Skocz do zawartości
Macho

Jakim wozem jeździsz? - motoryzacja

Rekomendowane odpowiedzi

Ja niedlugo ide na prawko i jak dobrze pojdzie to starsi sprezentuja mi samochodzik. Postawilem warunek, ze zrobie prawko jak bedzie drugi samochod ;] A ze od zawsze moim marzeniem byl Opel Senator to najprawdopodobniej tego stane sie posiadaczem :] Juz kiedys starszy mial Senatorka ale wersje "A" i do dzisiaj nie zapomne tej wygody, nie spotkalem sie z wygodniejszymi kanapami w zadnym samochodzie w jakim siedzialem. Teraz juz lukam wersje "B" z 92r. :] Glowna wada tego autka sa dwie zeczy, kiepska blacha, bo Opel wtedy mial dziadowska blache. A druga zecza jest to, ze przod jest zbyt ciezki wzgledem tylu. Przy tym silniczku co tam jest wystarczy miec troche ciezsza noge i momentalnie sie pali gumy, co za rarem sprawia, ze auto jest niebezpieczne zima ;) Przyznam szczerze, ze rozmawialem z Ojcem o BMW 5 ale ludzi, ktorzy mieli przyjemnosc jezdzic BMW z 92r i Senatorkiem. Stawiaja na Senatora, bo jest wiekszy i wygodniejszy :]

1484797[/snapback]

Przejedz sie SAAB'inka 9000 tym nowszym modelem :wink: Mi sie bardziej podoba od mojej 9-5 ;/ Do niedawna mialem ta krowe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja podobnie jeszcze pieszo. :? Jak się uzbiera 15.000zł to mam 3 warianty.

 

1.Ford Sierra XR4I '83

1431420[/snapback]

Bralbym saaba bo mam teraz 3 w chacie, osztatnio sprzedana 9000cde : (

Musisz wziac pod uwage dosc spore koszty utrzymania samochodu. Zarowno czesci jak i spalanie ---> bez gazu sie nie obejdzie tbh.

 

Jednak poszukalbym zagranica 900 Cabrio sprzed 89', wyremontowal, wsadzil klatke bezp., zawieszenie usztywnione i 1-3cm w dol + wieksze turbo z jakiegos innego saaba ze zlomu + zmieniony chip. Spokojnie 250km i moment rzedu 350nM do wycisniecia.

 

Tbh - nie lubie tuningu optycznego, fajniej jest podjechac do typa z np boxterem czy innymi wymyslam z 9-3 Cabrio ponad 275km moment obrotowy powyzej 350Nm i koles dostaje po plerach i to ostro. A samochow wyglada na zwykla wersje :oops:

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja za 2-3 lata planuje kupić czarnego Cheviego Impalę 5.7 '96 8)(mimo 5.7L dość oszczędny) a jak sie nie uda to Caprica tez z 96r. :P

poprostu lubie "tapczany" na kółkach i nie chce innego :P

pozdr.

Edytowane przez radzio_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja za 2-3 lata planuje kupić czarnego Cheviego Impalę 5.7 '96 8)(mimo 5.7L dość oszczędny) a jak sie nie uda to Caprica tez z 96r. :P

poprostu lubie "tapczany" na kółkach i nie chce innego :P

pozdr.

1486046[/snapback]

 

nie wiem ile będziesz kciał przeznaczyć, wiem, że marzenia to fajna sprawa ale koszty akcyzy przy tych rocznikach potrafią zepsuć chumor.... gdyby nie akcyza to pewnie byłbym juz właścicielem eclipse z 99r ze stanów :(

no chyba, że bedizesz szukał takiego sprzeta w europie...

 

...tak przy okazji, moze ktos z was zna kogoś kto w okolicach krakowa kce sprzedać Xsare z lat 98-00 1.4-1.6 koniecznie 3-drzwiową :) juz jestem zelony od przegladania ogłoszeń :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile będziesz kciał przeznaczyć, wiem, że marzenia to fajna sprawa ale koszty akcyzy przy tych rocznikach potrafią zepsuć chumor.... gdyby nie akcyza to pewnie byłbym juz właścicielem eclipse z 99r ze stanów :(

no chyba, że bedizesz szukał takiego sprzeta w europie...

