Skocz do zawartości
Macho

Jakim wozem jeździsz? - motoryzacja

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam takie pytanie, widziałem kiedyś Audi 80 z chyba automate, i co mnie zdziwiło koleś chciał przyszaleć i przy zmianie biegów były piski, nieinteligentna skrzynia ?

btw, automat jest dobry dla leni co nie umieją zmieniać dobrze biegów ; ]

LOL

Po pierwsze, to chyba nawet w tym watku, ktos przytaczal zestawienie przyspieszenia (chyba mercedesa) ze skrzynia automatyczna i manualna - na automatycznej przyspieszal lepiej.

Po drugie, te przyspieszenia na recznej w katalogu sa raczej wyzylowane przez bardzo dobrych kierowcow, nie kazdy potrafi tak szybko i dobrze zmieniac biegi

Po trzecie - powiedzcie mi, czy wy na manualu depczecie zawsze pelny gaz od poczatku do konca ? Czyli chcecie jechac z predkoscia podrozna przypuscmy 80 km/h. Jednka - 50km/h, dwojka 80km/h, wlaczacie czworke i dalej spokojnie jedziecie ?

W zwiazku z powyzszym - na automacie wszystko mozna przeprowadzic bardziej plynnie, chce szybko ruszyc - wciskam gaz do dechy, pozniej powoli zmniejszam jak juz osiagam "predkosc podrozna" i sie tak nie szarpie ze skrzynia

Po czwarte - automat nie jest dla leni - nie stac cie i zazdroscisz ? W nowszych automatach mozna rowniez zmieniac biegi samemu (choc nie wiem po co), w starszych mozna ustawic do jakiego biegu ma dzialac (czyli ustawiamy np. na "3" i pojedzie najwyzej na 3-cim biegu). A wiec kwestia przyjemnosci z jazdy tez odpada - no chyba, ze dla kogos przyjemnoscia jest wciskanie sprzegla lewa noga - no to co innego.

Jeszcze apropo przspieszenia - kolega wczesniej slusznie zauazyl, ze puszczenie sprzegla i dodanie gazu zajmuje troche wiecej czasu, niz samo nacisniecie gazu. Mowienie glupot o jakis dwoch sekundach nic tu nie zmieni, jak chcecie - to przeprowadzcie testy. Podpowiem tylko, ze czas reakcji mozna przyjac ok. 200ms u zdrowego mlodego czlowieka. Wiec 200ms zajmuje mi przycisniecie gazu po tym, jak zauwazylem, ze swiatlo zmienilo sie na zielone. Ze swoich obseracji moge oszacowac, ze ludziom z manualem ruszenie zajmuje jakies pol sekundy jak chca szybko ruszyc (raz na rysiac sie trafi jakis rajdowiec, ktory robi to jeszcze znacznie szybciej), do sekundy. Sekunda roznicy juz na samym starcie... do tego dochodzi niewprawne zmienianie biegow i gdzie sie podziewa przewaga manuala ?

Najlepszym testem byloby postawienie dwoch takich samych samochodow - jeden z automate, drugi z manualem, i sprawdzenie kto szybciej ruszy i osiagnie tam te 100 km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LOL

Po pierwsze, to chyba nawet w tym watku, ktos przytaczal zestawienie przyspieszenia (chyba mercedesa) ze skrzynia automatyczna i manualna - na automatycznej przyspieszal lepiej ................

Lol .... to w takim razie powiedz mi dlaczego samochody rajdowe nie mają skrzyni automatyczynch jeżeli są takie szybkie i wogole elo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szymoon, jeśli twoje powyższe wypociny są prowokacją, to ok. Jeśli faktycznie tak twierdzisz, to właśnie niemal publicznie błyszczysz swoją niewiedzą i ignorancją, co już "ok" nie jest.

