daFojtek Opublikowano 22 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2003 Witam sprawa troche nietypowa mam takie pytanko 2 dni temu kupilem nowa karte graficzna, no i wczoraj wziolem sie za skladania kompa, a tu zonk karta nie dziala :( i teraz chcialem sie dowiedziec jak jest z rekojmia? ile dni trwa? chodzi o to zeby mi karte od reki wymienili. z gory dzieki za pomoc ps. prosze o nie blokowanie tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J-A-J-O Opublikowano 22 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2003 Rękojmia trwa przeważnie od 7-14 dni. Powinni ci bez problemów wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daFojtek Opublikowano 22 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2003 wiec jutro jade do hurtowni mam nadzieje ze wymienia a jak nie do bede sie ostro wyklucal zeby im troche klientow wystraszyc :twisted: bo jesten jak narazie na max wkur... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J-A-J-O Opublikowano 22 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2003 Ja bym na twoim miejscu najpierw zadzwonił, walną ci pewnie teks "przetestuj jeszcze u kolegi" albo coś w tym stylu. Potem dzwonisz i mówisz że nici. Wtedy przyjeżdżasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daFojtek Opublikowano 22 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2003 karta juz testowana w trzech roznych kopmach i nic nie dziala :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marasek Opublikowano 23 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 23 Sierpnia 2003 Rękojmia trwa przeważnie od 7-14 dni. Powinni ci bez problemów wymienić. a to dobre :lol: a skąd masz takie informacje? :lol: pojęcie RĘKOJMIA już nie istnieje :!: :!: oficialnie w polskim prawie od stycznia 2003 roku nie ma już pojęcia RĘKOJMIA, Nowe przepisy zamiast rękojmi wprowadzają pojęcie "niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową" a co do Twoich 7-14 dni :lol: :lol: to Rękojmia trwała 12 miesięcy. Klient zwracając wadliwy towar decydował czy chce skorzystać z rękojmi (odpowiedzialności sprzedwacy za towar) czy gwarancji (producenta) z tytułu RĘKOJMI klient miał prawo: (bo już nie ma) -żądać obniżenia ceny, -odstąpić od umowy, tzn. zwrócić towar i zażądać zwrotu gotówki, chyba że sprzedawca niezwłocznie wymieni towar na wolny od wad bądź wady usunie (tylko w tym wypadku sprzedawca może, pomimo uznania reklamacji, postąpić inaczej niż sobie tego życzymy); -żądać wymiany rzeczy wadliwej na taką samą, wolną od wad, ale tylko w przypadku rzeczy wyprodukowanej seryjnie -żądać naprawy, ale tylko rzeczy wykonanej na indywidualne zamówienie obecnie od 01.01.03r obowiązuje "niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową" Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli: 1) towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową i jednocześnie 2) niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru. ale w przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania. I teraz najważniejsze czyli obecne uprawnienia Klienta -Jeżeli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę albo wymianę na nowy -Naprawa lub wymiana jest nieodpłatna, a ponadto sprzedawca ma obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego takich, jak koszty demontażu, dostarczenia, robocizny oraz ponownego zamontowania i uruchomienia -i jeszcze jedno to KLIENT a nie SPRZEDAWCA wybiera czy chce naprawę czy wymianę. I niestety to co jest gorsze (dla kupujących) w nowych przepisach to to że nie możemy od razu żądać zwrotu gotówki. Dopiero jak naprawa, albo wymiana jest nie możliwa, albo sprzedawca przekroczył termin załatwienia sprawy a i jeszcze jedno, większośc sklepów komputerowych łamie obecnie prawo, ponieważ żadko który sklep ma towar na miejscu i klient nie ma możliwości obejrzenia go, sprawdzenia jak działa itd. Zamawia towar a za dwa dni jest do odbioru (bo przyszedł z hurtowni) Tymczasem obecnie Sprzedawca jest zobowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego, sprawdzenie jakości i kompletności oraz sprawdzenie funkcjonowania. Oczwiście większe prawa mamy w przypadku zakupów przez INTERNET w sklepach internetowych, bo tutaj ma zastosowanie: Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz. U. nr 22, poz. 271) ustawa ta nie dotyczy: sprzedaży z licytacji, czyli aukcji internetowych Zgodnie z ustawą: Jeśli rezygnujesz z zakupu, to umowa pomiędzy Tobą a sprzedawcą uznawana jest za niezawartą i jesteś zwolniony ze wszelkich zobowiązań, musisz jednak oddać produkt w stanie niezmienionym (czyli nie możesz go używać przez te 10 dni), ale możesz go wypróbować (czyli przymierzyć, sprawdzić, jak działa). Termin 10-dniowy liczy się od dnia dostarczenia produktu, a w przypadku usługi od dnia zawarcia umowy. Jeśli na stronie sklepu internetowego nie zostały podane informacje o: - nazwie i siedzibie sklepu, - cenie obejmującej także cło i podatki, - zasadach zapłaty, - kosztach, terminie i sposobie dostawy, - prawie do odstąpienia od umowy w przeciągu 10 dni, - miejscu i sposobie składania reklamacji to termin, w którym możesz zrezygnować z zakupu wynosi trzy miesiące. SWOJĄ DROGĄ SZKODA ŻE TAK NIEWIELU KONSUMENTÓW ZNA SWOJE PRAWA i potem takie brednie wypisują. BĄDZICIE ŚWIADOMYMI KONSUMENTAMI pozdrawiam Maras Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J-A-J-O Opublikowano 23 Sierpnia 2003 Zgłoś Opublikowano 23 Sierpnia 2003 8O Dzięki za taki wykład (serio!). Swoją drogo zawsze trafiałem na uczciwych sprzedawców i jeżeli coś psuło mi się w ciągu 1-2 tygodni od daty zakupu, wymieniali od ręki... Ale dobrze wiedzieć jakie mamy prawa gdy na takiego nie trafimy :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S.Youth Opublikowano 25 Listopada 2003 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2003 ok wiec mam pytanie mam gf4ti 4200 z komputronika - karta jest uszkodzona chce ja reklamowac ale oni napisalei w karcie gwarancyjnej ze ja musze ja dostarczyc do siedziiby wlasnym kosztem - a jest to niezgodne z ustawa - co mam zrobic???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marasek Opublikowano 25 Listopada 2003 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2003 ok wiec mam pytanie mam gf4ti 4200 z komputronika - karta jest uszkodzona chce ja reklamowac ale oni napisalei w karcie gwarancyjnej ze ja musze ja dostarczyc do siedziiby wlasnym kosztem - a jest to niezgodne z ustawa - co mam zrobic???? no widzisz tak to już jest, prawo sobie zycie sobie i bardzo często warunki gwarancji są nie zgodne z prawem. Inna sprawa że obecnie "gwarancja" nie jest już obowiązkowa - to tylko dobra wola producenta przykładów na to jak wiele umów, gwarancji jest niezgodnych z prawem znajdziesz na stronie federacji konsumentów tam też będzież miał akty prawne którymi się podeprzyj (nie podetrzyj :wink: ) i nie odpuszczaj komputronikowi polecam www.federacja-konsumentow.org.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Felson Opublikowano 25 Listopada 2003 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2003 Marasek: Gwarancja chyba nigdy nie była obowiązkowa. A przynajmniej nie w ostatnich latach. Gwarancję wystawia producent lub dystrybutor jeśli chce. I tym różni się ona od rękojmi czy obecnie od "niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową", która istnieje zawsze bo jest narzucona przez ustawodawcę. Z tego powodu gdy mamy gwarancję - to te dwa uprawnienia istnieją równolegle i niezależnie od siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...