Skocz do zawartości
Demboch

Timingi pamieci i ich podkrecanie ... o co w tym chodzi ??

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak juz pewnie sie przekonaliscie w niejednym moim temacie jestem kompletnie zielony w tym wszystkim wiec stad moje pytanko ....

O co chodzi w tych timingach pamieci , w jaki sposb podaje sie wieksze napiecie na ramach i jakie jest optymalne napiecie na ramach ???

-----

dodane chwile potem

----

aha i co to te dzielniki ?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Zasada jest jedna: Pamięć pracuje najszybciej, jeśli tRAS równe jest sumie CL, tRCD i tRP.Czyli po ludzku oznacza to,ze największa liczby ma być równa sumie pozostałych. Niezależnie od fsb (kwestia pamieci, a szczególnie czasu dostępu),należy asie tego trzymac. Zwiazane to jest ze synchronizacja danych i gwarantuje największą przepustowość. Wiec zamiast 5-2-2-2 powinniśmy ustawić 6-2-2-2.Wiekszosc kości standardowo przystosowane jest do timingow 8-3-3-2.5 (0.5 - to taka granica bledu, stosuje się nią przy wysokim fsb kiedy to pamięci nie są w stanie pracować na CL2) Jeszcze porada dla posiadaczy płyt na nForce2 - większość płyt na tym układzie nie lubi CL3, coniektore wcale się nie odpalaja,a niektóre pracują bardzo niestabilnie.

Zrodlo: http://www.oc-serwis.pl/?page=faku

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi