Skocz do zawartości
TwiN

Kolumny, wzmacniacze, CD - wszystko o audio

Rekomendowane odpowiedzi

Czy warto kupić nada 3020B? i ile warto na niego wydać ? podobno był produkowany w latach 84-87 , więc z eksploatacja napewno beda wiązały się koszty.

Gdzieś w sieci spotkałem sie z pewną odpowiedzią na czyjeś pytanie odnośnie kiepskiego dźwięku z tego wzmacniacza w połączeniu z kolumnami tannoy M2:

Ostatnia wersja Nad'a 3020 miała literkę "i" i była produkowana niemal do końca lat '90. Generalnie wszystkie odmiany tego NAD' miały ocieplone brzmienie, z czego wersja "i" była najbardziej neutralna. Należy również dodać, że są to wzmacniacze już nastoletnie i powyższa cecha napewno jest dzisiaj bardziej "uciążliwa", a wpływ na to ma nie tylko wiek tych urządzeń, ale również odejście obecnie od takiej szkoły dźwięku. Może się okazać, że nawet wymiana kolumn, na bardziej neutralne i "żywe", nie przyniesie efektu, który będzie Ciebie satysfakcjonował - tym bardziej dzisiaj, w dobie urządzeń, które grają najczęściej w sposób efekciarski i bez wyrazu (w tym także nowe NAD'y)

Edytowane przez Spiler86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Telewizor od miejsca oglądania dzielą 2-3 metry, a chyba najlepiej postawić kolumny po bokach telewizora.

 

Nie jestem wybitnym audiofilem - po prostu dźwięk ma być dobry, a jednocześnie, żeby w portfelu nie było pustek ;). Jak już pisałem - generalnie posłuży on do oglądania telewizji, filmów, słuchania muzyki i grania na PlayStation 2 (za kilka miesięcy może PS3...). Gdybyś mógł zasugerować gotowy komplecik, albo napisać na co zwracać uwagę przy doborze sprzętu - byłbym wdzięczny.

Oczywiście nie mogę napisać kup to czy tamto ale mogę napisać czego można by posłuchać i sprawdzić czy gra poprawnie ... np.

 

http://www.allegro.pl/item153769590_yamaha...najtaniej_.html

 

+

 

http://www.allegro.pl/item152789665_wharfe...iamond_9_5.html

 

Jak będziesz odsłuchiwał to pamiętaj tylko w trybie BI-AMP gdzie amplituner pokazuje swoje możliwości.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie: Czy któryś z was używa korektorów graficznych czy jakich kolwiek innych?

Czy przy sprzęcie nowym( i jak sądze, w którym nie ma co poprawiać dźwięku) się juz tego nie stosuje?

 

Jeżeli chodzi o analogowe korektory graficzne to zastosowane w nich filtry częstotliwości spowalniają szybkość narastania impulsów i pogarszają znacznie dynamikę ,już samo wpięcie korektora pogarsza jakość dźwięku nawet na nastawach na 0 !,co innego cyfrowe korektory tam nie ma tego problemu -takie korektory robi np Accuphase:

2452147[/snapback]

http://www.allegro.pl/item153769590_yamaha...najtaniej_.html

Jak będziesz odsłuchiwał to pamiętaj tylko w trybie BI-AMP gdzie amplituner pokazuje swoje możliwości.

 

Co do ampli z BI-AMP to taniej wyjdzie Panasonic SA-XR57 w stanach się nim zachwycają więc coś musi być na rzeczy ,znalazłem kilka fotek wersji black:

 

http://img.photobucket.com/albums/v387/Din...ORUM/PANNY1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v387/Din...ORUM/PANNY2.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v387/Din...ORUM/PANNY3.jpg

 

Dyskusje o ampli PANASONIC:

http://forum.ascendacoustics.com/showthrea...nasonic+sa-xr55

 

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread....age=1&pp=30

 

Porównanie wykresów Damping Factor cyfrówek Panasonica i Sony:

http://www.audioholics.com/techtips/audiop...fierIssues3.php

O technologji:

http://www.hi-fi.com.pl/news_txt.php?id=505

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokój ma jak pisałem i przypomniał narcyz ~23mkw.

