Skocz do zawartości
Macho

Jakim wozem jeździsz? - motoryzacja

Rekomendowane odpowiedzi

OMG ten samochod z linka to bezguscie na maxa jesli posiadasz podobnie "stuningowany" samochod bardzo ci współczuje :wink:

Nic z tych rzeczy. Jedyne modyfikacje w moim Uno, to przyciemnione tylne światła na zielono (zielony wsteczny wymiata) i światło wewnątrz - to pod sufitem (także na zielono - klimacik). No i jeszcze podwieszane wewnętrzne trzecie światło stopu. Zderzaki w kolorze nadwozia w tym roczniku były w serii.

 

(..)

ad 4 ESR?:D

(..)

ogolnie to mazy mi sie samochod z lotniczym silnikiem i z wyporwadzonymi kolektorami na zewnatrz tak jak w p-51 czy spitfire :D

ESR by pomogło, ale to i tak za duża moc. Użycie jakiejkolwiek kontroli trakcji spowodowało by, że większość mocy nie byłaby w ogóle wykorzystywana. To tak, jak byś kupił XJ220 i jeździł nim do pracy przez zakorkowane ulice - nie było by gdzie nawet drugiego biegu wrzucić.

 

Ja jak na razie mam nadzieję, że będzie mi dane szukać jakiegoś samochodu. Z BMW się chwilowo wyleczyłem - jak bym sobie poszalał, ale pozostali użytkownicy mogli by się zabić. Mama nie potrafiła by jeździć, brat natomiast nie zna umiaru. Skończy się pewnie na Astrze F. Z większymi (chociażby Vectra A) może być problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musze sie pochwalic ze odpalilem RST. Nowa specyfikacja silnika jest bardzo rozkoszna ale mam ciagle problemy wieku dzieciecego z samochodem. Skrzynia biegow jeszcze nie jest ogarnieta.

 

nawet na dotarciu samochod ma duzo wiekszego kopa... mowie tu o wolnossaku :D

 

jako ciekawostke powiem ze mape wzbogacilem o 20% by utrzymac mieszanke na poziomie stechiometrycznym w stosunku do starej specyfikacji. W zakresie 1000-3000rpm podaje 20% wiecej paliwa, wiec leci 20% wiecej powietrza. Walek i glowica sa tak dobrane i zrobione by dac najwieksze przyrosty w zakresie 4000-6500 rpm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musze sie pochwalic ze odpalilem RST. Nowa specyfikacja silnika jest bardzo rozkoszna ale mam ciagle problemy wieku dzieciecego z samochodem. Skrzynia biegow jeszcze nie jest ogarnieta.

 

nawet na dotarciu samochod ma duzo wiekszego kopa... mowie tu o wolnossaku :D

 

jako ciekawostke powiem ze mape wzbogacilem o 20% by utrzymac mieszanke na poziomie stechiometrycznym w stosunku do starej specyfikacji. W zakresie 1000-3000rpm podaje 20% wiecej paliwa, wiec leci 20% wiecej powietrza. Walek i glowica sa tak dobrane i zrobione by dac najwieksze przyrosty w zakresie 4000-6500 rpm

Czy cos z tego wynika oprocz stania samochodu w garazu niemal rok ?

Mierzyles go po tych przerobkach ?

Jezdziles juz w tym sezonie na jakies imprezie / zamierzasz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

samochod stal 3 miesiace a nie rok

 

teraz go docieram

 

wyniknie z tego to ze bedzie jezdzic ~13.5s na 1/4 mili i 5.5-6s do 100km/h. Nie sadze ze poprawie czas do 100km/h bo juz wczesniej jedyna przeszkoda byla trakcja

 

postaram sie go dotrzec do pruszcza, a napewno wystartuje na bemowie

 

jak dla mnie zmiany sa bardzo fajne, super skrzynia biegow jest, przedtem to byl ikarus po miliardzie kilometrow....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Berkut - pamiętasz na której stronie tego tematu, albo kiedy opisywałeś zmiany, bo coś znaleźć nie mogę?

