Skocz do zawartości
LCC

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl / Clear Sky / Call of Pripyat / Heart of Chornobyl - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam prob. zacząłem w to grac dopiero teraz i..... na cmentarzysku maszyn po wybicu bandziorów zaczynam gadac z kolesiem , a tu wyskakuja ciągle bandyci, ciągle i ciągle..... what's up?

Przyzwyczaj sie ;) Realia stalkera i pozostalosci po a-life ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz najpierw wyeksportować plik gamedata\config\system.ltx - z plików gamedata.db* albo wziąśc go z któregoś z modów. Nastepnie w tym pliku masz linijkę:

 

max_weight =

max_ruck =

 

Zastosowania tych linijek tłumaczyć chyba nie trzeba :P

 

Pozdrawiam!

Optymalna wartość dla max_weight to 75, potem podwyższyłem do 90. (już pod koniec gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam prob. zacząłem w to grac dopiero teraz i..... na cmentarzysku maszyn po wybicu bandziorów zaczynam gadac z kolesiem , a tu wyskakuja ciągle bandyci, ciągle i ciągle..... what's up?

zainstaluj patche - nie pamietam który z nich ale któryś znacznie zmniejsza ich ilosć jak sie respawnują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najwięcej dawał chyba 1.0002, ale najlepiej zapodaj sobie do 1.0004 albo i nawet 5.

 

A tak btw.

 

EDIT: No to 1.0003 :P:P:P o jedna cyferke nie chodzi. niech zainstaluje najnowszy i będzie dżi :P

Edytowane przez Szawel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem ekipa z gsc znow wyzej sr. niz du.e ma ;) Jak poprzednio ustawili sobie poprzeczke wysoko, pewnie za wysoko. Przed stalkerem tez zapowiadali ze "co to nie bedzie", a nie zaimplementowali nawet polowy obiecanych rzeczy i wydaje mi sie ze tym razem bedzie to samo. Nie potrafili sobie poradzic z duza czescia "elementow rozgrywki" z poprzedniego projektu, a w nowym dowalili jeszcze wiecej. Poki co jestem baaardzo sceptycznie nastawiony do tego co zapowiadaja...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście klimat aż wylewa się z tych screenów ale problem w tym, że nie jest to ten klimat jaki bym oczekiwał... klimat Czarnobyla. Chciałbym aby chłopcy klimat budowali na relanych lokacjach i rzeczach w Prypeci i okolicach, które mają tyle magiczności i klimatu, że można zejść na zawał, a nie na nierelanych lokacjach i klimacie budowanym na klimacie czegoś co nie istnieje.

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Edytowane przez LCC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście klimat aż wylewa się z tych screenów ale problem w tym, że nie jest to ten klimat jaki bym oczekiwał... klimat Czarnobyla. Chciałbym aby chłopcy klimat budowali na relanych lokacjach i rzeczach w Prypeci i okolicach, które mają tyle magiczności i klimatu, że można zejść na zawał, a nie na nierelanych lokacjach i klimacie budowanym na klimacie czegoś co nie istnieje.

Dokładnie to samo pomyślałem. Skriny klimatyczne ale klimat aka blair witch project.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No fakt. Miasto nie jest takie zbyt duże, żeby było je zbyt trudno odtworzyć. Tym bardziej, że to praktycznie same bloki.

No i tym bardziej, że na samym początku zapowiadali odtworzenie realnych lokacji. Potem zaczęło się kombinowanie ze zmianą położenia Prypeci na mapie, a Czarnobyla wcale nie uwzględnili. Pojawiły się za to jakieś nieistniejące wsie i bazy wojskowe. No cóż...

Jak dla mnie to dodatkowe udziwnienia twórców - spoko, ale pod ziemią.

Nie obraziłbym się też na lokację z Okiem Moskwy.

