greg505 Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 kamilo w koncu cala ukraina jezdzi na tym paliwie ;) piotrek ja tez chce taki silnik i takie spalanie :P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stark Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 (edytowane) piotrek ja tez chce taki silnik i takie spalanie :P Nic nie stoi na przeszkodzie, te samochody są teraz tanie w miare. Zobacz na allegro, wszyscy od nich uciekają, bo jednak swoje wciągają. Więc po co przepłacać skoro i tak się nie wykorzysta mocy Edit: (to oczywiście nie jest moje zdanie, bo choć to stado, które miało 204 koni, nieco się uszczupliło, to i tak ma czym się pochwalić). Edytowane 29 Marca 2006 przez _piotrek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5hiva Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 (edytowane) W ojca Senatorze 3.0 24V przy normalniej jeździe w okresie zimowym było ok 13l/100km.Cos mi sie nie chce wierzyc.. (no offence) Moj iksem (tez 3.0V6 24V 200KM wiec silniki w miare podobne) pali w miescie w zimie 17-19 benzyny, bo gazu nie mam.. Mondeo kumpla 2.5V6 24V na sekwencji w miescie przy spokojnej jezdzie pali 14L co uwazam za naprawde dobry wynik. Audi 100 2.3 drugiego kolegi, pali 13-15 gazu w miescie. Nie wspominajac o lanosie 1.5 - ok 10L. Wiec jakim cudem Tobie udaje sie zejsc do 13L??? Oddam wszystko za tak duze auto z 200-tu konnym silnikiem i takim spalaniem :] Edytowane 29 Marca 2006 przez Lord_Shiva Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 Mojego przyjaciela Audi 100 2.3 kombi w gazie pali w miescie 13 przy normalnej jezdzie, takze wynik potwierdzam. Moze czesc rozbieznosci jest spowodowana typem naszego 'miasta'. U mnie to raczej wieś (no dobra, nie przesadzajmy ;)), co innego jest w Warszawie, gdzie co chwile stoisz na swiatłach itd.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stark Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 Jasne, że spalanie na różnych silnikach jest różne. Ja równie dobrze mógłym poddawać w wątpliwość 12l tego Punciaka n/o. Może na plus dla Senatora działa fakt, że ojciec jest mechanikiem samochodowym i już tam sobie wszystko po swojemu ustawił. Choć trzeba przyznać, że na początku użytkowania po kupnie, spalanie w mieście (poranne dojazdy do pracy) dochodziło do 18-19 litrów. Ale widać regulacja fajna sprawa, swoje robi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzechu_1990 Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 A ja Wam powiem że maluch to ma swój klimat, sam chciał bym mieć takiego i pomykać chociaż do szkoły albo grzebać przy nim ;] Nawet padł między kumplami żart żeby kupić malucha i zrobić derby :P BTW Co lejecie do malucha jak go macie?? I co lejecie ogólnie?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stark Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 A ja Wam powiem że maluch to ma swój klimat, sam chciał bym mieć takiego i pomykać chociaż do szkoły albo grzebać przy nim ;] Nawet padł między kumplami żart żeby kupić malucha i zrobić derby :P BTW Co lejecie do malucha jak go macie?? I co lejecie ogólnie?? Jak chcesz klimat i chesz dłubać to idealnym rozwiązaniem będzie stare Mini. Podobno jego niezawodność polega na tym, że możesz być pewnien, że za chwile coś szlag trafi (najczęściej [ciach!]ły). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukamon Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 Co lejecie do malucha jak go macie?? I co lejecie ogólnie??ja tam czasem mu leje do baku, skubaniec nawet na wodzie kolonskiej w spreju pojedzie lmao co za pytanie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzechu_1990 Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 ja tam czasem mu leje do baku, skubaniec nawet na wodzie kolonskiej w spreju pojedzie lmao co za pytanie Czytanie ze zrozumieniem trudna rzecz widocznie :blink: I nie jestem lamą dla Ciebie :angry: Chodzi mi o paliwo, ile oktanów itp... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_konio Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 ja to do swojego leje 95 bezolowiowa i dodatek potasowy :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxim Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 Co do spalania gazu to niezłe te wasze potworki (szczególnie to Punto). W ojca Senatorze 3.0 24V przy normalniej jeździe w okresie zimowym było ok 13l/100km. Instalacja prosta, z odcięciem wtryskiwaczy, czyli chyba II gen. Chyba że masz mixer o średnicy 5zł i mierzyłeś to na trasie nie przekraczając 100km/h. