Skocz do zawartości
wojs

Niech mi ktoś to wytłumaczy! :)

Rekomendowane odpowiedzi

Okazuje się, że nie opłaca się podkręcać jądra karty graficznej powyżej

częstotliwości z jaką pracuje pamięć ram karty! :lol:

Lepiej jest zsynchronizować rdzeń i pamieci a wydajność pozostanie praktycznie

taka sama!

A wynika z tego prosty wniosek:

Gdy obniżymy częstotliwość rdzenia (by dopasować ją do częstotliwości pamięci, które to zazwyczaj słabiej się kręcą, niż rdzeń) karta będzie się mniej grzała!

Teraz łatwiej będzie:

1/ Założyć pasywne chłodzenie na gpu!

2/ Wyciszyć nieco komputer i nie bawić się co pewien czas w czyszczenie wiatraczka...

3/ Podkręcać inne komponenty kompa, bo karta zużywać będzie mniej prądu! (niższe taktowanie, a w

 

wypadku pasywnego chłodzenia jeszcze brak wiatraczka)

4/ Niższa temperatura w obudowie itd...

 

Oto dowód:

 

CELERON 1266 + Radeon8500LE 233core 233(x2)vram

************************************************

RESULTS

3DMark Score 5371

Game 1 - Car Chase - Low Detail 68.5 fps

Game 1 - Car Chase - High Detail 21.3 fps

Game 2 - Dragothic - Low Detail 109.2 fps

Game 2 - Dragothic - High Detail 55.1 fps

Game 3 - Lobby - Low Detail 74.0 fps

Game 3 - Lobby - High Detail 31.9 fps

Game 4 - Nature 34.4 fps

Fill Rate (Single-Texturing) 669.5 MTexels/s

Fill Rate (Multi-Texturing) 1742.2 MTexels/s

High Polygon Count (1 Light) 24.3 MTriangles/s

High Polygon Count (8 Lights) 8.2 MTriangles/s

Environment Bump Mapping 96.6 fps

DOT3 Bump Mapping 71.5 fps

Vertex Shader 71.7 fps

Pixel Shader 60.2 fps

Advanced Pixel Shader 74.0 fps

Point Sprites 22.6 MSprites/s

 

 

CELERON 1266 + Radeon8500LE 250core 233(x2)vram

************************************************

RESULTS

3DMark Score 5376

Game 1 - Car Chase - Low Detail 67.7 fps

Game 1 - Car Chase - High Detail 21.3 fps

Game 2 - Dragothic - Low Detail 110.3 fps

Game 2 - Dragothic - High Detail 55.4 fps

Game 3 - Lobby - Low Detail 73.3 fps

Game 3 - Lobby - High Detail 31.5 fps

Game 4 - Nature 35.0 fps

Fill Rate (Single-Texturing) 690.8 MTexels/s

Fill Rate (Multi-Texturing) 1882.9 MTexels/s

High Polygon Count (1 Light) 25.6 MTriangles/s

High Polygon Count (8 Lights) 8.8 MTriangles/s

Environment Bump Mapping 99.5 fps

DOT3 Bump Mapping 72.2 fps

Vertex Shader 73.3 fps

Pixel Shader 62.0 fps

Advanced Pixel Shader 76.6 fps

Point Sprites 22.9 MSprites/s

 

************************************************

 

A może jest ktoś, kto znałby najlepsze ustawienia asynchroniczne

rdzenia i pamięci? Jest jakiś współczynnik??? (np: 1, 1.25, 1.33 lub 1.5)

 

PS. Zapomniałbym dodac, że moja karta ma pamięci samsunga 4ns ale

jakoś słabo się kręcą, stąd taka dziwna częstotliwość taktowania (233Mhz)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawiło mnie to i na szybko postanowiłem przetestować, podtaktowałem pamięci na radku do 230MHz i porównałem przy różnych częstotliwościeach rdzenia ilośc klatek w 3dmarku 2001se w nature(nie chciało mi się calego przechodzic więc zapamiętałem ilość fps nad mostkiem...wiem strasznie to profesjonalne :P) wyniki:

230/230 - 80 fps

270/230 - 105 fps

 

Pradą jest że niskie taktowanie pamięci "dławi" kartę lecz jak widać podkręcić opłaca się wszystko i zawsze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...