płyn bez

rozcieńczania, gdyż on ma skład zapobiegający korozji, każde rozcieńczenie

powoduje zubożenie płynu.

Nasz płyn nadaje się do wszystkich rodzajów chłodnic - również aluminiowych.

Tyle ze nam chodzi o laczenie ALU z miedzia, do ukladow z pojedynczym metalem to destyl tylko z odrobina gorzaly.

Zreszta zalej uklad czystym borygiem :lol:

Wydajnosc tak Ci skoczy ze http://images.google.pl/images?q=tbn:bW9PcccBgokC:duckydees.50g.com/ROTFL3.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze nam chodzi o laczenie ALU z miedzia, do ukladow z pojedynczym metalem to destyl tylko z odrobina gorzaly.

Zreszta zalej uklad czystym borygiem  :lol: 

Wydajnosc tak Ci skoczy ze http://images.google.pl/images?q=tbn:bW9PcccBgokC:duckydees.50g.com/ROTFL3.gif

Mozesz rozwinac ta kwestie wydajnosci? W chlodnicach samochodowych Borygo wlasnie podwyzsza wydajnosc calego ukladu. Borygo ma wyzsza temperature wrzenia i nizsza zamarzania, a do tego jest tanie. I tez uzywane jest do ukladow, gdzie jest cala masa roznego rodzaju materialow (chlodnica aluminiowa, blok silnik zazwyczaj zeliwny, rurki gumowe...).

Wiec prosze rozwin swa mysl, czemy Borygo ma obnizac skutecznosc ukladu, bo jezeli to prawda to tak naprawde jest to jedyny argument przeciwko niemu (mowa oczywiscie o Borygo Eco i o Borygo Alu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd Ci wyszło, że borygo m większą wydajność, jak ma mniejsze ciepło właściwe?? Najwyższą wydajność (z cieczy dostępnych dla zwykłych śmiertelników) daje woda. Borygo ma niewątpliwe 2 zalety - niska temperatura zamarzania (przydatne gdy ktoś chłodzi wodę peltem, albo wystawia chłodnicę w zimie za okno) i zabija. Do tego trzecia zaleta, jak widać sporna, zapobieganie korozji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd Ci wyszło, że borygo m większą wydajność, jak ma mniejsze ciepło właściwe?? Najwyższą wydajność (z cieczy dostępnych dla zwykłych śmiertelników) daje woda. Borygo ma niewątpliwe 2 zalety - niska temperatura zamarzania (przydatne gdy ktoś chłodzi wodę peltem, albo wystawia chłodnicę w zimie za okno) i zabija. Do tego trzecia zaleta, jak widać sporna, zapobieganie korozji.

Ja prosilem o rozwiniecie wypowiedzi - w samochodach borygo czy inne plyny sa przeciez uzywane od lat, a przeciez silnik samochodowy oddaje znacznie wiecej ciepla niz komputery. Fakt, ze jest go tam wiecej, ale i silnik jest znacznie wiekszy.

A wydajnosc nawet jesli wzgledem zwyklej wody spada to ile to bedzie w procentach i jak to sie przeklada na rzeczywiste wyniki? Zapewne kwestia paru procent. A co do korozjii - w moim samochodzie ktory ma lat 5 nie ma najmniejszych sladow korozji w ukladzie chlodzenia. Nalezy tylko pamietac o okresowej wymianie plynu (zwyczajowo co dwa lata).

Dlaczego z WC w komputerach mialoby byc inaczej - bardzo prosze niech mi ktos to wyjasni, bo moge sie mylic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

QBUS00

 

Chozi o to ze w silnikach samochodowych potrzebny jest plyn o innych wlasciwosciach niz woda.

Musi (jak juz Wawelski pisal) pracowac w "troszke" innym zakresie temperatur i + i -

Zwroc uwage na temperatury jakie osciagniesz w WC, a jakie masz w aucie.

Zwroc tez uwage na testy (poszukaj, gdzies sa nawet tabelki osiagow) roznych plynow w WC wlasnie.

osobiscie probowalem, wynik byl srednio 5- 6*C gorszy od samej wody.

Po co wywazac otwarte dzwi ?

Czy myslisz ze pierwszy na to wpadles ?

Jezeli tak, to jestes w bledzie, inni tez juz kombinowali z roznymi cieczami nawet z olejem transformatorowym (to dopiero miodzio, sluzy do chlodzenia i nie masz szans najmniejszych na korozje galwaniczna)

Zwroc tez uwage na rodzaj korozji jakiej sie obawiamy, nie chodzi nam o zwykla korozje/utlenianie ( do tego borygo roxx) ale o korozje galwaniczna, do powstrzymania ktorej potrzebne sa inhibitory korozji, wlasnie miedzy innymi ow slynny juz COPAL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

QBUS00

 

Chozi o to ze w silnikach samochodowych potrzebny jest plyn o innych wlasciwosciach niz woda.

Musi (jak juz Wawelski pisal) pracowac w "troszke" innym zakresie temperatur i + i -

Zwroc uwage na temperatury jakie osciagniesz w WC, a jakie masz w aucie.

