Skocz do zawartości
LCC

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl / Clear Sky / Call of Pripyat / Heart of Chornobyl - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Właściwie już znamy date wydania clear sky: 29 sierpnia 2008r

http://www.gamespot.com/pc/action/stalker/...tml?sid=6188400

 

Dla mnie trochę za późno. Chyba specjalnie omijają okres normalnych wakacji (2 miechy) bo to jest okres w którym ludzie mało gier kupują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie stwierdzili, że nie wyrobią się w miesiąc/dwa z tym co mają do zrobienia + promocja + ogólnoświatowa premiera jednego dnia tak by wydać to w sensownym czasie (czyli jak pisze yuucOm przed wakacjami sezonem ogórkowym) i przełożyli o niespełna 3 miechy. Powinno to wyjść na dobre bo raz, że gra będzie mniej zabugowana, dwa może popracują dłużej nad optymalizacją, trzy być może poprawią rozwiązania na które nie mieli by czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz widze tych dobrze zarabiajacych programistow ,

pracujacych w pocie czola w miesiacach urlopowych Lipiec/Sierpien :)

Jak tam bedzie 20% stafu pracowalo w tym czasie to bedzie sukces .

Gra pewnie bedzie gotowa na 99% jeszcze pod koniec Czerwca ,reszta to juz tylko marketing .

no chyba ze znowu przeloza premiere :/ np na Gwiazdke ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem się bawić ltx`em i udało mi się wyczarować dość ciekawy config, tzn. oświetlenie,

ale mam problem z cieniami.

 

Wie ktoś która linijka odpowiada za ich "ściemnienie" są poprostu za jasne troche... :(

I przez to mało realistyczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem się bawić ltx`em i udało mi się wyczarować dość ciekawy config, tzn. oświetlenie,

ale mam problem z cieniami.

 

Wie ktoś która linijka odpowiada za ich "ściemnienie" są poprostu za jasne troche... :(

I przez to mało realistyczne

 

Zwiększenie sun_lumscale powoduje zwiększenie intensywności światła 'słonecznego' (definiowanego w configu pogody przez prametry sun_color - intensywność i barwa oraz sun_dir - kierunek padania), a zatem jednocześnie rozjaśnia miejsca 'oświetlone' i zaciemnia cienie (zarówno 'ciemną stronę' obiektów jak i rzucane przez nie cienie - na glebę i inne obiekty). Natomiast za 'samo' zaciemnienie cieni (no nie do końca ale taki będzie efekt) da zmniejszenie parametru sun_lumscale_amb.

 

Pozdro!

Edytowane przez trojanuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwiększenie sun_lumscale powoduje zwiększenie intensywności światła 'słonecznego' (definiowanego w configu pogody przez prametry sun_color - intensywność i barwa oraz sun_dir - kierunek padania), a zatem jednocześnie rozjaśnia miejsca 'oświetlone' i zaciemnia cienie (zarówno 'ciemną stronę' obiektów jak i rzucane przez nie cienie - na glebę i inne obiekty). Natomiast za 'samo' zaciemnienie cieni (no nie do końca ale taki będzie efekt) da zmniejszenie parametru sun_lumscale_amb.

 

Pozdro!

 

oO dzięki wielkie!

Bawiłem sie napewno którymś z tych parametrów - i uzyskałem bardziej "agresywne" oświetlenie...

I jeszcze tymi od tonemap... ;)

Jeszcze tylko te cienie, a i jak możesz to powiedz mi jak ust. parametr ten od kierunku padania światła...

W qrwia mnie troche że np: gdy jest pochmurno, czy nawet w nocy - "chmury" świecą we wszystkich kierunkach świata :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oO dzięki wielkie!

Bawiłem sie napewno którymś z tych parametrów - i uzyskałem bardziej "agresywne" oświetlenie...

I jeszcze tymi od tonemap... ;)

Jeszcze tylko te cienie, a i jak możesz to powiedz mi jak ust. parametr ten od kierunku padania światła...