1486075[/snapback]

No właśnie Caprica można kupić u nas za ok 22kzł w b.ddobrym stanie a z Impalą to nie wiem bo nie widzialem u nas jeszcze. na ibeju są po ok 9k$ w srednim stanie (za te 2-3 lata jeszcze stanieją) a z akcyzą to sie pomyśli.. (może jakiś wałek cy cuś :roll:) bo aktualnie to by wyszło 2,5x cena auta z tego co liczylem :mur: bo na zabytek to za mlode jeszcze (tak to by tylko 7%VATu było) a jak dowalą podatek od pojemności (4zł za ccm) to bedzie ciężko :| ale za pare lat może się coś zmieni ;)

 

----------

UPDATE:

 

Jest jeszcze jedna fajna rzecz:

jak masz minimum 2 zabytkowe samochody (np. Chevrolety) i zarejestrujesz je jako kolekcja Chevroletów (lub podłączysz się do takowej) to możesz sprowadzić nawet nowego chevroleta płacąc jedynie 7%vatu (bez cła i akcyzy) + transport (auto rejestrowane jako zabytek!)

pozdr.

Edytowane przez radzio_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja ostatnio pomykam VW Polo Classic 1.9 TDI limitowana edycja (białe zegary, kubełkowe fotele, alusy, spojler, pełna elektryka)

 

1496858[/snapback]

Szkoda, ze na ropę :/

Do takiego wygladu diesel :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mitsubishi Lancer, rocznik 1991, swietna maszyna, pomimo 14 lat i 214 tys km wymieniany byl tylko (oczywiscie oprocz mat. eksploatacyjnych) uszczelniacz walka rozrzadu, swietny bezynowy silnik 1468 cm3, 12v, 90 km (co ciekawe, jest to jeden z pierwszych jesli nie pierwszy seryjnie produkowany silnik z bezposrednim wielopunktowym wtryskiem benzyny) i masa na poziomie 960 kg robi z niego naprawde szybka bryke, a do tego w cyklu mieszanym przy duzym obciazeniu i gazie w podlodze spala ok 6, 5 l / 100 km, co przy tym przebiegu jest naprawde niezle, a do tego ten dzwiek przy 6000 obr/min :) , po prostu swietny, nie ma to jak japonski silnik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem cudowną Toyotą Celica '93 2.0 136 HP. Ale nastąpiło boooom z mojej winy. Skasowany lewy bok, mnie się oczywiście nic nie stało.. świetne zabezpieczenia pasywne Toyoty się sprawdziły w praktyce. :(

 

Gdy była piękna wyglądała tak:

 

http://members.chello.pl/xt/celica/celica_1.jpg

http://members.chello.pl/xt/celica/celica_2.jpg

http://members.chello.pl/xt/celica/celica_3.jpg

 

No i zestaw oponek + felg, które kupiłem przed "wypadkiem". :/

 

http://members.chello.pl/xt/celica/celica_4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Amd_Powered

ja zbieram na nissana 200sx;) moze ktos posiada to cudo:)? i podzieli sie opiniami na temat tego furaka:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro w temacie to nie ja (bo ja tylko tym jezdze) ale moi starzy : VW passat 1.9tdi 2002rok i skoda octavia 1.9tdi 2000rok, jak dobrze pojdzie to ta octe dostane na studia a mam sobie kupi co innego :P pozyjemy zobaczymy.

