Jump to content
ParanoiK

ROUTERY - dobór, oceny, porady.

Recommended Posts

Wie ktos moze jak skonfigurowac router Pentagram Cerberus ADSL pod dialog dsl 1mb , dziele loncze z z 3 goscmi i mam problem bo nie wiem jak to skonfigurowac. Zna sie moze ktos na tym ? Jak tak to prosze o bardzo czytelna instrukcie lub linki gdzie takie sa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosta sprawa, kumpel musi podzielic lacze internetowe Aster City na 3 kompy. Czy taki routerek wystarczy do tego?

 

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=31492333

 

 

Sprzet nie musi miec bajerow, powinien byc latwo konfigurowalny i ma bezawaryjnie dzialac tak, by wszyscy trzej uzytkownicy byli happy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

te wszystkie tanie routery to lipa bo mają wszystko oprócz najważniejszej funkji...ograniczenia transferu.Dlaczego do tej pory nie zrobili taniego routera z ograniczeniem tranferu??? przeciez to by każdy kupił i niech nikt nie mówi że to skomplikowane zrobić sprzętowe bandwidth limit.dziwne jest to bardzo..robią jakies blokowanie domen - bajery które o kant d.. potłuc a podstawowej najważnieszej funkcji przy "dzieleniu netu" NIE MA!

_________________

Oczywiście, że zrobili. Ale taki sprzet kosztuje.

 

Teraz ode mnie:

Szukam na tym forum, szukam - najważniejszego problemu który olewany jest od lat przez różne CHIPy i inne ENTERy (nawtykałerm CHIPom - prenumeruję ich od 7 lat - po kaczce spłyneło). Nareszcie znalazłem - cytat jak powyżej na początku posta.

Teraz mam pytanie.

Sam znalazłerm - na nikogo niestety nie mpogłem liczyć , a więc Planet BM-500 (zamienniki EUSSO UIS1400-BC, REPOTEC RP-IP0613, MIOCRONET SP883). Co to takiego - maja jakieś nie dynamiczne QoS, ale czy starczy na 10 userów? Czy ktos to ma? Czy można ustawic aby np zawsze sprawiedliwie po równo zdielił wszystkich, tzn jak jest jeden zalogowany to ma całe pasmo, a jak pięciu, to wszyscy po 1/5 NIEZALEZNIE OD KAZYY czy innego muła. Cena do przyjęcia - 700 zł a więc nie wyCISCi kieszeni normalnego internauty.

Wątpię czy jakąś odpowiedź dostane, ale cóż trzeba próbować...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onio

 

Ten routerek nie ma takiej mozliwosci (http://www.microcom.com.pl/index.php?page=24&prod=2) tzn nie ma mozliwosci dzielenia pasma. Jesli interesuja Cie takie z podzialem pasma to czytaj wczesniej...

Nieprawda.

Nie ma wcześniej.

Czy mam szukać wszystkie posty na tym forum?

Na to nie starczy miesiaca.

Pozdrawiam smutno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem z tym problem więc moze ktoś tez bedzie miał tu przedstawiam rozwiązanie :

Jak ustawić DC/DC++ tryp active na ruterku Lucenta CellPipe 20A-GX :

 

1. telnetujemy sie do modemu

2.podajemy komende

pat
3a.(Wersja dla PPPoE)Ustawaimy przekierowaie dla TCP tkz. PAT podajemy komende
addpatin pppoe 1412/tcp 192.168.x.x
3b.(Wersja dla PPPoE)Ustawaimy przekierowaie dla UDP tkz. PAT podajemy komende
addpatin pppoe 1412/udp 192.168.x.x
4a.(Wersja dla PPPoA)Ustawaimy przekierowaie dla TCP tkz. PAT podajemy komende
addpatin pppoa 1412/tcp 192.168.x.x
4b.(Wersja dla PPPoA)Ustawaimy przekierowaie dla UDP tkz. PAT podajemy komende
addpatin pppoa 1412/udp 192.168.x.x
5.podajemy komende
home
6.podajmey komende
save
7.Czekamy az modem odzyska połączenie

8.Zmieniamy ustawinia DC/DC++

ustawiając tryb active i podając zewnętrzne IP np. 80.50.126.36 port 1412

9.I cieszymy sie trybem active na DC/DC++ :D

 

P.S Dzięki za pomoc noose :D

 

yo mam jeszcze pytanko co do tego telnetowania czy w tym modemie Cellpipe 20A-GX jest inne hasło logowania przez telnet niz to co logujemu sie przez Seriala ?? bo gdy podlanczam sie z telneta przez rozne klijenty nawet hyper terminal po pytaniu o password'a wpisuje to haslo Xavi7000 albo mnie rozlancza albo wyskakuje loging feild prosze o odp dzieki z gory

narx pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Wielka prośba do Was - Fachowców!

