Skocz do zawartości
nrl

Mafia 2

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nie widzę, aby ktoś tutaj pisał, że jest coś tam takiego kapitalnego ? Może inne forum czytamy ?

 

Nawet w filmiku sam senior producer tak się nie wyraża (że ich gra popchnęła fizykę do przodu), więc może coś sobie dopowiadasz ?. A nvidia pewnie skorzystała z okazji i dodatkowej promocji nowych chip-ów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te same efekty, a nawet lepsze były już dostępne 10lat temu bez potrzeby kupna dedykowanej karty. A co do "zasobożerności" Physxa, to albo karty graficzne są tak słabe, że nie potrafią obliczyć kilku równań, albo kod Physxa jest tak skopany, że nawet najmocniejsze karty nie dają rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samym chwaleniem się jest wypuszczenie tego filmu, omawianie go i jeszcze wplecenie w to wszystko nowego układu nvidii. Wychodzę z założenia że jeżeli gra ma coś do pokazania to trzeba to pokazać. Crysis ma kapitalną fizykę to i filmy były opisujące wszystko po kolei. A tutaj? Fizyka jak fizyka. Wstydziłbym się na miejscu twórców wspominać o możliwości przebijania opon lub rozwalania skrzyń. Przecież to już standard. To tak jakby ktoś przy nowym fps napisał że ich gra posiada nowy ficzer którym są wybuchające beczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie trochę przesadzacie. Wszystkie efekty typu APEX Clothing i odłamki nie zabijają wydajności. Przyjrzyjcie się dokładnie co zabija GPU! W momencie gdy na ekranie pojawia się mgła reagująca z otoczeniem - przykład Batman czy Metro 2033 - wówczas spada znacząco wydajność. Podobnie jest też z fluidami - woda itp. W mafi 2 nie wiem czy będzie wogóle wsparcie dla fluidów i mgły - dymu. Także o wydajność na jednym GPU pokroju GTS 250 czy GTX 260 z włączonym PhysX raczej bym się nie obawiał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego taki Crysis bez mocarnych kart dedykowanych daje rade z efektami, czasami nawet lepszymi niz na Physxie?

Physx to po prostu wyłudzacz kasy od graczy, który nic dobrego i efektywnego nie daje.

 

Ciekawe jakie efekty wytną z gry bez Physxa? Ja stawiam na to, że opon nie będzie się dało przebić ;p

Edytowane przez konkurs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, bo mi Batman ledwo co chodził na Physxie na 8800gt i x3, a z Crysisem na V.High nie miałem problemu. Więc Physx to programistyczne gó... bagno, które nic nie daje, bo równie dobre efekty, a nawet lepsze można mieć bez Physxa i to bez potrzeby kupna dedykowanej karty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I o to właśnie chodzi, a nie skrajnie ograniczone efekty PhysX, bo z bardziej zaawansowanymi nie poradziłby sobie nawet karty wyższej klasy Nvidii. Obecnie 4 rdzenie w CPU to żaden luksus, niedługo 6 rdzeni nie będzie niczym nadzwyczajnym, także czas najwyższy aby producenci gier zaczęli to wykorzystywać. Zresztą Crysis, FEAR to doskonałe przykłady na to co, że jak się chce to można...

Edytowane przez trymek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Te efekty w istocie nie sa nadzwyczajne, ale różnica jest taka że wszystkie odłamki zostają na ziemi, nic nie znika tak jak w praktycznie wszystkich grach, to dodaje fajnego smaczku. W GTA IV się fajnie rozbija szyby, w Crysise też destrukcja jest mocna, ale na mapie zostają tylko duże obiekty.

 

 

Inna sprawa że wszystkie te efekty można by uzyskać poprzez OpenCL, niestety ktoś zapłaci za to żeby użyć PhysX no i jest jak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te efekty w istocie nie sa nadzwyczajne, ale różnica jest taka że wszystkie odłamki zostają na ziemi, nic nie znika tak jak w praktycznie wszystkich grach, to dodaje fajnego smaczku. W GTA IV się fajnie rozbija szyby, w Crysise też destrukcja jest mocna, ale na mapie zostają tylko duże obiekty.

 

 

Inna sprawa że wszystkie te efekty można by uzyskać poprzez OpenCL, niestety ktoś zapłaci za to żeby użyć PhysX no i jest jak jest.

 