 

Szczególnie nie mam jak sprawdzić jak dany zestaw zagra, ponieważ nie mam w pobliżu żadnego sklepu ze sprzętem audio (pomijam EURO RTV&AGD, gdzie mają głównie gotowe kina domowe za 1000 zł).

 

Czy warto zamówić "w ciemno" ten zestaw (Panasonic + Wharfedale)? Tak w ogóle, może pytanie zabrzmi strasznie :D, ale to 1400 zł to cena za komplet kolumn czy za jedną?

 

PS.

Czy warto dopłacać do Yamahy?

Edytowane przez Vidi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o analogowe korektory graficzne to zastosowane w nich filtry częstotliwości spowalniają szybkość narastania impulsów i pogarszają znacznie dynamikę ,już samo wpięcie korektora pogarsza jakość dźwięku nawet na nastawach na 0 !,co innego cyfrowe korektory tam nie ma tego problemu -takie korektory robi np Accuphase:

http://www.accuphase.com/model/dg-38.html

To lepiej użyć już korektora w winampie niż zwykłego analogowego.

Co do ampli z BI-AMP to taniej wyjdzie Panasonic SA-XR57 w stanach się nim zachwycają więc coś musi być na rzeczy ,znalazłem kilka fotek wersji black:

 

http://img.photobucket.com/albums/v387/Din...ORUM/PANNY1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v387/Din...ORUM/PANNY2.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v387/Din...ORUM/PANNY3.jpg

 

Dyskusje o ampli PANASONIC:

http://forum.ascendacoustics.com/showthrea...nasonic+sa-xr55

 

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread....age=1&pp=30

 

Porównanie wykresów Damping Factor cyfrówek Panasonica i Sony:

http://www.audioholics.com/techtips/audiop...fierIssues3.php

O technologji:

http://www.hi-fi.com.pl/news_txt.php?id=505

Mam przed sobą pomiary panasonic'a 57 i np. Pioneer 916

 

Panasonic ma przy 4 kanałach ( stereo bi-amp ) 4x38W .... Pioneer 4x75W , SNR panas: 67 dB pionek 81 dB ..... i tak mogę mnożyć i mnożyć bo panasonic przegrywa pod każdym względem nierzadko wielokrotnie z tradycyjnym ampli w identycznej a co dopiero większej cenie.

 

Chcecie więcej ? - OK

damping factor ( wsp. tłumienia - im większy tym lepiej )

 

- Panasonic SA-XR57 - 21 ( dla 8 Ohm )

- Pioneer VSX-916 - 32 ( 8 ohm )

- Yamaha RX-V559 - 38 ( 8 ohm )

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam przed sobą pomiary panasonic'a 57 i np. Pioneer 916

 

Panasonic ma przy 4 kanałach ( stereo bi-amp ) 4x38W .... Pioneer 4x75W , SNR panas: 67 dB pionek 81 dB ..... i tak mogę mnożyć i mnożyć bo panasonic przegrywa pod każdym względem nierzadko wielokrotnie z tradycyjnym ampli w identycznej a co dopiero większej cenie.

 

Chcecie więcej ? - OK

damping factor ( wsp. tłumienia - im większy tym lepiej )

 

- Panasonic SA-XR57 - 21 ( dla 8 Ohm )

- Pioneer VSX-916 - 32 ( 8 ohm )

- Yamaha RX-V559 - 38 ( 8 ohm )

Ale nie wątpie, że są lepsze apmki od Panasonica, tylko czy warto kupować go do kolumn w rozsądnej cenie. Jeśli różnica będzie duża, to żaden problem kupić Yamahę RXV1600...

