Skocz do zawartości
f-lexa

Potrzebna podpowiedz dotyczaca gwarancji na HD.

Rekomendowane odpowiedzi

Oddalem HD IBM z 3 letnia gwarancja do naprawy (padl 3 mies. przed uplywem gwarancji).Z serwisu wrocil inny(ten sam model ale inny numer seryjny) poserwisowy(nie nowy) dysk. Poinformowano mnie,ze gwarancja bedzi na zasadzie kontynuacji (czyli jeszcze 3 mies).Odmowilem odebrania dysku na takich zasadach.Z tego co sie orietuje to przy wymianie podzespolu na inny gwarancja powinna plynac od nowa.

Chcialbym by ktos kompetentnie zweryfikowal moje razumowanie.

 

Czy w przypadku wyniany dysku na nowy innego typu mam mozliwosc ubiegania sie o 3-letnia gwarancje,czy tez bedzie to tylko 1 rok(obecnie IBM daje tylko 1 rok gwarancji)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie czas gwarancji powinien płynąc od nowa. Ale będa się pewnie tłumaczyć że producent kiedyś dawał 3 lata a teraz rok. Ty w tej sytuacji możesz powiedzieć że sie nie zgadzasz i chcesz zwrot kasy. Oczywiście tyle ile za niego zapłaciłeś jak go kupowałeś.

A kontynaucja starej gwarancji to ewidentne naciąganie. Właściwie to powinni ci dać nowy dysk . A więc pewnie bez rzecznika praw konsumentów się nie obejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz jak najbardziej nie tylko prawo ale obowiązek <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> nową gwarancję, stara gwarancja z nowym numerem byłaby nie ważna i nawet nie miałbyś tych 3 miesięcy, to po prostu trik prawny :wink: . Świetnie postąpiłeś, powinieneś otrzymać albo stary dysk z odnotowaniem naprawy, albo nowy dysk na nowej gwarancji, albo zwrot pieniędzy, wszystkie inne przypadki to naciągactwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle kasy to napewno Ci nie zwrócą. Prędzej zaproponują nowszy model dysku. Z tego co się domyślam to oni próbują krecić z nowymi warunkami gwarancji ( luty 2003 bodajże). Ale ponieważ kupiłeś dysk przed tymi zmianami więc powinny Cię obowiązywać stare warunki gwarancji.

Ale nawet w myśl nowych warunków nie moga zrobić tego co próbują, tzn. mogą jeżeli wyrazisz zgodę na takie załatwienie sprawy.

 

A o ile jeszcze dobrze pamiętam to w myśl starej gwarancji , powinni Ci wymienić na nowy dysk z nową gwarancją , naprawić lub zwrot kasy ( chyba według aktualnej ceny nowego, choć mogę się mylić)

Jakby nie było próbują robić Cię w balona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...