W qrwia mnie troche że np: gdy jest pochmurno, czy nawet w nocy - "chmury" świecą we wszystkich kierunkach świata :(

Chmury są w Stalkerze obrazkiem (teksturą, a właściwie 'kostką' nieba) więc to jak 'świecą' (czyli z której strony są jaśniejsze) zależy tylko od tego jak zostały narysowane na teksturze, czyli jest to statyczne 'oświetlenie'. Sun_dir (który ustawia się oddzielnie dla każdej z faz w configach pogody: gamedata\config\weathers) nie ma na to wpływu - decyduje o kierunku oświetlenia przez światło sun_color mapek i znajdujących się na nich obiektów. Innymi słowy, żeby chmury były 'oświetlone' o danej porze dnia w sposób 'prawdopodobny', należy do danej pory dnia dobrać (poprzez sky_texture w conf. pogody) odpowiednią teksturę nieba (i ewentualnie troszkę, +/- 30st. ją obrócić poprzez sky_rotation również w conf. pogody).

Edytowane przez trojanuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chmury są w Stalkerze obrazkiem (teksturą, a właściwie 'kostką' nieba) więc to jak 'świecą' (czyli z której strony są jaśniejsze) zależy tylko od tego jak zostały narysowane na teksturze, czyli jest to statyczne 'oświetlenie'. Sun_dir (który ustawia się oddzielnie dla każdej z faz w configach pogody: gamedata\config\weathers) nie ma na to wpływu - decyduje o kierunku oświetlenia przez światło sun_color mapek i znajdujących się na nich obiektów. Innymi słowy, żeby chmury były 'oświetlone' o danej porze dnia w sposób 'prawdopodobny', należy do danej pory dnia dobrać (poprzez sky_texture w conf. pogody) odpowiednią teksturę nieba (i ewentualnie troszkę, +/- 30st. ją obrócić poprzez sky_rotation również w conf. pogody).

Uuuu - ale nie wiem czy się zrozumieliśmy w pełni ;)

Ja nie mam moda na pogodę tylko bawiłem się "samym" plikiem user.ltx ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uuuu - ale nie wiem czy się zrozumieliśmy w pełni ;)

Ja nie mam moda na pogodę tylko bawiłem się "samym" plikiem user.ltx ;)

No rozumiem - ale problem o który pytałeś wykracza poza modyfikację pliku user.ltx - wymaga ingerencji w configi pogody.

 

W user.ltx możesz co najwyżej zaciemnić lub rozjaśnić niebo poprzez sun_lumscale_hemi, oraz r2_tonemap_amount (inne prametry też mają wpływ na jasność nieba, ale te szczególnie).

 

Z resztą tu masz dość sensowny tutorial (konkretne porady jak ustawić dany parametr nie są może najbardziej fortunne, ale opis poszczególnych parametrów już tak - lepszy niż np. Tweak Guide):

 

EDIT: Tutorial jest autrostwa Decane'a

 