 

Czy ktoś ma orientację, gdzie w Łodzi/Zgierzu jest jakiś sklep z audio?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

damping factor ( wsp. tłumienia - im większy tym lepiej )

Twórca jednego z najlepszych cyfrowych wzmaków czyli "Tact' Peter Lyngdorf twierdzi że damping factor jest demonizowany o ile w wzmacniaczach tranzystorowych(analogowych)wsp. tłumienia jest wysoki lub bardzo wysoki to w wzmacniaczu "Tact' jego wartość waha się w granicach od ok.50 (przy częstotliwościach niskich )do 7(przy wysokich).Zjawisko to ma prostą przyczynę -znajdująca się na wyjściu cewka filtru dolnoprzepustowego ma swoją rezystancję ,zwiększającą impedancję wyjściową w całym paśmie i stąd zmniejszającą współczynnik tłumienia również w zakresie niskich częstotliwości ,oraz swoją reaktancję ,tym bardziej zwiększającą impedancję wyjściową w zakresie wysokich tonów.

Peter Lyngdorf tłumaczy że znaczenie damping factor jest demonizowane i o ile w zakresie basu ma większe znaczenie bo łatwiej o pogorszenie impulsu ,to już wartości w granicach 50 są zupełnie satysfakcjonujące ,oznaczają bowiem dziesiąte części oma impedancji wyjściowej.W zakresie wysokich tonów wzrost impedancji wyjściowej wzmacniacza może w zależności od charakterystyki impedancji zespołu głośnikowego powodować zmianę charakterystyki przetwarzania w granicach +/-0.5 Ohm.

Tekst przepisałem z artykułu pisma AUDIO .

Strona wzmaka cyfrowego czyli "Tact' by Peter Lyngdorf:

http://www.lyngdorf.com/ContentId/353/Defa...x?MenuItemId=33

 

A co do Panasonica SA-XR57 to użytkownicy z Amerykanskiego forum AVS twierdzą że Panasonic w praktyce gra lepiej niż sporo droższe ampli niż te które podałeś i jest tam sporo takich osób ! ,no chyba że Amerykanie maja specyficzny gust :unsure:

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie wątpie, że są lepsze apmki od Panasonica, tylko czy warto kupować go do kolumn w rozsądnej cenie. Jeśli różnica będzie duża, to żaden problem kupić Yamahę RXV1600...

 

Czy ktoś ma orientację, gdzie w Łodzi/Zgierzu jest jakiś sklep z audio?

ps.

- Panasonic SA-XR57

- Pioneer VSX-916

- Yamaha RX-V559

kosztują praktycznie tyle samo.

 

Czy warto dokładać do mocniejszego ampli ? Ja myślę że tak - podłogówki mają większe wymagania odnośnie prądu i aby uniknąć efektu "szczupłego" basu trzeba kupować coś mocniejszego. Ja sam się zastanawiam czy pioneer 916 którego myślę kupić będzie dobry do maleńkich Wharfedale 9.1 a co dopiero 9.5 ( ale chyba i tak wybiorę coś innego bo pioneer ma wentylator :( - myślałem nad Denon 1707)Teraz jestem przeziębiony ale jak wyzdrowieję to idę na odsłuch i postaram się przeanalizować jak najwięcej ampli.

 

ps. szkoda że kumple nie są audiofilami bo samemu tak głupio iść na odsłuch :P

 

A czemu jestem przeciw panasonicowi ? Bo ma o wiele większe szumy , mniejszą moc i powiedzmy ten wsp. tłumienia niż konkurencja w tej cenie.

 

aha wzmaki cyfrowe też mają duże wsp. tłumienia np. NU force reference 9 ma przy 4 ohm aż 110 - wiem że to high'er end ale nie zmienia to faktu że nie należy podchodzić do wzmacniacza cyfrowego ze szczególną ulgą

 

-------EDIT--------

 

mpeg4 - nie radzę porównywać TACT z panasonikiem - to inny gatunek literacki :wink:

 

TACT 2175 ma wsp. 43 dla .... 4 ohm czyli jeśli dobrze myślę dla 8 ohm będzie to 86 .... i powiedz mi jak się to ma do 21 panasonica :rolleyes:

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gbyby wziąć:

Yamaha RX-V 559 + Wharfedale Diamond 9.5 - wyniosłoby to razem ~2600 zł. Czy taki zestaw by ładnie zagrał?

 

Jak widzę po poniższych testach Denon 1707 też nie jest zły:

To co najlepiej wybrać, nie mając możliwości uprzedniego odsłuchu?

