Skocz do zawartości
nrl

Mafia 2

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie dwa silniki?? Będzie jeden silnik graficzny, który obsłuzy i DX9.0c i DX10. Kiedys były gry, które obsługiwały DX-y od wersji 7 do 9.0c i też wszystko obsługiwał jeden silnik graficzny.

Pełna kompatybilność z obydwoma api w efekcie daje właśnie ten "przyrost" prędkości. To jest najtańsze podejście, ale jak napisałem wcześniej - to jest kompromis. Pierwszy lepszy przykład - geometry shader, wynikające z istnienia w DX10 unified shaders, czego w DX9 nie ma, a jest to zupełnie inne podejście do jednostek programowalnych i oferowanych przez nie możliwości.

Jeżeli chcesz popolemizować o programistycznych aspektach tego tematu (DX10 i DX9 w jednym silniku), możemy pogadać na priv - ten temat nie jest od tego.

 

P.S.Pisząc 'silnik' mam na myśli renderer, a nie cały silnik gry.

Edytowane przez reloop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek 2009 roku bym nie liczyl ,bylo by juz glosno

oni sa dopiero w polowie prac nad gra :/

gwiazdka 2009 to bedzie optymistyczna data ;)

To jest tak jak przez 5 lat próśb, petycji, modlitw nie było nawet arta na temat Mafii 2, a nagle JEB - screeny, filmiki, zapowiedzi wsio w 1 tydzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pełna kompatybilność z obydwoma api w efekcie daje właśnie ten "przyrost" prędkości. To jest najtańsze podejście, ale jak napisałem wcześniej - to jest kompromis. Pierwszy lepszy przykład - geometry shader, wynikające z istnienia w DX10 unified shaders, czego w DX9 nie ma, a jest to zupełnie inne podejście do jednostek programowalnych i oferowanych przez nie możliwości.

Jeżeli chcesz popolemizować o programistycznych aspektach tego tematu (DX10 i DX9 w jednym silniku), możemy pogadać na priv - ten temat nie jest od tego.

 

P.S.Pisząc 'silnik' mam na myśli renderer, a nie cały silnik gry.

W pełni programowalne zunifikowane jednostki cieniowania, to nie jest zasługa DX10, tylko konstrukcji samego GPU. Zunifikowane shadery są wykorzystywane i w pełni programowalne w grach obsługujacych zarówno DX9 jak i DX10, a także OpenGL. Ważne tylko, żeby GPU wspierało tę technologię. Dzięki zunifikowanym w pełni programowalnym shaderom jest też mozliwe cos takiego jak CUDA i zrzucanie na GPU zadań, które normalnie są wykonywane przez CPU. GPU w konsoli Xbox 360 również korzysta z w pełni programowalnych zunifikowanych jednostek cieniowania, choć z DX10 nie ma nic wspólnego. Geometry shaders natomiast jest nowowścią w DX10 i jest możliwa własnie dzieki zunifikowanym shaderom i technologia, ta nie jest dostępna w DX9, ale to nie znaczy, że zunifikowane w pełni programowalne shadery są zarezerwowane tylko dla DX10. Edytowane przez pawel1710

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pełni programowalne zunifikowane jednostki cieniowania, to nie jest zasługa DX10, tylko konstrukcji samego GPU. Zunifikowane shadery są wykorzystywane i w pełni programowalne w grach obsługujacych zarówno DX9 jak i DX10, a także OpenGL. Ważne tylko, żeby GPU wspierało tę technologię. Dzięki zunifikowanym w pełni programowalnym shaderom jest też mozliwe cos takiego jak CUDA i zrzucanie na GPU zadań, które normalnie są wykonywane przez CPU. GPU w konsoli Xbox 360 również korzysta z w pełni programowalnych zunifikowanych jednostek cieniowania, choć z DX10 nie ma nic wspólnego. Geometry shaders natomiast jest nowowścią w DX10 i jest możliwa własnie dzieki zunifikowanym shaderom i technologia, ta nie jest dostępna w DX9, ale to nie znaczy, że zunifikowane w pełni programowalne shadery są zarezerwowane tylko dla DX10.

