Skocz do zawartości
drprzem

Czytaliscie juz ze na Fx nie da sie prawie wogóle grac w HL2

Rekomendowane odpowiedzi

wyjdzie HL2 to się wszyscy przekonają, że zarówno na ATI jak i na nVidii giera będzie chodziła identycznie bo gry pisze się też pod konkretnego direcX'a a nikt nie zamieszcza w grze programu...

He He He, przypone ci te słowa :twisted:

Ty chyba nie przeczytałeś dokładnie tego tematu:

To był oficjalny benchamrk, zrobił go przedstawiciel VALVE i jest zaznaczone, że gra nie posiada żadnych optymalizacji pod kart ATI...

A karty NV są ewidentnie wolniejsze - ba na kartach NV HL2 stoi w miejscu...

Co do starszych kart ze stajni NV - to też jest tam napisane, że został zrobiony specjalny mod NV3x za pomocą to którego zostanie "wyłączony" directx9 na rzecz wydajności... Ale jak widać na wykresach, po tej optymalizacji nawet GF 5600 Ultra przegrywa z GF4Ti...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a doom 3 to się ukazuje od kilku lat i chodzi beznadziejnie jak na to, co oferuje (a mało oferuje). piszą go jakieś gnojki mało wiedzące o programowaniu i dlatego ma takie wymagania.

doom3 w najgorszym przypadku bedzie tak samo dobry jak HL2...

napisales ze tworza go jacys amatorzy ... ci amatorzy ktorzy stworzyli ten gatunek gier (FPP), ich gry zawsze byly czyms wiecej niz zwykla strzelanka. w tym momencie moge cie powiedziec ze kazdy z quakow(lacznie z qw) jest lepszy od UT i UT2K3, a Ty i tak nie zrozumiesz

dlaczego.

 

btw. skad ty mozesz wiedziec jak on chodzi? stwierdzasz to na podstawie tej wykradzionej alphy? ...

 

zaraz rzuca sie na mnie fani ut 8)

no offence ut ppl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty chyba nie przeczytałeś dokładnie tego tematu:

To był oficjalny benchamrk, zrobił go przedstawiciel VALVE i jest zaznaczone, że gra nie posiada żadnych optymalizacji pod kart ATI...

A karty NV są ewidentnie wolniejsze - ba na kartach NV HL2 stoi w miejscu...

Zapomniłeś dopisać, że testy wykonane były na Ati cośtam party, więc co miało być lepsze? :wink: :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy te nowe detki w h2 cos pomoga nvidii...

Wątpie, to wina karty, nie sterów... A szkoda, bo zawsze byłem za NV :?

Patrząc po wynikach testów DX9 nowe stery moga pomóc i to sporo. Obym sie nie mylił :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po wynikach testów DX9 nowe stery moga pomóc i to sporo. Obym sie nie mylił :)

Obyś się mylił, bo jeśli wzrośnie framerate w HL2 to będzie kolejna OPTYMALIZACJA sterów :?

Framerate wzrośnie ale teraz mamy wszyscy nadzieje że to bedzie tylko " uczciwa optymalizacja". Nvidia chyba by sobie grób wykopała oszukując ponownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a doom 3 to się ukazuje od kilku lat i chodzi beznadziejnie jak na to, co oferuje (a mało oferuje). piszą go jakieś gnojki mało wiedzące o programowaniu i dlatego ma takie wymagania.

doom3 w najgorszym przypadku bedzie tak samo dobry jak HL2...

napisales ze tworza go jacys amatorzy ... ci amatorzy ktorzy stworzyli ten gatunek gier (FPP), ich gry zawsze byly czyms wiecej niz zwykla strzelanka. w tym momencie moge cie powiedziec ze kazdy z quakow(lacznie z qw) jest lepszy od UT i UT2K3, a Ty i tak nie zrozumiesz

dlaczego.

 

btw. skad ty mozesz wiedziec jak on chodzi? stwierdzasz to na podstawie tej wykradzionej alphy? ...

 

zaraz rzuca sie na mnie fani ut 8)

no offence ut ppl

a pewnie ze sie rzuca :twisted:

co ty widziales lepszego w Q3 wzgledem UT ??

Q sie przejadl ,o ile Q1 byl pierwszy i reprezentowal jakis poziom to Q2 byl tak do bani ze az strach

w Q3 mozna bylo pograc ,nawet niezly byl ,ale wszedl UT i pobil biednego "wstrzasa"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz kiedys to wytlumaczylem pro graczom z UT na czym polega ta wyzszosc, mimo ze wola UT przyznali mi racje...