Od ok. miesiąca używam "Wireless 11G ADSL Router" JAHT WAM 4054P, który ma cztery porty RJ45. Na tych portach chodzi trzystanowiskowa sieć domowa na WIN2k. Wszystko jest OK. NEO widzi każdy komp i w otoczeniu sieciowym udostępnione zasoby z reszty komputerów. Problem jednak pojawił się gdy uruchomiłem czwarty komputer - notebook z kartą WIFI. Łącze radiowe jest OK, NEO w notebooku działa prawidłowo, ale za nic w świecie nie mogę uruchomić LAN-u żeby zasoby udostępnione w pozostałych kompach były widoczne w notebooku i odwrotnie. W otoczeniu sieciowym widoczny jest tylko notebook.

Podobno trzeba w konfiguracji routera spiąć te dwie sieci WIFI i Ethernet. Podobno gdzieś w BRIDGE-u. Ryję po Sieci już od dwóch dni i nic nie znalazłem. Pomóżcie proszę.

 

Pozdrawiam

Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Sam znalazłerm - na nikogo niestety nie mpogłem liczyć , a więc Planet BM-500 (zamienniki EUSSO UIS1400-BC, REPOTEC RP-IP0613, MIOCRONET SP883). Co to takiego - maja jakieś nie dynamiczne QoS, ale czy starczy na 10 userów? Czy ktos to ma? Czy można ustawic aby np zawsze sprawiedliwie po równo zdielił wszystkich, tzn jak jest jeden zalogowany to ma całe pasmo, a jak pięciu, to wszyscy po 1/5 NIEZALEZNIE OD KAZYY czy innego muła. Cena do przyjęcia - 700 zł a więc nie wyCISCi kieszeni normalnego internauty.

Wątpię czy jakąś odpowiedź dostane, ale cóż trzeba próbować...

Też szukałem takiego sprzętu. Osobiście nie mam ale znalazłem jeszcze takie tanie sprzęty które mają QoS:

- Planet xrt-402D

- Planet xrt-402C

- Linksys BEFSR81

 

Planety w cenie do 400 pln, Linksys nieznacznie powyżej. Nie mają zintegrowanego modemu ADSL.

 

pozdrawiam

bartino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. widze ze tez macie watpliwosci, problemy odnosnie odpowiedniego routa z zarzadzaniem (dzialajacym !!!!) pasma. mam zamiar kupic cos takiego w ciagu tygodnia. przekopiuje troche swojego, moze ktos sie podlaczy do dyskusjii.

 

pojawily sie nowe routy do neo ktore maja w sobie zarzadzanie pasmem. Narazie nigdzie nie widzialem ich opisu, wiec postanowilem zalozyc temat na forum w ktorym pojawia sie zebrane informacje o nich. Aktualnie jestem po wyslaniu maila z pytaniami o jeden z nich (repotec). Routery to : REPOTEC RP-IP0613, oraz PLANET BM500. Sa w ofercie http://www.inter-comp.pl/?strona=lan , jednak nic poza reklama sprzedajacego w sieci nie wiadomo co potrafia. Moze ktos z was juz cos z tych "przeslicznie" wygladajacych w opisie routow testowal ? Lub sie cos wiecej na ten temat dowiedzial. Oto tresc mojego maila, ( pytam sie o to co mnie interesuje ) , jesli odpowiedzi beda ciekawe, w miare sensowne i piszacy je zgodzi sie na przeklejenie jej tutaj, moze cos nam sie rozjasni.