 

ps. widze ze nie lubicie dieseli, ja nienawidze benyznowych. uważam że benzyna jest OK tylko do sportowego samochodu, np. subaru impreza czy mitsubishi lancer evo oraz tych z najwyższej półki (porsche ferrai aston martin etc). a jak kogoś nie stać na utrzymanie to dieselek rulez, ponieważ : spalanie i elastyczność na wyzszych biegach !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taaaaaaa................a wyzsze koszty przegladow, czestrze wymany filtrowi, olejow?? Diesel jest niezly ale przy obecnych cenach paliwka zupelnie nieoplacalny. Duzo wyzsze koszty zakupu niz benzyny. A i jeszcze jedno ktory nieautoryzowany serwis naprawi silnik w ktormy jest wiecej elektroniki niz mechaniki????? A benzynka nie jest az tak skomputeryzowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość wortigern

slyszalem ze cena banzyny i ropy bedzie rowna Oo...

 

PS. Radek PIEKNA Celica, strasznie podobaja mi sie te wozki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zbieram na nissana 200sx;) moze ktos posiada to cudo:)? i podzieli sie opiniami na temat tego furaka:)

1526818[/snapback]

200sx ma slabe oryginalne turbo ktore czesto pada, jak robisz remont to trzeba najczesciej kupic nowy wal bo oryginalnego nie powinno sie szlifowac, slyszalem tez cos o padajacych panewkach ale nie chce wprowadzac w blad - najlepiej poczytaj tu

www.turbokillers.com

 

A co do celiki - to mi kiedys sie podobaly ale dzisiaj podobnie jak calibry i inne "szybko" wygladajace samochody mnie smiesza :) - Bo jak to wyglada gdy moj kadett gsi polyka na swiatlach prawie kazda calibre i co druga celice ? :) a wygladu nie ma juz takiego sportowego :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zreszta jeźli sie duzo jeździ bardziej sie opłaca diesel poniewaz silniki duzo wiecej wytrzymuja remont dla benzyny i disla to jakies

benzyna 300tys km

diesel 500-600tys km

Czytałem w gazetach ze 1 disel przejechał 1mln kl bez powazniejszych napraw i do jst własnie moc :D

Edytowane przez Misiu15go

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taaaaaaa................a wyzsze koszty przegladow, czestrze wymany filtrowi,  olejow?? Diesel jest niezly ale przy obecnych cenach paliwka zupelnie nieoplacalny. Duzo wyzsze koszty zakupu niz benzyny. A i jeszcze jedno ktory nieautoryzowany serwis naprawi silnik w ktormy jest wiecej elektroniki niz mechaniki????? A benzynka nie jest az tak skomputeryzowana.

1527017[/snapback]

to dlaczego wszystkie"naprawde twarde" pojazdy typu ciężarówy ciagniki itepe to diesle?

bo ja poprostu nie do zdarcia,,, a elektroniki to rzeczywiście naje*** w np Starze, w tirach tesh nie ma tego za wiele:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to dlaczego wszystkie"naprawde twarde" pojazdy typu ciężarówy ciagniki itepe to diesle?

bo ja poprostu nie do zdarcia,,, a elektroniki to rzeczywiście naje*** w np Starze, w tirach tesh nie ma tego za wiele:]

1527071[/snapback]

A widziales kiedys wykres momentu duzego dieslai?? Diesle duze kreca sie do max 2500-3000 opbrotow, moment max maja przy np 1700-2000. W maszynach pracujacych najwazniejszy jest moment obrotowy a nie moc!!!!!!!! Im wyzszy moment tym samochod/ciezarowka latwiej przyspiesza. Benzynowe silniki maja inna charakterystyke i nie maja tak wielkiego momentu jak diesle i sa bardziej paliwozerne.

Edytowane przez mib

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mib nie rozsmieszaj mnie, powiedz mi ktory samochod z silnikiem 2l benzyna spali ci tyle co 200D (5l/100)?

1527050[/snapback]

No i po jakiej ilosci kilometrow zniwelujesz roznice 8000 albo wiecej tysiecy pln???? Przeglady sa drozsze i mat eksplotacyjne tez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po jakiej ilosci kilometrow zniwelujesz roznice 8000 albo wiecej tysiecy pln???? Przeglady sa drozsze i mat eksplotacyjne tez.