 

komentarze typu UT jest lepsze bo ma wiecej broni co szczelaja na dwa sposoby i grafika fajniejsza i muzyka rozbawiaja mnie jak nic innego :lol: :lol: :lol:

kiedys fajne porownanie czytalem na stronie ut, ut vs q3 :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to dla tych co kupili FX-a  :D http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc0LDI=(na końcu można wrócić do poprzedniej strony i przeczytać wstęp)

I jak to skomentować :?: HL2-Ati, DOOM3-NV :?:

to przeciez alpha wersja, do tego karta ati jechala na 128MB bo byly stery ktore nie obslugiwaly 256MB :E (do ati of koz)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doom 3 dla NVIDI? Prosta rzecz- po prostu ta gra to środowisko Direct 8.1 + miękkie- dynamiczne cieniowanie rodem z Direct 9.0- nic ponad to, dlatego to jako tako działa na FX-ach :P A Half Life to już środowisko Direct 9.0 z możliwością zmniejszenia detali na Direct 8.1, 7.0 i tyle :) Half Life będzie rządził!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

doom3 w najgorszym przypadku bedzie tak samo dobry jak HL2...

napisales ze tworza go jacys amatorzy ... ci amatorzy ktorzy stworzyli ten gatunek gier (FPP), ich gry zawsze byly czyms wiecej niz zwykla strzelanka. w tym momencie moge cie powiedziec ze kazdy z quakow(lacznie z qw) jest lepszy od UT i UT2K3, a Ty i tak nie zrozumiesz

dlaczego.  

 

btw. skad ty mozesz wiedziec jak on chodzi? stwierdzasz to na podstawie tej wykradzionej alphy? ...

 

mess - swiete slowa

 

co do UT vs Q3 to napisze tylko tyle ze zeby grac w Q3 trzeba miec niezly reflex ... w UT w porownaniu do Q3 jest za malo dynamiki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doom 3 dla NVIDI? Prosta rzecz- po prostu ta gra to środowisko Direct 8.1 + miękkie- dynamiczne cieniowanie rodem z Direct 9.0- nic ponad to, dlatego to jako tako działa na FX-ach :P A Half Life to już środowisko Direct 9.0 z możliwością zmniejszenia detali na Direct 8.1, 7.0 i tyle :) Half Life będzie rządził!

Pifko dla tego pana. Bardzo mądra wypowiedź 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doom 3 dla NVIDI? Prosta rzecz- po prostu ta gra to środowisko Direct 8.1 + miękkie- dynamiczne cieniowanie rodem z Direct 9.0- nic ponad to, dlatego to jako tako działa na FX-ach :P A Half Life to już środowisko Direct 9.0 z możliwością zmniejszenia detali na Direct 8.1, 7.0 i tyle :) Half Life będzie rządził!

Pifko dla tego pana. Bardzo mądra wypowiedź 8)

bo ja wiem czy taka mądra ??? to ze gra wykozystuje efekty dx9 nie znaczy ze bedzie grą lepszą ( bedzie rządził ) o tym sie przekonamy jak wyjdą obie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi tu o kwestię - która lepsza, tylko o to, że DOOM3 jest robiony w środowisku directx8.1 + poseudo 9.0 dlatego karty z NV sobie z nim radzą...

oki no z tym się zgodze :))) btw. mogles przyciąć cytat ... bo juz mi ciśnienie skoczylo ;)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zalezy tylko i wylacznie od programistow gry !!!

Pamietacie pokazy gf3 w 2000 roku przy pomocy doom3 ???

Niby dzialalo plynnie na najnowoczesniejszej wowczas karcie gf3 - jeszcze nie dostepnej w sklepach. A teraz ?

Teraz nawet na ti4200 skacze niemilosiernie.

Doom3 i NV zrobili nas w wala bo teraz nagle wymaga dx9 do plynnego dzialania - niby dlaczego ?

A kto by kupil FX zeby pograc w doom3 jezeli dzialaloby plynnie na gf3 ?

 

I to samo robi HL2 z ATI. Wystarczy tylko odpowiednio napisac program i to wszystko.

 

Na poczatku demka z FX (dawn i inne toystory) nie chodzily na ATI. A dlaczego skoro R9700 ma te same funkcje co FX w demie DAWN ???

