Skocz do zawartości
Michal_P

Reklamacja karty graficznej - kto już mial taki problem ??

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W grudniu 2002 zakupiłem w firmie X kartę graficzną Radeon 8500 LE. Co ważne - na tym forum sprawa bedzie zrozumiała-karta ta obsługuje standard AGP x2 /AGPx4. Moja płyta głowna obsługuje jedynie AGPx2, karta działała więc bez zarzutu.

 

Karta ta niedawno uległa awarii. Reklamowałem produkt w punkcie zakupu. Wada została uznana i zaproponowano wymianę karty na model Radeon 9600 SE. Problem w tym, że zgodnie ze specyfikacją producenta karta ta obsługuje AGPx4/AGPx8. Czyli mówiac wprost -nie bedzie działała na płycie glównej, na której działała reklamowana karta R8500 LE ze wzgledu na niezgodnośc napięć.

 

Sprzedawca twierdzi,że sposób załatwienia gwarancji wybrał dystrybutor i jego zdanie jest tu decydujące. Jak na razie odmawia jakichkolwiek rozmów na ten temat, twierdząc, zę decyzja o wymianie zamyka sprawe.

 

Dla mnie rozwiazanie takie jest nie do przyjecia..

 

CZy ktoś sie spotkal z takim przypadkiem - to moze dotyczyć procka, plyty glownej czy karty graficznej - i jak sprawa została rozwiązana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zarzadaj zwrotu pieniedzy.

Sprzedawca niech sam sobie sprzeda karte.

Od poczatku roku obowiazuje rekojmia. 9600SE nie spelnia twoich oczekiwan wiec niech sie wypchaja. Zreszta to zlom :wink:

Dokładnie tak zrobiłem. Zapraszaja do sądu

 

Wysłalem im mailem wieczorem specyfikacje producenta .. wysłalem z opcja potwierdzenia.. nie odesłali.

 

generalnie maja to w ... no własnie gdzie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej sad jest cos takiego jak rzecznik praw konsumenta. 

Wielu mieknie jak o nic zaczniesz mowic.

Niech ci wymienia grafe na 8500/8500le/9100 albo na ti500.

Nie zgadzaj sie na tego 9600se

Rzecz w tym że 8500/9100 już praktycznie nie ma. Nie chce sie zgodzić, wole wziąc kase i zapolować np na Allegro.. choć na wczoraj bylo tylko 10 kart grupy 8500.

Aha - na mojen plycie nawet 9000 nie chodzi, sprawdzałem w zeszłym roku dwa egzemplarze.

 

Felson: dzieki, znalazłem to wcześniej. Widziałem karte a ponadto http://www.ati.com/products/radeon9600/rad...0pro/specs.html

rozwiewa wszelkie wątpliwosci. Nie pójdzie.. a jak sie zjara, to gware diabli wzieli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna możliwość. Weź tego 9600SE sprzedaj za jakieś 500zeta i kup za to GF4Ti4200 - dużo babrania się ale może się udać. No chyba, że za 8500 dużo zapłaciłeś i tak ci się nie opłaca. W takim razie tylko federacja konsumentów i ewentualnie sąd (jak nie ustapią) - choć sprawa może nie być łatwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie. Sprzet ktory mu oferuja jest dla niego bezurzyteczny. to tak jakby proponowali ci do poloneza silnik o hondy. Moze sie i zmiesci ale z dzialaniem bedzie gorzej.

Zarzadaj zwroyu kasy. Te dwa radki 8500 od Gigabyte sa zapupiste. 275/550 istny miodzik. Tylko ta cena jeszcze nie jest pewna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli karta uległą uszkodzenie to masz prawo albo otrzymać taką samą, albo otrzymać inną (nei gorszą, no chyba że na gorszą się zgodzisz :wink: ) ale tylko jeśli Ty wyrazisz na to zgodę. W przeciwnym razie masz prawo domagać się zwrotu poniesionych kosztów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mowili poprzednicy powiedz ze pojdziesz do rzecznika praw konsumenta to zaczna inaczej gadac ;)

Co do tego sprzedawca mowi ze to dystrybutor wybral taka opcje to powiedz im zeby sie w nos pocalowali bo ty kupowales u nich karte i cie nie obchodzi co sie z nia dalej dzieje. Niech oni sami dochodza swoich racji z dystrybutorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sąd?? Rzecznik praw konsumenta???? Jesteście nienormalni czy co??? 8O

 

Najlepszą metodą na sprzedawce który nie chce wymienić sprzętu jest darcie mordy!!!!

 

Uwieżcie mi stosowałem to wiele razy- obudowa, cd-rom, karta graficzna. We wszystkich tych przypadkach sprzedawcy nie chcieli uznać reklamacji.