 

Tu masz kolego http://www2.mercedes-benz.co.uk/content/un...rol_models.html przydługiego linka do osiągów poszczególnych merasi- na automatycznej skrzyni przyspieszenie 0-100km/h jest ok 0.5sec gorsze. Ktoś cię robił w balona, jeśli twierdził, że jest inaczej.

 

Pisząc, że nie wiesz po co współczesne automaty mają tryb sekwencyjny po raz kolejny pokazujesz jakim jesteś kapelusznikiem. Sekwencja jest świetna na np. krętych górskich drogach- jazda bez takiej możliwości np. w Alpach była udręką, po przełączeniu na tiptronic od razu pojawił się uśmiech na mojej twarzy (bmw 530d).

 

Nie wprowadzaj ludzi w błąd i przed postawieniem podobnego klocka na pół ekranu, sprawdź swoje informacje, chociażby na stronach www producentów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja popieram Szymoon'a

gdybym tylko dysponowal odpowiednia iloscia $$ kupowalbym tylko automaty

z pewnoscia sa bardziej komfortowe, a osiagi maja ~identyczne

po prostu kazdy wybiera to co lubi/na co go stac

 

Lol .... to w takim razie powiedz mi dlaczego samochody rajdowe nie mają skrzyni automatyczynch jeżeli są takie szybkie i wogole elo?

Lol .... to w takim razie powiedz mi dlaczego w kazdym samochodzie nie ma skrzyni i sprzegla jak rajdowce

 

i na zakonczenie :

http://www.mercedes-benz.pl/mb/vany/viano/13700_17496.jsp

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Rocca

W dodatku czesci do hondy nie sa drogie, nie za duzo to pali, ekomicznie jest :> Racja, 1.6 to mozna sobie posmigac az milo :> :rolleyes: Zastanawiam sie jak z gazem do tego cacka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dodatku czesci do hondy nie sa drogie, nie za duzo to pali, ekomicznie jest :> Racja, 1.6 to mozna sobie posmigac az milo :> :rolleyes: Zastanawiam sie jak z gazem do tego cacka...

da sie zrobic, pozostaje tylko kwestia oplacalnosci ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lol .... to w takim razie powiedz mi dlaczego w kazdym samochodzie nie ma skrzyni i sprzegla jak rajdowce

bo niektórzy wolą mniej myśleć przy jeździe ;)

automat nie jest zły, ba, jest bardzo dobry, ale nie dla mnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Rocca

Dodaj do stanu licznika jakies 80k :D

Cena pewnie bez alumow.

75KM, a nie 80KM

Chcę kupić identyczny model :D Ten z motoallegro to tylko taki 'pokazowy' :D

Ale dzięki za czujność :)

 

da sie zrobic, pozostaje tylko kwestia oplacalnosci ...

http://www.autocentrum.pl/zuzycie_paliwa/Honda_CRX.html

 

Hmm... Chyba nie ma sensu wstawiać gazu. Benzyna tanieje, oczywiście będę tankował 95 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Rocca

Gazowac japonce :D

Predzej dalbym sie obrzezac (bez antysemityzmu).

Precz z gazem! %#$%^$#@ dostawy z Rosji :D

 

Racja, beznzynka musi być, nie ma bata :)

 

Kaeres, wiesz może coś więcej o japońskich silniczkach? Chodzi mi o crx i colt'a.

Samochodzik wezmę na siebie, więc patrzę na pojemność. 1.6 crx ~ 1.3 colt.

No ale nie wiem... Bardziej podoba mi się crx, ale colt syci pojemnością silniczka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szymon skoncz juz bo szarpac to sie mozna z takimi glupawymi wypowiedziami, a nie z lewarkiem manualnej skrzyni biegow.

Stek bzdur i tyle.

Z laski swojej, nie obrazaj mnie, jesli nie masz kontrargumentow, to po co sie udzielasz ? Do niczego konkretnego, nei mozesz sie odniesc, a wszystko czym dysponujesz to stereotypy i popularne haselka ("przyjemnosc z jazdy" itp.).

