Varrol Opublikowano 4 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2005 Oj ty niedowiarku - moj c20ne czyli blizniaczy silnik ale 8smio zaworowy a nie 16sto w trasie pali 6 -6,5 l na 100 przy predkosciach 100-130 a 16v jest oszczedniejszym silnikiem + niski cx calibry robi swoje 1529377[/snapback] To ja sprzedam UNO i kupię Calibrę, bo po mieście mi około 9-10 wychodzi :D , w zimie 11... No ale na trasie 4.5... myślę, że 6.5 jest realne w Calibrze, ale licząc np. jazdę autostradą jakiś odcinek ze stałą prędkością - wiem, że Corrado z silniekiem 1.8 z kompresorem mające 160KM też tyle łyka na trasie... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shantillas Opublikowano 4 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2005 a ja teraz sie napalilem na to: 1529278[/snapback] hyhyhe a nizej nie widzimy linka Cennik......ktory to prowadzi do tabelki gdzie jak byk pisze silniki TDI, HDI..... 2500tys zł ;) pewnie sie zapatrzylismy w parametry Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IGI Opublikowano 4 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2005 6, a 6,5 to jest znaczna roznica. Wiem, ze 16V sa oszczedne ale nikt mi nie wmowi, ze 150KM silnik z Calibry zejdzie na trasie do 5,5l/100KM 1529756[/snapback] Dane techniczne calibry mowia ze 16 zaworowa pali 5,7 przy 90 km/h na trasie :rolleyes: Wiec jadac do 90 - 100 spokojnie po autostradzie nie widze powodu dla ktorego by nie miala spalic 5,5 tym bardziej ze wielokrotnie czytalem o takim spalaniu czy to w calibrach czy to w vectrach czy kadettach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 5 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2005 hyhyhe a nizej nie widzimy linka Cennik......ktory to prowadzi do tabelki gdzie jak byk pisze silniki TDI, HDI..... 2500tys zł ;) pewnie sie zapatrzylismy w parametry 1529880[/snapback] :oops: oops i did it again :P faktycznie :) ... "sportowy" 3000zl :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swatkat Opublikowano 5 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2005 (edytowane) nowy czarny Peugeot 307 2.0 HDi 136KM i 320Nm :D i mam gdzies co mowicie jako "fachowcy" o wytrzymalosci takich silnikow na trasie silniki benzynowe o takiej mocy sie chowaja 1527451[/snapback] Nie zapominaj że porównujesz 2.0 Turbo diesla do wolnossącej benzyny, a wiadomo że "turbos own na's" :P Do 2.0 doładowanej benzynki byś tak nie fikał już. I nie nie pisz mi o spalaniu bo nie o tym dyskusja. Edytowane 5 Lipca 2005 przez Swatkat Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 5 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2005 porownuje diesla 2.0 do benzyny 2.0 o podobnych mocach (diesel nawet slabszy)... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swatkat Opublikowano 5 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2005 porownuje diesla 2.0 do benzyny 2.0 o podobnych mocach (diesel nawet slabszy)... 1531375[/snapback] Tylko jest taka kwestia że np 130HP wolnossący benzynowiec ma ok 150Nm momentu tylko, stąd Twoja przewaga w przyspieszeniu gdyż masz go 2 razy więcej. Poprostu turbo to zupełnie inna bajka, jak porównywać to te same pojemności i doładowane i wtedy widać co jest grane. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RS Opublikowano 6 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2005 Bez sensu porownywac wolnossacy silnik bezynowy z turbo dieslem. Porownajcie np 1,9TDI z 1,8T. 1,9TDI --- 90 do 150 KM / 210 do 320 Nm 1,8T --- 150 do 225 KM / 210 do 280 Nm Bezynowy silnik w żwawej i sportowej jezdzie zawsze górą. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