 

Nie dawno krazyla plota o optymalizowaniu gier zaleznie kto wiecej zaplaci (ATI czy NV). Zdaje sie, doczekalismy tego g**** :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

doom3 w najgorszym przypadku bedzie tak samo dobry jak HL2...

napisales ze tworza go jacys amatorzy ... ci amatorzy ktorzy stworzyli ten gatunek gier (FPP), ich gry zawsze byly czyms wiecej niz zwykla strzelanka. w tym momencie moge cie powiedziec ze kazdy z quakow(lacznie z qw) jest lepszy od UT i UT2K3, a Ty i tak nie zrozumiesz

dlaczego.  

 

btw. skad ty mozesz wiedziec jak on chodzi? stwierdzasz to na podstawie tej wykradzionej alphy? ...

 

mess - swiete slowa

 

co do UT vs Q3 to napisze tylko tyle ze zeby grac w Q3 trzeba miec niezly reflex ... w UT w porownaniu do Q3 jest za malo dynamiki

Dokladnie. Ale pozwole sobie rozwinac ta mysl.

O ile Q3 jest bardziej dynamiczny od UT, to Q3 przy QW to gra w szachy.

QW jest lepsze od kazdej z obecnych gier pod kazdym wzgledem, poczynajac od grafiki (tak tak, jak nie siedzisz w scenie qw to o tym nie wiesz), przez gre zespolowa, na oczywistym wrecz argumencie grywalnosci i fizyki oraz niepodwazalnej dynamiki konczac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zalezy tylko i wylacznie od programistow gry !!!

Pamietacie pokazy gf3 w 2000 roku przy pomocy doom3 ???

Niby dzialalo plynnie na najnowoczesniejszej wowczas karcie gf3 - jeszcze nie dostepnej w sklepach. A teraz ?

Teraz nawet na ti4200 skacze niemilosiernie.

Doom3 i NV zrobili nas w wala bo teraz nagle wymaga dx9 do plynnego dzialania - niby dlaczego ?

A kto by kupil FX zeby pograc w doom3 jezeli dzialaloby plynnie na gf3 ?

 

I to samo robi HL2 z ATI. Wystarczy tylko odpowiednio napisac program i to wszystko.

 

Na poczatku demka z FX (dawn i inne toystory) nie chodzily na ATI. A dlaczego skoro R9700 ma te same funkcje co FX w demie DAWN ???

 

Nie dawno krazyla plota o optymalizowaniu gier zaleznie kto wiecej zaplaci (ATI czy NV). Zdaje sie, doczekalismy tego g**** :(

Doom 3 został oficjalnie zaprezentowany podajże 24 lutego 2001 na prezentacjii APLE- nowego systemu Mac Os 10.x. Porównaj szczegóółowość tamtej grafiki z ostatnimi pokazami- niebo a ziemia. Z resztą to nie był PC-et, tylko APLE.

 

Demko Dawn po zrobieniu moda na ATI , ok. 2 razy szybciej działa niż odpowieniki na bazie FX-ów. Radeon nie ma wszystkich funkcjii z FX-a. Dawn to demko na bazie Cine FX, a mod polegał na tym, żeby zrobić emulator tegoż i przełożyć to na ten, który supportuje Radeon ( Open GL lub Direct 3D- nie pamietam)

 

TI 4200 jest już stare, zaczyna wychodzić brak pełnego supportu dla DX 8.1 i nakładanie tylko 4 tekstur w czasie jednego przebiegu ( r8500-9000-9200 mają po 6). Przypomnij sobie, co Carmack mówił.

 

A optymalizacje do gier to ma NVIDIA :P Nie pamiętasz ramówki choćby z UT 2003? :D Że o jazdach jakie były w 3D Marku 2000,2001 i w końcu futurematk-u 2003 ( z początku FX 5800 miał coś 1900 punków na defoult :P)

 

