wojs Opublikowano 7 Października 2003 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2003 Okazuje się, że nie opłaca się podkręcać jądra karty graficznej powyżej częstotliwości z jaką pracuje pamięć ram karty! :lol: Lepiej jest zsynchronizować rdzeń i pamieci a wydajność pozostanie praktycznie taka sama! A wynika z tego prosty wniosek: Gdy obniżymy częstotliwość rdzenia (by dopasować ją do częstotliwości pamięci, które to zazwyczaj słabiej się kręcą, niż rdzeń) karta będzie się mniej grzała! Teraz łatwiej będzie: 1/ Założyć pasywne chłodzenie na gpu! 2/ Wyciszyć nieco komputer i nie bawić się co pewien czas w czyszczenie wiatraczka... 3/ Podkręcać inne komponenty kompa, bo karta zużywać będzie mniej prądu! (niższe taktowanie, a w wypadku pasywnego chłodzenia jeszcze brak wiatraczka) 4/ Niższa temperatura w obudowie itd... Oto dowód: CELERON 1266 + Radeon8500LE 233core 233(x2)vram ************************************************ RESULTS 3DMark Score 5371 Game 1 - Car Chase - Low Detail 68.5 fps Game 1 - Car Chase - High Detail 21.3 fps Game 2 - Dragothic - Low Detail 109.2 fps Game 2 - Dragothic - High Detail 55.1 fps Game 3 - Lobby - Low Detail 74.0 fps Game 3 - Lobby - High Detail 31.9 fps Game 4 - Nature 34.4 fps Fill Rate (Single-Texturing) 669.5 MTexels/s Fill Rate (Multi-Texturing) 1742.2 MTexels/s High Polygon Count (1 Light) 24.3 MTriangles/s High Polygon Count (8 Lights) 8.2 MTriangles/s Environment Bump Mapping 96.6 fps DOT3 Bump Mapping 71.5 fps Vertex Shader 71.7 fps Pixel Shader 60.2 fps Advanced Pixel Shader 74.0 fps Point Sprites 22.6 MSprites/s CELERON 1266 + Radeon8500LE 250core 233(x2)vram ************************************************ RESULTS 3DMark Score 5376 Game 1 - Car Chase - Low Detail 67.7 fps Game 1 - Car Chase - High Detail 21.3 fps Game 2 - Dragothic - Low Detail 110.3 fps Game 2 - Dragothic - High Detail 55.4 fps Game 3 - Lobby - Low Detail 73.3 fps Game 3 - Lobby - High Detail 31.5 fps Game 4 - Nature 35.0 fps Fill Rate (Single-Texturing) 690.8 MTexels/s Fill Rate (Multi-Texturing) 1882.9 MTexels/s High Polygon Count (1 Light) 25.6 MTriangles/s High Polygon Count (8 Lights) 8.8 MTriangles/s Environment Bump Mapping 99.5 fps DOT3 Bump Mapping 72.2 fps Vertex Shader 73.3 fps Pixel Shader 62.0 fps Advanced Pixel Shader 76.6 fps Point Sprites 22.9 MSprites/s ************************************************ A może jest ktoś, kto znałby najlepsze ustawienia asynchroniczne rdzenia i pamięci? Jest jakiś współczynnik??? (np: 1, 1.25, 1.33 lub 1.5) PS. Zapomniałbym dodac, że moja karta ma pamięci samsunga 4ns ale jakoś słabo się kręcą, stąd taka dziwna częstotliwość taktowania (233Mhz) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Junior Opublikowano 7 Października 2003 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2003 Nie opłaca sie :wink: Z takim procem to co oczekujesz. Zaluż sobie pasywne chłodzenie i tyle Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michasiek Opublikowano 7 Października 2003 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2003 Zaciekawiło mnie to i na szybko postanowiłem przetestować, podtaktowałem pamięci na radku do 230MHz i porównałem przy różnych częstotliwościeach rdzenia ilośc klatek w 3dmarku 2001se w nature(nie chciało mi się calego przechodzic więc zapamiętałem ilość fps nad mostkiem...wiem strasznie to profesjonalne :P) wyniki: 230/230 - 80 fps 270/230 - 105 fps Pradą jest że niskie taktowanie pamięci "dławi" kartę lecz jak widać podkręcić opłaca się wszystko i zawsze :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...