Jump to content
Sign in to follow this  
bravo00

Neostrada - dzielenie

Recommended Posts

Widze tutaj male zamieszanie jezeli chodzi o neostarde...

 

Pomyslalem ze bedzie dobrze zalozyc jeden topic gdzie osoby ktore maja ta usluge podzielona napisza w jaki sposob to zrobily ( jaki sprzeciek ) oraz jak to wygladalo od strony finansowej. Wazna tez jest stabilnosc wszystkiego i ewentualne napotkane problemy.

 

Mysle ze to rozwiarze wszytskie pytania.

 

Z gory thx i pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziele juz od pol roku(neostrada+, modem lucenta), mialem jedna pol godzinna awarie, poza tym chodzi praktycznie 24/7. Dziele w domku na lacznie 8 kompow, z czego w uzyciu ciaglym sa 4ry.

 

Na poczatku byla winxp i jej ICS, potem win2k3 serwer i tez ICS bo routing mi za boga nie chcial chodzic. Napedzane to bylo Athlonem900 i 400MB ramu i pelnilo jednoczesnie role serwera plikow z 200GB przestrzeni dyskowej, glownie muzyka, filmy i instalki. Dzielenie wspomagalem sobie Bandwidth Controllerem ale nie za bardzo to chcialo chodzic jesli o p2p idzie, nie wiem z jakiego powodu az do tej pory.

 

W tej chwili mam postawiony router na debianie (jajko 2.4.22) - polecam niebuszewo.neostrada.pl i do windy juz nigdy nie wroce jesli o dzielenie sie rozchodzi. Stoi to na p233MMX 32MB ramu kupionym w calosci za 80PLN w komisie, dokupilem mu tylko ramu za 30 PLN, wiec ma teraz 80MB i dolozylem stary CD-ROM. W sumie podstawowa konfiguracja jest nawet latwa nawet jak dla takiego laika jak ja, troche mam jeszcze problemow z dzieleniem lacza i cos sie sypie podczas kompilacji jajka.

 

Reasumujac kosztowalo mnie to:

lacznie ze 100m skretki 5kategorii: 100PLN

sprzet pod router: 80PLN

switch surecom 8portow: 280PLN

2 karty sieciowe do routera (mialem obie): 60PLN

Share this post


Link to post
Share on other sites

:arrow: neo uzytkuje od kilku dni. wczesniej uzytkowalem sdi (przeszlo 2 lata). do neo przylaczony jest na dzien dzisiejszy jeden komp. w przyszlym tygodniu dojdzie drugi, a w przyszlosci trzeci (moze wiecej). neo obciazone jest przez 24 h i tak bedzie przez wszystkie dni w roku (mam nadzieje).

 

do podlaczenia neo i rozdzielenia uzywam modem ADSL z wbudowanym 4-portowym routerem - Planex BRM-04. Planex'a uzywam od wczoraj, wczesniej na kilka dni mialem pozyczony modem Sagem'a z tepsy. konfiguracja modemu prosta, praca jak narazie niezawodna. cena takiego modemu to 390 zl. jak narazie jestem bardzo zadowolony. zobaczymy co przyniesie przyszlosc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dziele neo+ od lutego. wszystko smiga na lucent@router. jedyny koszt to kablel com1 :P czyli 10zl ;] chodzi bardzo ladnie ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

soul: zgoda jest potrzebna.... inna sprawa, kto ja ma :P

nikt jej nie ma. jest tylko ciche przyzwolenie tpsy.

a swoja droga to ja lece na DSL512 z tepsy i moge legalnie udostepniac dalej :)

awarii zadnych nie mialem jeszcze od pol roku - polecam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dziele neo na 4 kompy za pomoca Asmax`a AR800c2, banalnie prosta instalacja, wszystko prawie samo sie robi, podlaczasz tylko kompy i smiga, moze troche drozszy od planex`a 04 i planet`a 4000, dalem za niego 500zl, ale to sprawdzona firma. Jak narazie jest ok, zobaczymy co bedzie dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgoda jest potrzebna tylko wtedy gdy chcemy dzielić poza lokal. Przyklejam. Od dziś wszystko o dzieleniu neo piszemy tutaj i nigdzie indziej - ostatnio za dużo pojawia się takich topiców.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgoda jest potrzebna tylko wtedy gdy chcemy dzielić poza lokal. Przyklejam. Od dziś wszystko o dzieleniu neo piszemy tutaj i nigdzie indziej - ostatnio za dużo pojawia się takich topiców.

