Miazga82 Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 Owszem większa ilość roślinności jest raczej czymś oczywistym. Muzyka w menu, hmm mogli dać coś innego jednak, muza z Matrixa jakoś mi sie przejadła. Z tymi zombiakami na pierwszej mapie to jest jedna marna sprawa, nawet traktorem nie da sie ich przejechać :D (z resztą to się tyczy wszystkich innych npc'tów) Muszą nad tym popracować, gdyż przejazd traktorem przez gromadkę mutantów nie sprawia przyjemności w tym momencie ;) No i cała masa bugów psuje cały efekt tego moda. Poczekam na jakieś poprawki, bo na razie ciężko się gra nie zwracając uwagi na niedoróbki. Ale jeśli chodzi o pomysł to mi sie b.podoba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LCC Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 Każdy lubi coś innego. Fakt jest taki, że chcą tam zrobić rezerwat, właśnie ze względu na bujną roślinność która ma swobodę rozwijania się, ponieważ prawie nikt jej tam nie przeszkadza. Np. ja tu nie widzę wypalonego promieniowaniem, szarego i nudnego terenuEhhhe chcą tam zrobić rezerwat :) Zobacz sobie mapę satelitarną Ukrainy i powiedź mi gdzie jeszcze w tym kraju jest jakaś inna zieleń oprócz regionu Czarnobyla... to się dowiesz dlaczego będzie rezerwat, a raczej napromieniowana kępa roślinności (albo promienisty park krajobrazowy). Np. tuż obok diabelskiego młynu w centralnej cześci Prypeci poziom promieniowania jest w chwili obecnej 100 razy większy niż na ulicy któregoś z polskich miast. Jakby nie było to miasto jest dla mnie szczególnie i w przyszłości tam zamieszkam :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szawel Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 (edytowane) tuż obok diabelskiego młynu w centralnej cześci Prypeci poziom promieniowania jest w chwili obecnej 100 razy większy niż na ulicy któregoś z polskich miast.Tak, a w jednym z zakładów produkcyjnych niedaleko mojego biura poziom szkodliwości dla zdrowia jest 3x większy jak tam ;] (zbiorniki z amoniakiem). Zakład jest w środku miasta. Jeszcze lepsze, że w niektórych miastach w dzielnicach przemysłowych w Stanach poziom promieniowania jest całkiem zbliżony ;]. Najbardziej skażonym terenem (oprócz samej NPP) jest teren znany jako Czerwony Bór. (między 14 a 22 radami) ...w Prypeci promieniowanie wynosi 1 mSv na rok (wartość krytyczna - 1000 mSv). Wieczorem 26 kwietnia 1986 roku, po wybuchu reaktora, promieniowanie w Prypeci nie przekraczało 0,1 mSv/na godz. Prof. Leonid Ilin, dyrektor moskiewskiego Instytutu Biofizyki, ocenił jednak, że ewakuowanie ludności było słuszne. Istniała obawa, że topiący się rdzeń reaktora spowoduje kolejny, jeszcze większy wybuch pary wodnej, z jeszcze większą ilością radioaktywnych pyłów. Na szczęście tak się nie stało.I takie małe info: w ciągu całego życia przyjmujemy ok. 16 rentgenów. Urządzenie którego używamy do mierzenia poziomu promieniowania radioaktywnego nazywa się licznikiem Geigera. Jeśli włączysz go w Kijowie, pokaże około 12-16 mikrorentgenów na godzinę. W typowym rosyjskim, amerykańskim bądź europejskim mieście wskaże 10-12 mikrorentgenów na godzinę. W centrum wielu europejskich miast można odczytać 20 mikrorentgenów na godzinę, jest to poziom radioaktywności skały. 1.000 mikrorentgenów to jeden milirentgen a 1.000 milirentgenów to 1 rentgen. Tak więc jeden rentgen to 100.000 razy więcej niż wynosi promieniowanie w typowym mieście. Dawka 500 rentgenów w ciągu 5 godzin jest mordercza dla ludzi. Zadziwiające, ale potrzebna jest dwa i pół raza większa dawka żeby zabić kurczaka i ponad 100 razy większa aby zabić karalucha. Tak wysokie promieniowanie nie występuje już w Czarnobylu. W pierwszych dniach po eksplozji, w niektórych miejscach wokół reaktora, promieniowanie wynosiło 3.000-30.000 rentgenów na godzinę. Strażacy wysłani do zagaszania reaktora zostawali "usmażani" na miejscu przez promieniowanie gamma. Pozostałości reaktora zostały zamurowane w olbrzymim stalowo-betonowym sarkofagu, więc teraz można