Edytowane przez Szawel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozumiem wasze argumenty bo kiedys dokładnie tak samo uważałem ale jak się nad tym głębiej zastanowicie to dojdziecie do wniosku, że taki pomysł by nie wypalił. Gra musi sprawiać radość czyli musi być wyważona. Gdyby np zrobić cały Pripjat wg wiernych planów to 90% ludzi by tam umarło z nudów bo istotnie tam nic nie ma poza blokami. Jasne klimat dla NAS leje sie tam strumieniami jakby chłopaki szczegółowo opracowali tą lokacje (2 lata na sam Pripjat? możliwe) to było by świetnie ale nudno. Dlatego trzeba trochę przymknąć oko na uproszczenia bo są one konieczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem zupelnie o co wam chodzi z ta wiernoscia odwzorowania terenu. Juz jak powstawal "stalker 1" to bylo mowione ze teren nie bedzie odwzorowany w 101%. Wieksza czesc i charakterystyczne miejsca/obiekty owszem ale nie idealna kopia. Ale faktem jest ze teraz jeszcze bardziej odbiegaja od realnego uksztaltowania terenu i jego zabudowania.

Edytowane przez CarsonPoland

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://stalker.funday.pl/news.php?readmore=246

 

Zgodnie z oczekiwaniami GSC odpowiedziało dziś na pytania od społeczności. Dwie istotne rzeczy: wybrano 10 pytań, a nie jak zwykle to bywało tylko 5 ponadto jedno z nich pochodzi od nas :-) (zaznaczyłem je odpowiednio)

1. Czy koniecznym jest posiadanie Cienia Czarnobyla do gry w Czyste Niebo?

 

- Nie, CS jest w pełni niezależną grą nie wymaga ona pierwszej części do instalacji.

 

2. Clear Sky będzie równie prosty w tworzeniu modów jak SoC?

 

- System plików jak i struktura gry zostały generalnie niezmienione.

3. W innych wersjach gry niż CIS (dawne republiki radzieckie -przyp.red.) postaci mówiły po rosyjsku z wyjątkiem dialogów mających znaczenie dla fabuły. O ile było to konieczne dla grywalności zepsuło to równocześnie niepowtarzalny klimat gry. Możliwym będzie dla CS załączenie opcji, która uaktywni język rosyjski przez cały czas gry z towarzyszącymi odpowiednimi napisami?

 

- Myśleliśmy o tym wiele razy mimo wszystko doszliśmy do wniosku, że poza oryginalnymi głosami, które tworzą atmosferę głosy w języku gracza są konieczne do zrozumienia natury Zony, powodów jego pojawienia się, relacji między stalkerami i wielu innych rzeczy. Tekst nie jest wystarczający. Głosy i emocje rozmówców grają bardzo ważną rolę.

 

4. W SoC potężne artefakty były bardzo łatwe do zebrania (nawet na najwyższym poziomie). Nie potrzeba było wykonywać żadnych pobocznych zadań by posiąść dla przykładu cenny artefakt Dusza. Tym samym czy w CS będzie więcej unikalnych, jedynych w swoim rodzaju artefaktów, które będą bardzo ciężkie do zebrania?

 

- Zmieniliśmy radykalnie podejście do wszystkiego związanego z artefaktami i anomaliami. Nie będzie już można prawie, że potknąć się o drogocenny artefakt lecz koniecznym będzie zbadanie pola anomalii, odnalezienie na nim bezpiecznej drogi dzięki detektorowi, chroniącego nas przez bolesnym działaniem zjawisk. To uczyni rozgrywkę na prawdę nerwową, niezwykłą, 'stalkerową'.

 

5. Jak bardzo kosztowne będą modyfikacje broni w Clear Sky? W SoC gracz mógł modyfikować swoją broń przy pomocy trzech elementów lecz wszystkie wewnętrzne udoskonalenia zawarte w unikalnych broniach (jak w szybkostrzelnym AK) były pominięte. Czy w CS gracz będzie miał więcej takich możliwości?

 

- Teraz możliwe jest ustawienie wielu parametrów broni dla przykładu: typ strzału, trajektoria lotu, siła rażenia, pojemność magazynka, tak więc będzie można stworzyć własną unikalną broń i inwestować w nią kapitał. Pomaga to również w aspekcie ekonomicznym gry. Nie każda broń i skafander będzie modyfikowalny lecz tylko te drogie, rzadkie i unikalne. Niektóre bronie i pancerze będą mogły być poddane nawet 16 modyfikacjom!