 

@Kyle

Planujesz porównać ww. Yamahę z Denonem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównanie i test ampli , Panasonic SA XR 55,Yamaha RX V 657,Harman/Kardon AVR 135 zdjęcia są słabej jakości ale wykresy po powiększeniu są ok

2452951[/snapback]

A gbyby wziąć:....

...... wyniosłoby to razem ~2600 zł

 

Z tymi kolumnami zmieścisz sie w budżecie:

http://www.allegro.pl/item154492746_rewela...tem_olkusz.html

http://www.allegro.pl/item153214588_glosni...e_srebrne_.html

http://www.allegro.pl/item153512570_koda_a...tan_ideal_.html

http://www.hi-fi.com.pl/testy_hifi_kolumny_txt.php?id=43

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gbyby wziąć:

2453064[/snapback]

Ważniejszy od samej ceny jest dla mnie stosunek cena/jakość, więc nie przejmujcie się szczególnie tym, że akurat napisałem o zestawiku za 2600 zł ;)

 

To tak na podsumowanie - co najlepiej kupić?

Co najlepiej kupić ? - to trudne pytanie ..... ja dam małą radę:

 

-szukać ampli z kalibratorem ( mikrofon i system autokalibracji ) - pozwoli to wyrównać charaktereystykę kolumn

-ampli powinien mieć bi-amp - technika ta zwiększa "kontrolę" kolumny ( kontrolę ruchu membran ) względem single amp co daje bardziej zwarty, detaliczny , punktowy dźwięk ( nawet w teście Denon 1707 który podałeś można o tym przeczytać )

-ampli powinien swobodnie "wysterować" kolumnę - więc musi mieć dużą rezerwę energetyczną i mocne końcówki - duża kolumna podłogowa 3-głośnikowa jest znacznie bardziej wymagająca ( od wzmacniacza/ampli) niż kolumna podstawkowa dwugłośnikowa

-kolumna nie może być ani za duża ani za mała - musi być optymalnie dobrana do nagłaśnianej powierzchni ( tym samym ampli musi być odpowiedni )

 

======================

Kilka postów wcześniej strzeliłem Yamaha 1600 + Wharfedale 9.5 - zapytasz czemu nie Yamaha 559 ?

Już pomijam fakt że 559 nie ma kalibratora ale dodatkowo wydaje mi się że 559 nie napędzi zwobodnie tych kolumn - szczególnie że nie będziemy mogli się posiłkować bi-amp ( bo 559 go nie ma ) - to wymaga odsłuchu ale jestem pewien efektu "szczupłego" basu, braku "mięsa" [ w basie] , "masy" [ponownie w basie].

 

dalej może zapytasz : to czemu nie Denon 1707 ?

- myślę że Denon 1707 poradzi sobie lepiej niż Yamaha 559 .... ale czy dostatecznie dobrze ?? Boję się że on może nie napędzić Wharfedale 9.5 zadowalająco...jest znacznie bardziej prawdopodobne że Yamaha 1600 Cię zadowoli w połączeniu z tymi kolumnami

 

-----------------

Tak się jeszcze zastanawiam czy Wharfedale 9.5 nie będą za duże do pokoju 23 m .... ale może nie ....

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.... Yamaha 559 daleko za nimi bo nie ma bi-amp ( więc pozostaje 2x129W mierzone dla niej ).