 

Jak już będę miał nowy samochód, to podjadę do ciebie, żebyś mi podkręcił ^^ a tak poważnie to zastanawiam się nad czymś takim: http://www.allegro.pl/item109935614_interf...plet_kabli.html - tylko nie wiem jak jest z gotowymi ustawieniami, bo samemu to nie chciałbym eksperymentować.

 

W każdym razie zaczynam szukać od połowy lipca - może zdążę jeszcze w lipcu, a może dopiero we wrześniu - tego nie wiem - wolałbym wcześniej żeby na wakacje nim pojechać, ale cóż...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Berkut, oblookalem na szybko topic na streetracing.pl i naprawde masz moj szacunek ze zaangazowanie w autko i naprawde jestem pelen podziwu dla Twojej pracy no i przedewszystkim checi i serducha dla tej malej rakiety :D

 

pozdro. !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie czysto techniczne, czy przy toczeniu się auta przed skrzyżowaniem sa jakieś przeciwwskazania żeby wrzucić jedynkę ? czy tez jedynkę trzeba wrzucać po całkowitym zatrzymaniu pojazdu?

Przeciez jak sie toczysz 10km/h to nie właczysz 2 bo ci zamochod zacznie zdychac w tym momecie właczasz jedynke jesli samochod jedzie te 30km/h to zalaczasz 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie czysto techniczne, czy przy toczeniu się auta przed skrzyżowaniem sa jakieś przeciwwskazania żeby wrzucić jedynkę ? czy tez jedynkę trzeba wrzucać po całkowitym zatrzymaniu pojazdu?

To zależy, czy masz zsynchronizowaną jedynkę - u mnie w Unie nie jest to dobrym pomysłem aczkolwiek wchodzi bez większych problemów, natomiast zwykle nie ma takiej potrzeby bo z dwójki można już od 10km/h jechać. Kiedyś testowałem i można spokojnie ruszyć z dwójki - i to silnik słabiutki, więc lepiej dwójkę wbijać. Oczywiście wiele zależy od układu skrzyni - w niektórych samochodach na jedynce można ponad 60km/h jechać - wtedy to co innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeciez jak sie toczysz 10km/h to nie właczysz 2 bo ci zamochod zacznie zdychac w tym momecie właczasz jedynke jesli samochod jedzie te 30km/h to zalaczasz 2

to zalezy szefie moja mam potrafila kiedys z 3 ruszyc pod lekka gorke maluchem w 2 osoby ;] to przy jakich spidach wrzucasz biegi wplywa na ekonomie jazdy ;) kiedys mialem cors'e b 1.o

w miescie mozna bylo spokojnie jezdzic na II nonstop ;] zakres od zera do ok 85km/h ;]

 

ps w zimie czesto ruszam z II bo jedynka troche zabardzo zabiera kolami ;]

Edytowane przez Linoge

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Unie ojca na gazie bez problemów dociągałem na II do 100km/h.

 

Po co wrzucać jedynke podczas dojeżdzania do skrzyżowania? Przeciez mozna to zrobic, kiedy sie juz dojedzie.. Szkoda skrzyni..

 

Rzecz jasna, ruszyć też można - tylko po co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Apropo skrzynii biegów- wczoraj miałem wymienianą w escorcie :| Kilka dni jeździłem, bo dałem sobie wcisnąć, że to tylko poduszka pod skrzynią biegów i można jeździć jeszcze jakiś czas, ale jak się okazało skyrznia była do wymiany już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt takiej "przyjemności" (prawie nowa skrzynia i robocizna) to 600zł, ale były poprawiane jeszcze hamulce i wyważane koła. Moim zdaniem drogo, ale przynajmniej mam pewność że skrzynia rzeczywiście jest w bardzo dobrym stanie, a robota wykonana prawidłowo.

 

@berkut, przyznam że nie mam pojęcia która, bo nawet nie wiem czym się różnią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

100km/h na 2 biegu w Unie? Chyba 1.4L, bo 1.0L to można już coś rozwalić (o ile w ogóle się do kręci) i nie będzie Ci szkoda. O 0.9L to już nie wspominam.

 

A do skrzyżowania dojeżdżać można na luzie.