N2O Opublikowano 24 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2005 a slyszeliscie o wyscigach diesli bmw w niemczech ? 270KM z 2 litrow :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 24 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2005 Teraz tak spojrzalem dopiero na ta ankiete. Jakie swietny podzial zaserwowal nam autor :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shantillas Opublikowano 24 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2005 a slyszeliscie o wyscigach diesli bmw w niemczech ? 270KM z 2 litrow :D 1564487[/snapback] Mi cosik braciak o tym mowil. ponoc niezle maszynki, turbiny sa takich wielkosci ze moga polykac kibicow ;) Ciekawe ile taki dieselk ma momnetu, pewnie z 3 trzeba ruszac aby nie spalic gum :) Rok temu slyszalem ze Opel ma wprowadzic 2.2l TwinTurbo Diesla co ma miec 200HP montowanego w Vectrze i innych topowych autach tej firmy. Najlepsza byla elastycznosc silnika. na 6biegu od 80-140 w nieco kolo 5s :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiecień Opublikowano 24 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2005 (edytowane) (...)Najlepsza byla elastycznosc silnika. na 6biegu od 80-140 w nieco kolo 5s :D 1564907[/snapback] O JA PIER.... :blink: Przecież to wciska w fotel i nie pozwala oddychać :blink: Edytowane 24 Lipca 2005 przez Kwiecień Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 25 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2005 Macie jakies linki do tych rzekomych super diesli ? 5s z 80-140 na najwyzszym biegu ;) - przyznacie, ze troszke naciagniete info i co wazniejsze nie potwierdzone ? Przypominam, ze trudniej takie cos osiagnac niz z 0-100KM/h Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shantillas Opublikowano 25 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2005 Macie jakies linki do tych rzekomych super diesli ? 5s z 80-140 na najwyzszym biegu ;) - przyznacie, ze troszke naciagniete info i co wazniejsze nie potwierdzone ? Przypominam, ze trudniej takie cos osiagnac niz z 0-100KM/h 1565146[/snapback] Tutaj jest info o tym silniku jak i jego fotka. 1.9DCTI 212HP 212HP i momnet 400NM dostepny w zakresie od 1400-3600rpm :D Od 0 do 100 w 6.5 sekundy, predkosc ograniczona elektronicznie do 250km/h Spalanie na poziomie 6l :blink: Co do elastycznosci, mozliwe ze to prawda. Przy takim momencie autko jest katapultowane do przodu :D Np Audi A6 2.0TDI na 6 biegu 80-120 km/h ma czas 7.4s przy mocy 140HP i momencie 320Nm i wadze ciut wiekszej niz ta Vectra. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swatkat Opublikowano 25 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2005 Ludzie co Wy się tak spuszczacie nad tymi dieslami?? Niedługo się dowiem z tego forum że Ferrari to źle robi że diesla nie montuje w swoich maszynach...paranoja jakaś czy co??? Dla mnie klekot to zawsze kletkot, dźwięk ni cholery się nie trzyma wizerunku sportowego auta a zakres użytecznych obrotów również nie bryknie do benzyny. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shantillas Opublikowano 25 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2005 (edytowane) Ludzie co Wy się tak spuszczacie nad tymi dieslami?? Niedługo się dowiem z tego forum że Ferrari to źle robi że diesla nie montuje w swoich maszynach...paranoja jakaś czy co??? Dla mnie klekot to zawsze kletkot, dźwięk ni cholery się nie trzyma wizerunku sportowego auta a zakres użytecznych obrotów również nie bryknie do benzyny. 1566350[/snapback] Przepraszam cie bardzo ale jakos dzwiek 3litrowiego TDI V6 z Audi A6 nie przypomina klekotu, baaa slychac takie piekne basy jak z rasowej benzynki ;) Hhehe zakres obrotow...jakos nie w gruche ni to w pietruche. Konstruktorzy chcieliby aby to w benzynce miec takie uzyteczne obroty (tzn moc i moent w calym zakresie) Co to Ot na temat Diesli masz racje, z deczka sie tego nazbieralo... :) Edytowane 25 Lipca 2005 przez Shantillas Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