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 kamilo23: Odnośnie tego napędu na tył, to napiszę jeszcze kilka rzeczy: Na śliskiej nawierzchni nie tylko dodawanie gazu na zakrętach jest problemem. Problemem jest również puszczanie gazu. Gwałtowne wykonanie takiego manewru powoduje zablokowanie tylnych kół (efekt jak po zaciągnięciu klemy) i w rezultacie poślizg. Przy autach dużej mocy (Merc, BMW) nawet na prostej drodze można wpaść poślizg przez gwałtowne dodanie gazu - jedno koło obróci się szybciej niż drugie (z powodu pracy mechanizmu różnicowego) i auto idzie bokiem. Problem komplikuje jeszcze długość samochodu. Krótki samochód łatwiej wpada w takie poślizgi, ale przy szybkiej reakcji można go jeszcze wyprowadzić. Długi samochód dłużej wytrzymuje takie błędy, ale przeciągnięcie tego poza granice tolerancji stawia samochód bokiem i tylko obeznany z takim samochodem kierowca może go wyprowadzić. Jeśli chcesz pobawić się tą BMW serii 1, to może się nie udać. Powodem jest kontrola trakcji, która w tym modelu działa nadzwyczaj sprawnie. O ile nie da sie jej wyłączyć, to samochód ciężko będzie wprowadzić w takie sytuacje, jak typowe auto z napędem na tył. Jeśli jednak jest możliwość jej odłączenia, to naprawdę radzę Ci znaleźć dużą, otwartą przestrzeń do takiej zabawy. Lepiej by było nawet, aby nawierzchnia była mokra i w promieniu kilkudziesięciu metrów nie było nawet krawężnika (że o słupach, barierkach i innych samochodach nie wspomnę). Jeśli chcesz się pobawić bez obaw, to wybierz jakiś lekko piaszczysty/trawiasty teren i weź Dużego Fiata (125p) lub Poloneza. Zabawy będzie co nie miara, a ewentualne szkody dużo mniejsze. greg505: Po tym, jak wykręciłem 10l/100km (na benzynie) Unem 1.0ie NA TRASIE (Vmax = 80-120 km/h), to już mnie nic nie zdziwi. Przy oszczędnej jeździe (bez korków i przestojów) udaje mi się zejść do 5l/100km. Gdyby nie strome podjazdy, ostre zakręty i przymusowe wyprzedzanie niektórych pojazdów, to jeszcze litrę może udało by się uciąć. (V średnia 70-80 km/h) Odnośnie lania do baku, to ja do Una leję tylko bezołowiową 95. Brat do malucha to samo co ja lub ukraińską (żadko). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stark Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 Chyba że masz mixer o średnicy 5zł i mierzyłeś to na trasie nie przekraczając 100km/h. Mikser to jest większy troche, taka moneta nie zmieściłaby się do portfela ;). A mierzone po wizycie na stacji przy tankowaniu do pełna. Prosta proporcja: (ile zatankowałem * 100)/ile przejechałem. Jazda normalna. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swatkat Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 A ja Wam powiem że maluch to ma swój klimat, sam chciał bym mieć takiego i pomykać chociaż do szkoły albo grzebać przy nim ;] Nawet padł między kumplami żart żeby kupić malucha i zrobić derby :P BTW Co lejecie do malucha jak go macie?? I co lejecie ogólnie?? Heh co powiesz na mojego malca, który teraz przechodzi przemianę i stanie się odbudowanym od podstaw EL'em 1996 wyposażonym w silnik 1.0 FIRE na głowicy i wtrysku z Sieny 1,2 75 ::> Coś mi się wydaje że jak go ukończę (pewnie jeszcze z 5000 PLN do wydania czeka) to mi się odechce jeździć moją Bravką :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 30 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2006 A ja Wam powiem że maluch to ma swój klimat, sam chciał bym mieć takiego i pomykać chociaż do szkoły albo grzebać przy nim ;] Nawet padł między kumplami żart żeby kupić malucha i zrobić derby :P BTW Co lejecie do malucha jak go macie?? I co lejecie ogólnie?? Na codzien leje 95 nonPB oczywiscie. Ostatnio jednak po namowie kolegi zalalem V-Power full bak aby oczyscic troche uklad paliwowy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxim Opublikowano 30 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2006 Kumpel do żaby jeje bezołowiówke i dolewa jakiś uszlachetniacz bo podobno silniki maluchów nie są przystosowane do noPB Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 30 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2006 Ja do mojego Una 1.0 Fire leję 95 noPB z BP, ale generalnie tylko dobre stacje. Czasem naleję 98 - i silnik chodzi trochę lepiej - mniej pali i ma trochę więcej mocy - ale nie są to duże róznice, żeby się opłacało. Na 95PB chodził lepiej niż bez ołowiu, ale trzeba środowisko oszczędzać w końcu :] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2006 ciekawy jestem co by bylo gdyby do malucha nalac metanolu :D mam taki baniaczek chyba 0,5 galona paliwa modelarskiego (metanol i 1% nitrometanu) :> Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2006 (edytowane) rodzice Eurosuper, 95 nonPB orlen(?) kiedyś nalali vervy i trzeba przyznać że mocy było odczuwalnie