Mimo wszystko nie ma co demonizować trybu bi-amp,bo o ile w konkretnej konstrukcji można odczuć lekką poprawę jakości przy tej konfiguracji ,to jednak dobry wzmak stereo o lepszej konstrukcji zagra sporo lepiej,pamiętam jak wyszedł ampli Technics SA-AX7 z trybem bi-amp i poszedłem go odsłuchać do sklepu ,no i faktycznie w trybie bi-amping daje się lekko odczuć lepszą kontrolę basu ale jest to minimalna poprawa poza tym nie zauważyłem innej poprawy aspektów brzmienia przynajmniej w SA-AX7 ,potem kazałem podłączyć dzielonego wzmaka stereo osobna końcówka i przed wzmacniacz z zasilaniem bateryjnym - Technicsa 1010 i ten wzmak zdeklasował ewidentnie od razu ampli SA-AX7 i bez wysiłku można było odczuć że pojawiło się powietrze czyli pojawiła się przestrzeń pomiędzy kolumnami ,w ampli dźwięk był bardziej lewo prawo a po między kolumnami nic się nie działo ,poza tym o wiele bardziej detaliczny dźwięk , lepsza kontrola i zejście basu -tak więc lepsza konstrukcja da znacznie lepszy dźwięk niz gorsza w trybie bi-amp ! ,potem przyszła kolej na wzmaka Marantza z wyższej półki ,no i Marantz był o wiele bardziej detaliczny od technicsa a dało sie to odczuć na perkusji przy miotełkach a na technicsie dźwięk miotełek bardziej sie zlewał .W innych porównaniach nowych ampli w trybie bi-amp z dobrymi wzmakami stereo może być podobnie ,no chyba że te nowe ampli będą sporo lepszymi konstrukcjami od tego technicsa SA-AX7 bo tam w sumie poprawa była niewielka.

W sumie było to ładnych parę lat temu i nie dam głowy że na sto procent ampli był dobrze skonfigurowany w bi-amp ale raczej tak.

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zgadzam się z Tobą - jadnak tutaj porównujemy np. Yamaha 559 single amp kontra Pioneer 916 bi-amp lub Denon 1707 Bi-AMP czyli jako takie wzmacniacze o porównywalnych możliwościach pojedynczych końcówek - w tym wypadku bi-amp powinien górować - na ile ..... to sam mam zamiar analizować w salonach ... tylko muszę znaleźć czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy na takim kablu ( 10 m )

http://allegro.pl/item155095646_kabel_m_ja...lusive_10m.html

bardzo strace na jakosci ? czy beda jakies znieksztalcenia ? Chcialbym przemeblowanie w pokoju zrobic wiec wzmacniacz powedrowal by w drugi kat pokoju , 10 m bylo by ok tylko boje sie o jakosc ? Ewentualnie kupil bym 3 m ale to nie bedzie nijak pasowalo :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy na takim kablu ( 10 m )

http://allegro.pl/item155095646_kabel_m_ja...lusive_10m.html

bardzo strace na jakosci ? czy beda jakies znieksztalcenia ? Chcialbym przemeblowanie w pokoju zrobic wiec wzmacniacz powedrowal by w drugi kat pokoju , 10 m bylo by ok tylko boje sie o jakosc ? Ewentualnie kupil bym 3 m ale to nie bedzie nijak pasowalo :/

Hmmmm 10m interkonektu analogowego niesymetrycznego ( nie XLR ) to już jest kawałek - ja bym się obawiał o jakość ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli pozostaje mi Yamaha 1600 + WD9.5? Chciałbym się tylko upewnić czy na pewno ten zestaw jest wart 4k pln...

 

PS.

Czy 1400 złotych kosztuje jeden taka kolumienka czy dwie (wiem, że aż łupio pytać, ale nie mam zielonego pojęcia o cenach audio hi-fi)?

 

PS.2

Czy nie będzie problemów, aby podłaczyć trzy urządzenia pod S/PDIF (komp, ps2 i tuner dvb-s)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli pozostaje mi Yamaha 1600 + WD9.5? Chciałbym się tylko upewnić czy na pewno ten zestaw jest wart 4k pln...

 

PS.

Czy 1400 złotych kosztuje jeden taka kolumienka czy dwie (wiem, że aż głupio pytać, ale nie mam zielonego pojęcia o cenach audio hi-fi)?

 

PS.2

Czy nie będzie problemów, aby podłaczyć trzy urządzenia pod S/PDIF (komp, ps2 i tuner dvb-s)?