6. Czy w CS pojawi się standardowo opcja naprawy broni czy też będzie konieczny mod? Jeżeli przewiduje się taką możliwość to czy będzie to coś w stylu "zestawu naprawczego" czy też będziemy musieli się skonsultować z handlarzem / specjalistą?

 

- Tak w CS będzie możliwość naprawy broni. W każdym niemal obozie frakcji będzie osoba, która naprawi i udoskonali broń. Z pomocą pieniędzy będzie się w stanie utrzymać swoją ulubioną broń w dobrej kondycji.

7. W jakim stopniu będzie można zniszczyć otoczenie? Czy będzie możliwość zniszczenai taktycznych punktów dla przykładu zmieść osłonę?

 

- Dodaliśmy obiekty, które można poddać zniszczeniom lecz są to przede wszystkim rzeczy umiszczone w kluczowych miejscach czy też ciekawych tak by dać najlepszy efekt. Nie skupiliśmy się nad tworzeniem destruktywnego otoczenia jako głównego elementu rozgrywki.

 

8. [Nasze pytanie!] Co z wielkością poziomów? Przed premierą SoC wiele osób myślało, że mapy w trybie dla pojedynczego gracza będą naprawdę ogromne jak w Oblivionie czy nawet w GTA ale w rzeczywistości nie są takie duże. Czego więc możemy oczekiwać po Clear Sky? Będą większe czy też takie same?

 

- Mówiąc ogólnie lokacje będą takich samych rozmiarów jak te w SoC ale będą tam również nieporównywalnie większe lokacje. Nie powinno się porównywać lokacji w S.T.A.L.K.E.R. z innymi grami, ponieważ mamy bardzo dużą ilość detali, a poziomy są ładowane w całości.

9. Czy spodziewać się możemy patchy dla S.T.A.L.K.E.R. Shadows Of Chernobyl? czy też zaprzestaniecie wspierać produkt po premierze Clear Sky?

 

- Zarówno SoC jak i CS będą tak długo wspierane łatkami aż będzie zachodziła taka potrzeba.

 

10. Jak podeszliście do tworzenia nowych postaci (design, animacja, animacja, czy w grze będą nowe ciekawe postaci?)

 

- Wpierw należy powiedzieć, że postaci w Clear Sky zostały wykonane za pomocą nowej technologii (na pewno to widzieliście na renderach jakie pojawiły się na oficjalnej stronie). Przyjrzeliśmy się dokładnie problemowi w celu znacznego ulepszenia animacji. By go rozwiązać postaci są również zmodyfikowane wewnątrz. Użyliśmy łagodnych połączeń w modelu szkieletu itp. Oczywiście pojawią się nowi interesujący bohaterowie. poczekajcie jeszcze troch, a poznacie ich dużo więcej!

 

Z dzisiejszym Q&A nadeszła również inna wartościowa informacja. O-L.com zaczerpnął informacji u samego źródła poruszając kilka trapiących nas myśli, które to nieco rozjaśnił Oleg Jaworski. Mowa tu o tym co od dawien dawna nas elektryzowało czyli dacie premiery. GSC nie będzie podawało żadnej precyzyjnej daty aż do zakładanego terminu "wiosna 2008". Co więcej na dziś dzień nawet same studio nie ma wyznaczonej takiej daty ta dopiero będzie wiadoma (niekoniecznie szerszej społeczności) dopiero w marcu.

 

Sporną kwestią były również domysły na temat wydawcy gry. GSC poinformowało, że zajmie się wszystkimi aspektami wydawnictwa w swym GSC World Publishing tym samym zrywając relacje z THQ zarówno jeżeli chodzi o przyszłe tytuły jak i Clear Sky.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8. [Nasze pytanie!] Co z wielkością poziomów? Przed premierą SoC wiele osób myślało, że mapy w trybie dla pojedynczego gracza będą naprawdę ogromne jak w Oblivionie czy nawet w GTA ale w rzeczywistości nie są takie duże. Czego więc możemy oczekiwać po Clear Sky? Będą większe czy też takie same?

 

- Mówiąc ogólnie lokacje będą takich samych rozmiarów jak te w SoC ale będą tam również nieporównywalnie większe lokacje. Nie powinno się porównywać lokacji w S.T.A.L.K.E.R. z innymi grami, ponieważ mamy bardzo dużą ilość detali, a poziomy są ładowane w całości.