N2O Opublikowano 25 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2005 przynajmniej w klekocie to widac, slychac i czuc, ze jedzie :D mam teraz dziurawa rure w dieselku i ma bardzo fajny dzwiek przy przyspieszani :D a jak wierci w podlodze :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiAłY Opublikowano 26 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2005 Tutaj jest info o tym silniku jak i jego fotka. 1565272[/snapback] To spalanie to chyba przy jeździe do 90km/h ;). Prawda jest taka, że nie ma co wierzyć w takie bajki, znajomy ma Passata rocznik 03. Silnik TDI 130HP V6 i średnie spalanie na poziomie 8,5litra. Mówi, że spalanie na poziomie 6-6,5l to można między bajki wsadzić [: . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
donio Opublikowano 26 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2005 To spalanie to chyba przy jeździe do 90km/h ;). Prawda jest taka, że nie ma co wierzyć w takie bajki, znajomy ma Passata rocznik 03. Silnik TDI 130HP V6 i średnie spalanie na poziomie 8,5litra. Mówi, że spalanie na poziomie 6-6,5l to można między bajki wsadzić [: . 1566816[/snapback] Hmm nie dokońca. Jeżdże w tej chwili Volvo S60 D5 2.4 163kuce Jak wracałem nim z niemczech prędkość między 180 a 200 spalanie 6.6l/100km Ostatnio jechałem do Kościerzyny (Trasa mniej więcej jak Gdynia>Słupsk) jechałem pomiędzy 80 a 90 i spalanie 4.5l/100km :blink:. Jak nim jeźdże po mieście to pali mi ok. 7.5l/100km A i warto jeszcze zaznaczyć że jest to automat bez tiptronica. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robson309 Opublikowano 26 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2005 Ostatnio jeździłem dosyć często sieczkopendnym i pali 0 litrów na 100km. A tak na poważnie to jeźdze ford escort Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shantillas Opublikowano 26 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2005 przynajmniej w klekocie to widac, slychac i czuc, ze jedzie :D mam teraz dziurawa rure w dieselku i ma bardzo fajny dzwiek przy przyspieszani :D a jak wierci w podlodze :D 1566507[/snapback] Dokladnie to samo mam w Vectrze ojca, tlumik dziurawy, daje niezle po garach a jak sie ludzie payrza, mysla ze czolg sunie :) Ehh nie moge sie doczekac az braciszek przyjedzie ta Audica A4 z kierownica po prawej stronie... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koowi Opublikowano 27 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2005 Opel Corsa 1.4 rocznik 97 :P Benzyniak :] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swatkat Opublikowano 27 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2005 Dokladnie to samo mam w Vectrze ojca, tlumik dziurawy, daje niezle po garach a jak sie ludzie payrza, mysla ze czolg sunie :) Ehh nie moge sie doczekac az braciszek przyjedzie ta Audica A4 z kierownica po prawej stronie... 1567629[/snapback] Ludzie to się oglądają jak swoim kaszlem się przetaczam na wydechu z Rallycrossu, 140 dB mierzone. Nawet Beciarze z buczącymi wydechami wymiękają :P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitro Opublikowano 27 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2005 Jechałem niedawno A6 2,5TDI Avant. Na pokładzie 5 osób: facet 45lat i 4 po 20 lat. Do tego bagażnik wypakowany pod sufit torbami, walizkami itd. że ledwo się zamykał. Klima włączona. Na autostradzie Wrocek --> Gliwice przy przyspieszaniu 150 --> 200 jeszcze dosyć mocno wciskało w fotel (wszystko na ostatnim biegu automatu, chyba 5). To w dieslu wręcz uwielbiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 27 