Jak wydarłem ryja i zaczołem robić wioche w sklepie i przy innych klientach to sprawe załatwiałem zawsze bardzo korzystnie i błyskawicznie!!!

 

Polecam!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze,z e kolega KGB zmienił awatar :))

Radka 9500 raczej mi nie dadzą... zobaczymy, co wymyslą... na dobrego 8500 bym nie narzekał...

 

Napisze jak to sie skończyło.

generalnie w Polsce od posiadania racji do jej wyegzekwowania.. to dłuuga droga.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sąd?? Rzecznik praw konsumenta???? Jesteście nienormalni czy co??? 8O 

 

Najlepszą metodą na sprzedawce który nie chce wymienić sprzętu jest darcie mordy!!!!

 

Uwieżcie mi stosowałem to wiele razy- obudowa, cd-rom, karta graficzna. We wszystkich tych przypadkach sprzedawcy nie chcieli uznać reklamacji.

Jak wydarłem ryja i zaczołem robić wioche w sklepie i przy innych klientach to sprawe załatwiałem zawsze bardzo korzystnie i błyskawicznie!!!

 

Polecam!!!!!

Ten plan ma 2 slabe punkty.

1. Jezeli w sklepie niema klijentow to raczej to nic nieda.

2. Moze troche cisnienie podskoczyc podczas takiej konfrontacji ;)

 

Nikt z nas nie powiedzial o sadzie. To sprzedawca chcial sie widziec w nim a rzecznik to chyba najlepsze wyjscie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zarzadaj zwrotu pieniedzy.

Sprzedawca niech sam sobie sprzeda karte.

Od poczatku roku obowiazuje rekojmia. 9600SE nie spelnia twoich oczekiwan wiec niech sie wypchaja. Zreszta to zlom :wink:

 

I to moderator wypisuje takie bzdury :lol: :!:

 

WŁAŚNIE JEST DOKŁADNIE NA ODWRÓT, PONIEWAŻ OD POCZĄTKU TEGO ROKU (od 01.2003) REKOJMIA NIE OBOWIĄZUJE JUŻ, NIE ISTNIEJE :!: :!: :!:

 

A Co do samego problemu. Omawiałem go już na tym forum kilkukrotnie. Inaczej rozpatruje się reklamacje dla towarów zakupionych przed styczniem 2003, a i naczej dla zakupionych po tej dacie bo są inne uregulowania prawne.

 

Jednakże w tej sprawie gdy gwarant nie może naprawić ani wymienić na nowy produkt (a proponuje inny) nie zależnie które przepisy będziemy brać pod uwagę to klient a nie gwarant decyduje o sposobie załatwienia reklamacji. To klient decyduje czy zgadza się na wymianę czy chce kasę

 

tu są wątki w którym pisałem o tych sprawach

http://forum.purepc.pl/viewtopic.php?t=419...ight=r%EAkojmia

 

http://forum.purepc.pl/viewtopic.php?t=528...ighlight=sirius

 

i tam podałem linka do strony która powinna rozwiać wszystkie watpliwości

 

 

Co do Federacji Konsumentów to straszenie nią nie robi wrażenia na nikim

 

Natomiast warto korzystać z informacji zamieszczonych na ich stronie WWW Federacji ( http://www.federacja-konsumentow.org.pl ) bo wszystko jest ładnie wyjasnione i poparte paragrafami, a potem z taką wiedzą możemy dyskutować z sklepem/usługodawcą. Długo i twardo, dyskutować, ale kulturalnie - mi to zawsze przynosiło porządany efekt

 

Natomiast już skuteczność działania FK jak i samo działanie pozostawia wiele do życzenia. Jak im kiedyś posłałem maila z opisem pewnej sprawy i z prośbą o wskazówki to nawet nie raczyli odpisać

 

Jak już to polecam kontakt z Rzecznikiem Praw Konsumenta, który działa chyba przy każdym Urzędzie Miejskim

 

A dużo lepszym straszakiem od Federacji Konsumentów jest Inspekcja Handlowa bo ta już może przywalić konkretną karę gotówkową :wink:

 

A co do Sądu to w takich przypadkach najpierw sprawa jest rozpatrywana w Polubownym Sądzię Konsumenckim w celu dojścia do porozumienia a tam dochodzenie praw trwa szybko nie tak jak w Sądach Powszechnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A oto zakończenie całej historii:

dziś odebrałem z serwisu używaną, ale z roczną gwarancja, karte Hercules R 8500, 275/275 128 RAM.

Gra i buczy :) i nie musiałem zmieniac całej platformy

Dziękuje wszystkim, którzy sie tu wypowiedzieli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...