 

 

Szymoon, jeśli twoje powyższe wypociny są prowokacją, to ok. Jeśli faktycznie tak twierdzisz, to właśnie niemal publicznie błyszczysz swoją niewiedzą i ignorancją, co już "ok" nie jest.

 

Tu masz kolego http://www2.mercedes-benz.co.uk/content/un...rol_models.html przydługiego linka do osiągów poszczególnych merasi- na automatycznej skrzyni przyspieszenie 0-100km/h jest ok 0.5sec gorsze. Ktoś cię robił w balona, jeśli twierdził, że jest inaczej.

 

Pisząc, że nie wiesz po co współczesne automaty mają tryb sekwencyjny po raz kolejny pokazujesz jakim jesteś kapelusznikiem. Sekwencja jest świetna na np. krętych górskich drogach- jazda bez takiej możliwości np. w Alpach była udręką, po przełączeniu na tiptronic od razu pojawił się uśmiech na mojej twarzy (bmw 530d).

 

Nie wprowadzaj ludzi w błąd i przed postawieniem podobnego klocka na pół ekranu, sprawdź swoje informacje, chociażby na stronach www producentów.

j.w nie obrazaj mnie, to nie sa wypociny, tylko moje zdanie. Kto tu jest ignorantem, mozesz sie przekonac na stronie mercedesa, do ktorej linka dostales.

A w ogole, to wydaje mi sie, ze te zalety automaty, byly podnoszone przy okazji dyskusji o mercedesie ML, bodajze o 0,1s automat byl lepszy ? nie jestem tego pewien, do pewnych informacji linka jak juz wspominalem dostales.

 

Nie odopwiedziales (podobnie jak Kaeres), na poszczegolne zarzuty, wyciagnales na wierzch tylko jeden, ale pomimo tego odpowiem ci.

Wspominalem o tym, ze w automacie mozna zmieniac biegi blokujac jaki najwyzszy bieg ma byc ustawiany. Dziala to mniej wiecej tak jak zmiana biegu przy tiptronic czy jakimkolwiek innym rozwiazaniu.

Nawiasem mowiac, zastnawiam sie, jak jazda w gorach mogla byc udreka w nowoczesnym samochodzie ? brakowalo mocy ? to sie wciska gaz do dechy i nie trzeba nic wajchowac. No ale jak juz chcesz, to mozesz, albo tym tiptroniciem, albo zamiast niego ta blokada najwyzszego biegu (wychodzi na to samo i tylko to mialem na mysli, mowiac, ze tiptronic jest niepotrzebny).

 

Slownictwem to mozesz sie pochwalic w gimnazjum, takim sposobem odnoszenia sie do innych - rowniez.

W blad nikogo nie wprowadzam, kazdy moze to sprawdzic (jesli by tylko chcial), moze sie rowniez przekonac - zaproponowalem chyba pewna forme testu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać, żeś kapelusznik, nie pisałem o "udręce", tylko o braku, nazwijmy to, sportowych doznań w jeździe full automatem. Przykro, że nie wiesz o czym piszę, ale nie martw się- mój dziadek też nie używa tiptronica i jemu też nie przetłumaczę, także nie jesteś sam :lol: W 530d mocy nie brakuje (choć tej, jak wiadomo, nigdy za wiele) jednak o wiele więcej można z autka wyciągnąć samemu dobierając bieg przed zakrętem, nie zawsze kick down wystarczy.