Nie wycinaj fragmentu zdania z kontekstu jego całości, gdyż zmieniasz jego znaczenie. Istnieje coś takiego w języku polskim jak przecinek, dzięki któremu możesz włączyć do zdania wtrącenie będące pewnym wyjaśnieniem. Opuszczając pierwszą część zdania 'Pierwszy lepszy przykład - geometry shader', zmieniłeś jego znaczenie, gdyż ostatnia część zdania po przecinku odnosi się do pierwszej części (do pierwszego przecinka). Oczywiście w mojej wypowiedzi jest pewien błąd 'istnienia w DX10 unified shaders', które może i powinno odnosić się do architektury samego GPU lub raczej Shader Model 4. Tak czy inaczej DX9 korzysta z wcześniejszego modelu shader'a i bazuje na emulacji w sterownikach karty, samo w sobie nie korzysta z unified shaders.

Użycie unified shaders gdzie indziej jest jak najbardziej możliwe - ogl dzięki rozszerzeniom tez obsługuje shader model 4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, już jest.

http://www.worldstarhiphop.com/videos/vide...mA6UBfyF8y7Rqn0

 

Dłużej otwierający się w jakości HD

http://www.gametrailers.com/player/43635.html?type=

 

Premiera najwcześniej Listopad 2009

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trailer spoko, ja już wiem że ta gra będzie miażdżyć, zmiecie wszystko jak jedynka :rolleyes:

Mafia 1 wcale nie miażdżyła ;] w sensie hypu i to mi sie najbardziej w niej podobało. Byłem gigantycznym fanem gta i stukała mnie mafia puki nie zagrałem ;]. Z malutkiej chmureczki gigantyczna ulewa. Ja bym tylko chciał więcej wolności i więcej otwartych budynków i jakiś zadań pobocznych czy 4fun misji i tyle. Klimat i misje fabularne miażdżyły (były długi i złożone) nie to co krap w gta. Ten freeride ex też był śmieszny :D. Takie gry najbardziej lubię. Z zaskoczenia cie biorą ;].

 

 

Miód trailer. I fall 2009 to ja już bede miał kompa i na M2 bez problemu.

Edytowane przez yuucOm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miód trailer. I fall 2009 to ja już bede miał kompa i na M2 bez problemu.

Zycie lubi zaskakiwać, często niezbyt miło :D Po GTA IV to już nie ma nic pewnego hehe. Sam trailer calkiem klimatyczny (i świąteczny) - nawet na głównej wrzuciłem, a niech się więcej ludzi na Mafię II napali :D

Edytowane przez Caleb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gta tez mialo miazdzyc i w zasadzie zmiazdzylo, niekoniecznie w sensie pozytywnym.

szkoda, ze to nie gameplay mafii :D

Mimo swojej słabej optymalizacji GTA IV i tak wielu zmiażdżyło w sensie pozytywnym, bo gierka pod wzgledem grywalności jest ekstra. Mnie tez zaskoczyła pozytywnie i już dawno żadna inna produkcja na PC mnie tak nie wciagnęła. Moim zdaniem przynajmniej na tym kurczacym się i schodzacym na psy rynku gier PC nie powstała w tym roku żadna inna gra lepsza od GTA IV. :)

 

Miejmy nadzieję, że Mafia 2 pobije GTA IV i podniesie poprzeczkę jeszcze wyżej. :)

Edytowane przez pawel1710

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktoś w wątku dla konsoli zapodał linka do rozszerzonej wersji trailera jaki widzieliśmy - nie zaszkodzi i wkleić tutaj ;)

 

http://worthplaying.com/article.php?sid=58928 / nie wiem czy coś sie w tej materii zmieniło ale zgodnie z tym co widać w trailerze data wydania to jesień 09

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość chronicsmoke

Mimo swojej słabej optymalizacji GTA IV i tak wielu zmiażdżyło w sensie pozytywnym, bo gierka pod wzgledem grywalności jest ekstra. Mnie tez zaskoczyła pozytywnie i już dawno żadna inna produkcja na PC mnie tak nie wciagnęła. Moim zdaniem przynajmniej na tym kurczacym się i schodzacym na psy rynku gier PC nie powstała w tym roku żadna inna gra lepsza od GTA IV. :)

 

Miejmy nadzieję, że Mafia 2 pobije GTA IV i podniesie poprzeczkę jeszcze wyżej. :)

Jak dla mnie to GTA IV było słabe ale może to dlatego, że nie oczekuję od gier tylko odmóżdżonej rozgrywki :wink:

 

Data wydania jesień 09 co znaczy, że do jesieni jeszcze mogą przełożyć premierę :razz: Nie zdziwiłbym się jakby gra wyszła w okresie świątecznym. Oby gra miała klimat jak jedynka i porządną fabułę bo w tym GTA IV jest bardzo słabe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest tak jak przez 5 lat próśb, petycji, modlitw nie było nawet arta na temat Mafii 2, a nagle JEB - screeny, filmiki, zapowiedzi wsio w 1 tydzień.

