Skocz do zawartości
punek

Sieć radiowo kablowa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Słuchajcie przyznam się bez bicia że nie zglądałem do "Archiwum" ale mi porostu nie działa :(. A zależy mi na czasie i nie mogę przeglądać każdego posta pokolei.

Istnieje sieć 17 kompów (łącze DSL 512 ale wkrótce będzie 1Mbit) . Wszystkie komputery są połączone kablem. Ale teraz jest możliwość podłączenia się do nich ale tylko i wyłącznie drogą radiową.

:arrow: Pytanie nr 1:

Czy jest możliwe takie podłączenie czy trzeba wszystkie hub'y wypir*** i wstawić radiówki??

:arrow: Pytanie nr 2:

Co musiałbym kupić najlepjej jakieś sprawdzone urządzenia jeśli mieliście jakieś doświadczenie w tym zakresie.

:arrow: Pytanie nr 3:

Do najbliższego kompa w sieci mam około 90 metrów. Do serwera mam około 400M. Co i jak musiało by być rozmieszczone??

Jestem całkowicie zielony w sprawie sieci bezprzewodowych także nie bijcie :)

Za odpiwedzi z góry dziękuję. Bardzo Was proszę jak możecie to powstrzymajcie się od uwag typu "search", "to było" itd. itp.

Mam schemat tej sieci ale nie bardzo wiem czy mogę go umieścić w necie (nie pytałem o zgodę). Jak ktoś by chciał mogę przesłać na maila.

Pozdrawiam

Punek

P.S. Proszę o sensowne odpowiedzi ponieważ jutro do godziny 18 muszę dać odpowiedź. I nie wiem czy się w to ładować. Teraz siedzę na SDI i wiadomo 10x a nawet więcej szybszy net kusi niesamowicie.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Nie miałem nigdy styczności z sieciami bezprzewodowymi, ale o ile wiem to, żeby coś takiego zrobić, trzebaby zapodać punkt dostępowy (od strony serwera) - ok. 400zł, i karte sieciową - ok. 200zł. Nie wiem, czy punkt dostępowy można podłączyć gdzieś w odległym punkcie sieci (myśle, że tak), czy zaraz przy serwerze. Na odległość 100m w sprzyjających warunkach mogłyby nawet starczyć standardowe antenki, ale przy 400m treba by kupić jakąś lepszą antene, najlepiej po obu stronach - ok. 150zł sztuka.