Mrozik Opublikowano 9 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2003 Force feedback - jak to działa i jak to się obsługuje? chodzi mi o te wstrząsy w kierownicach i innych takich. Jeśli chciał bym zainstalować wibratorek taki jak w komórce jest do myszki to jak to podłaczyć i jakie gry to obsługują - może jakieś fpp? Jak by ktoś znalazł jakieś specyfikacje będę wdzięcznyh. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 9 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2003 Nie chciałbym cię zniechęcać, ale jeśli masz problem z wyprowadzeniem potencjometru z głośników, to lepiej porzuć na razie pomysł z force feedbackiem domowej produkcji. Nie można wleźć od razu na czubek drabiny, n'est pas? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zielu Opublikowano 9 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2003 Jeśli Force feedback to raczej na takiej zasadzie jak w padach. Tam wibrator reaguje na głośniejsze dzwięki. Mozna by zbudować jakiś układ na wzmacniaczu operacyjnum (komparator), podłączyć się pod tor audio i poeksperymentować. Ale czy w myszce? Było by śmiesznie, ale niechciałbym taką myszką grać w Unreal-a 8) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrozik Opublikowano 9 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2003 Oj panie Jonas, panie Jonas Ja nie pytałem czy pana zdaniem ja to dam rade zrobić czy nie. Pytałem tylko o to na jakiej zasadzie to działa i może ktoś wie jak? Zielu nie zastanawiał się czy dam rade czy nie, tylko podsunął mi pomysł - dzięki - zrobie sobie taki force feedback w myszce , ale taki który bdzie uuchamiany LMB i będzie się go dało wyłączyć - taka symulacja wystrzału z pistoletu np w gierkach fpp. Wszak jak się z czegoś stzela to chyba czuć że to coś wystrzeliło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Future Trunks Opublikowano 9 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2003 Jeśli Force feedback to raczej na takiej zasadzie jak w padach. Tam wibrator reaguje na głośniejsze dzwięki. Mozna by zbudować jakiś układ na wzmacniaczu operacyjnum (komparator), podłączyć się pod tor audio i poeksperymentować. Ale czy w myszce? Było by śmiesznie, ale niechciałbym taką myszką grać w Unreal-a 8) . Z tego co wiem tylko niektóre pady działaja na dzwięk, większość jest obsługiwana przez gre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S.Youth Opublikowano 10 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2003 wlasnie sam jestem ciekaw jak to zrobic bo juz od dawna o tym myslalem- byla myszka jednej firmy z force feedbackiem ktora nawet pod windowsem dzialala - np jak sie najechalo na ikonke to wibrowala :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zielu Opublikowano 10 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2003 Jeśli Force feedback to raczej na takiej zasadzie jak w padach. Tam wibrator reaguje na głośniejsze dzwięki. Mozna by zbudować jakiś układ na wzmacniaczu operacyjnum (komparator), podłączyć się pod tor audio i poeksperymentować. Ale czy w myszce? Było by śmiesznie, ale niechciałbym taką myszką grać w Unreal-a 8) . Z tego co wiem tylko niektóre pady działaja na dzwięk, większość jest obsługiwana przez gre. Jedną z odmian tej metody sterowania jest tzw. "Rumble", gdzie wibrator jest zsynchronizowany z dżwiękami z karty muzycznej na poziomie sterownika (w Windowsie). Nie wiem jak to jest zrobione w innych padach, ale taka metoda wydaje się najbardziej uniwersalna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Torwald Opublikowano 11 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2003 Z tego co pamietam, to kiedys byla w sprzedazy myszka z force-feedback'iem. Nie pamietam firmy, ale widzialem takie cudo. Dzialala na takiej specjalnej podkladce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Future Trunks Opublikowano 11 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2003 Jedną z odmian tej metody sterowania jest tzw. "Rumble", gdzie wibrator jest zsynchronizowany z dżwiękami z karty muzycznej na poziomie sterownika (w Windowsie). Nie wiem jak to jest zrobione w innych padach, ale taka metoda wydaje się najbardziej uniwersalna. Mój kolega ma myszke z wibrą na dzwięk. U niego dziła to tak ze podłaczasz miedzy karte dziękowa a kabel do głosników kabel. I ten pad drgał przy zwiekszeniu głośności. Nie jest to za dobre rozwiązanie poniewaz np. u nfs:u drga gdy wjezdzmay