 

No dokladnie ,jeb screeny zapowiedzi zeby szumu narobic co by sponsoring pobudzic

no bo kto da kase na cos o czym nikt nie slyszal :) marketingowe myslenie

 

a na gre poczekamy moze do 2010 :) ot shit reality

 

Co do silnikow i wykozystania DX10/11 to jak dla mnie jedna przelomowa rzecza w DX10 jest mozliwosc

liczenia geometri calkowiocie za pomoca GPU na chwile obecna chyba zadna gra tego nie potrafi

a to dlatego ze wszystkie bazuja na starych silnikach a te geometrie licza na CPU

gdzies czytalem ze dobrze oprogramowane GPU radka 1900xt potrafi liczyc geometrie szybciej niz

taktowany 8GHz Cd2 , ot takie drobne porownanie .

Ciekawe co w takim wypadku mozna wycisnac z GPU GF 280 ??? na moje myslenie

scena 3-4x bogatsza w geometrie niz w najlepszych produkacjach .

obaczym za 2-3 lata ,niestety

Edytowane przez Mario2k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość chronicsmoke

No karty DX10 dziś to już standard naprawdę nie rozumiem, czemu jeszcze nie robią silników DX10 only domyślam się, że chodzi tu głównie o programistów przyzwyczajonych do DX9. I nikt mi nie powie, że karty z DX9 kupuje się dziś do grania bo nawet najmocniejsze GF7900 do grania dziś nie wystarczają. Jedyne co mi się nie podoba w DX10 to wyłączność na Vistę ten system to dla mnie klapa ale Windows 7 zapowiada się lepiej a po jego wyjściu chciałbym w końcu pograć w DX10. Szkoda, że MS nie zachęca devów do robienia czegoś z DX10.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No karty DX10 dziś to już standard naprawdę nie rozumiem, czemu jeszcze nie robią silników DX10 only domyślam się, że chodzi tu głównie o programistów przyzwyczajonych do DX9.

A jakie to ma dla Ciebie znaczenie jesli chodzi o DX10 ?

Znalazlo sie doslownie kilka nowych efektow graficznych 3D, jednak ich lista nie jest imponujaca, w porownaniu np do zmian miedzy DX8.1 a DX9.0c.

Co prawda usprawnienia w DX10 jesli chodzi o optymalizacje sa znaczace, ale z poziomu uzytkownika jest to wlasciwie bez znaczenia.

Jesli chodzi o Shader Model 4.0 to oczywiscie jest on elsatyczniejszy niz SM 3.0, zwiekszona liczbe rejestrow, zmiany przy HDR itd. itp.

 

Nie zmienia to jednak faktu, ze nie doznamy w grach zoptymalizowanych DX10 szoku jesli chodzi o wizualia. Na tym polu predzej nalezy sie spodziewac nowosci w DX11, a kart supportujacych to API mozna oczekiwac zapenie w drugiej polowie tego roku albo i pozniej ( mimo ze gier korzystajacych z dobrodziejstw tej technologii bedzie pewnie dopiero w 2010, nie mowiac kiedy zostanie on w pelni wykorzystany ).

 

Karty moze z DX 10 to standard, caly problem z tym ze Vista nie nadaje sie do bycia standardem. Ale za to podziekujmy Microsoftowi.

Edytowane przez satou

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na gre wykozystujaca w pelni DX10 przyjdzie nam poczekac

minimum rok , obliczanie geometri za pomoca znacznie szybszych procedur

wykozystujacych GPU to 3/4 kazdego silnika graficznego ,reszta t o efekty na pixelach

cienie odbicia itp

Zeby toto napisac trzeba zaczac calkowicie od podstaw , moze taki Assassin Creed

liczy geometrie za pomoca GPU , nie wiem

ale na Mafie2 wykozystujaca na maxa DX10 bym nie liczyl .

 

satou

DX10 to nie tylko przyspieszenie procedur liczacych na pixelach

to przedewszystkim mozliwosc znacznie szybszego liczenia geometri ( siatki obiektow )

za pomoca GPU co daje srednio na jeza 2 x wieksza predkosc niz najszybsze obecne CPU quadcore

Edytowane przez Mario2k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na gre wykozystujaca w pelni DX10 przyjdzie nam poczekac

minimum rok , obliczanie geometri za pomoca znacznie szybszych procedur

wykozystujacych GPU to 3/4 kazdego silnika graficznego ,reszta t o efekty na pixelach

cienie odbicia itp

Zeby toto napisac trzeba zaczac calkowicie od podstaw , moze taki Assassin Creed

liczy geometrie za pomoca GPU , nie wiem

ale na Mafie2 wykozystujaca na maxa DX10 bym nie liczyl .

