Skocz do zawartości
Macho

Jakim wozem jeździsz? - motoryzacja

Rekomendowane odpowiedzi

Apropos civiców 5 generacji (tzw. żabka lub jajeczko), to gniją tak jak wszystkie samochody, koniec progu i tylne nadkola. Mi się wydaje, że są to miejsca standardowe i w zasadzie w większości starszych samochodów tam rdza wychodzi. Są to miejsca najbardziej na korozje narażone. A w zimę po prostu dzięki soli trzeba samochód częściej myć, najlepiej na myjni która umożliwi wysuszenie auta po mysciu (podobno są takie). Bo zostawić na lakierze wodę przy mrozie to też nie najlepszy pomysł.

Pozdr

Jest to dosc normalne we wszsytkich samochodach nie tylko Japonskich.

Baa, znajdzcie mi rownolatkow Niemieckich w lepszym stanie blacharskim (oprocz ocynkow Audi).

Akurat o tym rozmawialismy z kumplem przy wodeczce.

Ma Hyundaia Pony (no ok, nie japoniec) i cos o gniciu opowiadal, ze strasznie mu zaczyna gnic.

Hmm se pomyslalem i powiedzialem "ale twoje auto ma 18 lat, chyba czas na gnicie nie ?"

Ja mam 14 letniego japonca i prog to normalna normalka. Zrobiony pol roku temu znow zaczyna pekac.

Nie ma szans na progi. Albo kupujemy nowe albo meczymy sie z kitem co pol roku.

 

 

Oczywiście 2.0 DOHC, ok. 120KM? A może coś mocniejszego tam masz (lub planujesz mieć)? Ile kosztuje taka przyjemność i z jakiego kraju? Ile to pali tak mniej więcej?

Taa, berkut 120km :D

Nie zerkajac nawet w linka wyjasniajacego czuje, ze to jakie turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to dosc normalne we wszsytkich samochodach nie tylko Japonskich.

Baa, znajdzcie mi rownolatkow Niemieckich w lepszym stanie blacharskim (oprocz ocynkow Audi).

Akurat o tym rozmawialismy z kumplem przy wodeczce.

Ma Hyundaia Pony (no ok, nie japoniec) i cos o gniciu opowiadal, ze strasznie mu zaczyna gnic.

Hmm se pomyslalem i powiedzialem "ale twoje auto ma 18 lat, chyba czas na gnicie nie ?"

Ja mam 14 letniego japonca i prog to normalna normalka. Zrobiony pol roku temu znow zaczyna pekac.

Nie ma szans na progi. Albo kupujemy nowe albo meczymy sie z kitem co pol roku.

A ja mam Uno 12 letnie i progi są idealne... Jedynie rdza mi się od strony lakieru pojawiła w paru miejscach, ale już sobie z tym poradziłem. Tylko, że ja konserwuje samochód - jak się robi samemu, to jest to wydatek max 100zł rocznie i godzinka zabawy.

 

Ale i tak szukam nowego - narazie z marnym skutkiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak - 2.9 to już jest silnik. :]

może i jest ale to ciezka krowa ;) siera 4x4 z silnikiem 2.0T waży jakieś 1350KG....a co dopiero berkuta kombi z 2.9 ;)

 

Ciff 5 gen to żaba xD tylko z takim określeniem sie spodkalem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile kosztuje przeglad techniczny ktory chce zrobic przed kupnem wozu ;/? robic go w ASO czy w normalnym warsztacie ? ;/

ale o jaki przegląd Ci bieha ??

Przedsprzedażny to ok 300PLN (z badaniem grubości lakieru, geometrii zawieszenia itp)

Normalny okresowy to ok 170PLN (z instalacją gazową i jakieś 60 mniej jak bez)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam niecodzienne pytanie:

Czy ktoś wie czy jest możliwy i ile kosztuje montaż poduszki powietrznej w samochodzie dla kierowcy?

Ewentualnie przełożenie z takiego samego auta, które miało ją na wyposażeniu...