 

Tyle ode mnie w tym temacie, nie odpowiadałem na inne twoje postulaty, bo się z nimi zgadzam (wygoda etc.) Jednak, wciskanie komuś kitu, że automaty są dobre do motosportu i tym podobne herezje wywołują u mnie uśmieszek politowania, stąd mój poprzedni post.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temacie : Audi A3 1,8 T .Zmodyfikowane lekko mapy ecu (195hp / 298 NM), zmienione zawieszenie na amortyzatory Koni sport z regulacja sily tlumienia , sprezyny progresywne H&R minus 35 mm ,zmieniony na efektywniejszy uklad hamulcowy. Planowane zmiany (o ile go wczesniej nie sprzedam lub nie trafia sie sprawy o wyzszym piorytecie ;) ) - wydech 2,5 cala z kolektorem i downpipe 3" ,zmiana na turbine GT28RS (potecjal do ok 360 hp) ,wtryski 550 ,szpera i wysterowanie tego wszystkiego na Unichipie lub podobnym (SMT?).Na chwile obecna wyglada TAK (wersja zima) (przepraszam za jakosc zdjecia).

 

Nie planowalem sie chwalic tutaj autem ,a to co wyzej jest wyrazem szacunku dla zakladajacego topic i panujacego tu regulaminu. Do wypowiedzi zmuszaja mnie herezje jakie wypisuja osoby z bladym pojeciem o motoryzacji ,jakie zdazylem zauwazyc tylko na kilku ostatnich stronach.Poruszyly mnie glownie te trzy kwestie.

 

1. Wysokosc spalania gazu LPG. Jak widze nie wszyscy sie orientuja ,ze gaz LPG jako paliwo ma nizsza wartosc energetyczna od benzyny o ok. 10% i aby uzyskac podobna moc silnika na LPG musimy dostarczyc o te 10% paliwa wiecej (czysta fizyka). Inna kwestia jest zastosowana generacja instalacji gazowej - im starsza tym trudniej bedzie uzyskac moc dostepna na benzynie (instalacje pasiadajace homologacje). Wyjatkiem jest sytuacja kiedy silnik zostanie wysterowany tylko na LPG - wtedy moc moze byc nawet wyzsza od tej na benzynie, nie nalezy jednak zapominac ,ze LPG jest paliwem "suchym" nie posiadajacym takich wlasciwosci smarnych jak benzyna i wiazac sie to bedzie z zwiekszonym zuzyciem silnika.

 

2.Spalanie oleju przez silnik. Podajecie tu normy zuzycia oleju jakimi kieruja sie producenci - i jest to prawda wcale nie tak szokujaca jak by wydawac sie moglo ,bo odnosi sie do wszystkich marek. Powod jest prozaiczny ;silniki sa tak skonstruowane ,ze spalaja olej - jedne mniej ,drugie wiecej. Normy jakie ustalili sobie producenci, sa pewnego rodzaju zabezpieczenim ich przed nadmiernymi kosztami wymiany takich elementow jak uszczelniacze zaworow, czy uszczelniacze walkow ,ktorych koszt jest niewspolmiernie niski do pracy jaka trzeba wykonac aby je wymienic. Sa to elementy wykonane po czesci z tworzyw sztucznych ,ktore po pewnym czasie pracy w wysokich temperaturach twardnieja i traca swoje wlasciwosci uszczelniajace. W silnikach z turbodoladowaniem gdzie turbiny sa smarowane i chlodzone tym samym olejem ,dochodzi zuzycie oleju na tym wlasnie elemencie i odmie.

 