Pozdro Kaeres- kup sobie ATI wkońcu, przejdź na naszą stronę, poczój potęgę ciemnej strony mocy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś to było...Już parę lat mam kompa i 2 lata temu jak kupowałem swojego trzeciegoPC - balerona i GF2MX400 -wiedziałem, że będę grał spokojnie jeszcze przez rok. Teraz nabyłem nowy sprzęt i już widzę, że nie mam "przyszłościowej karty"(does not support DX9) - Ti4200. Każdy mówi, żeby nie zmieniać na Radeona 9600, ale teraz mam okazję dopłacić w sklepie w którym kupiłem sprzęt i postawić na ATI.Okrojone DX9 i uproszczone tekstury-jak półfabrykaty(sic!). A tak w ogóle to widać chyba grafę z PS2-tam goście pracują nad takim zoptymalizowaniem kodu, żeby dana gra chodziła płynnie i nie traciła na wyglądzie. Nawet w PSX1 ostatnie dobre tytuły wyglądały nieźle jak na tamte czasy. A na PC programiści nie mają czasu zajmować się optymalizacją. No cóż, już taki los PC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś to było...Już parę lat mam kompa i 2 lata temu jak kupowałem swojego trzeciegoPC - balerona i GF2MX400 -wiedziałem, że będę grał spokojnie jeszcze przez rok. Teraz nabyłem nowy sprzęt i już widzę, że nie mam "przyszłościowej karty"(does not support DX9) - Ti4200. Każdy mówi, żeby nie zmieniać na Radeona 9600, ale teraz mam okazję dopłacić w sklepie w którym kupiłem sprzęt i postawić na ATI.Okrojone DX9 i uproszczone tekstury-jak półfabrykaty(sic!). A tak w ogóle to widać chyba grafę z PS2-tam goście pracują nad takim zoptymalizowaniem kodu, żeby dana gra chodziła płynnie i nie traciła na wyglądzie. Nawet w PSX1 ostatnie dobre tytuły wyglądały nieźle jak na tamte czasy. A na PC programiści nie mają czasu zajmować się optymalizacją. No cóż, już taki los PC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Valve Software o sterownikach nVidii i tłumaczenia samej nVidii

Wczorajsze porównanie wydajności nowego Half-Life’a na kartach graficznych firm ATI i nVidia, wywołało niemałe poruszenie w komputerowym światku, tym bardziej, że pochodziło ono z najpewniejszego źródła – samego Valve Software i zaświadczyli o jego prawdziwości redaktorzy takich znanych stron sprzętowych jak: Extremetech, Anandtech, Tech-Report, Shacknews, HardOCP, Firingsquad, Beyond3D oraz Tomshardware (wszyscy oni byli na konferencji w Seattle i brali udział w testach gry). Okazało się, że nowe karty nVidii wypadają blado przy produktach firmy ATI, a co więcej Gabe Newell z Valve zdradził, iż nVidia stosuje pewne nieczyste sztuczki w swych sterownikach, które mają za zadanie podnieść wydajność jej kart w Half-Life 2.

 

Mowa tu np. o tym, że na pewnym poziomie Half-Life’a 2 nie ma mgły, która powinna tam być, a przyczyną tego niespodziewanego zniknięcia są właśnie sterowniki nVidii. Celem jest oczywiście wyższy framerate. Jakby tego było mało Newell przyznał, że widział drivery, które potrafiły tak okłamywać oprogramowanie do zrzutów z ekranu (screen capture), by zrzucany obraz był wyższej jakości niż to ma miejsce w rzeczywistości. O wszystkim możecie przeczytać tutaj (jest to pełna relacja z imprezy w Seattle).

 

Naturalnie nVidia nie mogła milczeć w tej sprawie i dziś w nocy wystosowała odpowiednie oświadczenie prasowe (pełną jego treść możecie znaleźć tutaj). Mówiąc w skrócie, z owego oświadczenia wynika, iż powodem, dla którego jej karty graficzne wypadły słabo, są niedopracowane sterowniki z rodziny 45, a sytuację zmienią nowe sterowniki z rodziny 50 specjalnie zoptymalizowane pod kątem Half Life 2 i innych nowych gier :D. W chwili obecnej trwają testy beta owych driverów, a nVidia zaznacza, iż są to ponoć najlepsze sterowniki jakie dotychczas stworzyła.

 

Ponadto mgła, o której wspomniał Newell to nie cheat tylko błąd testowanych sterowników 50, który został już wyeliminowany. Co się zaś tyczy samej optymalizacji, to owszem nVidia przyznaje, iż w trosce o zadowolenie klientów, na które wpływa płynność działania gry, w niektórych scenach korzysta z technologii Pixel Shader 1.4 (DirectX 8), a nie Pixel Shader 2.0 (DirectX 9), ale tylko wówczas gdy nie zmienia to jakości obrazu. W skład tej optymalizacji wchodzi też między innymi konwersja 32-bitowej zmienno-przecinkowej precyzji koloru na 16-bitową zmienno-przecinkową precyzję koloru.

 

 

[12.09] Łosiu

 

 

Cytuje z gryonline.pl

 

nic dodać nic ująć- to jest właśnie "optymalizacja" i czyste sterowniki mode by NVIDIA :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...