Skocz do zawartości
TwiN

Kolumny, wzmacniacze, CD - wszystko o audio

Rekomendowane odpowiedzi

question: Dlaczego na allegro jest taka rozpiętośc cenowa kabli optycznych?

są jakieś klasy jakości czy co? Czy 10 metrów kabla cyfrowego optycznego to dużo? Będą jakieś niedoróbki dźwiękowe spowodowane?

Czytałem, że lepiej jest wybrać coaxialny - prawda to?

 

EDIT:

Sorki za lamerskie pytania, ale no nie mam możliwośći empirycznie sprawdzić a są tu lepsi.

Zależy mi na korektorze właśnie i myśle nad SH-GE90, czy jest możliwość spiąć go z Pioneerem VSX916? Czy tylko technicsy mogą korzystać z dobroci tego DSP?

Edytowane przez DaRoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetny systemik ( Para nautilus + 8 zasilających je monobloków [quad-amp] )

 

http://avbuzz.htfriends.net/shangshai/jame.../b&w1/1.htm

 

.... ale jest błąd na tym kolorowym diagramie w prawej stronie - Omega powinna być do LF a nie HF ... w lewej stronie jest OK

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

question: Dlaczego na allegro jest taka rozpiętośc cenowa kabli optycznych?

są jakieś klasy jakości czy co? Czy 10 metrów kabla cyfrowego optycznego to dużo? Będą jakieś niedoróbki dźwiękowe spowodowane?

Czytałem, że lepiej jest wybrać coaxialny - prawda to?

Co do porównania optical vs coaxial to ciężko jest znaleźć jakieś konkrety co jest lepsze?,kiedyś krążyły opinie że optical ma gorsze pasmo przenoszenia ale dotyczy to podobno starszych wersji interkonektów i układów przetwarzania z impulsów światła na dane cyfrowe.Do połączeń cyfrowych wymagany jest naturalnie tylko jeden przewód,nie ma tutaj osobno kanału lewego i prawego ,jednak pod względem budowy kabel cyfrowy różni się od analogowego.

Najważniejsze cechy interkonektu typu coaxial:

Po pierwsze właściwa impedancja wynosząca 75Ω jest to ważny warunek ponieważ odstępstwa od tej wartości powodują zniekształcenia cyfrowej fali prostokątnej ,zaokrąglając jej krawędzie i szybkie czasy narastania ulegają znacznemu spowolnieniu.Przy niewłaściwej impedancji punkty przechodzenia sygnału przez zero mogą być żle interpretowane,ważne jest też zapewnienie odpowiedniej prędkości przepływu sygnału oraz ważne są materiały izolacyjne i ekranowanie kabla sygnałowego od zakłóceń.A wszystko po to aby nie dopuscić do zainfekowania sygnału szkodliwym jitterem.

 

Co do różnic jakościowych to sa różne opinie(audiostereo) np:

Między łączami cyfrowymi coaxial a optical nie ma różnicy. Można to sprawdzić podłączając do komputera i porównać z dokładnością co do bitu

 

albo taka opinia :

środowisko przez które sygnał będzie przesyłany będzie powodował taką samą jego degradację jak w przypadku transmisji analogowej i w skrajnym przypadku parametry sygnału mogą zostać na tyle zmienione że wyjdą poza założone poziomy i wystąpi przekłamanie

 

"Transmisja coaxial i swiatlowod to transmisja w pelni cyfrowa. Nie ma mozliwosci aby bit 0 przeszedł jako 1 i odwrotnie"

 

Zaden kabel cyfrowy nie poprawi basu, nie zmniejszy sopranow, ani tez nie polepszy roździelczosci.

To tak jakbys próbował wmówić, ze w sieci komputerowej kabel kategorii 6 jednego producenta przesyła dane lepiej niż innego... Czyzby sciagany plik z internetu mial przez to wiecej danych?