Myslalem, ze pamietasz - tak, to jest 1.4l :)

 

A do skrzyżowania to chyba najlepiej dojeżdzac na biegu, bez gazu, ew kiedy juz trzeba, to wcisnąc sprzeglo. Tak przynajmniej uczono mnie na kursie, a i praktyka pokazuje, ze to dosyć wygodne. Poza tym widzialem takie rady w poradnikach co do oszczednej jazdy, w jakiejs gazecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie teraz uczyli na kursie, że redukuje sie kolejne biegi (w corsie to jest z 3 na w :P ) i na 2 kiedy dojdzie do 1k obrotów wciskasz sprzęgło, a jak na 3 dojdzie do 1k obrotów to redukcja na 2..

mam nadzieje ze wiadomo ocb :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu aż tyle wachlować, ale tak w rzeczywistosci, na miescie na 4 kiedy dojezdzasz do skrzyżowania, to przy minimalnych obrotach zostaje Ci pare metrów, wtedy tylko sprzeglo i jedynka jak juz sie zatrzymasz.. Tak mi sie wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myslalem, ze pamietasz - tak, to jest 1.4l :)

 

A do skrzyżowania to chyba najlepiej dojeżdzac na biegu, bez gazu, ew kiedy juz trzeba, to wcisnąc sprzeglo. Tak przynajmniej uczono mnie na kursie, a i praktyka pokazuje, ze to dosyć wygodne. Poza tym widzialem takie rady w poradnikach co do oszczednej jazdy, w jakiejs gazecie.

tak bo przy chamowaniu silnikiem komputer daje mu prawie samo powietrze(dlatego tak chuczy fajnie :> )

 

co do tej jedynki. jasne ze mozesz wrzucac tylko jak jedziesz wiecej niz 10km\h musisz zsynchronizowac obroty bo ci zgrzytnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu aż tyle wachlować, ale tak w rzeczywistosci, na miescie na 4 kiedy dojezdzasz do skrzyżowania, to przy minimalnych obrotach zostaje Ci pare metrów, wtedy tylko sprzeglo i jedynka jak juz sie zatrzymasz.. Tak mi sie wydaje.

w mieście 4 w corsie nie wrzucisz :P wiec sie tak 'wachluje'

ale koleś mnie pare razy opiepszył kiedy z 50m przed skrzyżowaniem wcisnąłem sprzęgło, powiedział żen a egzaminie za to olali kogośtam..

aha, i jeszcze jedno, instruktor mówi że jeżeli samochód sie minimalnie toczy (pojęcie względne) to nie powinno sie wrzucać 1, raz skrzynia, dwa od razu trzeba zmieniać na 2 a tak sie mozna rozpędzać dłuzej na dwójce..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jazdy na 1 biegu raczej nie polecam, chyba że np. jedziemy pod górkę za tirem i "braknie" nam dwójki (zacznie szarpać, mulić).

Z kolei na sprzęgle to chyba też nie jest zbyt zdrowe. Na początku tak jeździłem, ale potem po zastanowieniu się, przestałem - teraz wrzucam luz. W razie czego bieg zmienia się w sekundę.

 

fipa: Chciałbym mieć taką dobrą pamięć ;)

Edytowane przez ULLISSES

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesem trzeba. ostatnio jechalem za ladowarka po bardzo ruchliwej drodze. nie bylo jak wyprzedzic i trzeba bylo wrzucic jedynke bo dwojki zabraklo :P

 

i jeszcze jedno, instruktor mówi że jeżeli samochód sie minimalnie toczy (pojęcie względne) to nie powinno sie wrzucać 1, raz skrzynia, dwa od razu trzeba zmieniać na 2 a tak sie mozna rozpędzać dłuzej na dwójce..

jedynka nie jest synchornizowana wiec synchronizatorow nie rozwalisz:P jesli sie toczy 10kmph to obroty jalowe sa takie same jak obroty skrzynki i wszystko jest ok gdy sie tak zredukuje. imo mniej sie niszczy jesli sie wrzuci ta jedynke niz przy ruszaniu z dwojki(dlugo trzeba jechac na polsprzegle.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...