1527132[/snapback]

Ale jest wieksza wytrzymalosc silnika i na dieslu przejedzie sie o wiele wiecej niz na benzynie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A widziales kiedys wykres momentu duzego dieslai?? Diesle duze kreca sie do max 2500-3000 opbrotow, moment max maja przy np 1700-2000. W maszynach pracujacych najwazniejszy jest moment obrotowy a nie moc!!!!!!!! Im wyzszy moment tym samochod/ciezarowka latwiej przyspiesza. Benzynowe silniki maja inna charakterystyke i nie maja tak wielkiego momentu jak diesle i sa bardziej paliwozerne.

1527117[/snapback]

z dużym silnikiem i przyśpieszenie diesel bedzie miał nienaganne

 

IMO: wole dieslabo go nie zajeżdże tak szybko, poza tym, fajnie chodzi na wolnych obrotach (moc w każdym odgłosie ;) ) ... mniam mniam ...;) ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie to też jest w dieslu fajne że maksymalny moment masz przy 2000tys. z hakiem a nie musisz go tam ciągnąć pod koniec obrotomierza ! owszem takie kręcenie sprawia frajdę, ale w hondzie s2000 a nie skodzie octavii !

kiedys liczylem po ilu tys. km wyrówna się cena diesla i cena benzyny ale nie pamietam. w każdym razie jak się ciągle gdzieś jeździ, zwłaszcza zagranicę to ta różnica się szybko niweluje. my nabijamy rocznie po 30tys. w każdym samochodzie, ale używamy ich do celów prywatnych a nie firmowych...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zebys sie nie zdziwil co do wytrzymalosci nowych diesli ktore maja moce podobne do benzyny :) Mit wytrzymalosci diesla wzial sie z starych silnikow tego typu np z mercedesa gdzie z 2 litrow mial pewnie z 60 pare koni czy golfa niesmiertelnej 1,6 ktora miala cos kolo 50 :) - te silniki spokojnie kreca 500 - 600 tys ale nowe super wysilone jednostki juz takie wytrzymale napewno nie sa - lecz potrzeba bedzie kilku lat zeby sie o tym przekonac ...

 

I np niewysilona benzyna robi duze przebiegi - moj znajomy zrobil omega 2.0 osmio zaworowa pol miliona km bez remontu silnika a inny niby identyczny silnik - bo oparty o ten sam blok ale juz 16 zaworowy kreci max 300 tys bo zamiast 115 ma 150 konikow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie, nowe diesle (TDi przedewszystkim) to nie zbyt dobry wybór

sąsiad ma mondeo diesla ma niecąły rok i zostawia za sobą kłęby czarnego dymu... no ale to jest nowy diesel

 

biorąc pod uwage stare siesle np Star czy Ursus :lol: to nie do zdarcia, naprawde trzeba byćprze **ujem żeby do zadrzeć (albo nie być w pełni zmysłów ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro w temacie to nie ja (bo ja tylko tym jezdze) ale moi starzy : VW passat 1.9tdi 2002rok i skoda octavia 1.9tdi 2000rok, jak dobrze pojdzie to ta octe dostane na studia a mam sobie kupi co innego :P pozyjemy zobaczymy.

 

ps. widze ze nie lubicie dieseli, ja nienawidze benyznowych. uważam że benzyna jest OK tylko do sportowego samochodu, np. subaru impreza czy mitsubishi lancer evo oraz tych z najwyższej półki (porsche ferrai aston martin etc). a jak kogoś nie stać na utrzymanie to dieselek rulez, ponieważ : spalanie i elastyczność na wyzszych biegach !

1526909[/snapback]

Nie to że nie lubię diesla, tylko zwykle się porównuje turbodiesla do wolnossacej benzynki a weż porównaj go do doładowanej benzynki i tu już tak fajnie z tą elastyką diesel nie wygląda. A poza tym klekot w sportowym aucie jakoś nie pasuje za cholerę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...