całkiem bezpiecznie podróżować po tej okolicy - dopóki nie zboczymy z asfaltowej drogi i dopóki nie będziemy zaglądać tam gdzie nie trzeba....... napotkać można też kontrowersyjne wypowiedzi typu:Tymczasem w rzeczywistości awaria reaktora atomowego w Czarnobylu nie była jedną z największych tragedii XX wieku, wskutek wybuchu nie zginęły tysiące ludzi ani nie zostały ciężko skażone na setki lat ogromne połacie ziemi. Dawki promieniowania, na jakie byli narażeni mieszkańcy Rosji, Ukrainy i Białorusi, nie miały też prawie żadnego wpływu na ich zdrowie – nie chorują oni częściej na białaczkę ani nie rodzi się więcej dzieci z wadami genetycznymi. Takie wnioski można wyciągnąć z najnowszego raportu Komitetu Naukowego ONZ ds. Skutków Promieniowania Atomowego (UNSCEAR), opracowanego przez 142 najwybitniejszych specjalistów z 21 krajów. Po 15 latach od awarii widać jednak doskonale, że została ona znakomicie wykorzystana – przede wszystkim przez organizacje ekologiczne i przeciwników energetyki jądrowej. "Dzięki" Czarnobylowi jej rozwój został opóźniony o dziesięciolecia.Tu macie raport: http://chernobyl.undp.org/english/docs/unsceare.htm Edytowane 5 Lutego 2008 przez Szawel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LCC Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 @Szawel, daj spokój z tymi cytatami. Wszyscy już to czytali i dobrze o tym wiedzą. Na sprawę można patrzeć z różnych kątów. Jak ktoś powie, że w Prypeci można mieszkać ze względu na promieniowanie to go wyśmieje i powiem aby pomieszkał przez miesiąc w miejscach w samym mieście które sam osobiście wybiorę i zobaczymy czy będzie mu tak wesoło. Jak będziesz wjeżdżał to Czarnobyla i Prypeci to strażnicy Ci powiedzą abyś się trzymał drogi i nie zapuszczał w tereny zielone bo one najwięcej promieniowania magazynują. Co do zabitych w całej sprawie wybuchu elektrowni to więcej ludzi umarło, lub choruje z powodów nie związanych z promieniowaniem tylko natury psychologicznej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 @Szawel, daj spokój z tymi cytatami. Wszyscy już to czytali i dobrze o tym wiedzą. Na sprawę można patrzeć z różnych kątów. Jak ktoś powie, że w Prypeci można mieszkać ze względu na promieniowanie to go wyśmieje i powiem aby pomieszkał przez miesiąc w miejscach w samym mieście które sam osobiście wybiorę i zobaczymy czy będzie mu tak wesoło. Jak będziesz wjeżdżał to Czarnobyla i Prypeci to strażnicy Ci powiedzą abyś się trzymał drogi i nie zapuszczał w tereny zielone bo one najwięcej promieniowania magazynują. Co do zabitych w całej sprawie wybuchu elektrowni to więcej ludzi umarło, lub choruje z powodów nie związanych z promieniowaniem tylko natury psychologicznej. ciekawe skad masz takie dane :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limak122 Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 Pewnie od pilotów helikopterów, które zrzucały wodę na elektrownię, ale zaraz, przecież wszyscy nie żyją... Może od ludzi którzy zrzucali grupami na zmianę gruz z dachu ? No, ale przecież oni też nie żyją. To może tych którzy kopali tunel pod elektrownie? Tylko, oni także nie żyją... Uwierz mi, więcej ludzi umarło z powodu promieniowania, natura psychologiczna nie wywołuje raka płuc, krtani, czy skóry. Koniec tego Off-topa ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miazga82 Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 Hahah dobre, od kiedy choroby psychiczne są śmiertelne? To jakieś najnowsze odkrycie naukowe? Proszę o odpowiedni cytat ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 (edytowane) Od zawsze , przykładowo mocna nerwica może doprowadzić do śmierci. Edytowane 5 Lutego 2008 przez sideband Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LCC Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 (edytowane) Napisałem "natury psychologicznej" a nie psychicznej. Już w jednym temacie to pisałem chodzi np. o około 300 tys. aborcji jakie zostały wykonane bezsensownie (bez żadnych badań) w