w zakret z piskiem a nie drga gdy skaczemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrozik Opublikowano 11 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2003 Na allegro sprzedają silniczki wibratorków z nokii 3210 za 6zł! Pytałem kolesia na ile to chodzi volt a on powiedział że bateria ma 2,4 więc napewno nie więcej - ale być może przecież że mniej - Jak to sprawdzić? I jeszcze jedno pytanie odnośnie elektoniki: czy da się podłączyć do kompa świetlówke UV która normalnie chodzi na 4 baterie paluszki czyli 6v do molexa - lepiej do 5v czy może do 12v z opornikiem - i czy w ogóle da sie podłączyć soć na baterie do prądu z kompa (ja się nie znam ale tu chodzi chyba o proąd stały w baterii i zmienny w kompie)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 11 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2003 Nie żebym się przypieprzał, ale gdzie masz w kompie zmienne napięcie? W molexach może? Na pewno jest w zasilatorze, tam nawet w kilku odmianach i smakach, zmienne napięcie wypluwa też wyjście karty dźwiękowej. Jest jeszcze meny wiele różnej maści okropecznie szybko zasuwających sygnałów prostokątnych albo coś koło tego, ale śmiem wątpić, jakoby któryś z owych sygnałów pojawiał się dajmy na to na wzmiankowanym molexie. Jak chcesz mieć 6V, to nabądź drogą kupna stabilizator LM 7806, kawałek jakiegoś radiatora doń i podłącz do 12V, albo zrób dzielnik napięcia na rezystorach dużej mocy. Albo sprawdź, czy ta świetlówka ryrnie na 5V. Jak ryrnie, to te wszystkie kombinacje można wydrukować, zmiąć w kulkę i dać kotu do zabawy :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 12 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2003 ekhm... wydaje mi sie ze wstrząsy podczas celowania z raila czy innej snajpery z odległosci 500m od playera2 w grach FPP to nie najlepszy pomysł :] Niektórzy chca miec lepsze namierzanie.... stosują aimboty... a tu :] wprost przeciwnie. Idąc dalej ... mozna by do krzesła podączyc siłowniki hydrauliczne :]] albo jeszcze lepiej... silnik od pralki z bebnem i nastawic na wirowanie.... wyobrazcie sobie EFFECT :]]]] to dopiero jest FORCE FEEDBACK :))) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrozik Opublikowano 13 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2003 To fakt co mówiesz ale wstząsy powstają dopiero po oddaniu strzału - więc to nie jest chyba takie głupie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doom_ Opublikowano 15 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 15 Grudnia 2003 1. Microsoft i Logitech uskuteczniały myszki z ForceFeedback. Jakoś nie widzę w wątku odnośników do tego, a jako programista miałem okazję przegryzać sie przez DirectX, więc wyjaśniam, że nie chodzi to na dźwięku, tylko ma własne sterowniki odpowiadające za reakcję na zdarzenie. Strzał -> powiedz sterownikom -> myszka robi hop. :) 2. Kumpel ostatnio opowiadał, że widział coś w rodzaju subwoofera, tyle że zamieniającego niskie tony na wibracje. Kształt krótkiej, grubej rury, przykręcane do podłogi/podstawy krzesła (!), moc 500W, generuje wibracje adekwatne do niskich tonów (jest łup w grze -> podłoga wyrywa Ci się spod krzesła). Podobno niespecjalnie drogie (jak na nowość) a dość skutecznie wibrujące. No :) Btw, te myszki kosztowały jakiś rok temu w komputroniku troche powyżej 100 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Future Trunks Opublikowano 15 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 15 Grudnia 2003 Ja tez jako programista muwie ci ze sa pady obsługiwane przez sterownik i tektore grgaja od dzwieku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doom_ Opublikowano 16 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 16 Grudnia 2003 Ja tez jako programista muwie ci ze sa pady obsługiwane przez sterownik i tektore grgaja od dzwieku.Zaczekaj :) Mówimy o ForceFeedback, tak? Ta technologia nie ma NIC wspólnego z dźwiękiem i w DirectX jest obsługiwana przez osobny moduł, tak? Oczywiście pojawiło się pełno rozwiązań, głównie ze względów cenowych, które oparte są na dźwięku, czyli 'drgają na basach', zgadza się? Ale 'ForceFeedback' jeszcze jakiś czas było zastrzeżone dla rozwiązań o których ja mówię, przynajmniej jako nazwa towarowa. A w topicu pada od początku pytanie właśnie o 'Force-Feedback' ;) , w związku z czym do tego nawiązuję :). Dalsze dygresje dotyczące dźwięku to zupełnie inna bajka... BTW, nie do końca rozumiem, co chciałeś powiedzieć...no offence, ale - wszystkie pady są obsługiwane przez jakiś tam sterownik - mówiąc o sterowniku w kontekście DX mialem na myśli moduł DX, zwał jak zwał... - "ze sa pady obsługiwane przez sterownik" <- patrz wyżej - "i tektore grgaja od dzwieku" <- ?? tego w ogóle nie łapię...:(( Greetz.