 

transmisja danych SP/DIF mimo wszysktko wymaga dużej przepustowości i jakość przewodu ma tu znaczenie, wprawdzie najwięcej chyba zależy od źródła i odbiornika i samej obróbki sygnału i korekcji ewentualnych błędów

 

mówi się o tym tak mało z tego powodu że pomiary są w praktyce nie możliwe ze względu na niską ich powtarzalność, stąd brak jakichkolwiek obektywnych porównań i danych

 

Jezeli elementy nadawcze i odbiorcze urzadzen potrafia odbierac prawidlowo i bez opoznien sygnal, a kabel je laczacy jest również prawidlowo zrobiony to transmisja bedzie przebiegac bez zaklocen i nie beda powstawac ani przekłamania, ani opóźnienia.

 

zaleta optykow jest brak problemów z petla masowa czesto wystepujaca w kombinacjach komputer / amplituner. Problemy te są typowe dla cyfrowych kabli elektrycznych (koaxial)

 

Koaksjal w bezpośredniej konfrontacji ze standardowym toslinkiem(plastikowe włókna optyczne) wygrywa znacznie.Pierwsza poważna bariera to pasmo pzrenoszenia.W koaksjalach ten problem praktycznie nie występuje.Przykładowo toslink podczas transmisji danych o częstotliwości próbkowania 48kHz powinien mieć pasmo nie mniejsze niż 11MHz! w przeciwnym razie uzyskamy na wyjściu spory jitter. A teraz zagadka:jakie pasmo posiada standardowy toslink? Odp:5 MHz!!! Lepiej jest z kablami typu ST zwanych również AT&T. OD toslinków różnią się zarówno wtyczkami jak i materiałem przewodzącym.Zamiast plastiku są budowane z włókna szklanego.

 

Sygnał cyfrowy przesyłany ze zródła do odbiornika w postaci kłębowiska bitów przechodzi długą ,zazwyczaj metrową drogę przewodem sygnałowym.Oczywiście nie może to być pierwszy lepszy kawałek drutu.By spełniać warunki interfejsu cyfrowego powinien: 1.utrzymywać ściśle określoną impedancję; 2.mieć szerokie pasmo przenoszenia; 3.izolować od czynników zewnętrznych.W trakcie transmisji sygnału wewnątrz kabla dochodzi do szeregu zniekształceń określanych mianem jittera.Polegają one niewielkich przesunięciach fal sygnału przy przejściu przez zero,skutkujących przesunięciami czasowymi w dostarczaniu danych.W rezultacie w odbiorniku pojawia się to samo co wysłane ze zródła ,ale niekoniecznie w tym samym czasie.I Powyższe trzy warunki mają ogromny wpływ na wielkość jittera.W przypadku rozbieżności na styku zródło - kabel i kabel - odbiornik wewnątrz przewodu dochodzi do serii odbić zakłócających transmisję.

Nowe konstrukcje kabli nie posiadają ograniczenia pasma do 5MHz!

Pierwsze optyczne nadajniki/odbiorniki stosowane do optycznej transmisji SPDIF ( czyli tzw. toslink ) miały takie ograniczenie, ale były to lata 80-te zeszłego wieku !!!

Obecnie produkowane układy do transmisji cyfrowej ( np. układy TOTX z Toshiby ) są nieporównywalnie szybsze od tych używanych w latach 80-tych, gdyż m.in. rozwój kina domowego wymusił konieczność znacznego zwiększenia przepustowości łączy optycznych ( standart Dolby Digital i DTS wymagają wielokrotnie większej przepustowości niż SPDIF ). Układy te są stosunkowo tanie i dlatego powszechnie są stosowane nawet w tanim sprzęcie audio/video.

 

Pytanie:"..Czy kabel antenowy 75ohm nadaje sie do ``poprawnie zbudowanego`` kabla cyfrowego?..."

 

Odpowiedz: 75om to właśnie antenowy (tv,sat,radio) zas RG-58 50om (eathernet, CB Radio, krótkofalarstwo,..)