 

 

"czesc. chodzi mi o tego routa z zarzadzaniem pasma. nigdzie nie moge znalezc o nim jakiegos testu jak sie sprawuje w praktyce. moze przeprowadziliscie taki experyment lub w najblizszym czasie zamierzacie jakiemus serwisowi to podeslac zeby wyreczyc was z klopotu ? (polecam neostrada.info )narazie na rynku sa tylko 2 urzadzenia do neo ze switchem ( w rozsadnej cenie) zarzadzajace pasmem , jeden robi to tylko na portach w switchu, czyli blokuje caly kabel ( Vigor 2500), a 2 (Zyxel 650HW) ma blad w sofcie i w zasadzie moze kontrolowac albo ruch wychodzacy albo przychodzacy do 9 komputerow (lub 6) , inaczej sie po 30 minutach wiesza. czy przydzial pasma jest dynamiczny ( zalezny od ilosci podlaczonych w danym momencie userow) , czy ma opcje virtual serwer(przekierowywanie)-forwardowanie portow na dane ip. czy odbywa sie to wpisami od.....do, czy kazdy port ustawia sie oddzielnie, czy ma jakies ograniczenia w ilosci przyznawanych przekierowan( moj ma tylko 20 wpisow co kompletnie nie wystarcza na siec z 8 kompami) czy dziala na ip razem z MAC ? czy mozna zezwolic tylko danym userom korzytsac z netu (po MAC), a reszta nie ma dostepu (ilu userom) . czy mozna to pasmo ustawic przychodzace i wychodzace oddzielnie do kazdego usera. chodzi mi o praktyczne dzialanie tych funkcji a nie opis w instr. sorry ze zadaje tyle pytan ale nie widze ani jednej opini na temat tego routa (moze ze jest nowy), nie widze testow np. na neostrada.info , a nie chcialbym po ewent. zakupie stwierdzic ze kompletnie nie spelnia oczekiwanych zalozen lub sa czesciowe.tym bardziej biorac pod uwage ze roznica w cenie pomiedzy zwyklym routem jest ok. 300-400 zl. pozdrawiam"

 

hymm, to sa same routy, bez modemu, ale da sie to normalnie podlaczyc...no poczekamy z odpowiedzia jak to dziala i jakie sa tego calkowite koszy. wiecej niz po 100 na osoba w sieci bedzie ciezko

 

routery maja w sobie logowania zdarzen, wykorzystania pasma etc ( zalecane wylaczenie logowania przy duzej ilosci osob, obciaza proca routa, moze go wieszac...duza....czyli ponad 15). niestety nie mam tegos sprzetu u siebie wiec moze kolega powie cos na temat dzialania tego sprzetu ? czyli kupuje jedno z wczesniej opisanych urzadzen, modem, niekoniecznie osobny(moze byc z rotem, czymkolwiek byle tanio i niezawodnie). zyxel + repotec lub planet to juz jest drogo. dostalem odpowiedz na maila odnosnie REPOTECA oto ona. niestety nie moge dolaczyc zrzutow ekranu na forum Maja tutaj jakies pliki, instrukcje odnosnie tego http://www.inter-comp.pl/?strona=support.

 

" Mysle, ze dolaczone zrzuty ekranu odpowiedza na wiekszosc Pana pytan.

Od maja 2004 sprzedaliśmy ok. 80szt tych routerow i mozemy o nich powiedziec naprawde duzo. Od nowego roku pojawi sie w naszej ofercie nowa wersja tego routerka IP0613B (od przyszlego tygodnia bedziemy mieli ja na testach). "

 

A pisalem tutaj http://www.allegro.pl/show_item.php?item=35182253 , tez moga zalatwic te Planety. Ta sprzedarz dziala przy sklepie . Zastanowie sie i cos wybiore.

 

 

czyli taka cena + np. (wzialem pierwszy lepszy tani modem z allegro--->> nie mam bladego pojecia jak on dziala, ale temu sluzy forum zeby znalezc cos optymalnego) http://allegro.pl/show_item.php?item=35261027 , za 130 zl ( sa maile do ludzi z allegro, zawsze mozna sie zapytac jak dziala, czy ma problemy, czy sie wiesza etc.) i problem bezawaryjnego podzialu pasma w neostradzie przestaje istniec ....... i to wszytsko w cenie porownywalnej do Zyxela (a ten ma swoje problemy) .