Europie zachodniej z powodu obawiania się matek i ojców, że dziecko może się urodzić kalekie w wyniku promieniowania pochodzącego z wybuchu w Czarnobylu. No chyba tyle ludzi nie było wtedy w helikopterach i przy elektrownii. Edytowane 5 Lutego 2008 przez LCC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szawel Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 (edytowane) Dobra, koniec tego tematu :P Ja do dodania mam tylko tyle, że przez tą katastrofę zrezygnowano z programu elektrowni jądrowych u nas. Wg. mnie nie była to najlepsza decyzja, a efektem tego są rosnące ceny energii. Węgiel kosztuje i strasznie zanieczyszcza środowisko. No ale przecież lepiej umiera się od sadzy i tlenku węgla niż promieniowania. :wink: A więc jestem Priboiem już w X18. Szczerze mówiąc to jakoś nie widzę tych nowych Q. Fabuła owszem jest, aczkolwiek dość nietypowo wykonana :? . Może to i lepiej, bo wreszcie muszę czytać o co chodzi a nie ślepo podążać za strzałką. Co do różnic względem wersji "klasycznej": - jak już zauważono mamy to qlorowe zielsko ;] - więcej gratów na każdej mapie. typu: pojazdy, wagony, lokomotywy, śmigłowce, gruz, itd... - nowe wioski. - wieże z bazy freedom praktycznie na każdej mapie. - ptaszki gwałtownie lądują gdy się je trafi ;] - nowa broń/wdzianka. - nowe mutanty, a raczej te, które miały być w pierwowzorze a ich nie oteksturowano i nie wstawiono + nowe. - przeniesiona baza merc. - śpiworek. - pojazdy do jazdy ;] (nieprzydatne, ale jak ktoś się lubi bawić). - nowe dźwięki. (polecam radio w BAR - lol). :D Na razie tyle. Edytowane 5 Lutego 2008 przez Szawel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LCC Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 Jak się uruchamia samochody bo za cholerkę nie mogę odpalić i odjechać? Może mam coś skopane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miazga82 Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 Musisz ustawić w klawiszologi, chyba "Turn On" ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drunk_ZoZol Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 (edytowane) Hmm... mam problem z modem Faiakes w wersji 2.4 - wrzuciłem go tam gdzie instrukcja kazała, zrobiłem wsio raczej poprawnie, i mam pewien problem - gdy biorę nową grę, to podczas ładowania przerywa i wyskakuje błąd z silnikiem gry... co bym nie zrobił to sie tak dzieje (a czytałem instrukcje i zrobiłem tam jakąś poprawkę na lepsze działanie, ale nadal nie chodzi :( ) Może ktoś miał z Was taki problem i sobie z nim poradził? Ew. dajcie tutaj nazwę modyfikacji poprawiającej wygląd, dodającej mutanty itd. jeżeli są jakieś poza faiakesem :) Błąd jest z xrCore.dll - przez niego nie chce się uruchomić modyfikacja :( Edytowane 5 Lutego 2008 przez Drunk_ZoZol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LPKorn3324 Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 STALKER: Clear Sky w planie wydawniczym CD Projekt! http://www.gram.pl/news_9ArfG,3_STALKER_Cl...CD_Projekt.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 5 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2008 Hmm... mam problem z modem Faiakes w wersji 2.4 - wrzuciłem go tam gdzie instrukcja kazała, zrobiłem wsio raczej poprawnie, i mam pewien problem - gdy biorę nową grę, to podczas ładowania przerywa i wyskakuje błąd z silnikiem gry... co bym nie zrobił to sie tak dzieje (a czytałem instrukcje i zrobiłem tam jakąś poprawkę na lepsze działanie, ale nadal nie chodzi :( ) Może ktoś miał z Was taki problem i sobie z nim poradził? Ew. dajcie tutaj nazwę modyfikacji poprawiającej wygląd, dodającej mutanty itd. jeżeli są jakieś poza faiakesem :) Błąd jest z xrCore.dll - przez niego nie chce się uruchomić modyfikacja :( sprawdz co dokladnie pisze w pliki z logiem, na samym dole powinien byc error i jego przyczyna C:\Documents and Settings\All Users\Documents\STALKER-SHOC\logs Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cienislaw Opublikowano 6 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2008 na steamie w marcu, a w polsce 'jeszcze w tym roku!'