 

".. I gdzie dostać wtyki 75omowe.."

 

najlepsze byłyby BNC, ale malo ktore klocki maja takie gniazda, dlatego tez w zasadzie najlepsze sa cinche z PLASTIKOWA oprawa!!!

 

najlepsze są wtyki BNC bo maja potrzebne 75Ohm. Problem w tym że mało który tarnsport i przetwornik (przynajmniej z tych tańszych) ma takie gniazda. Pozostaje zabawa w partyzanta i wymiana gniazd w urządzeniach.

 

o WBT'ach - faktycznie są to jedne z najgorszych wtyków do zastosowań cyfrowych - nie maja odpowiedniej impedancji co prowadzi do "odbić" sygnału w kablu cyfrowym na skutek "nieciągłości" impedancji.

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy zwykłe DVD, Manta Prince 2 może służyć jako odtwarzacz muzyki (w połączenie z dobrym aplitunerem)?

One resamplują 44,1 k na częstotliwość wewn. i niestety nie robią tego najlepiej ( niska dokładność ) - przynajmniej sprawdziłem to na manta prince 010 - w samplu testowym było wyraźnie słychać IMD ...

 

ps. ale oczywiście działać jako CD-audio player potrafią :wink: - tylko jakość niska

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

One resamplują 44,1 k na częstotliwość wewn. i niestety nie robią tego najlepiej ( niska dokładność ) - przynajmniej sprawdziłem to na manta prince 010 - w samplu testowym było wyraźnie słychać IMD ...

 

ps. ale oczywiście działać jako CD-audio player potrafią :wink: - tylko jakość niska

A czy konsola PlayStation 2 poradzi sobie lepiej? Jeśli nie, to jaki odtwarzacz byłby dobry (pomimo, że mp3 nie reprezentuje super-jakości, chciałbym, aby było obsługiwane).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy konsola PlayStation 2 poradzi sobie lepiej? Jeśli nie, to jaki odtwarzacz byłby dobry (pomimo, że mp3 nie reprezentuje super-jakości, chciałbym, aby było obsługiwane).

To naprawdę trzeba odsłuchać - może sobie poradzi lepiej. Wystarczy nagrać sampel testowy jako CD audio

 

http://rapidshare.com/files/10386402/001_udial.wav.html

 

i odsłuchać na danym playerze - on świetnie obnaża słaby resampling ( jeśli występuje ).

 

[ mają być słyszalne same tony telefoniczne bez cichszego lub głośniejszego "zium,rzum,zium" ]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie slychac zium zium na moim sprzecie z podpisu, wiec chyba za slaby jest :D Szczegolnie jesli podglosze to sie oprocz zium zium jakies trzaski robia. Ogolnie sieczka :D

Na pcm'ce można ominąć resampling ( chyba ) przełączając ją w tryb 44,1 khz .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykopałem niedawno w sieci że Sony wprowadza ( wprowadziło ) nowy wzmacniacz stereo z wejściem cyfrowym TA-FA1200ES. Koszt w Niemczech to nie całe 500€.

... może ktoś "go" spotkał, słyszał, coś więcej wie ?

Ciekawe jak mają się co do jakości w porównaniu do nowego Soniaka te starsze wzmaki cyfrowe ?.

http://www.kameson.com/audio/SU-MA10.htm

http://www.kameson.com/audio/SE-M100.htm

Czasami bywają na Allegro ale cena przeważnie bliska tego nowego wzmaka Sony!.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak mają się co do jakości w porównaniu do nowego Soniaka te starsze wzmaki cyfrowe ?.

http://www.kameson.com/audio/SU-MA10.htm

http://www.kameson.com/audio/SE-M100.htm

Czasami bywają na Allegro ale cena przeważnie bliska tego nowego wzmaka Sony!.