3.Kwestia skrzyn biegow automat vs manual. Temat rzeka ,a sytuacja wyglada m/w tak : przy zalozeniu ,ze mowimy o sprawnym kierowcy i takich samych dwoch autach ze skrzynia manualna i automatyczna, to osiagi beda lepsze na manualu zarowno do setki jak i na na 400 m (porownaniem moze byc takie auto jak moje - manual - 0-100km/h 6,8 s ; 0-400 m 14,73 - automat - analogicznie 7,6 i 15,4 s (auta sa na tym samym programie) ,dodam ,ze przy wiekszym zuzyciu paliwa przy automacie. Wyjatek (podkreslam :wyjatek) stanowic moze nowe cudo w postaci skrzyni biegow z grupy VAG mianowicie DSG .Ona jest faktycznie szybsza od klasycznego manuala ,ale w trybie sekwencyjnym. Dzieki swojej konstrukcji pozwala ona na zmiane biegow w 0.3 s ( i jest dodatkowo wyposazona w lunch control) czyli bez mala 2 razy szybciej niz zmienia biegi sprawny kierowca dysponujacy manualem (ok 0,5s).Podobnie jak tu ,w przypadku samochodow klasy WRC dysponujemy sekwencja ,tyle ze w przypadku WRC robia to one jeszcze szybciej ,a powodem dla ktorego nie zostaly zastosowane w "autach dla ludzi" jest ich cena, nawet i 60 razy wyzsza od klasycznego manuala .Pozostaja nam jeszcze skrzynie bezstopniowe ,ktore przy odpowiednich oprogramowaniach moga rozpedzac auto w rownie efektywny sposob jak manuale , lecz takowe programy znacznie wplywaja na zywotnosc tych skrzyn. Automaty maja swoje plusy ktorymi sa komfort i mozliwosc (w niektorych i nie mam na mysli "zwalonych tiptronikow") zmiany biegow sekwencyjnie oraz przeniesienia gigantycznych momentow obrotowych ( stad ich zastosowanie w autach dysponujacych momentem > 700 NM). Skrzynie ze wzgledu na osiagi reprezentuja m/w taki poziom - sekwencja -> klowa -> manual -> bezstopniowa -> automat.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też myślę o hondziaweczce :> Racja, zajefajny model...

 

Bardzo ładny egzemplarz...

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C795819

 

Ehhh... Chyba pozbieram na crx :>

Nie wiem czy to co mowie jest prawda ale nie kupuj samochodów od psełdo "tłuningowców" jakies brewki, nakładka z ledami na wydech(widziałem 2 dni temu - wiocha :lol: ) i inne "gagety"

Bo taki samochod moze choc nie musi byc zakatowany bo taki "tłuningowiec" musli ze ma nie wiem co pod butem i cisnie w te 90km jak by miał ich conajmniej 300 :blink: :lol:

Hondy sa fajne ale ekonomiczne.. poczytaj forum honda crx i honda civic jak jexdzisz ekonomicznie honda pali 8-9l

Edytowane przez Misiu15go

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to co mowie jest prawda ale nie kupuj samochodów od psełdo "tłuningowców" jakies brewki, nakładka z ledami na wydech(widziałem 2 dni temu - wiocha :lol: ) i inne "gagety"

Bo taki samochod moze choc nie musi byc zakatowany bo taki "tłuningowiec" musli ze ma nie wiem co pod butem i cisnie w te 90km jak by miał ich conajmniej 300 :blink: :lol:

Hondy sa fajne ale ekonomiczne.. poczytaj forum honda crx i honda civic jak jexdzisz ekonomicznie honda pali 8-9l

Ludzie zastanówcie się czy chcecie żeby samochód mało palił czy żeby miał buta bo takiego co te 2 warunki spełnia naraz jeszcze nie wynaleziono. Jak czasami czytam wypowiedzi na innych forach internetowych to mam wrażenie że mentalność polaków jest taka: ma mieć conajmniej 200HP i palić 5l (najlepiej gazu) :mur: :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie zastanówcie się czy chcecie żeby samochód mało palił czy żeby miał buta bo takiego co te 2 warunki spełnia naraz jeszcze nie wynaleziono. Jak czasami czytam wypowiedzi na innych forach internetowych to mam wrażenie że mentalność polaków jest taka: ma mieć conajmniej 200HP i palić 5l (najlepiej gazu) :mur: :mur:

Sory ale ten post chyba nie do mnie ja nie narzekam na spalanie hond tylko mwoie ze pali ok 9l a to z ekonomicznym autem ma mało wspolnego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc o przyspieszeniu w samochodach automat vs manual, nie można brać pod uwagę tylko i wyłącznie sprawności kierowcy, bo to akurat jeden z mniej ważnych czynników.