 

satou

DX10 to nie tylko przyspieszenie procedur liczacych na pixelach

to przedewszystkim mozliwosc znacznie szybszego liczenia geometri ( siatki obiektow )

za pomoca GPU co daje srednio na jeza 2 x wieksza predkosc niz najszybsze obecne CPU quadcore

Teoria i domniemania... a praktyka pokazuje całkiem co innego.

W dodatku MS zapowiada kolejna wersje dx... odcinamy kuponiki.

 

Tylko żeby z Mafią nie było jak z GTA ( choć producentom tej pierwszej można bardziej ufać niż R* który za każdym razem wydawał kolejne zabugowane części GTA) bo dla kilku bajerów graficznych w dx10 szkoda zamęczać portfel kolejnymi zbędnymi zakupami do pc.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość chronicsmoke

HiS

 

Gwarantuje Ci ze z grafika jak na trailerze wymagania beda okrutne

minimum 50% wieksze niz w GTA4 .

Bez modernizacji nie bedzie mowy o graniu w high detalach

Dam Ci jedno słowo OPTYMALIZACJA. GTA IV jej nie posiada więc nie można jej do niczego porównywać. Mafia wyglądała w swoich czasach lepiej od GTA 3 i lepiej od niego chodziła miejmy nadzieję, że to się powtórzy.

Edytowane przez chronicsmoke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chronicsmoke

 

Napisz dokladnie jakie to byly czasy ?? bo z tego co Ja pamietam

Mafia miala okrutne wymagania sprzetowe ( ludzie grali z 15fps i sie cieszyli )

 

Sie krwia moge podpisac ze jesli utrzymaja grafike na poziomie z trailerow

to bez Radka 4870 nawet nie bedzie szans pograc w ustawieniach wiekszych niz low .

Do pelnych detali dobiero wyprodukuja karty ;) moze za pare miesiecy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie to ma dla Ciebie znaczenie jesli chodzi o DX10 ?

Znalazlo sie doslownie kilka nowych efektow graficznych 3D, jednak ich lista nie jest imponujaca, w porownaniu np do zmian miedzy DX8.1 a DX9.0c.

Co prawda usprawnienia w DX10 jesli chodzi o optymalizacje sa znaczace, ale z poziomu uzytkownika jest to wlasciwie bez znaczenia.

Jesli chodzi o Shader Model 4.0 to oczywiscie jest on elsatyczniejszy niz SM 3.0, zwiekszona liczbe rejestrow, zmiany przy HDR itd. itp.

 

Nie zmienia to jednak faktu, ze nie doznamy w grach zoptymalizowanych DX10 szoku jesli chodzi o wizualia. Na tym polu predzej nalezy sie spodziewac nowosci w DX11, a kart supportujacych to API mozna oczekiwac zapenie w drugiej polowie tego roku albo i pozniej ( mimo ze gier korzystajacych z dobrodziejstw tej technologii bedzie pewnie dopiero w 2010, nie mowiac kiedy zostanie on w pelni wykorzystany ).

 

Karty moze z DX 10 to standard, caly problem z tym ze Vista nie nadaje sie do bycia standardem. Ale za to podziekujmy Microsoftowi.

Przestań pi... o tym dx10 , bo to niedoróbka i ściema. A dx11 wprowadza kilka zmian , nowe kompresje i to co ma już ati - sprzętową jednostke do tesselacji, cała specyfikacja nie jest w pełni gotowa. W sumie to nie powinno zwać się dx11 , ale widać , że microsoft próbuje zaciemnić obraz , tak samo jak robi to windowsem 7. Karty z dx11 jak dobrze pójdzie to pojawią się pod koniec roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro ma wyjść na konsole znaczy ze sie da ją tak zoptymalizować aby dobrze wyglądała na dzisiejszych kompach (8800gt). Grafa jest bardzo dobra ale nie wyprzedza swoich czasów (przynajmniej na trailerach) jak Crysis ;]. Poza tym wali na tych skrina takim bloomem ze trzeba je oglądać w masce spawacza miejscami. Nie ważne jakie będą wymagania - co wiemy to ze bedzie dużo lepiej wyglądać niż M1 a jak utrzyma klim plus będą jakieś nowe elementy dodane to ja to kupuje w ciemno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...