 

Ma ktos z was jakies doswiadczenia o nich ? wiem ze dzialaja, ale chcialbym jeszcze troche wiecej informacji zaciaganc na ten temat. jeden z ludzikow odpisal tutaj http://forum.neostrada.info/viewtopic.php?t=3437 , ale im wiecej sie dowiem tym lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, nie czytalem wszystkich postow, ale szukałem i nie znalazłem na ten temat co chciałem a wiec:

Mamy Rootera (nie jestem admem sieci). Wczesniej mielismy Serwer Neostrady. a teraz problem: gry mielismy neostrade mogloem bez przeszkód grac w StarCraft'a, zakładac gry, grac 1/1,2/2,3/3, i laga nie bylo, teraz gry jest rooter moge grac tylko 1/1 i czesto mnie z gry wywala z powodu FW, czyli nie moge grac ani 2/2 ani 3/3 nic nie mowiac o zakładaniu :(. koles z serwera NTC mowil cos o portach, ze trzeba je jakos przestawic ale jak? i czy to napewno trzeba przestawiac? prosze o pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

co możecie dla mnie poradzić:

 

potrzebuję routera z firewallem, który będzie symulował MAC'a. Chodzi o podsieć w sieci osiedlowej , tak aby nie zauważył tego admin (freesco jest tutaj ostatecznym rozwiązaniem). Tani i skuteczny...

 

dzięki za odpowiedzi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzielę SDI Dlinkiem 804 HV.Odblokowuję DMZ przekierowuję TCP 1104/1104 bo na ten port zapytauję i nic.

 

Jak odblokowac Port 1104 ??? Dzwoniłem już do każdego sprzedawcy i pomocy technicznej Dlinka i nie wiedzą czy DMZ działa pod SDI i jak problem rozwiązać.Macie jakieś pomysły ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cinol zobacz w virtual serwer, lub czyms co forwarduje (przekierowuje porty), jak nie wiesz co i jak.just google.

Nogal, moze byc jakikolwiek us robotics(okolica 300 zl) wiecej na neostrada.info , powinno dzialac bezproblemowo.

ArturKania, u mnie (mam calkowicie inny sprzet), trzeba zazwyczaj odblokowac udp i tcp na dany port. wiecej info znajdziesz pewnie tez na neostrada.info . btw.takie imie i nazwisko ma moj kumpel z bydgoszczy :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam wielka prosbe?!?. Kupilem ostatnio router na allegro Planet ade-4000 no i moze to sie wydawac smieszne ale bez instrukcji obslugi poniewaz bardzo interesujaca cena w kazdym badz razie korzystam teraz z SDI ktore bedzie likwidowane za jakies 2 dni a na miejsce jego wskoczy neo jak by nie bylo w tym czasie musze sie dowiedziec wszystko badz podstawowe informacji o konfigurowaniu tego routera by dzialal net wiec bardzo zalezy mi na czasie i BARDZO! bede wdzieczny jak ktos mi pomoze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ogromna prosbe do kogos kto sie zna na routerach. Mianowicie w mojej sieci jest router sprzetowy BANDWIDTH MANAGER PLANET BM-500 i nikt nie wie jak na nim przekierowac dwa porty (44405 i 55901) na wewnetrzne IP 192.168.0.23.

Podaje link do instrukcji w jezyku angielskim.

http://www.planet.com.tw/product/pdf/C-BM5...6c685a9595d22a8

Bardzo prosze o pomoc.

POZDRAWIAM

moje gg: 5363201[/url]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcialbym poznac wasze propozycje co do zakupu routerka+modem ADSL dla uslugi net24....Linia telefoniczna jest cyfrowa, a nie analogowa takze modem ADSL mosi pracowac w technologii ADSL over ISDN i wykorzystywac Annex B....Jakie sa wasze propozycje??Mowa jest tutaj o tylko dwoch kompach podlaczonych do internetu...

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ktoś może (albo wie skąd ściągnąć) polską wersję instrukcji do routera: JAHT ADSL INTERNET ROUTER AR41/2A. Piszcie najlepiej na gg jestem prawie ciągle

z góry dzięki...

Przyłączam się do prośby i mam pytanie:

Jaki jest adres strony producenta routera Jaht (na jaht.com nie widnieje ten model) i skąd zassać firmware do niego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.