więcej ; ] Edytowane 1 Kwietnia 2006 przez hinco Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-talib- Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2006 (edytowane) ciekawy jestem co by bylo gdyby do malucha nalac metanolu :D mam taki baniaczek chyba 0,5 galona paliwa modelarskiego (metanol i 1% nitrometanu) :> :lol2: sam jestesm ciekaw jakby poszedł.w soomie można kupic kaszla na chodzie za grosze.zrzuta po pare dyszek,znalezć osiedlowego kamikaze albo lepiej nic nie mowic test drverowi :wink: i do dzieła.chociaż ciekawiej by było jaby wlac takie paliwo(nitrometan i 1%metanolu) :blurp: .tylko pogrzebac przy silniku zeby nie było ognistej kuli nad osiedlem i zwęglonego kierowcy :lol2: .popieram ten eksperyment! Edytowane 1 Kwietnia 2006 przez talib666 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2006 (edytowane) test drivera nie treba szukac, sam pojade :twisted: . nitrometan czysty tez moge zalatwic. ale on bedzie drozszy od tego kaszlaka [; jak by sie okazalo ze bedzie jezdzil na metanolu to potem na etanolu trzeba by sprobowac jak pojedzie to otwieram bimbrownie w piwnicy i kupuje pontiaca firebirda :> Edytowane 1 Kwietnia 2006 przez Gość Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mutos Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2006 ciekawy jestem co by bylo gdyby do malucha nalac metanolu :D mam taki baniaczek chyba 0,5 galona paliwa modelarskiego (metanol i 1% nitrometanu) :>1% nitro? Dziiiwne... Zwykle są to paliwa 5/10/16/18/20/25/30 % nitro. Jako przyspieszcza byłoby lepsze paliwo modelarskie "starej generacji" czyli najzwyklejszy eter ;] Co do paliw 95/98 - pamiętam jak jeszcze popylalem Trabantem ;] Lałem tylko 98 - silnik lepiej pracował ale się bardziej grzał. Do swojego obecnego sztrucla na codzień leję 95. Paliwa 98 nie powinno się stosować w jeździe miejskiej bo nie następuje pełne spalanie. Paliwa o zwiększonej liczbie oktanowej najlepiej sprawdzają się w trasach - wtedy widać, że auto pali takiego paliwa mniej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2006 moze i 5% nie pamietam wiem ze najtansze :> Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Borys Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Jakis tydzien temu kupilem wreszcie samochod. Wybor padl na 2004 Saab 9-3 2.0T 210KM. 45000 mil na liczniku ma przejechane. Mam tylko nadzieje ze sie nie bedzie psol. Aha na marginesie autko pozwala przejechac 29 mil z galona czyli srednie spalanie na poziomie 8.1 l/100 Km. Jezdzi na Shell V-power albo BP Ultimate obie 93 oktany ( ale liczba oktanow liczona wedlog innej normy). Mam pytanie dotyczace tego samochodu. Czy przez ostre przyspieszanie nie zespsoje sprzezarki? Chodzi mi o to czy Saab ma jakis mechanizm zapobiegajacy przekreceniu tuba???? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Uwazaj na nią na zimnym silniku, potem juz raczej wszystko bedzie OK. Aha, smiac mi sie chce z tego spalania.. Saab 9000 2.0T (chyba 170KM o ile dobrze pamietam) pali przy spokojnej jezdzie trzynastke.. gazu oczywiscie. Spokojna jazda mieszana, nie tylko miasto. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2006 fipa Zwroc tylko uwage ze spalanie gazu jest zawsze wyzsze w porowaniu z benzynka [; Ale zgadzam sie z obchodzeniem sie turbina - spokojna jazda do momentu rozgrzania silnika a potem... :twisted: Dobrze ze siorka z TT jest daaaleko :wink: Chociaz... 1.8T <_< Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2006 fipa Zwroc tylko uwage ze spalanie gazu jest zawsze wyzsze w porowaniu z benzynka [; [; _Borys jeszcze nie mial kontaktu z tym autem, albo próbuje sie oszukiwac - zapatrujac sie w dane katalogowe, ze to autko tak malo pali.. ;) Wszystko wyjdzie przy pierwszym tankowaniu.. hehe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Ale zgadzam sie z obchodzeniem sie turbina - spokojna jazda do momentu rozgrzania silnika a potem... :twisted: tylko pozniej trezeba dac mu sie pokrecic na jalowych zeby turbina ostygla Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Turbina fajna rzecz, ale w nowych autach. Te uzywane są z reguly zajechane, w szczegolnosci w autach o sportowym zacieciu.. Dorwie sie sikut, ktory nie na ten temat pojecia i po sprawie.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narcyz Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2006 To fakt, z turbiną też się trzeba umieć obchodzić. Ojciec mojego kumpla dziwił się jak trzeci raz musiał wymieniać turbine w Volvo V40, do synusia oczywiście nie dociera że to jego wina. Tym bardziej, że wszystko w ramach gwarancji to po co by to oszczędzać :| Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...