Kwestia odlamkow pozostajacych na ziemi powinna dac sie zrealizowac na zasadzie detekcji kolizji czy cos w tym stylu. Nie znam implementacji fizyki w grach od kuchni ale myslac logicznie skoro zabita postac upada na ziemie i spoczywa na powierzchni to czemu nie mozna w momencie strzalu w sciane wygenerowac parenascie obiektow "lowpoly" ktore opadna zgodnie z grawitacja na ziemi (tak jak robia to modele postaci) Czy do tego naprawde potrzebny jest "zawansowany physx"? :lol: Nie sadze. Faktycznie jesli chodzi o symulacje zachowania plynow i mgly juz nie jest taka prosta sprawa ale tak naprawde w ilu grach widzielismy popis physx'a w kwestii plynow? Ja nie kojarze zadnej. Jesli chodzi o dym, odkad powstaja gry na pc to zawsze dym kojarzyl mi sie ze spadkiem klatek, chyba ze byl generowany w prymitywny sposob. A dym z physx'em pod jakim wzgledem jest zawansowany? Widac zawirowania ktore wytworzyl szybko przemieszczajacy sie obiekt? Pytam powaznie bo praktycznie w ogole nie gram z wlaczonym physx'em. Moze physx zre tyle zasobow bo programisci troche przesadzaja z poziomem odwzorowania realiow. Stopien odwzorowania fizyki powinien byc w jakis sposob skalowany jak opcja "fizyki" w niektorych grach (np crysis). A tutaj albo mamy pelnego physx'a albo nie mamy go w ogole (chociaz wydaje mi sie ze physx w jakims stopniu dostosowuje sie do gpu jakie posiadamy, no ale to za malo). Z reszta to nie temat do takich rozmow, przydalby sie jakis topic o sprawach technicznych odnosnie gier.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"dynamiczny dym" czy jak to nazwać nie jest sam w sobie skomplikowanym efektem. W Stalkerze czyste Nebo zaimplementowano go bez żadnego psyproultraX'a i nie dość, że wyglądało to bardzo fajnie to nie powodowało najmniejszego spadku fps na moim kompie co oznacza, że jak się chce to można :) Ale światem rządzi pieniądz i dopóki ludzie będą reagować na zagrywki producentów sprzętu dopóty ci będą rzucać kłody pod nogi. Szkoda, że cierpią na tym wszyscy.

 

Ale to jest gdybanie wyjdzie mafia to zobaczymy czy te kilka talerzy więcej w powietrzu zrobi różnicę w fpsie ;)

Edytowane przez LPKorn3324
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość chronicsmoke

Tak to jest jak się na ostatnią chwile wkracza do developera żeby mu fizykę zrobić. Nie podoba mi się do końca w to jaki sposób NV PHysxa wykorzystuje :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większe wrażenie zrobiło na mnie przebicie opony w samochodzie, grafika twarzy oraz dym papierosowy w Mafii 1 już 9 lat temu niż teraz cała ta rozwałka na siłę promowana przez NV.

Tak to jest jak się ma monopol - gó.wno w pazłotko i sprzedajemy biżuterię.

 

Badziewia graficzne są fajne podczas pierwszego kontaktu z grą.

Dlaczego do dzisiaj gram w Mafię 1 ?

Dlatego, że fajne twarze są czy ew. dym z papieroska ?

Do dzisiaj jeszcze nie wymyślili lepszej gry i dlatego wolę pograć w Mafię 1 niż na ten przykład w świetnego bądź co bądź Gears of War 2 na Xboxa360

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek - w najnowszym CDA jest pełniawka Black Site (przeciętny FPS), gdzie żadnego PhysX'a nie trzeba, by dało się odłupywać strzałem z broni betonowe czy drewniane osłony, a nawet całe wnętrza budynków. Niemniej jednak na grę warto będzie, myślę, poczekać i wysupłać parędziesiąt złociszy. Gameplay'e fajnie się prezentują.

 

W jedynkę grałem krótko - trudna jest :oops:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Nie wiem jak tu wyglądają proporcje, ale patrząc po ilości dróg to tak badzo skromnie ta mapa wygląda.

 

EDIT.

 

Wyczytałem, że obszar gry to jakaś 1/3 tego co w GTA IV, czyli raczej straszna lipa jak na współczesny open world. Pod spodem pełna mapa.

 

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Edytowane przez Harry Lloyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodził bym się z tym, że lipa, np w GTAIV mnie czasami wkurzało, że trzeba było przejechać całą mapę zastrzelić jednego gościa i wrócić, imho w GTAIV mogła być troszkę mniejsza mapa, wiec może w Mafii będzie w sam raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W GTA IV można brać taksówki, które znacznie zmniejszają czas podróży. Nie widzę nic złego w ogromnym świecie gry.

 

Sądząc po rozmiarze mapy, to szykuje się coś podobnego rozmiarami bądź nieco mniejszego GTA: VC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja broń boże nie mówię, że duży świat w GTA IV to minus, bo ma też swoje plusy nie ma takiej monotonii, jak dla mnie nie było to ani plus, ani minus, raczej neutralny punkt gry. Moim zdaniem duży świat jak w GTA IV jest fajniejszy jak jest coś oprócz miasta(patrz GTA SA) a przy samym mieście, to bym wolał raczej teren trochę mniejszy niż ten z GTA IV.

 

Co do Mafii myślę, że jak już podają co będzie w kolekcjonerce to już nie będzie kolejnych terminów wydania, tylko ten będzie ostateczny.

Edytowane przez demon92

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uuuu. No z mapą to moim zdaniem zbyt chłopaki przesadzili. Może i takie GTA IV jest wielkie, ale to właśnie dzięki temu nie ma w nim monotonii. Chociaż i tak po jakimś czasie znamy miasto na pamięć. Tutaj to wygląda jak 1 wyspa / dzielnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...