 

Chodzi o zamontowanie od zera, nie napawianie wystrzelonej.

Edytowane przez Efyr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to moja lekka przerobka mojego auta 2000 A4 2.8 quattro.

Instalacja Audi A4 96-01 AG Body Kit wzmocniona o belki w zderzakach + chrome front gril ,exhaust systems robiony od podstaw na 3 inch rurach +OBX Rear Performance Muffler type F1. i rymki18 inch z butkami.

post-456-1156131652_thumb.jpg

post-456-1156131705_thumb.jpg

post-456-1156131769_thumb.jpg

post-456-1156131807_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to moja lekka przerobka mojego auta 2000 A4 2.8 quattro.

Instalacja Audi A4 96-01 AG Body Kit wzmocniona o belki w zderzakach + chrome front gril ,exhaust systems robiony od podstaw na 3 inch rurach +OBX Rear Performance Muffler type F1. i rymki18 inch z butkami.

Noooo, jesteś fajny :mrgreen:

Czegoś takiego szukam :P

W sumie ten tuning podoba mi sie tak sobie(ale raczej super ;] ), za to samochód mniam do schrupania ; ]

Powiedz mi szczerze ile Ci to łyka w mieście i ile w trasie, bo rozważam jeszcze 1,8T, byle quattro ; ]

Klape tylnią masz oryginalną? :huh:

Ile dałeś? :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i tracą troszkę na wyglądzie, ale wyższym autem zupełnie inaczej jeździ się w mieście ( parkowanie dziury krawężniki itd ) szczególnie w naszym kraju. Sam mam niemiłe doświadczenia z niskim autem, już nawet rozważałem zmienić sprężyny na wyższe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na pojemnosc silnika to nierzre duzo ,trasa 26/gallon miasto 20/gallon.Klapa tylnia orghinal tylko wing poszedl na nia.Sprerzyn nie dawalem krotrzych bo o jezdzie w miesbie moglbym zapominiec.I tak jest troszke przechlapane na sportowym zawieszeniu z tymi oponami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko ze przynajmniej masz twarde zawieszenie :wink:

Albo mi sie wydaje cos z lewym bokiem jest nie teges - cholernie wystaje reflektor :?

Tak to do niczego nie mozna sie doczepic ( kwestie gustow pomijam bo o tym sie nie dyskutuje ;] )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dawno tu nie zagladalem ;), ale jak dobrze pojdzie to niedlugo stane sie posiadaczem e30 318is ;) (136 km).

 

Co do rdzy, to w wiekszosci japonce nie sa ocynkowane, civiki nie byly, moze te najnowsze sa ale watpie, ogolnie japonce a przedewszystkim toyota to slabiutko zabezpieczone auta antykorozyjnie. Civiki tzw jajka gnija na potege.

Moze nie tak jak ople ;) ale niewiele im brakuje.

 

Najlepsze zabezpieczenie jak do tej pory maja audice, nawet starusienkie ponad 20 letnie rdza nie bierze, ostatnio ogladalem kolegi 200 turbo z 87 roku chyba, mechanicznie byl to trup, ale rdzy ani grama.

 

Beemki tez sa niezle pod tym wzgledem przynajmiej od modelu e30 - ocynk.

 

 

Najsmieszniejsze jest to ze podobno aktualnie jedne z najlepiej zabezpieczonych antykorozyjnie aut to fiaty :], tak przynajmiej slyszalem od znajomego blacharza.

Moja matka jezdzi brava z 99 roku i mimo wielu stluczek, obcierek, mimo tego ze auto nie jest garazowane, to rdzy wogole nie ma (tez pelen ocynk).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najsmieszniejsze jest to ze podobno aktualnie jedne z najlepiej zabezpieczonych antykorozyjnie aut to fiaty :], tak przynajmiej slyszalem od znajomego blacharza.

Moja matka jezdzi brava z 99 roku i mimo wielu stluczek, obcierek, mimo tego ze auto nie jest garazowane, to rdzy wogole nie ma (tez pelen ocynk).