Ważną sprawą są straty energii jakie zachodzą w automacie między wałem silnika a wałkiem momentu obrotowego w skrzyni. Tego się nie przeskoczy i wynika to z konstrukcji sprzęgła hydrokinetycznego (konwektora). Prędkość tego wałka w momencie ruszania samochodu jest zawsze niższa od prędkości obrotowej silnika, w skrzyniach manualnych straty takie nie występują i obroty na silniku = obrotom wałka momentu obrotowego.

Druga sprawa jest banalna - ilość biegów. W samochodach z najwyższej półki dostępne są jedynie 5-stopniowe przekładnie, przeważnie jednak typowy automat ma 3 lub 4 biegi. Co za tym idzie przełożenia są bardzo długie.

Braki przyspieszeniu (przynajmniej dla mnie) są na tyle małe że przegrywają z komfortem jazdy na automacie, i głupotą jest argument przeciwników automatów w stylu "nie lubie automatów bo wole miec kontrolę nad samochodem, redukowac kiedy chce itp.". Wszystko to można robić na automacie. Do redukcji służy kickdown (wciśnięcie pedała w podłogę, do przycisku pod pedałem). Osoby krytykujące automaty, przeważnie nie miały z nimi prawie wogóle do czynienia, a o teorii i budowie też nie mają bladego pojęcia. Wielu automat kojarzy się z amerykańskimi autami z lat 60, gdzie skrzynia zmieniała biegi zawsze przy tych samych obrotach i nie pozwalała na nic więcej jak tylko wygodną jazdę.

Od tego czasu wiele się zmieniło i nawet w swoim 16-letnim opelku kadecie mam automat (3-biegowy) sterowany przez komputer. Stwierdziłem że zmienia biegi dokładnie wtedy kiedy ja bym to robił, chce oszczędzać, zmienia przy 2300rmp, chce wdepnąć zmienia przy 5000rpm, chce zredukowac, robie kick'a a przy tym stojąc w korku nie namacham się drągiem i lewa noga odpocznie. Podjazd pod górkę (tak długo ćwiczony na kursie :) ) sprowadza się tu do puszczenia hamulca :) Żyć nie umierać. Trzeba pojeździć 1-2 tygodnie na automacie i każdemu się spodoba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

draak widze, ze dyskusja nie ma sensu, poniewaz nie chcesz sluchac argumentow ani o nich dyskutowac, a juz tym bardziej przedstawiac wlasnych, wiec na koniec tylko dodam, ze nigdy nie wspominalem o motosporcie a tego kapelusznika to juz zignoruje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

halibut, a czym jest 7G Tronic, jak nie 7 biegowym automatem? Przytaczanie informacji z podręczników z liceum zawodowego o profilu mechanik (lub podobne) na nikim wrażenia nie zrobi, tym bardziej, że twoja wiedza jest mocno przeterminowana.

 

Kick down jest dobry przy wyprzedzaniu, nie przy jedzie na góra 2 biegach, do "czerwonego", tak by choć trochę pozamiatać du*ą na co lepszej patelni. I wtedy właśnie przechodzę na tip tronica. Widać, że różnimy się wymaganiami, bo tobie wystarcza automat w kadecie (nie neguję, że może być... ok), a mnie w 3letniej bejcy coś w automacie nie "leży". Trzeba uszanować rację zwolenników manuali (argumenty za w sposób klarowny wypunktował Cobra), jak i pogodzić się z większym komfortem użytkowania auta z automatem. Tyle, po co od razu pisać o "głupocie" jednej ze "stron"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eh... Widzę, że ominęła mnie ciekawa dyskusja. Tylko nie bardzo wiem, dlaczego powstała, skoro nie od dziś wiadomo, że tylko nowoczesne automaty mają szanse z manualną skrzynią..? Nawet ja to wiem :)

 

Jeśli chodzi o Vectrę B, to kumpel ma identyczną jak na fotce (przed liftingiem), tyle że 1.6 na gazie. Sprawuje się bardzo dobrze. O problemach ze skrzynią nic nie mówił, więc chyba nie było.