ReSpEcT taki topic jest potzebny bo Neostrada staje sie bardzo dobrą alternatywą dla sieci lokalnych :)

 

A o to pozwolenie oficjalne trzeba jakieś specjalne pismo składać czy jak ? I jak tpsa może sprawdzić czy jest dzielone czy nie ? 8) Bo lokal to znaczy mieszkanie, a ja chce posdzielić w bloku 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do dzielenia NEO+ - przynajmniej w okolicach Krakowa - niedawno do mojego kuzyna (mieszkającego na wsi) zadzwonił konsultant z TPSA twierdząc że jest już u nich na wsi centrala cyfrowa i czy jest zainteresowany NEO+. Kuzyn między innymi pytał się czy to można dzielić na co konsultant TPSA powiedział (cytuję)

"Nie mogę Panu powiedzieć że można ..." :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj byłem w TPSie i przede mną gościu pytał się czy mozna dzielić, bo jego synek mówił że mozna. Kobitka odpowiedziała, że można w ramach jednego domu, lokalu. To proste - poprostu nie można robić na tym kasy legalnie. Ja mam ten problem z głowy bo wkoło mnie mieszkają same wapniaki i nie wiedza nawet co to Internet.

 

Mnie jednak czeka podział NEO i chciałbym to zrobić jak najlepiej. Jak by ktoś tu mógł napisać co i jak??

 

Z tego co się orientowałem to potrzebny jest router i switch, no do tego karty sieciowe no własnie i co jeszcze ???

 

NEO przychodzi chyba na USB??? więc nic tylko potem do routera a potem do switcha no i na koniec do sieciówek. NO ale jak się myle to niech mnie ktoś oświeci!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

podpisuje się pod powyższy post bo mam zamiar niedługo załozyć neo i podzielic na 3 osoby , może ktoś by rozrysował jakiś prosty schemat czy coś jak to zrobić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ja napisze jak jest u mnie , neo+ dzielone na 4 osoby

4 domki jednorodzinne okolo 20-30m od siebie

 

modem mam stary z wyjsciem rj45 ale to nie ma znaczenia bo ten na usb tez chodzi pod linuxem

do tego jakis stary komp (pentak) z flopkiem , dwoma sieciowkami i freesco

konfiguracja banalna , jest specjalny obraz dla neostrady

 

neo+ ---- (pierwsza sieciowka eth0) komp (druga sieciowka eth1) ---- maly switch 4 portowy ---- wpiety AP radiowy i komp , 2 porty wolne

 

karty radiowe torealteki 8180 bez zadnych dodatkowych anten koszt okolo 150zl na allegro , + jakis sensowny AP trzeba kupic +antenka jesli potrzebna

Share this post


Link to post
Share on other sites

NO czyli tak jak pisałem

 

NEO ->> MODEM z NEO lub ROUTER lub STARY KOMP ->> SWITCH lub HUB ->> KARTA SIECIOWA ->> KOMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

WEB: routery pod usb..... kiepski pomysl bo jedyny router z takim wyjsciem to vigor, ale on nie wspolpracuje z sagemem :P dlatego zostaje

neo => komp => switch => kompy ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeeeeeeeee. Są routery ADSL z wbudowanym modem np. firmy Micronet. Wtedy można nawet zrezygnować z tego sagema z TPSy. Komp też może być, ale profesjonalniej bedzie jak bedzie router, bo musze to podzielić w pewnej firmie. U siebie w rzyciu bym routera nie założył. Mam takiego starego hebla i kupie do niego 2 flopy, do tego wszystko na 2 dyskiedtkach, ani nie trzeba bedzie nic ruszać. Tylko power on i jazda!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komp też może być, ale profesjonalniej bedzie jak bedzie router

tym to mnie zabiles :lol: profesjonalniej, bo co :?: bo mala skrzynka :?: ja tam bym wolal kompa bo mozna go dowolnie skonfigurowac :D ale rob co chcesz.....