. ehhh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drunk_ZoZol Opublikowano 6 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2008 http://stalker.scorpions.cz/forum/viewtopi...72ef6c4f0edad4b Tutaj w drugim poście jest taki sam problem jak mój, być może jest także wytłumaczenie jak to naprawić, tyle że po czesku trudno mi cokolwiek normalnie zrozumieć... help [; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miazga82 Opublikowano 6 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2008 Na jakim patchu jedziesz? Na 1.005 są problemy z modami podobno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drunk_ZoZol Opublikowano 6 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2008 1.0003 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techno_Boy Opublikowano 6 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2008 Priboi Story to jest ten mod co dawał możliwość gry dalej, po zakończeniu gry?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szawel Opublikowano 6 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2008 To był Oblivion Lost, ale Priboi też ma tą opcję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 6 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2008 A dlaczego nikt nie wspomina, że AA już działa i można sobie w sterownikach wymusić zastępując ustawienia aplikacji? Dwa screen'y, pierwszy z motion blur'em a kolejny już statyczny i widoczne AAx2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drunk_ZoZol Opublikowano 6 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2008 qqrydza - na jakim patchu to się da uruchomić? A i udało mi sie uruchomić grę :) wystarczyło wgrać patcha 1.0004 :) pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 6 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2008 (edytowane) Ja mam właśnie 1.0004. Blur trzeba w pliku "user.ltx" włączyć(zmienić wartość na: od 0 do 1) i dodatkowo dopisać we właściwościach skrótu "blablablacośtam" -mblur Edytowane 6 Lutego 2008 przez qqrydza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanEk Opublikowano 6 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2008 Ja mam właśnie 1.0004. Blur trzeba w pliku "user.ltx" włączyć(zmienić wartość na: od 0 do 1) i dodatkowo dopisać we właściwościach skrótu "blablablacośtam" -mblurWOW po takim czasie topic odżył :P wystarczy do skrutu dopisać po exe -mblur to działa także bez patcha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 6 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2008 Tak jak piszesz ale AA na wcześniejszej wersji gry nie odpalisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drunk_ZoZol Opublikowano 6 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2008 (edytowane) To jeszcze mi napiszcie bądź dajcie linka do modyfikacji na lornetke by była trochę wyżej, bo coś znaleźć nie mogę. :( I idę przechodzić stalkera na nowo :D One shot one kill.. hmm... xD Edytowane 6 Lutego 2008 przez Drunk_ZoZol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
signap Opublikowano 6 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2008 omfg - gra wyglada calkiem inaczej na DX9 - ja bylem zmuszony grac na 8 :/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szawel Opublikowano 7 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2008 (edytowane) Tak dla podtrzymania tematu, kilka fotek z serii "spacer po zonie". http://flickr.com/photos/storm_shadow/sets...with/287466976/ P.S. Zwróćcie uwagę na logo na koszulce gościa w autokarze ;] Edytowane 7 Lutego 2008 przez Szawel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 7 Lutego 2008 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2008 U mnie wszystko razem jest bardzo niestabilne. Mod Weather Overhauled+mblur+2xAA. Wszystko natomiast wygląda naprawdę ekstra. Bieg z wyłączonym hud'em daje obrazy niczym w rzeczywistości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...