 

Co do automatów, to ostatnio zauważyłem iż nawet na trasie 50km może się takie ustrojstwo przydać... gdy jedziesz w korku. Wracając z uczelni trafiłem na niespotykany w poprzednie tygodnie ruch. Mieszałem biegami tam i z powrotem. Do tego hamulce też miały dość. Doszedłem wtedy do wniosku, iż silnik elektryczny, który jest montowany w wózkach na magazynie nadawałby się do tego idealnie. Przy wyprzedzaniu też byłby pomocny.

Ale jak tak pomyślałem dłużej, to jednak bardziej by mi pasował

większy silnik. Nie sposób zjechać na lewy pas i deptać gaz do dechy, Trzeba się jeszcze rozpędzać...

 

A co do kupowania samochodów:

Jak ja będę wybierał coś dla siebie, to postaram się (tak jak mówi Misiu15go) unikać aut "po tuningu". Wszelkie brewki, spojlery i inne bajery są znakiem, iż właściciel był ambitny i chciał mieć rakietę. W takim samochodzie silnik może być już zarżnięty, zawieszenie wybite (bo przecież trzeba było obniżyć obcinając 1 zwój) i jego ogólny widok będzie tuszował stan faktyczny. Mocne przeróbki nadwozia mogą sugerować poważny "dzwon" w przeszłości. Tak samo jak brak oznaczeń modelu, co jest często spotykane.

Lepiej szukać samochodu od staruszka i samemu go męczyć. Zdarzają się takie perełki z bardzo małym przebiegiem i idealnym stanem wnętrza.

 

Cobra:

Całkiem ładny samochodzik. O dziwo jak by miał być mój, to nic bym w nim nie zmieniał.

Ostatnio zakosztowałem jazdy Audi 80 B4 2.0. Samochodzik całkiem znośny. Co ciekawe, kierowca chwalił się spalaniem nawet poniżej 7l/100km. Trochę sceptycznie do tego podszedłem, ale widząc jak gość jechał (starał się trzymać obrotomierz jak najniżej), to dało mi to do myślenia. Jeśli tak jest w rzeczywistości, to silnik jest wart uwagi. Dorzucić elektrykę, czarny lakier i robi się interesujące autko. Szkoda tylko, że to nie BMW.. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

halibut, a czym jest 7G Tronic, jak nie 7 biegowym automatem? Przytaczanie informacji z podręczników z liceum zawodowego o profilu mechanik (lub podobne) na nikim wrażenia nie zrobi, tym bardziej, że twoja wiedza jest mocno przeterminowana.

 

Kick down jest dobry przy wyprzedzaniu, nie przy jedzie na góra 2 biegach, do "czerwonego", tak by choć trochę pozamiatać du*ą na co lepszej patelni. I wtedy właśnie przechodzę na tip tronica. Widać, że różnimy się wymaganiami, bo tobie wystarcza automat w kadecie (nie neguję, że może być... ok), a mnie w 3letniej bejcy coś w automacie nie "leży". Trzeba uszanować rację zwolenników manuali (argumenty za w sposób klarowny wypunktował Cobra), jak i pogodzić się z większym komfortem użytkowania auta z automatem. Tyle, po co od razu pisać o "głupocie" jednej ze "stron"?

Oczywiście nie wspomniałem o takich przekładniach jak 7G Tronic, ukazując jednak cały problem skupiłem się na autach najszerzej dostępnych na naszym rynku (nowych, ale głównie używanych), nowe skrzynie sa u nas produktem niszowym, dostępnym dla nielicznych, drobna nieścisłość z mojej strony

 

Na upartego na automacie również można jeździć "na 2 biegach do czerwonego" blokada 1-biegu, na granicy odcięcia paliwa zmiana na 2 i tak dalej, straty czasu będą nieznaczne a wygoda nieziemska :)

 

Z tą "głupotą" też troszkę przesadziłem :) Zbyt żywiołowo wyraziłem swoją dezaprobatę w stosunku do niektórych wcześniejszych komentarzy.