--------------------------------------------------------------------------***User.ltx Tweaks***--------------------------------------------------------------------------Note! The graphical settings discussed below apply to the followingbrightness/contrast/gamma settings:   rs_c_brightness 1.3   rs_c_contrast 1.5   rs_c_gamma 1.2--------------------------------------------------------------------------***** Static Lighting *****--------------------------------------------------------------------------1. Raise the distance at which dynamic lights are visible:r1_dlights_clip [10.000 - 150.000]Default value: 75.Tweaked value: 150.--------------------------------------------------------------------------2. Increase the maxmium allowed amount of simultaneous light sources:r1_glows_per_frame [2 - 32]Default value: 16Tweaked value: 32--------------------------------------------------------------------------3. Increase the level of detail (=LOD) for trees and bushes:r1_ssa_lod_a [16.000 - 96.000], r1_ssa_lod_b [32.000 - 64.000][12_ssa_lod_a]Default value: 64.Tweaked value: 96.[r1_ssa_lod_b]Default value: 48.Tweaked value: 64.--------------------------------------------------------------------------4. Increase the general crispness of textures:r1_tf_mipbias [-0.500 - 0.500] (higher values --> blurrier)Default value: 0.Tweaked value: -0.5--------------------------------------------------------------------------***** Dynamic Lighting *****--------------------------------------------------------------------------1. Reduce the general specularity/reflectivity of surfaces:r2_gloss_factor [0.000 - 10.000]Default value: 1.5Tweaked value: 0.0001--------------------------------------------------------------------------2. (Currently disabled) Enable an enhanced bloom effect:r2_ls_bloom_fast [on/off]Default value: offTweaked value: on--------------------------------------------------------------------------3. Slightly increase the radius of haze spots associated with bloom:r2_ls_bloom_kernel_b [0.010 - 1.000]Default value: 0.7Tweaked value: 0.8--------------------------------------------------------------------------4. Slightly decrease the radius of bloom spots:r2_ls_bloom_kernel_scale [0.500 - 2.000]Default value: 0.7Tweaked value: 0.68--------------------------------------------------------------------------5. Tame the intensity of the enhanced bloom effect:r2_ls_bloom_threshold [0.000 - 1.000] (higher values --> less bloom)Default value: 0.001Tweaked value: 0.08--------------------------------------------------------------------------6. Increase the level of detail (=LOD) for trees and bushes:r2_ssa_lod_a [16.000 - 96.000], r2_ssa_lod_b [32.000 - 64.000][r2_ssa_lod_a]Default value: 64.Tweaked value: 96.[r2_ssa_lod_b]Default value: 48.Tweaked value: 64.--------------------------------------------------------------------------7. Decrease the overall brightness of the sun's lighting:r2_sun_lumscale [-1.000 - 3.000]Default value: 1.Tweaked value: 0.67--------------------------------------------------------------------------8. Increase the intensity of ambient light from the sun:r2_sun_lumscale_amb [0.000 - 3.000]Default value: 0.5Tweaked value: 1.7--------------------------------------------------------------------------9. Tweak the higher/lower hemisphere luminosity ratio:r2_sun_lumscale_hemi [0.000 - 3.000] (higher values --> brighter lower hemi)Default value: 1.Tweaked value: 0.9--------------------------------------------------------------------------10. (Currently disabled) Increase the distance at which grass shadows are drawn:r2_sun_near [1.000 - 50.000]Default value: 12.Tweaked value: 30.* Note: Grass shadows are dysfunctional with patch v1.0004!* Note: Changing the value of this variable from its default 12 will lower in-game shadow quality!- The amount of quality degration is directly proportional to how much the tweaked value deviates from the original.--------------------------------------------------------------------------11. Fix shadow corruption introduced by patches v1.0003 and v1.0004:r2_sun_near_border [0.500 - 1.000]Default value: 0.75Tweaked value: 1.--------------------------------------------------------------------------12. Increase the general crispness of textures:r2_tf_mipbias [-0.500 - 0.500] (higher values --> blurrier)Default value: 0.Tweaked value: -0.5--------------------------------------------------------------------------13. Increase the speed at which the player adapts to the game's HDR effect:r2_tonemap_adaptation [0.010 - 10.000] (higher values --> quicker adaptation)Default value: 1.Tweaked value: 4.3--------------------------------------------------------------------------14. Slightly decrease the overall "amount" of HDR (not overall intensity!):r2_tonemap_amount [0.000 - 1.000]Default value: 0.7Tweaked value: 0.22* Note: This variable seems to mostly affect the brightness of the sky, being observed from a dark interior during daytime. This leads me to believe that it controls the initial luminosity of the sky, before adaptation to the HDR effect takes place. It also controls the radius of the sky's HDR spots.--------------------------------------------------------------------------15. Reduce tonemapping applied to darker shades (make darks darker!):r2_tonemap_lowlum [0.000 - 1.000]Default value: 0.0001Tweaked value: 0.1--------------------------------------------------------------------------16. Increase the overall intensity of the game's HDR effect:r2_tonemap_middlegray [0.000 - 2.000]Default value: 0.6Tweaked value: 2.--------------------------------------------------------------------------17. Allocate more memory to sound caching:snd_cache_size [4 - 32]Default value: 16Tweaked value: 32--------------------------------------------------------------------------18. Reduce the amount of audio channels to coincide with sound card:snd_targets [4 - 32]Default value: 32Tweaked value: 24* Note: Only adjust this if your sound card does not support 32 simultaneously used audio channels.--------------------------------------------------------------------------***Launch Tweaks***--------------------------------------------------------------------------Go to your S.T.A.L.K.E.R. launch icon, right-click on it and select Properties. Then in the Target box, one space after the last character, insert the switch(es) you wish to use, each separated by one blank space.1. Disable prefetching of game data (for decreased stutter): Type "-noprefetch" into the box (without the quotes).--------------------------------------------------------------------------2. Disable the annoying introductory movies: Type "-nointro" into the box (without the quotes).--------------------------------------------------------------------------3. Disable the logging of session-specific events: Type "-nolog" into the box (without the quotes).--------------------------------------------------------------------------4. (Currently disabled) Add motion blur to the game: Type "-mblur" into the box (without the quotes).Then, edit the user.ltx file such that:r2_mblur [0.1 - 1.0]Default value: 0.Tweaked value: * 0.1 (for realism)* 0.3 (for an exaggerated effect)--------------------------------------------------------------------------
Edytowane przez trojanuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trojanuch