Pytałem kilka dni temu w salonie Sony o cenę TA-FA1200ES - ok 2700 ( + ) PLN - zachowałem kamienną twarz i wyszedłem :damage_wall: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektóre firmy audio produkujące amplitunery do kina domowego np Yamaha,Pioneer stosują tak zwane wzbogacanie brzmienia skompresowanych plików typu mp3 ,czyli tak zwane teoretyczne odzyskiwanie utraconych danych ,coś jak crystalizer w creative :lol: .

A jak to odzyskiwanie brzmienia w amplitunerach brzmi w praktyce to można usłyszeć pobierając próbki plików z poniższej strony.

 

http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20060807/dal246.htm

 

EDIT:

 

Po porównaniu próbek poprawiaczy brzmienia na plikach mp3 w amplitunerach Yamaha/Pioneer kontra Crystalizer firmy Creative stwierdzam że nieco lepiej działa to w wykonaniu ampli tj brzmienie(wysokie tony) jest bardziej naturalne i wyrównane no może tutaj z basem coś jakby lekko się dziwnego działo ,a o działaniu Crystalizera z tych samych próbek wiecej w poniższym linku:

 

http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic=212877&st=120

 

EDIT:

 

Uwaga: ten test co podałem który jest po Japońsku bardzo dobrze i szybko sie tłumaczy na Angielski na tej stronce co podam poniżej:

 

http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.xindak.com/english/products/showditail.asp?id=305

http://www.xindak.com/english/products/showditail.asp?id=326

 

Recenzje optymistyczne, cena wzmacniacz OK (jak Dac stoi to nie wiem :P), czyżby chińszczyzna stanowiła groźną konkurencję? ;) I ten wygląąąddd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilka słów o ampli Panasonic SA-XR58 a konkretnie chodzi mi o prawdomówność prasy no bo albo ktoś tu kłamie i bierze za to konkretną kasę albo my Polacy jakoś inaczej słyszymy gorzej lub lepiej tego nie wiem w każdym razie ktoś tu ma rację, no bo np na Amerykańskich forach int oraz w prasie niemieckiej którą regularnie przeglądam(AUDIO,STEREOPLAY) te ampli są oceniane bardzo pozytywnie jeżeli chodzi o jakość dźwięku chociaż niektóre parametry mają gorsze od konkurencji np współczynnik tłumienia to i tak tam często wygrywają w tej klasie cenowej i są wysoko punktowane za dźwięk ,podam przykłady np w prasie polskiej pisze się że w tych ampli wyraźnie czuć jest brak rezerwy mocy oraz że dźwięk jest typowo cyfrowy i ma bardzo ostre i nieprzyjemne brzmienie ,a teraz podam co piszę się o tych ampli w Niemczech:

 

Rezerwy mocy są wyraźnie widoczne, Nawet z długim kontynuowaniem odsłuchu..

Ciepły, mile zrównoważony klangbild SA - XR 58 z imponującymi rozmaitościami dźwięku i miłością dla szczegółów.

żadnych śladów cyfrowego nalotu dźwiękowego charakterystycznego wzmacniaczom cyfrowym .

 

No przecież to się całkiem rozmija z tym co się piszę w prasie Polskiej, ktoś tu się tu chyba mija z prawdą,myślę o tym ampli ale nie wiem czy warto?.

Nie wiem czy całkiem tak jak należy to przetłumaczyłem ale jak nie to niech mnie ktoś poprawi ,test oryginalny poniżej

http://www.av-magazin.de/Klang_Panasonic_SA-XR58.1071.0.html

 

Nowa seria ampli Yamaha HTR Series ale chyba na STANY ?

http://www.yamaha.com/yec/avreceivers/htr....mp;CTID=5000400

 

Przy okazji znalazłem jak w praktyce wygląda na telewizorze OSD z podłączonego ampli Yamahy do tv i iPoda przez stację dokującą YDS-10SL ,wszystko jest obsługiwane poprzez pilota z ampli ,no fajne to jest ale przydałoby się mieć dla wygody iPoda z dyskiem minimum 250 GB he he i nie wiadomo jak to sie ma co do jakości dźwięku w porównaniu do stacjonarnego odtwarzacza dvd ?.