1 - nie jestem do końca pewien ale myślę że lepiej kupić nieco mocniejszy amplituner Yamaha 1600 i nie przekonać się co to znaczy nie wystarczająco mocny np. Yamaha 559 czy może nawet 659

 

2 - cena jest za parę ale na wszelki wypadek nie zaszkodzi zapytać sprzedawcy

 

3 - myślę że jeszcze powinno nawet zostać wolne łącze cyfrowe po połączeniu tych trzech urządzeń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A do 700zł jakis amplituner pod 5.1? Kumpel chce zasilac jakis nie drogi zestaw kolumny, przód to pewnie jakies podstawkowe za ok 300-400zł albo tansze podlogówki za ok 600zł (jeszcze nie jest zdecydowany)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A do 700zł jakis amplituner pod 5.1? Kumpel chce zasilac jakis nie drogi zestaw kolumny, przód to pewnie jakies podstawkowe za ok 300-400zł albo tansze podlogówki za ok 600zł (jeszcze nie jest zdecydowany)

Nie radzę kupować czegoś pokroju Yamaha 359 lub Pioneer 416 - najniższe ampli zawsze znacznie odstają od reszty - nawet modelu o "oczko" wyższego. Miałem Yamahę 350 ( odpowiednik 357 i 359 ) do stereo małych podstawkowców - to była tragedia - zupełnie sobie nie radziła - bas był rozlazły , słaba kontrola, koszmar.

 

Radzę patrzeć na Yamahę 459 ew. Pioneer 516 jako najtańsze modele .

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do forumowicza Jenota otóż kupiłem wzmacniacz NAD 3020B (jeszcze nie dotarł) mam pytanie odnośnie wymienionych w nim kondensatorów, czy wymieniłeś je na dokładnie takie same, czy może większe albo o zupełnie innych parametrach? jaki był ich koszt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do forumowicza Jenota otóż kupiłem wzmacniacz NAD 3020B (jeszcze nie dotarł) mam pytanie odnośnie wymienionych w nim kondensatorów, czy wymieniłeś je na dokładnie takie same, czy może większe albo o zupełnie innych parametrach? jaki był ich koszt?

Wymieniał mi to elektronik. Parametry dokładnie takie same jak oryginałów (brane ze schematu jeśli nie dało się odczytać). Oczywiście producent inny, ale nie był to jakiś badziew - zażyczyłem sobie dobre elementy. Już w tej chwili nie pamiętam ile sztuk było wymienionych (chyba kilkanaście). Koszt na pewno nie był duży, ja z gostkiem mam umowę barterową ;) On mi wykonuje usługi elektroniczne, ja jemu informatyczne.

A, i jeszcze jedno, to nie były te duże klocki w zasilaniu (te trzymają się dobrze) tylko maleństwa w torze sygnału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kumpel chce kino domowe.

 

Jak mu wytlumaczyć,że lepsze są kolumny stereo za ok. 800-1000zł (i dokupienie satelitek na tył) od zestawu 5.1/5.0 za 1000zł.

 

Tylne kolumny to satelitki efektowe,za dzwiek w glownej mierze odpowiada przód + sub,ale jak sie kupi dobre fronty, mozna nazbierac na sub i cieszyc sie bassem z samych frontów.

Pozatym,chlopak napalił sie na słuchanie muzyki na 4 kanałach :) A ja tam wole dobre stereo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kumpel chce kino domowe.

 

Jak mu wytlumaczyć,że lepsze są kolumny stereo za ok. 800-1000zł (i dokupienie satelitek na tył) od zestawu 5.1/5.0 za 1000zł.

 

Tylne kolumny to satelitki efektowe,za dzwiek w glownej mierze odpowiada przód + sub,ale jak sie kupi dobre fronty, mozna nazbierac na sub i cieszyc sie bassem z samych frontów.

Pozatym,chlopak napalił sie na słuchanie muzyki na 4 kanałach :) A ja tam wole dobre stereo.

A czy ten "chłopak" ma jakieś utwory DVD-Audio lub SACD wielokanałowe czy używa "degradatora" ze stereo na 4 czy więcej kanałów ? :lol:

 

chyba wiem jak go przekonać ...:

 

Idźcie do salonu audio w którym Wam podłączą STEREO złożone z kolumn np. B&W 801 zasilonych jakimś dobrym wzmacniaczem np. KRELL i posłuchajcie sobie swojej obeznanej oryginalnej ( byle nie mp3 ) płyty audio

 

następnie zróbcie to samo na systemie za 1k 5.1

 

.... wiem że nieco "przesycam" .... ale to może mu coś pokaże

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...