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2005 az sie skusilem do testu p307 2.0hdi 136km: 80-140 km/h w okolo 8 sekund 100-200 km/h nie starczylo mi drogi :lol: :lol: ale mysle ze w jakichs 20sec bym sie zmiescil co? pomiar zwyklym zegarkiem wiec czas moze sie roznic o +- 1 sec :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 27 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2005 7.2s do 100km/h i 15.5 na 1/4 mili w moim ale to gdy bardzo chorowal, w przyszlym tygodniu podam nowe na zdrowym silniku i po zwiekszaniu mocy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swatkat Opublikowano 27 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2005 Jechałem niedawno A6 2,5TDI Avant. Na pokładzie 5 osób: facet 45lat i 4 po 20 lat. Do tego bagażnik wypakowany pod sufit torbami, walizkami itd. że ledwo się zamykał. Klima włączona. Na autostradzie Wrocek --> Gliwice przy przyspieszaniu 150 --> 200 jeszcze dosyć mocno wciskało w fotel (wszystko na ostatnim biegu automatu, chyba 5). To w dieslu wręcz uwielbiam. 1569031[/snapback] Ale to nie diesel, to turbina!! Przejedź się doładowaną benzyną i masz jeszcze lepszy but, ile razy można to powtarzać? A że wszystkie nowoczesne diesle są wyposażane w turbiny dlatego się wszyscy nimi podniecają... Myślę że taki 2,5 litra boxer turbo intercooler w Subim WRX Sti chyba sobie radzi co? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
donio Opublikowano 27 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2005 (edytowane) Ale to nie diesel, to turbina!! Przejedź się doładowaną benzyną i masz jeszcze lepszy but, ile razy można to powtarzać? A że wszystkie nowoczesne diesle są wyposażane w turbiny dlatego się wszyscy nimi podniecają... Myślę że taki 2,5 litra boxer turbo intercooler w Subim WRX Sti chyba sobie radzi co? 1569655[/snapback] Ja mogę zrobić małe porównianie. Volvo 850 T-5R 250KM 2.3 Turbo 1995 Benzynka Moment obr. 330 Waga: prawie 2 tony Volvo S60 D5 163 2.4 2002 Diesel Waga: 1.6 tony Moment obr. 340 Obydwa modele to wersje z automatyczną skrzynią. Jak na początku widać spora różnica w produkcji co ma tesh napewno duży wpływ na zachwania silnika. T-5R fabrycznie 6.9 do setki (7.4sek sprawdzone stoperem :)) S60 fabrycznie 9.5 do setki Porównując auta zauważyłem że benzyna zachowuje się bardziej sportowo. Do 100 S60 nie ma szans. Ale po ok. 120km/h zaczyna się zauważać różnice i wtedy na prowadzenie wchodzi S60. Obydwoma autami jechałem 220 i musze powiedzieć że 220 łatwiej jest zrobić S60. T-5R dobrze idzie do 180 a potem słabnie. Poza tym czuć różnice w latach auta. W S60 nie czuć prędkości tak jak w T-5R. Oba auta warte polecenia. Powód dla którego zmieniłem auto to spalanie :) W T-5R wynosiło 13l/100km miasto przy wolnej jeździe a 10l/100km poza miastem przy średniej jeździe. W S60 tak jak pisałem wyżej. Pozdrawiam Donio Edytowane 28 Lipca 2005 przez donio Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiecień Opublikowano 28 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2005 Moment obrotowy robi swoje :) Jechałem Focusem 1.8 TDCI (115 rumaków, moment coś ponad 260). Ten samochód nie słabnie pow. 120km/h tylko ciagnie jak szalony i to na 5 biegu !! Niestety biegi baaaaaardzo krótkie (na 3 zaledwie 100km/h). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IGI Opublikowano 28 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2005 (edytowane) w porownaniu donia raczej ie moment obrotowy a masa - s60 jest lzejsze o 400 kg - a to juz jest olbrzymia masa - dodajac do tego ze pewnie dieselek i ta doladowana benzyna maja podobne momenty to juz widac dlaczego 850 zostaje w tyle na wyzszych predkosciach Edytowane 28 Lipca 2005 przez IGI Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...