 

http://home.nyc.rr.com/buknoy/IMG_0013%20(Medium).JPG

http://home.nyc.rr.com/buknoy/IMG_0014%20(Medium).JPG

http://www.yamaha.com/yec/products/product...ml?CNTID=200514

http://www.yamaha.com/yec/products/product...ml?CNTID=451033

 

EDIT:

Test ampli po polsku-wykaz modeli :

Denon AVR-1707

Harman Kardon AVR

Koda AV-600X

Panasonic SA-XR57

Pioneer VSX-916

Sony STR-DG700

Yamaha RX-V559

 

http://www.megaupload.com/pl/?d=IQ08PFUZ

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz - wiele rzeczy trzeba samemu sprawdzać - pochodziłem dzisiaj po sklepach audio - takiej dawki kitu dawno nie dostałem.

 

np.nie podłączę panu B&W 805S tym ( tanim ) kablem bo to nie ta klasa :huh:

 

albo gość ( sprzedawca ) słyszy różnicę między kablami ale nie słyszy różnicy w oporności czy pojemności kabla - tak moim zdaniem jedno przeczy drugiemu

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukam monitorkow do do pomieszczenia ~20m2 w formie prostokata. Byly by sluchane ze wzmiacniaczem ( no wlasnie jaki polecacie ? ) podlaczone do komputera. Zastanwiam sie nad tannoyami m1 + jakis starszy wzmak. Nie chce na to przeznaczyc wiecej niz 700zl w komplecie. Da sie cos wynalesc?

Muzyka to generalnie hip-hop + plus muzyka samplowana w stylu skalpel, coldcut - tworczosc z nijna tune ...

Lubie kontrolowany bas, czasem lupniecie jak potrzeba ale zeby nie buczalo caly czas :P jak w zwyklym 2.1 za 150 zl do komputera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.

Tannoy M1 - wystarczą dla mnie? (za 400zł)

Słucham rocka,bluesa,techno i popu z radia FM ;)

Pokoj 16m^2, zasilane Pioneerem A-441 w przyszlosci zmienie na innego pioneerka ale z pilotem.

 

2.

Czy zrobie bład jesli do zwyklych kolumn z wiezy SONY wsadze terminale za 5zł sztuka, takie jedne z najtanszych?

Edytowane przez dayus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja również z zapytaniem. Mini hi-fi sony i do tego jakie kolumny do 400zł?? Całość podłączona do kompa z audigy 2zs. Magnat 220 dobre będą?? Czy coś innego do 400zł?

wzmacniacz jest 2x35w i impendacne 6ohm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.

Czy zrobie bład jesli do zwyklych kolumn z wiezy SONY wsadze terminale za 5zł sztuka, takie jedne z najtanszych?

Mysle ze wydatel rzedu 10 zl nie moze być błędem a wręcz zrobi z Twoich kolumn ze tak powiem , bardziej "kompaktowe" i milsze dla oka.

 

A ze tak z ciekawosci pytam nie wiesz ile zł miesiecznie wyciagnie Twoj wzmacniaczyk prądu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe... 550W to maximum.

A przy normalnym sluchaniu muzyki bierze mniej.

Skoro 550W, to 0,55kWh,ale nie wiem po ile stoi 1kWH w elektrowni:/

Tak jest naprawde? Ze jak muzyki slucham na niskim poziomie , czyli ze cos tam buczy leciutko to nie ciagnie caly czas tych określonych W tylko mnie ? Bo sam mam Pionka sx-205rds z poborem 450W i jak mam sluchac muzyki to az mnie cos w sercu kłuje :/ Ucieszyła by mnie wiadomosc ze przy spokojnej muzyce ciagnie on dajmy na to 200 W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...