 

 

btw, to, ze sa routery z wbudowanym modemem, to wiem.... ja tylko napisalem, ze jezeli chcesz podpic sagema pod router..... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...]

btw, to, ze sa routery z wbudowanym modemem, to wiem.... ja tylko napisalem, ze jezeli chcesz podpic sagema pod router..... :P

:arrow: tak na marginesie: modemy z wbudowanymi routerami, a nie routery z wbudowanymi modemami ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No zgadzam się, mnie tez to wisi czy to komp czy router.

Ale postaw się w mojej syt. Ide do firmy z jakimś gratem sprzed 10 lat??? Chyba by mnie wysmiali. Czy uważasz że to jak coś się prezentuje nie jest ważne???

Share this post


Link to post
Share on other sites

case: co do freesco to nie obsłuży ono modemów usb.

zapedzilem sie , chodzilo mi ogolnie o linuxa ze nie bedzie mial problemow z modemem na usb

Share this post


Link to post
Share on other sites

No zgadzam się, mnie tez to wisi czy to komp czy router.

Ale postaw się w mojej syt. Ide do firmy z jakimś gratem sprzed 10 lat??? Chyba by mnie wysmiali. Czy uważasz że to jak coś się prezentuje nie jest ważne???

gdybym ja szedl do jakiejs firmy robic serwer to bym od razu im zarzucil jakims kompem nowym :P

 

dobra nie wazne :P

peace;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam problem, znajomi poprosili mnie o podzielenie Neo+ na dwa kompy i mam problem bo nie mam pojęcia jak to zrobić, przepraszam ale dotąd nie zajmowałem się sieciami. Posiadają Router Micronet SP3354 z wbudowanym modemem adsl. Znacie może jakiś adres z opisem konfiguracji tego urządzenia, i jak po odpowiednim skonfigurowaniu jego ustawić połaczenie z karty sieciowej w kompie, może ma ktoś ten Router i mi pomoże , z góry dziękuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stary - do tego podłączasz switcha i jazda, konfiguracja...

 

hmmm a o co Ci dokładnie chodzi???

:arrow: do Micronet'a SP3354 podpinac switcha - po co? jaki to ma sens? przeciez BST pisze, ze neo bedzie rozdzielone na dwa kompy, wiec switch bedzie zbedny. modem ADSL Micronet'a na wbudowany 4-portowy router, wiec wystarczy tylko do niego bezposrednio podlaczyc kompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam problem, znajomi poprosili mnie o podzielenie Neo+ na dwa kompy i mam problem bo nie mam pojęcia jak to zrobić, przepraszam ale dotąd nie zajmowałem się sieciami. Posiadają Router Micronet SP3354 z wbudowanym modemem adsl. Znacie może jakiś adres z opisem konfiguracji tego urządzenia, i jak po odpowiednim skonfigurowaniu jego ustawić połaczenie z karty sieciowej w kompie, może ma ktoś ten Router i mi pomoże , z góry dziękuje.

:arrow: modemy ADSL z ktorymi sie spotkalem, a wiec Planex, Asmax oraz Micronet maja takie samo menu konfiguracyjne. jezlei chcesz, zeby wszystko dzialalo jak trzeba, ustaw wszystko wedlug zalecen z http://www.micronet.republika.pl/konfiguracja.html. jakbys mial jeszcze jakies problemy - pytaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.