I bardzo dobrze słyszałeś. Fiat Brava 1996r, miał stłuczkę, zrobiony na oryginalnych częściach - ani grama rdzy.

O dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym możemy mówić w samochodach BMW, VW, Skoda, Seat (modele powiedzmy od GolfaIV), Audi i paru jeszcze innych. O oplu powiem, że to w sumie zależało od klasy samochodu. Np. Porównajmy Astrę F i Vectrę A z OmegąB. Cięzko jest spotkać astrę i vectrę z tamtego czasu w tak dobrym stanie blacharskim, jak Omegę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba mi nie powiesz, ze uwazasz Omege B za samochód dobrze zabezpieczony przed korozją..

 

A co do BMW to sam nie wiem.. Slyszalem, ze nie wszystkie są w pelni ocynkowane (mowie o E36).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo tu coś się chyba ludziom trochę pomieszało...Jak można porównywać Golfa 4 z civiciem z 92 roku (o takich była mowa wcześniej). Spójżmy jeszcze na porównanie cenowe tych aut. Teraz pomyślcie jeszcze raz, przecież chyba jasne jest, że 7 letnie auta nie gniją (chociaż zapewne i takie by się znalazły). To czy auto jest dobrze czy źle zabezpieczone przed korozją można ocenić po min 10 latach i nie na podstawie 1 czy 2 sztuk. Heh a co do Opli to większość z pierwszej połowy lat 90 gnije. Akurat ople to jak i fordy, gniją im podwozia (oczywiście dużo zależy też od właściciela). Ale głównie z takimi opiniami się spotkałem, nie mówiąc już o błotnikach i progach w oplach ale to jest normą w większości samochodów i proszę mi nie wyskakiwać z tekstami "mam 18 letniego opla i nie ma rdzy" bo jak wiemy wyjątki się zdażają.

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze słyszałeś. Fiat Brava 1996r, miał stłuczkę, zrobiony na oryginalnych częściach - ani grama rdzy.

O dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym możemy mówić w samochodach BMW, VW, Skoda, Seat (modele powiedzmy od GolfaIV), Audi i paru jeszcze innych. O oplu powiem, że to w sumie zależało od klasy samochodu. Np. Porównajmy Astrę F i Vectrę A z OmegąB. Cięzko jest spotkać astrę i vectrę z tamtego czasu w tak dobrym stanie blacharskim, jak Omegę.

dobra ale skoda to od Fabii w góre ...

a co do Fiata to też raczej od Stilo w górę (jakoś nie wierzę w zabezpieczenie w Punto, czy Broavo/Brava)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co do Fiata to też raczej od Stilo w górę (jakoś nie wierzę w zabezpieczenie w Punto, czy Broavo/Brava)

Trudne do uwierzenia, ale tak jest. Z tego co dobrze pamiętam, to Bravo/Brava, to pierwsze samochody Fiata 100% ocynk. Nie od parady to Car of the Year 1996r

Jesli spotkasz Brave i jej pochodne, na których karoserii jest rdza, to daję 99% na to, że auto było bite i naprawione na słabej jakości zamiennikach.

Edytowane przez lukmek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dawno tu nie zagladalem ;), ale jak dobrze pojdzie to niedlugo stane sie posiadaczem e30 318is ;) (136 km).

Kto pierwszy, ten zakłada temat 'fanklub BMW' - ja sprzymierzam się do e30 325eta, tournig bądź coupe w full opcji z gazem sekwencyjnym ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie jezdze Citroenem BX-em 19 TZD :D

 

Autko rocznik 1990 ale komfort jazdy duuuuzo lepszy niz polowy nowszych samochodow :D Zawieszenie hydropneumatyczne robi swoje :D

+ wygodne kanapy i siedzenia

+ bardzo duzo miejsca

+ 4 szyby elektryczne

+ oczywiscie wspomaganie

= moim nastepnym samochodem tez bedzie Citroen BX :D

 

"Z Citroenami jest tak ze albo je sie kocha albo nienawidzi" :D

Edytowane przez tazikk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...