Zwroc tez uwage na testy (poszukaj, gdzies sa nawet tabelki osiagow) roznych plynow w WC wlasnie.

osobiscie probowalem, wynik byl srednio 5- 6*C gorszy od samej wody.

Po co wywazac otwarte dzwi ?

Czy myslisz ze pierwszy na to wpadles ?

Jezeli tak, to jestes w bledzie, inni tez juz kombinowali z roznymi cieczami nawet z olejem transformatorowym (to dopiero miodzio, sluzy do chlodzenia i nie masz szans najmniejszych na korozje galwaniczna)

Zwroc tez uwage na rodzaj korozji jakiej sie obawiamy, nie chodzi nam o zwykla korozje/utlenianie ( do tego borygo roxx) ale o korozje galwaniczna, do powstrzymania ktorej potrzebne sa inhibitory korozji, wlasnie miedzy innymi ow slynny juz COPAL.

Teraz juz rozumiem - tematem WC zajmuje sie czysto teoretycznie (nie krece ekstremalnie sprzetu - dla mnie AC zupelnie wystarcza). A temat Boryga zaczalem drazyc po prostu dlatego, ze bylem ciekawy czy mozna (w koncu to nie ja zaczalem ten temat) - na poziom mojej wiedzy z rana (czyli wtedy, kiedy napisalem pierwszgo posta w tym watku) wydawalo mi sie, ze Borygo bedzie dobre ;). No ale kazdy sie moze pomylic, nawet ja :lol: :lol:

 

Podsumowujac - Borygowi mowimy NIE, Copalowi TAK :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zacząłem to ja skończe.

Mamy konkluzje ludzie. Do WC dodajemy tylko Copal NIE MA dla niego ALTERNATYWY! :?

 

p.s. Proszę zamknąć topic :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zacząłem to ja skończe. 

Mamy konkluzje ludzie. Do WC dodajemy tylko Copal NIE MA dla niego ALTERNATYWY! :?

 

p.s. Proszę zamknąć topic :wink:

Uogolniasz chyba, COPAL akurat jest stosowany przez kilku userow z forum, sa inne preparaty ponoc jeszcze o takim samym dzialaniau.

Mozna popytac w sklepach firmach zajmujacych sie CO.

Mozna tez w marketach budowlanych typu CASTORAMA popytac.

Moze sa tansze specyfiki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze nam chodzi o laczenie ALU z miedzia, do ukladow z pojedynczym metalem to destyl tylko z odrobina gorzaly. 

Zreszta zalej uklad czystym borygiem

niee no - nie jestem samobojca :D ja sie gosci z tej firmy zapytalem w jakim stezeniu polecaliby ten plyn stosowac w ukladzie alu+cu (co w sumie tez moglem zacytowac) a oni dali mi odpowiedz troche jakby nie czytali o co mi chodzi. ale jedno jest pewne - w samochodzie tez miesza sie alu z cu, wiec jesli pisza, ze ma wlasciwosci antykorozyjne to powinno tak byc. natomiast otwarta sprawa pozostaje - czy i w jakim stezeniu wplywa na bezpieczenstwo w wc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze nam chodzi o laczenie ALU z miedzia, do ukladow z pojedynczym metalem to destyl tylko z odrobina gorzaly. 

Zreszta zalej uklad czystym borygiem

niee no - nie jestem samobojca :D ja sie gosci z tej firmy zapytalem w jakim stezeniu polecaliby ten plyn stosowac w ukladzie alu+cu (co w sumie tez moglem zacytowac) a oni dali mi odpowiedz troche jakby nie czytali o co mi chodzi. ale jedno jest pewne - w samochodzie tez miesza sie alu z cu, wiec jesli pisza, ze ma wlasciwosci antykorozyjne to powinno tak byc. natomiast otwarta sprawa pozostaje - czy i w jakim stezeniu wplywa na bezpieczenstwo w wc.

w samochodzie unika się raczej mieszania AL z CU. Chłodznica jest alumniowa, nagrzewnica aluminiowa, blok(nie wodny tylko silnika) też jest AL. Termostat jest Fe+cośtam Więc gdzie masz CU? Jak sobie dobrze przypominam w układzie chłodzenia nie ma miedzi, bo przecię jakby była, to wszystko by się zeżarło wtrymiga. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem, ja na przyklad zdecydowanie slyszalem o miedzienych chlodnicach/nagrzewnicach (zeby daleko nie szukac - patrz gielda). u siebie mam miedziana (mosiezna?) nagrzewnice z duzego fiata, na ktorej zamiast jednego krocca byl zamontowany aluminiowy zawor (za pomoca stalowych srub nawiasem mowiac - wiec niezla mieszanka juz w nagrzewnicy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem, ja na przyklad zdecydowanie slyszalem o miedzienych chlodnicach/nagrzewnicach (zeby daleko nie szukac - patrz gielda). u siebie mam miedziana (mosiezna?) nagrzewnice z duzego fiata, na ktorej zamiast jednego krocca byl zamontowany aluminiowy zawor (za pomoca stalowych srub nawiasem mowiac - wiec niezla mieszanka juz w nagrzewnicy)

stalowe śruby raczej nie interesują nas w tej chwili. Obadałem mój samochów i jednak nagrzewniczka jest MOSIĘŻNA. To mnie bardzo dziwi, bo jeżeli w WC są problemy, to w samochodzie nie ma. Mój sąsiad ma chyba 30letniego śmiecia spróchniałego, a układ chłodzenia jeszcze nie zarósł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ja wiem czy nas nie interesuja? mnie by interesowaly. w koncu miedzy kazda para metali zachodzi korozja w sprzyjajacych warunkach a takie wlasnie mialyby miejsce.