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Future Trunks Opublikowano 16 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 16 Grudnia 2003 Zrozum nie chodzi dokładnie o ForceFeedback tylko o to by myszka woogule drgała. A z tego co wiem dało by sie zrobić nawet zeby drgania były obsługiwane przez dx wystarczy troche pokąbinować i podłaczyc drugi kabel do game port. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrozik Opublikowano 16 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 16 Grudnia 2003 chyba lepiej żebyście razem pokombinowali a nie przekonywali sie nawzajem, tak, tak do was mówię do ciebie Future Trunks i do ciebie doom_. I moje drugie pytanko czy można podłączyć coś co było zasilane na baterie do molexa? - chodzi tu chyba o różnice między AC i DC bo chce podłączyć świetlówke do molexa która chodziła na 6 paluszków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radoha Opublikowano 16 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 16 Grudnia 2003 ... I moje drugie pytanko czy można podłączyć coś co było zasilane na baterie do molexa? - chodzi tu chyba o różnice między AC i DC bo chce podłączyć świetlówke do molexa która chodziła na 6 paluszków.A gdzie Ty masz na molexie napiecie AC :?: :lol: Przeciez wszystkie napiecia wychodzace z zasilki (molexy, wtyczka ATX) sa DC :!: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrozik Opublikowano 17 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 17 Grudnia 2003 Ja się nie znam na elektryczności - można czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radoha Opublikowano 17 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 17 Grudnia 2003 Ja się nie znam na elektryczności - można czy nie?Mozna podlaczyc, tylko uwazaj do jakiego napiecia podlaczasz. Bo masz do dyspozycji 5V i 12V a ta swietlowka to chyba na 9V jest przystosowana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Future Trunks Opublikowano 17 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 17 Grudnia 2003 chyba lepiej żebyście razem pokombinowali a nie przekonywali sie nawzajem, tak, tak do was mówię do ciebie Future Trunks i do ciebie doom_. I moje drugie pytanko czy można podłączyć coś co było zasilane na baterie do molexa? - chodzi tu chyba o różnice między AC i DC bo chce podłączyć świetlówke do molexa która chodziła na 6 paluszków. Mozna podłaczyc. tylko ze 6x1,5 to 9v i trzeba zmniejszyc napięcie bo na molexie to 12v. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrozik Opublikowano 17 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 17 Grudnia 2003 To z molexem to wiem i wiem też że 6x1,5 to 9 - za to dzięki jednak dalej nie wiem jak podłączyć ten force feedback Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrozik Opublikowano 17 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 17 Grudnia 2003 pomyłka to było zasilane na 4 paluszki ale to mały problem i chciałem się tu zapytać jak che podłączyć to pod 12v to musze opornik i znalazłem w necie jak obliczyć jego wartość (12v - 6v)/0.02 i wychodzi że 300ohm - prawidłowo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Future Trunks Opublikowano 17 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 17 Grudnia 2003 wiem ze wiesz chciałem cie uswiadomic ze 12 to za duzo na wszelki wypadek. Co do wibry pokombinuje jak bede miał czas jak cos wymysle to napisze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrozik Opublikowano 17 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 17 Grudnia 2003 I następne pytanko - jak uruchomić zasilke AT bez podłączania do płyty głównej (wcześniej o to pytalem ale powiedzieli mi że chodzi normalnie bez podłączania - tak zrobiłem i nie chodził więc podłączyłem go do płyty i działa) pewnie trzeba zewrzeć jakoweś kabelki - tylko jakie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Future Trunks Opublikowano 17 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 17 Grudnia 2003 Ja moja wlaczam bez podlaczania. takim przycislkiem co z niej wystaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...