Heh, smieja sie nam prosto w twarz :lol: Lokacje byly tak duze ze ledwo sie ruszyles a juz widziales granice terenu :lol: Widze ze nie wyciagneli zadnych wnioskow z tego co zaprezetnowali poprzednim projektem.

 

ps. Poza tym nie zastosowali zadnej nowej technologii przy renderingu postaci bo takowe byly stosowane miedzy innymi w far cry'u, doomie 3 i crysisie. Zwiekszyl sie jedynie poziom detali ktory umozliwil postep techniczny. ;) Takie chrzanie... farmazonow

 

jedyna dobra wiadomosc to to ze zerwali wspolprace z thq ktore jest nastawione jedynie na zyski i nic wiecej.

Edytowane przez CarsonPoland

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowa technologia znaczyło tutaj inna (lepsza) niż w SoC, a nie ogólnie NOWA ;) tak czy inaczej widać to na filmikach, chłopaki biegają płyniej, wychylają się itp jasne nie jest to coś totalnie nowego ale jest to progres względem SoC.

 

W kwestii wielkości terenów również jestem niemile zaskoczony. Mam jednak nadzieję, że będą one rzeczywiście bogate w detale i interaktywne (a nie jak NPP gdzie dostaliśmy może z 10% całego obszaru jaki utworzono, a z kolei jak biegaliśmy po tych 90% to aż żal dupsko ściskał).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie oszukiwał. na 98% To będzie taki SoC 2. Nowe Q, parę nowych lokacji, ale wszystko parte o te same założenia co SoC tylko połatane modami które userzy już dawno sami zrobili. Małe mapy, przeładowania,

Nie skupiliśmy się nad tworzeniem destruktywnego otoczenia

lol, no jasne.

 

Nie żebym tu orzekał o jakości produktu zanim się pojawi. To tylko moje czarnowidztwo, które podpowiada mi, że chłopaki zmarnowali bardzo fajne założenia gry jakie sobie postawili przed SoC.

Edytowane przez Szawel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio czuję pewną presję. Czas odświeżyć znajomość ze STALKERem - przyjemnie wspominam pierwszy kontakt z tą grą. Jaszcze przyjemniej gra się zapewne z modami.

 

Oczywiście strona LPKorna http://stalker.funday.pl/news.php :)

Swoją drogą administrator tej strony chyba nie uświadomił sobie jeszcze, że słowo "broń" należy do grupy singulare tantum i występuje jedynie w liczbie pojedynczej.

 

Edit: O, jak miło. Już wyjaśniam: w zawsze istnieje szyk zdania, w którym można użyć jednej z form: "broń" lub "broni".

 

Dla przykładu: "bronie określane są czterema elementami" - "broń określana jest czterema elementami".

 

Wydaje mi się, czy większość jest już poprawiona? :)

 

Serdecznie pozdrawiam i przepraszam za off-topic. A strona sama w sobie jest świetna - potężne źródło informacji.

Edytowane przez Vennor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to by tak wyglądało to nie ma bata od kompa by mnie nie oderwali przez 10 lat :)

 

http://www.fpsbanana.com/skins/screens/364...skins/50466.jpg

 

AŻ MNIE ŚCISKA ;)

hmmm nie wiem co ty w tym widzisz poza no rzeczywiście kapitalnie wykonanym modelu broni reszta średniawa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sredniawa ?

ja umarlem jak zobaczylem odbicie na szybie i blok na czwartym screenie. :)

lozko i futryna okna jak w starym domu mojej babci.

 

drugi screen to jak w CoD4 :) w basenie pewnie pieski cos jedza :) hehehe :)

Edytowane przez szczepoxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lol, Mario... a ja tak w Ciebie wierzyłem, że chcesz sobie szydere zrobić. Tu taki zawód.

 

W takim razie dla tych którzy nie śledzili tematu o SoC, polecam jego lekturę. Znajdziecie tam sporą bazę zdjęć z samej Prypeci, okolic NPP itp...

PYSYTYRYK http://pripyat.com//sm/site/photogallery/u...1717/2234_3.jpg

postacie są wyrenderowane :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...