a w samochodach jest wzglednie w porzadku chyba dlatego, ze poszczegolne elementy rzadko sie tam stykaja (wylaczywszy przyklad, ktory podalem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ja wiem czy nas nie interesuja? mnie by interesowaly. w koncu miedzy kazda para metali zachodzi korozja w sprzyjajacych warunkach a takie wlasnie mialyby miejsce.

a w samochodach jest wzglednie w porzadku chyba dlatego, ze poszczegolne elementy rzadko sie tam stykaja (wylaczywszy przyklad, ktory podalem)

Moze sie myle, to tylko teoretyczne dywagacje, ale :

blok silnka nie jest z czystego aluminium, to raczej stop, a wiadomo ze stopy maja troche inne wlasciwosci niz material wyjsciowy

- chlodnica nagrzewnica mosiezna np, tez ma inne wlasciwosci niz miedziana, co nie zmienia faktu ze calkiem miedziane tez sa.

No i fakt ze jednak w ukladzie krazy czysty plyn chlodniczy, wymieniany gdy traci swoje wlasciwosci.

Raczej nie zapodaje sie samej wody lub mieszanki plynu z woda, co jak wiadono zdecydowanie zmienia wartos tego plynu. (chociaz zapewne bywaja tacy hardkorowcy :wink: )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem, ja na przyklad zdecydowanie slyszalem o miedzienych chlodnicach/nagrzewnicach (zeby daleko nie szukac - patrz gielda). u siebie mam miedziana (mosiezna?) nagrzewnice z duzego fiata, na ktorej zamiast jednego krocca byl zamontowany aluminiowy zawor (za pomoca stalowych srub nawiasem mowiac - wiec niezla mieszanka juz w nagrzewnicy)

A IMHO z tego co się w autach orientuję, są nagrzewnice/chłodnice i ALU i Miedż ALE ja nie slyszałem żeby to mieszali w jednym autku :)

A jak już mieszają, to pewnie dobrze wiedzą co robią - w końcu sami całość projektują/produkują - może wtedy jest specjalny płyn chłodniczy?

 

A co do Copala - to chyba jako 1. kupiłem go i rozlalem jeszcze dwóm Panom stąd - reed i... bartek? Sam mam już go niemal pół roku, woda czysta, glonów niet, śladów korozji też niet - jak widać zbyt często nie ma co wody wymieniać :)

 

Pozdrawiam

Adam Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem, ja na przyklad zdecydowanie slyszalem o miedzienych chlodnicach/nagrzewnicach (zeby daleko nie szukac - patrz gielda). u siebie mam miedziana (mosiezna?) nagrzewnice z duzego fiata, na ktorej zamiast jednego krocca byl zamontowany aluminiowy zawor (za pomoca stalowych srub nawiasem mowiac - wiec niezla mieszanka juz w nagrzewnicy)

A IMHO z tego co się w autach orientuję, są nagrzewnice/chłodnice i ALU i Miedż ALE ja nie slyszałem żeby to mieszali w jednym autku :)

A jak już mieszają, to pewnie dobrze wiedzą co robią - w końcu sami całość projektują/produkują - może wtedy jest specjalny płyn chłodniczy?

 

A co do Copala - to chyba jako 1. kupiłem go i rozlalem jeszcze dwóm Panom stąd - reed i... bartek? Sam mam już go niemal pół roku, woda czysta, glonów niet, śladów korozji też niet - jak widać zbyt często nie ma co wody wymieniać :)

 

Pozdrawiam

Adam Duży

Dokladnie, tez od tego czasu wody nie zmienialem i spox.

Niedlugo bede zmienial zbiorniczek, to lookne do bloczka i chlodnicy czy cos jest.

Chociaz watpie.

 

(pozdruffka Adam 8) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A IMHO z tego co się w autach orientuję, są nagrzewnice/chłodnice i ALU i Miedż ALE ja nie slyszałem żeby to mieszali w jednym autku :)

A jak już mieszają, to pewnie dobrze wiedzą co robią - w końcu sami całość projektują/produkują - może wtedy jest specjalny płyn chłodniczy?

no i o to wlasnie w topiku chyba chodzi :D

ja jestem w miare przekonany, ze w ukladach chlodzenia/ogrzewania bryk mieszane sa rozne metale (w tym cu i alu) stad szukamy jakiegos plynu samochodowego, ktory nadawalby sie do wc. ale wyglada na to, ze jest z tym kiepsko w zwiazku z faktem, ze przeznaczone sa to stosowania w innym przedziale temp i w gestszej postaci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...