 

Mógłbyś dać jakąś poradę jak pogonić Twojego moda ale ze standardowymi nocami? Twoje są po prostu dla mnie za ciemne.

Nie jest to możliwe. Z tego co udało mi się ustalić noce są za ciemne z powodu różnicy w monitorach (część osób ma idealną jasność - jak ja, a dla części nawet najjaśniejsza opcja jest zbyt ciemna). Na ten moment pobaw się suwaczkami w grze - podnosząc brightness na pewno dojdziesz do poziomu gdy będzie już dostatecznie jasno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejrzalem temat, jednak nie ogarniam zbytnio tych modow wiec zadam proste pytanie :)

 

Jaki mod poprawi mi pogode i nie spowoduje spadku fps, uzywam static light. Gram na lapku w wolnych chwilach poza domem, a jak wiadomo tu kazdy fps jest wazny bo z mocą krucho ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki problem.Mam radka x1950 pro asusa(oprócz tego 1 gb ramu i athlon x2 4000+) i gdy włącze full dynamic lighting to są takie zaciachy że szkoda gadać ;/ Nie da rady pograć. Używałem sterowników 8.3 póżniej zmieniłem na 7.12 było to samo.Zapodałem później 6,12 i też bez zmian. Z tego co czytałem na forach to na tej karcie da rade pograć na fdl. Co zrobić z tym fantem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki problem.Mam radka x1950 pro asusa(oprócz tego 1 gb ramu i athlon x2 4000+) i gdy włącze full dynamic lighting to są takie zaciachy że szkoda gadać ;/ Nie da rady pograć. Używałem sterowników 8.3 póżniej zmieniłem na 7.12 było to samo.Zapodałem później 6,12 i też bez zmian. Z tego co czytałem na forach to na tej karcie da rade pograć na fdl. Co zrobić z tym fantem?

1Gb ram to niestety za mało na gre z full lighting.

Edytowane przez Astro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trojanuch

 

Mógłbyś dać jakąś poradę jak pogonić Twojego moda ale ze standardowymi nocami? Twoje są po prostu dla mnie za ciemne.

WŁAŚNIE! - Twój mod trojanuch jest świetny - ale przeszkadzały mi strasznie te Czorne Niebo ;P i ogólna ciemność ;)

Jakby tak zostały gwiazdki i te chmurki nocne z oryginalnej wersji - To był by wtedy mod idealny ;D

 

A to Mój Config A`propos ;P

 

http://www.2shared.com/file/3096525/76ec4cf1/user.html

 

Ocenic prosze ;)

Wedle gustu ofkorse

MZ Ciekawiście wyglądają płynące cienie chmur po ziemi :D

Szkoda tylko że na niebie coś słabo widać te chmurki :(

Edytowane przez PoulN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanko mam. Zacząłem troche grac w stalkera i sie nawet wpuściłem ale stanąłem.

Wszedłem do jakiegoś laboratorium po jakieś dokumenty i nie moge wyjśc. Coś trzyma drzwi, wokoło ogień, już mnie zaczyna męczyc ten moment.

Pewnie już było ale przejżenie 186 stron mnie załamuje więc sorka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam gdzie to czytałem ale ponoć długość gry (czytaj: wątku fabularnego) miała niby wynosić 60% czasu SoC. Wydaję mi się to trochę mało więc nie potwierdzę. Poza lokacjami jest 'trochę' rzeczy było o tym sporo w tym wątku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...