Dla mnie automat dobry jest do codziennej jazdy i chwilowych szaleństw i przy takiej jeździe taka skrzynia potrafi praktycznie tyle samo co manual, a przy tym jest bardziej przyjazna. Zwracam honor jeśli ktoś jeździ jak McRae cały czas i ma wystarczająco dużo kasy na wachę przy takiej jeździe, wtedy nic nie zastąpi manuala i nawet ja nic z tym nie zrobie :)

Edytowane przez halibut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Precz z gazem! %#$%^$#@ dostawy z Rosji :D

 

Racja, beznzynka musi być, nie ma bata :)

 

Kaeres, wiesz może coś więcej o japońskich silniczkach? Chodzi mi o crx i colt'a.

Samochodzik wezmę na siebie, więc patrzę na pojemność. 1.6 crx ~ 1.3 colt.

No ale nie wiem... Bardziej podoba mi się crx, ale colt syci pojemnością silniczka :)

Coz moge powiedziec wiecej niz ogolnie wiadomo. W Coltach te silniki co Cie interesuja sa SOHC 1.3 75KM, 1.6 113KM.

Jezeli chcesz sie porwac to moze 1.8 GTi (DOHC) 140KM ale przewaznie sa zajechane albo wlasciciel fajnego modelu nie odda.

Spalanie w kazdym japonczyku jest spoko wiec tym sie nie powinienes kierowac chyba, ze bedziesz ostro deptal to ten 1.6 potrafi przekroczyc 11l - ale to dla tych co ze swiatel dra do odciecia.

Z opinii klubowiczow wiem, ze 1.3 a 1.6 w praktyce roznia sie srednio 0,5l spalaniem

Silniki w Hondach natomiast sa ze zmiennymi fazami przez co udalo im sie wyciskac jeszcze wiecej mocy z silnikow nie nadwyrezajac ich zbytnio oraz zachowujac ekonomie - jest taka sama jak w Mitsu.

Wybierajac samochod kierowalem sie nie tylko silnikiem ale i wyposarzeniem. W tym segmencie cenowym Colt miazdzy.

Wersja GLXi jest tansza od golej Civic.

GLXi - elektryczne szyby, elektryczne lusterka + podgrzewanie, wspomanganie ukł. kier., ustawienia siedziska kierowcy gora/dol. Czasami trafi sie ABS ale to w nowszych rocznikach w tym modelu ( 95/96)

O Hondach wiecej sie dowiesz od wunata.

 

Szymon dlatego nie wystosowalem argumentow bo sa oczywiste i wogole sie dziwie skad wziales jakies informacje o lepszych osiagach na automatach. Ja nie negowalem wygody czy niemoznosci redukcji. Ja zanegowalem bzdure jakoby automaty mialy lepsze osiagi od manualnych skrzyni biegow. Oczywiscie mowimy o starszych skrzyniach a nie o wspomnianych G7 czy polautomatach. W skrzyni manualnej najszybciej mozna zmienic bieg na oko w 0.5s, najnowsze skrzynie automatyczne zmieniaja bieg ponizej 0.3s bez "poslizgu" jakim legitymuja sie starsze skrzynie.

Oczywiscie jezdzilem na automatach w BMW 320 (rekin), w Scorpio oraz w Chevrolecie. Wygoda jest to kazdy moze przyznac ale ja reaguje nerwowo jak mi ktos probuje pocisnac kit, ze jest zwawiej w automatach.

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Rocca

Kaeres, dzięki za informacje, są dla mnie bardzo przydatne.

wunat, proszę o jakieś informacje na temat silników montowanych w hondzie crx. Del Sol odpada ;)

 

Dzięki z góry!

 

Tak więc przekonałem się do colta raczej... :) Ale jeszcze nic nie przesądzam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...